Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az a vicc, ha ez a füstölés nem tűnik fel, akkor ugyanúgy megyek az autóval tovább, mintha mi sem történt volna. Aztán majd valamelyik vízcső durrant volna el, vagy a hűtő reped ki, akkor kapok észhez.

Lehet a múltkori két csőnek is köze volt ehhez? ;)

Link to comment
Megosztás:

Lehet a múltkori két csőnek is köze volt ehhez? ;)

Hát, azok februárban, illetve májusban voltak.

Február óta 25 ezer, május óta 18 ezer km ment bele az autóba.

Semmi sem kizárt, de nem vettem észre, hogy abnormális túlnyomás lenne a hűtő rendszerben, egészen tegnapig.

Link to comment
Megosztás:

Nem olajos a víz vagy habos az olaj a motorban? Bár lehet csak egy kis lyuk van valahol ami persze szintén nem túl jó hír ;)

Az olajon nem vettem észre semmi különöset. Ugyanabban a csekélyke mértékben fogy, ahogyan szokott.

Valószínűsítem, hogy az égéstér és a víztér között létesült valami kis kapcsolat.

A vízen annyit vettem észre, hogy sáros (vízzel lemosható szar) volt a kiegyenlítő tartály sapkája. De maga a víz teljesen tiszta semmi baja nincs.

Link to comment
Megosztás:

Az olajon nem vettem észre semmi különöset. Ugyanabban a csekélyke mértékben fogy, ahogyan szokott.

Valószínűsítem, hogy az égéstér és a víztér között létesült valami kis kapcsolat.

A vízen annyit vettem észre, hogy sáros (vízzel lemosható szar) volt a kiegyenlítő tartály sapkája. De maga a víz teljesen tiszta semmi baja nincs.

Ami meleg motornál nagyobb lesz!Az olajnak meg többnek kellene lennie ha víz is kerül bele,nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az elmúlt 1-2 héten vettem észre, hogy a váltó nehezen veszi az 1-est, 2-est.

Mielőtt raknám be sebességbe van egy pont ahol a váltó blokkolódik, de ha azon túlmegy, akkor könnyen csúszik tovább a sebességben a végpontig.

A többi fokozattal nincs baj.

Járó motornál a sebességbe rakás nehezebb, mintha a kocsin nincs gyújtás (talán lényeges).

A hozzáértők azt mondják kuplung szett + kinyomócsapágy csere.

Na és itt kerültök Ti képbe.

Kinek milyen márkáju kuplungszettel/kinyomócsapággyal van tapasztalata?

Melyik típusnak van a legjobb ár/érték aránya:

Sormax(?), Valeo, QH, SAX, LUC, ALT vagy esetleg egyéb gyártó?

A kérdés azért égető, mert árban piszok nagy a szórás 50-től 120 ezerig...

A vectra: 1999 b2-es 1.6I X16XEL20J26315 benzines.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az elmúlt 1-2 héten vettem észre, hogy a váltó nehezen veszi az 1-est, 2-est.

Mielőtt raknám be sebességbe van egy pont ahol a váltó blokkolódik, de ha azon túlmegy, akkor könnyen csúszik tovább a sebességben a végpontig.

A többi fokozattal nincs baj.

Járó motornál a sebességbe rakás nehezebb, mintha a kocsin nincs gyújtás (talán lényeges).

A hozzáértők azt mondják kuplung szett + kinyomócsapágy csere.

Na és itt kerültök Ti képbe.

Kinek milyen márkáju kuplungszettel/kinyomócsapággyal van tapasztalata?

Melyik típusnak van a legjobb ár/érték aránya:

Sormax(?), Valeo, QH, SAX, LUC, ALT vagy esetleg egyéb gyártó?

A kérdés azért égető, mert árban piszok nagy a szórás 50-től 120 ezerig...

A vectra: 1999 b2-es 1.6I X16XEL20J26315 benzines.

