Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Multhéten egy hajnali napon, reggel 5kor utazgattam és egy rövid megálláskor az ösztöneim azt sugták, hogy tapogassak be a gumi alá az anyósüllésnél - locsogott. Tapogatva a folyadékot, olyan sikos-glicerines volt. Az első következtetésem, kilyukadt a fűtőradiátor. Hamar két gumidarabbal, dugóval és bilincsel (szerencsére kerültek) ledugóztam a radiátorba menő gumicsöveket és igy folytattam a kirándulást.

Ami most rám vár, az a radiátor kiszerelése, javítása stb. Előre írtózom, adjatok egy pár tippet, hogyan kezdjek neki.....

Kiszedtem a radiátort.... a lamellás részen kivüleső egyik csövön van egy piciny lyuk..... még nem tudom, hogyan javítom.....

Link to comment
Megosztás:

Kiszedtem a radiátort.... a lamellás részen kivüleső egyik csövön van egy piciny lyuk..... még nem tudom, hogyan javítom.....

Hogyan szedted ki a radiátor? Mit kellett kiszerelni hozzá?

Ha esetleg készültek képek a szerelésről, fel is rakhatod őket.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan szedted ki a radiátor? Mit kellett kiszerelni hozzá?

Ha esetleg készültek képek a szerelésről, fel is rakhatod őket.

Nem olyan vészes.... majd összerakáskor megpróbálok képet rakni.....

1. Ki kell szedni a váltóboxot.... ehhez a sebváltó körüli müanyagot ki kell szedni, majd az ablakemelőgombokat. 6 csavar és máris kivehető..... Ja, a szivargyujtó csatiját is le kell huzni

2. A hátsó lábtérbe vezető mőanyagcsöveket fel lehet hajlítani, hogy ne legyen utba

3. Le kell csavarozni (kb. 4 csavar) a meleglevegődoboz tetejét.... ebben van a radiátor

4. Oldani kell a radiátor bemenő csöveinek bekötését.... egy csavar és a radiátort tartó csavarokat..... itt akadályoz a kicsavarásban egykét műanyag, de megoldható.... azthiszem itt is 4 csavar van.....

5. jobboldalra kissé mozgatva kihuzható

Gykorlatilag egy jó csillagcsavarhuzó kell csak az egész müvelethez.... és van egy torxos csavar is, szórakozásnak

Link to comment
Megosztás:

Nem olyan vészes.... majd összerakáskor megpróbálok képet rakni.....

1. Ki kell szedni a váltóboxot.... ehhez a sebváltó körüli müanyagot ki kell szedni, majd az ablakemelőgombokat. 6 csavar és máris kivehető..... Ja, a szivargyujtó csatiját is le kell huzni

2. A hátsó lábtérbe vezető mőanyagcsöveket fel lehet hajlítani, hogy ne legyen utba

3. Le kell csavarozni (kb. 4 csavar) a meleglevegődoboz tetejét.... ebben van a radiátor

4. Oldani kell a radiátor bemenő csöveinek bekötését.... egy csavar és a radiátort tartó csavarokat..... itt akadályoz a kicsavarásban egykét műanyag, de megoldható.... azthiszem itt is 4 csavar van.....

5. jobboldalra kissé mozgatva kihuzható

Gykorlatilag egy jó csillagcsavarhuzó kell csak az egész müvelethez.... és van egy torxos csavar is, szórakozásnak

A sebességváltó konzolt a rudazattal együtt nem kell kivenni? Esetleg kesztyűtartót?

A fűtés vezérlő panelt sem?

Link to comment
Megosztás:

Engem az érdekelne hogy hogyan mennek a vekiben a fűtés-hűtéscsövek, illetve hol kapcsolja őket át a kapcsoló, hogy hova is fújjon levegőt. Mert nekem valami gáz van a lábtérre fújásnál. Ha csak lábtérfújásra állítom, akkor is a felső lamellákon jön jobban, lent szinte alig érezni, csak pl nagy melegben mikor a klímát nyomatom lábra, de akkor is majdnem ugyanúgy fúj fent, mintha arra lenne állítva. Szerintem ez így nem jó...

Link to comment
Megosztás:

A sebességváltó konzolt a rudazattal együtt nem kell kivenni? Esetleg kesztyűtartót?

A fűtés vezérlő panelt sem?

Nem, ezek maradhatnak..... ^_^ :D :D kissé nehezen hozzáférhetőbb, de simán megoldható..... nem érdemes egyebet is leszedni

Amugy előszőr egy bontóban láttam, hogy igy is levehető....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni! Van egy Vectrám (2000évj 1.6 16V) ami olyan tüneteket produkál, hogy kigyullad a hibakódlámpa (02 hibakódot ír ki a számítógép) de 1-3 nap vagy 1-2 indítás után el is alszik. ^_^ A kocsi viselkedése nem változik meg ilyenkor megy normálisan. A szerelő azt mondta hogy lehet indításnál áramingadozás attól jön a hibakód. Töltés van aksi jó.

