Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv!

Már képpel linkelték, hogy a jobb oldali A oszlop aljánál a műanyag burkolat alatt van a vezérlő egysége.

Egyébként van leírás itt a fórumba és a neten is a zár szétszedéséről. Több zárat ne vegyél mert filléres tétel romlik csak el benne ami egy mikrokapcsoló és simán ki lehet házilag is cserélni benne és szerintem neked is az egyik elromolott azért nem nyit.

Link to comment
Megosztás:

Már csak egy kérdés: mivel mérjem a víz hőfokát? Az akváriumi hőmérő nincs 100-ig skálázva :icon4:

Multiméterrel milyen értékeket kell kapnom? Ellenállásra állítsam ha jól sejtem. És onnan tudom, hogy jó-e a hőkapcsoló ha mérek egy alap ellenállást szobahőn, majd egyszer változik + még egyszer? Ilyesmit még nem csináltam :D

Víz, vagy olajhőmérővel :icon4: Én kölcsön kértem egy barátomtól egyet, hagyományos higanyos volt. Úgy nézett ki, mint egy lázmérő, hosszabb és L-alakban meg volt hajlítva. 50-200 ig volt skálázva.

Egyszerű szakadás vizsgálatra kell állítsad a multimétert, de mondhattam volna próbalámpát és akkumulátort is. Hogy a tiédben milyen és hány vezetékes van, azt nem tudom, nálam 4 vezetékes van, és kétféle hőfokon kapcsol.

Kis fokozaton kétféle módon működhet, autója válogatja, hogy épp hogyan:

- Előtét ellenállással kapcsolja sorba a ventit, így pörög lassú fordulaton

- Ha két venti van, akkor előfordulhat hogy a kis fokozatnál egymással sorba kapcsolja a két ventit, így mindkettőre kb 6 V esik, lassan pörögnek

Nagy fokozaton meg megkapják a ventik a 12 V-ot, és gyorsan pörögnek.

Mindezt egy vagy több relén kerestül teszi. Tehát még az is benne van a pakliban, hogy a kapcsoló relé szart be.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek A központi zárral van egy kis problémám / hol működik hol nem / baloldali zármotort már cseréltem három napig működött .kulcsos zárás után kinyit viszont bezárni nemképes .szerintetek mi lehet a probléma ?

A vezérlőegység nem szokott elromlani.

Bal oldali melyik? Első, vagy hátsó? Csak ez nem zár be vagy a többi sem? Távirányítóval működik rendesen?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok mi lehet az autómmal, megmostam a motort és azóta az autómata nem vált rendesen és csak 4500-ig tudom elforgatni! hibakód nincs elméletileg ki lett szárítva????

Amit látsz, elérsz az összes kábelt, csatlakozót húzd szét, fújd le wd40-el majd dugd össze, valami ilyesmi hiba lehet bár ennek is lenne hibakódja de tuti valami elektromos baj van.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudjátok mi lehet az autómmal, megmostam a motort és azóta az autómata nem vált rendesen és csak 4500-ig tudom elforgatni! hibakód nincs elméletileg ki lett szárítva????

Ezért nem szabad megmosni a motort egy tizen x éves autónál...

Link to comment
Megosztás:

Amit látsz, elérsz az összes kábelt, csatlakozót húzd szét, fújd le wd40-el majd dugd össze, valami ilyesmi hiba lehet bár ennek is lenne hibakódja de tuti valami elektromos baj van.

Képzeld el , a felső holtponti jeladó 3. vezetéke volt a bibis a problem megoldódott! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv. a bal első zármotort cseréltem /három napig oké / most megnéztem a központizár vezérlő csatlakozóit. lehet hogy a mozgatás hatására megjavult mert azota műkődik. Vásroltam egy erdeti kinai diagnosztikai káblt ahibakód kiolvasásához. Alégzsák visszajelzőt sikerült megoldani, de a motordiagnosztikával nemhajlandó kommunikálni. van valami ötletetek hogylehetne erre rávenni????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Folyamatos olvasója vagyok a fórumnak most én is szeretnék beírni egy komoly problémát a gép amiről szó van egy 1.8 16v benzines (x18xe1).Ha a motor eléri az üzemi höfokot akkor 2500-3500 as fordulatszámon nagyon hangos fémes csörgést lehet hallani de csak ebben a tartományban.Nagyon idegesítő Szegedi vagyok hát én már voltam mindenhol kb 24 szerelő nézte át de nem tudta megmondani senki hogy mi ez.HA van valakinek valami jó ötlete azt szyvesen meghallgatom.Köszönöm előre is! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv. a bal első zármotort cseréltem /három napig oké / most megnéztem a központizár vezérlő csatlakozóit. lehet hogy a mozgatás hatására megjavult mert azota műkődik. Vásroltam egy erdeti kinai diagnosztikai káblt ahibakód kiolvasásához. Alégzsák visszajelzőt sikerült megoldani, de a motordiagnosztikával nemhajlandó kommunikálni. van valami ötletetek hogylehetne erre rávenni????

Valószínű az új zár motornak is valamelyik mikrokapcsolója gyengélkedik, hasonlóan az eredetihez. Ekkor van az, hogy hol működik, hol nem.