én inkább a váltórudazatot nézném át.persze ha nem bowdenes.A váltószoknya alatt volt nekem is probléma.elszakadt a gumigyűrű és nem feszítette szét rendesen a műanyag gömböt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az elmúlt 1-2 héten vettem észre, hogy a váltó nehezen veszi az 1-est, 2-est.

Mielőtt raknám be sebességbe van egy pont ahol a váltó blokkolódik, de ha azon túlmegy, akkor könnyen csúszik tovább a sebességben a végpontig.

A többi fokozattal nincs baj.

Járó motornál a sebességbe rakás nehezebb, mintha a kocsin nincs gyújtás (talán lényeges).

A hozzáértők azt mondják kuplung szett + kinyomócsapágy csere.

Na és itt kerültök Ti képbe.

Kinek milyen márkáju kuplungszettel/kinyomócsapággyal van tapasztalata?

Melyik típusnak van a legjobb ár/érték aránya:

Sormax(?), Valeo, QH, SAX, LUC, ALT vagy esetleg egyéb gyártó?

A kérdés azért égető, mert árban piszok nagy a szórás 50-től 120 ezerig...

A vectra: 1999 b2-es 1.6I X16XEL20J26315 benzines.

Heló! A váltónál a váltórudazat végén van két csapszeg és az szokott kikopni. Érdemes megnézni és cserélni. 800-900 forint darabja. Nekem is és haverom astrájában is cserélve lett hasonló hibajelenség miatt. nekem az 5.-be nem akart bemenni (mondjuk hozzáteszem hogy nekem a váltókulissza is fel volt lazulva) neki pedig 1-be nem akart bemenni a váltó. Ha a kuplungtárcsa kopott akkor elkezd csúszni, ha a kinyomócsapágy rossz akkor annak halható hangja van, általában kinyomott kuplungnál de nálam pont az ellenkezője áll fent jelen pillanatban. Ha pedig a nyomólap rossz akkor pedig a kuplung felengedésekor rángatva indul az autó. Ezeket mondta nekem egy szerelő aki 17 évet dolgozott Opel szervizben. Én is kuplungszett csere előtt állok, de sajnos árat nem tudok mondani mert még nem mertem rákérdezni ;)

Link to comment
Megosztás:

Heló! A váltónál a váltórudazat végén van két csapszeg és az szokott kikopni. Érdemes megnézni és cserélni. 800-900 forint darabja. Nekem is és haverom astrájában is cserélve lett hasonló hibajelenség miatt. nekem az 5.-be nem akart bemenni (mondjuk hozzáteszem hogy nekem a váltókulissza is fel volt lazulva) neki pedig 1-be nem akart bemenni a váltó. Ha a kuplungtárcsa kopott akkor elkezd csúszni, ha a kinyomócsapágy rossz akkor annak halható hangja van, általában kinyomott kuplungnál de nálam pont az ellenkezője áll fent jelen pillanatban. Ha pedig a nyomólap rossz akkor pedig a kuplung felengedésekor rángatva indul az autó. Ezeket mondta nekem egy szerelő aki 17 évet dolgozott Opel szervizben. Én is kuplungszett csere előtt állok, de sajnos árat nem tudok mondani mert még nem mertem rákérdezni ;)

Gyűjtsed csak a Deák Fecókat.... Nekem is hangja van, félig felengedett állapotban, csúsztatás közben nyekereg. Igaz, már három éve ez van, és semmit nem változott, de lélekben már készülök rá.

Link to comment
Megosztás:

Hát ja. Nem olcsó mulatság a kuplungozás. Kinyomócsapágy ára horror, és a kuplung tárcsa sem olcsó. Fel lehet ferodoloztatni, az kb 10000ft a szerkezet felszabályozásával együtt. De ha a csapágy ment tönkre az fájni fog árban.