Ha valakinek volt már ilyen vagy valaki tudja pontosan mit jelent a 02 hibakód. Mondjátok már meg hogy mit keressek vagy mire gyanakodhatok, mert a szerelő nem mondta meg (ha megint lesz menjek vissza volt a válasz 2x voltam) Minden hozzászólást köszönök

Link to comment
Megosztás:

Engem az érdekelne hogy hogyan mennek a vekiben a fűtés-hűtéscsövek, illetve hol kapcsolja őket át a kapcsoló, hogy hova is fújjon levegőt. Mert nekem valami gáz van a lábtérre fújásnál. Ha csak lábtérfújásra állítom, akkor is a felső lamellákon jön jobban, lent szinte alig érezni, csak pl nagy melegben mikor a klímát nyomatom lábra, de akkor is majdnem ugyanúgy fúj fent, mintha arra lenne állítva. Szerintem ez így nem jó...

Nekem is ugyan ez van!!Ha a lábamra akarom,akkor elzárom a felső részt,de úgy sem jön látványosan jobban!Én így oldottam meg,de lehet hogy el van tömődve a szivaccsal valami!Vagy nem lehet hogy mivel a lábtérre állítva hátra is nyomja a levegőt,így a nyomás több felé oszlik el és kisebb intezitással nyomja a levegőt?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyan ez van!!Ha a lábamra akarom,akkor elzárom a felső részt,de úgy sem jön látványosan jobban!Én így oldottam meg,de lehet hogy el van tömődve a szivaccsal valami!Vagy nem lehet hogy mivel a lábtérre állítva hátra is nyomja a levegőt,így a nyomás több felé oszlik el és kisebb intezitással nyomja a levegőt?

Nálam a felső légbeömlőkből mindig jön a levegő, bármelyik állásba is állítom a kapcsolót. Kíváncsi lennék nálatok ez hogy van. Az is lehet, hogy gyárilag ez a normális, mert azokat külön-külön el lehet zárni.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a felső légbeömlőkből mindig jön a levegő, bármelyik állásba is állítom a kapcsolót. Kíváncsi lennék nálatok ez hogy van. Az is lehet, hogy gyárilag ez a normális, mert azokat külön-külön el lehet zárni.

Nálam is jön mindig fent, de ha elzárom akkor ugyanaz mint Fort-nál, nem nyomja látványosan jobban. Az is lehet amit Fort írt, hogy akkor többfelé áramlik a levegő, de én azért kíváncsiságból csak megnézném hogy hogyan is működik, hol mi záródik el, illetve minek kéne elzáródnia.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is jön mindig fent, de ha elzárom akkor ugyanaz mint Fort-nál, nem nyomja látványosan jobban. Az is lehet amit Fort írt, hogy akkor többfelé áramlik a levegő, de én azért kíváncsiságból csak megnézném hogy hogyan is működik, hol mi záródik el, illetve minek kéne elzáródnia.

Csatlakozom az előttem szólókhoz, az enyémben sem viszi túlzásba a lábra fújást. Bár részemről meg vagyok elégedve, elég az a légmennyiség amit lefelé fúj. Azt mondjuk nem értem, hogy a klímát átnyomom ECO-módba, akkor miért fúj lábhoz több levegőt.

Kicsit OFF, de hasonló: szerintetek mi értelme van, vagy miért van az, hogy egy nem ideillő autó manuális klímája hátramenetbe kapcsolva erősebben fújja a levegőt az utastérbe? Több példányon is kipróbáltuk (cégautók), és mind következetesen ezt csinálja, tehát mondhatni direkt van így. Csak mi nem értjük a kollegákkal.... ^_^

Link to comment
Megosztás:

Nálam is jön mindig fent, de ha elzárom akkor ugyanaz mint Fort-nál, nem nyomja látványosan jobban. Az is lehet amit Fort írt, hogy akkor többfelé áramlik a levegő, de én azért kíváncsiságból csak megnézném hogy hogyan is működik, hol mi záródik el, illetve minek kéne elzáródnia.

Könnyen kideríthető ha van egy segítőd,mert befogja a hátra menő levegő csövet az ülés alatt és meg lehet nézni hogy elől jobban nyomja e!

Egyébként ha bekapcsolom a belső levegő keringetőt,sokkal jobb intenzitással jön a levegő!

Megnézem,ha van képem a belső szellőzésről akkor holnap délelőtt felteszem a képet róla!

Link to comment
Megosztás:

Könnyen kideríthető ha van egy segítőd,mert befogja a hátra menő levegő csövet az ülés alatt és meg lehet nézni hogy elől jobban nyomja e!

Mechanikusan ennek a kettőnek nem szabadna köze legyen egymáshoz.

Egyébként ha bekapcsolom a belső levegő keringetőt,sokkal jobb intenzitással jön a levegő!

Megnézem,ha van képem a belső szellőzésről akkor holnap délelőtt felteszem a képet róla!

Persze, mert nem kell keersztülszívni a levegőt a pollenszűrőn, ami eléggé lerontja a hatásfokot.

Link to comment
Megosztás:

Mechanikusan ennek a kettőnek nem szabadna köze legyen egymáshoz.