A vezérlővel való csatlakozásokkal nem szokott probléma lenni. A bal első zárban 3 db mikorkapcsoló van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Folyamatos olvasója vagyok a fórumnak most én is szeretnék beírni egy komoly problémát a gép amiről szó van egy 1.8 16v benzines (x18xe1).Ha a motor eléri az üzemi höfokot akkor 2500-3500 as fordulatszámon nagyon hangos fémes csörgést lehet hallani de csak ebben a tartományban.Nagyon idegesítő Szegedi vagyok hát én már voltam mindenhol kb 24 szerelő nézte át de nem tudta megmondani senki hogy mi ez. Ha van valakinek valami jó ötlete azt szyvesen meghallgatom.Köszönöm előre is! :D

Nálam legutóbb a kipufogódobnál lévő hővédő lemez csinált olyan hangzavart, hogy csak pislogtam, mi lehet, de az nem függött össze a motor hőmérsékletével, csak a fordulatszám tartománnyal. Egyszerűen megette a rozsda, elengedte magát. Hasonló hangorkánt varázsolt régebben a kipufogó leömlőnél lévő hővédő lemez a motortérben is, de szintén nem függött a motor hőfokától. Érdekes egyébként, hogy egyik sem állandó jelleggel csinálta, csak amikor kedve volt, jellemzően húzatásnál kezdtek el dalolni.

OFF

Rupesky-nél voltál? Adtak egy igen jó árajánlatot vezérlés cserére, de mivel nem voltam még náluk, érdekelne a tapasztalatod velük kapcsolatban

ON

Link to comment
Megosztás:

hali nektek :icon4:

Új vagyok itt nállatok és mindjárt lenne is kérdésem. :D

Hidegen az vectrám beindul majd azzal a lendülettel le is áll,ezt van hogy 10 alkalommal is eljátsza,majd egyszer beindul és nincs semmi gond,csak hidegen.

van e ötletetek??Egy x18xe motorról van szó,??

Előre is köszönöm :icon4:

Link to comment
Megosztás:

hali nektek :icon4:

Új vagyok itt nállatok és mindjárt lenne is kérdésem. :D

Hidegen az vectrám beindul majd azzal a lendülettel le is áll,ezt van hogy 10 alkalommal is eljátsza,majd egyszer beindul és nincs semmi gond,csak hidegen.

van e ötletetek??Egy x18xe motorról van szó,??

Előre is köszönöm :icon4:

Nekem 1 fojtószelep tisztítás megoldotta a gondot! 1próbát megér!

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1 fojtószelep tisztítás megoldotta a gondot! 1próbát megér!

Az már megvolt kipucoltam Folytószelepházat a légtömegmérőt cseréltem brenya szűrőt gyertyákat olajat(ez attól független)még holnap kiderül mert a légtömegmérőt csak ma du pucoltam ki egy kis féktisztítoval és az előbb hogy kint voltam egyből indult de a tuti a reggel lessz hogy indul e.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

valaki nem tudná megmondani 1996 os x18xe motornál hibakódot a 130 ast villogja ki,az autofitt:02 szenzor áramkör(Sor 1 szenzor 1)ennyit ír hogy ez mi a búbánatos lőcsös szekér kereket jelent.

Előre is köszönöm :D

Sztem az X-es motorkódnál már 4 számjegyű a hibakód...

Tehát ha a hibakód a 0130, akkor a táblázatom szerint Lambdaszonda probléma lesz.

P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

P0131=Lambdaszonda(Bank 1, szonda 1) feszültség kicsi

P0132=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) feszültség nagy

P0133=Lambdaszonda (Bank 1. szonda 1) lassú

P0134=Lambdaszonda (Bank 1. szonda 1) inaktív

P0135=Lambdaszonda-fűtő áramkör (Bank 1. szonda 1) funkció-rendellenesség

P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

P0137=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) feszültség kicsi

P0138=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) feszültség nagy

P0139=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) lassú

P0140=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) inaktív

P0141=Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség

P0142=Lambdaszonda {Bank 1, szonda 3) funkció-rendellenesség

P0143=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 3) feszültség kicsi

P0144=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 3) feszültség nagy

P0145=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 3) lassú

P0146=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 3) inaktív

P0147=Lambdaszonda-fűtő áramkör (Bank 1. szonda 3) funkció-rendellenesség

P0150=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) funkció-rendellenesség

P0151=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) feszültség kicsi

P0152=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) feszültség nagy

P0153=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) lassú

P0154=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) inaktív

P0155=Lambdaszonda-lüio áramkör (Bank 2. szonda 1) funkció-rendellenesség

P0156=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 2) funkció-rendellenesség

P0157=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 2) feszültség kicsi

P0158=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 2) feszültség nagy

P0159=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 2) lassú

P0160=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 2) inaktív

P0161=Lambdaszonda-fíító áramkör (Bank 2. szonda 2) funkció-rendellenesség

P0162=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 3) funkció-rendellenesség

P0163=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 3) feszültség kicsi

P0164=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 3) feszültség nagy

P0165=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 3) lassú

P0166=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 3) inaktív

P0167=Lambdaszonda-fűtő áramkör (Bank 2. szonda 3) funkció-rendellenesség

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.