Gyűjtsed csak a Deák Fecókat.... Nekem is hangja van, félig felengedett állapotban, csúsztatás közben nyekereg. Igaz, már három éve ez van, és semmit nem változott, de lélekben már készülök rá.
Link to comment
Megosztás:

Heló! A váltónál a váltórudazat végén van két csapszeg és az szokott kikopni. Érdemes megnézni és cserélni. 800-900 forint darabja. Nekem is és haverom astrájában is cserélve lett hasonló hibajelenség miatt. nekem az 5.-be nem akart bemenni (mondjuk hozzáteszem hogy nekem a váltókulissza is fel volt lazulva) neki pedig 1-be nem akart bemenni a váltó. Ha a kuplungtárcsa kopott akkor elkezd csúszni, ha a kinyomócsapágy rossz akkor annak halható hangja van, általában kinyomott kuplungnál de nálam pont az ellenkezője áll fent jelen pillanatban. Ha pedig a nyomólap rossz akkor pedig a kuplung felengedésekor rángatva indul az autó. Ezeket mondta nekem egy szerelő aki 17 évet dolgozott Opel szervizben. Én is kuplungszett csere előtt állok, de sajnos árat nem tudok mondani mert még nem mertem rákérdezni ;)

Kössz a válaszokat,

A kinyomócsapágy Valeo-s 2 Deák

A kuplungszett SAX meg 1,25 Deák...

A két csapszeget megnézem.

A kulissza fellazulást hogyan orvosoltad végül?

A kuplungom is fenn fog már nagyon, nem beszélve a kinyomócsapágy nyekergésről.

Váltóolajat úgy hallottam, hogy cserélni kell, ez igaz? Mivel az enyém 1,5 éve volt cserélve ezért én visszaönteném ha lehet. A kuplungnál van vlmi olajleresztési lehetőség úgy mint a motorolajnál?

Link to comment
Megosztás:

Kössz a válaszokat,

A kinyomócsapágy Valeo-s 2 Deák

A kuplungszett SAX meg 1,25 Deák...

A két csapszeget megnézem.

A kulissza fellazulást hogyan orvosoltad végül?

A kuplungom is fenn fog már nagyon, nem beszélve a kinyomócsapágy nyekergésről.

Váltóolajat úgy hallottam, hogy cserélni kell, ez igaz? Mivel az enyém 1,5 éve volt cserélve ezért én visszaönteném ha lehet. A kuplungnál van vlmi olajleresztési lehetőség úgy mint a motorolajnál?

most intézem a kuplungozást, azt mondta a szerelő hogy holnap tud mondani pontos árakat. kuplungtárcsa SACHS kb. 18-20, kuplungszerkezet SACHS kb. 20, egyben a kettő szettben SACHS kb. 35, kinyomócsapágy kb. 40, munkadíj 25! de holnap leírom hogy pontosan mit mond. azt mondta a szerelő hogy csak SACHS, VALEO, LUK, semmi mást nem szabad belerakni. állítólag a kuplung kicseréléséhez nem kell leengedni az olajat. szét kell húzni a váltót mert nincs leeresztő csavarja. a kulissza fellazulását nem én orvosoltam hanem a szerelőm de ahogy elnéztem le van az csavarozva és azt kellett meghúzni.

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag azt hiszem LUK van benne.

most intézem a kuplungozást, azt mondta a szerelő hogy holnap tud mondani pontos árakat. kuplungtárcsa SACHS kb. 18-20, kuplungszerkezet SACHS kb. 20, egyben a kettő szettben SACHS kb. 35, kinyomócsapágy kb. 40, munkadíj 25! azt mondta a szerelő hogy csak SACHS, VALEO, LUK, semmi mást nem szabad belerakni. állítólag a kuplung kicseréléséhez nem kell leengedni az olajat. szét kell húzni a váltót mert nincs leeresztő csavarja. a kulissza fellazulását nem én orvosoltam hanem a szerelőm de ahogy elnéztem le van az csavarozva és azt kellett meghúzni.
Link to comment
Megosztás:

most intézem a kuplungozást, azt mondta a szerelő hogy holnap tud mondani pontos árakat. kuplungtárcsa SACHS kb. 18-20, kuplungszerkezet SACHS kb. 20, egyben a kettő szettben SACHS kb. 35, kinyomócsapágy kb. 40, munkadíj 25! de holnap leírom hogy pontosan mit mond. azt mondta a szerelő hogy csak SACHS, VALEO, LUK, semmi mást nem szabad belerakni. állítólag a kuplung kicseréléséhez nem kell leengedni az olajat. szét kell húzni a váltót mert nincs leeresztő csavarja. a kulissza fellazulását nem én orvosoltam hanem a szerelőm de ahogy elnéztem le van az csavarozva és azt kellett meghúzni.