Persze, mert nem kell keersztülszívni a levegőt a pollenszűrőn, ami eléggé lerontja a hatásfokot.

Meg azon az iszonyat mennyiségű koszon amit kiszedtem belőle a mult héten ...,

A vezető oldalon elég sok fúvóka nyílás van a lábtérnél,ha onnan még tovább menne a levegő,akkor hátra nem túl sok jutna,ez is igaz!

Ettől függetlenül ha befogod a nyílást,már ki is derül,hogy van e közük egymáshoz!

Multkori műszerfal szétszedésem után viszont okádta magából a szivacsdarabokat! ^_^

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Kompletten nézted, vagy csak a hátsó dobot? Bárdiba van hátsó dob 21000-ért. Keress valakit akinek van kedvezménye és azzal vetezsd meg. Szerintem teljesen mindegy milyet veszel, mert 5-6 évnél tovább úgysem nagyon húzza. Az enyém öt év körüli, és már rohad. Én a wilkerbe vettem annó 18 ért kedvezménnyel, tehát nem nagyon nőtt az ára. Cseréltem már elől flexi csövet, az olyan 4-5 ezer volt ha jól emlékszem. Na meg hegeszteni kellett a leömlőmet. Meg vagy két éve cseréltem katalizátort, mert a burkolata szét volt már rohadva. Találtam bontóban ötezerért egy nagyon jó állapotút. A zöldkártyán is hozta az elvárt értékeket. Sport dobért nem nagyon vagyok oda. Kinőttem már belőle, vagyis soha nem is voltam benne. Azt szeretem ha egy kocsi halk, és nem dörömböl.

Kinéztem a Unix-nál.... olyan 40 ezer forint..... <_< de muszáj lesz..... olasz Asso... mond ez valamit?
Link to comment
Megosztás:

Igaz nem olvastam végig a szellőzéses hozzászólásokat, de az enyém oda fújja ahova állítom. Lábra is fújja normálisan. Egyszer egy Mondeóban nem csinált semmit mikor áligattam a kapcsolót. A ford szervízbe cseréltek ki valami kütyüt ami szabályozza a levegő útját pár ezer forint volt. Gondolom a Vectrában is valami hasonló elven működik. Monjuk az enyém digit klímás.

Link to comment
Megosztás:

Kompletten nézted, vagy csak a hátsó dobot? Bárdiba van hátsó dob 21000-ért. Keress valakit akinek van kedvezménye és azzal vetezsd meg. Szerintem teljesen mindegy milyet veszel, mert 5-6 évnél tovább úgysem nagyon húzza. Az enyém öt év körüli, és már rohad. Én a wilkerbe vettem annó 18 ért kedvezménnyel, tehát nem nagyon nőtt az ára. Cseréltem már elől flexi csövet, az olyan 4-5 ezer volt ha jól emlékszem. Na meg hegeszteni kellett a leömlőmet. Meg vagy két éve cseréltem katalizátort, mert a burkolata szét volt már rohadva. Találtam bontóban ötezerért egy nagyon jó állapotút. A zöldkártyán is hozta az elvárt értékeket. Sport dobért nem nagyon vagyok oda. Kinőttem már belőle, vagyis soha nem is voltam benne. Azt szeretem ha egy kocsi halk, és nem dörömböl.

Hali,

Az én leömlőm is beteg kicsitt, fenn a toroknál van egy kis luk meg repedés, a szerelőm azt mondta, nem lehet hegeszteni, és hogy ez tipushiba. Új kb 40e bontóban, hegesztés kicsit olcsóbb lenne gondolom, te hogy/mennyiér oldottad meg?<_<

Link to comment
Megosztás:

Ismerőssel hegesztettem meg vagy négy éve.Azóta semmi baja pedig volt rajta egy kb 10 centis repedés. Keress egy olyan embert, aki tud öntvényt hegeszteni és csináltasd meg azzal.

Hali,

Az én leömlőm is beteg kicsitt, fenn a toroknál van egy kis luk meg repedés, a szerelőm azt mondta, nem lehet hegeszteni, és hogy ez tipushiba. Új kb 40e bontóban, hegesztés kicsit olcsóbb lenne gondolom, te hogy/mennyiér oldottad meg?<_<

Link to comment
Megosztás:

Ismerőssel hegesztettem meg vagy négy éve.Azóta semmi baja pedig volt rajta egy kb 10 centis repedés. Keress egy olyan embert, aki tud öntvényt hegeszteni és csináltasd meg azzal.

Nekem kasztnis kollegám azt mondta, hogy az egy dolog, hogy meg tudja valaki hegeszteni, de feszültségmentesíteni kell utána. Hogy az miként megy, azt nem tom, de majd megkérdem ha megint találkozunk.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kasztnis kollegám azt mondta, hogy az egy dolog, hogy meg tudja valaki hegeszteni, de feszültségmentesíteni kell utána. Hogy az miként megy, azt nem tom, de majd megkérdem ha megint találkozunk.

Ezért írta kelly cartárs, hogy olyan szakit keress aki tud öntvényt hegeszteni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.