Ezek szerint úgy írják, hogy Sachs...

Munkadíj nálam 11.000 lesz.

A váltóolajjal kapcsolatos válaszod egy kicsit zavaros, írod hogy nem kell leengedni az olajat.

Ugyanakkor a váltót szét kell húzni, de akkor az olajnak el kell folynia nem?

Az is érdekes, hogy körbekérdeztem itt Miskolcon a kuplung témát, és a Sachs szettre mondtak 25.000 meg 40000-et is. Szal szerintem érdemes több helyet felhívni.

A Luc meg aranyárba mérik 73.000 a szett...

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint úgy írják, hogy Sachs...

Munkadíj nálam 11.000 lesz.

A váltóolajjal kapcsolatos válaszod egy kicsit zavaros, írod hogy nem kell leengedni az olajat.

Ugyanakkor a váltót szét kell húzni, de akkor az olajnak el kell folynia nem?

Az is érdekes, hogy körbekérdeztem itt Miskolcon a kuplung témát, és a Sachs szettre mondtak 25.000 meg 40000-et is. Szal szerintem érdemes több helyet felhívni.

A Luc meg aranyárba mérik 73.000 a szett...

nekünk Miskolcon 20-23 volt tavaly a C16NZ Asconához a Sachs de előtte 40-ről beszéltek na az vectra volt

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint úgy írják, hogy Sachs...

Munkadíj nálam 11.000 lesz.

A váltóolajjal kapcsolatos válaszod egy kicsit zavaros, írod hogy nem kell leengedni az olajat.

Ugyanakkor a váltót szét kell húzni, de akkor az olajnak el kell folynia nem?

Az is érdekes, hogy körbekérdeztem itt Miskolcon a kuplung témát, és a Sachs szettre mondtak 25.000 meg 40000-et is. Szal szerintem érdemes több helyet felhívni.

A Luc meg aranyárba mérik 73.000 a szett...

A kuplung cserehez, javitashoz a valtot szoktak levenni a helyerol. Az olajat a valtobol nem kell ehhez leengedni.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint úgy írják, hogy Sachs...

Munkadíj nálam 11.000 lesz.

A váltóolajjal kapcsolatos válaszod egy kicsit zavaros, írod hogy nem kell leengedni az olajat.

Ugyanakkor a váltót szét kell húzni, de akkor az olajnak el kell folynia nem?

Az is érdekes, hogy körbekérdeztem itt Miskolcon a kuplung témát, és a Sachs szettre mondtak 25.000 meg 40000-et is. Szal szerintem érdemes több helyet felhívni.

A Luc meg aranyárba mérik 73.000 a szett...

a kuplungtárcsa és barátai a váltó és a motor között vannak, ott nincs olaj, az olaj pedig a váltóban van.

Link to comment
Megosztás:

Klímakonzol; kiszedtem a helyéről: lepattintottam a körben lévő műanyagot (2kis pöcök le is volt törve), a műanyag burkolatot is levettem, ezt, valamint a klímaegységet 2db csavar fogja a középkonzolhoz, ezután kijött az egység, de még mindig nincs annyi hely, hogy a kezem beférjen széthúzni a vezetékeket-erre asszem ki kell venni a rádiót kerettel együtt.

Kérdés hogy lehet kipattintani a klímaegységet a műanyag házból? Ki akarom cserélni az izzókat. Csak egyszerűen és óvatosan kipattintani a füleket?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.