Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Azzal nézték neki, nincs hibaüzenet. De a lámpa világít.

Azért ha a hibajelző világít arra a nyakam teszem hogy kiolvasható hibaüzenet is van,nem mindegy mivel olvassák ki ,ráadásul minden egyes egységen külön végig kell menni, Legalább is az én hibakód olvasóm és ahol eddig jártam mindenki alapból a motort olvassa ki,

a probléma ezzel a következő,ha pl légzsák problémád van és nem a légzsákot hanem a motor hibakod kiolvasást végzed el akkor nem mutat hibakódot pedig ugye van pl légzsák pl abs stb.

Saját tapasztalat.azért vettem hibakód olvasót az enyémhez mert álltalános hibakód olvasóval pl az enyémnél nem tudtak rámenni külön a légzsákra vagy a müszer egységre stb és nem adott nekik hibakódot.Csak pislogtak meg annyit mondtak hogy semmi baj.

Link to comment
Megosztás:

A másik topictárs autjáról van szó, ami benyel 1 liter olajat 1000 km-en.

Neki esetleg első körben szelepszár szimering csere az amit meg kell ejteni ez kb önköltségen 16*200Ft ba kerül nem kell levenni a hengerfejet,csak a vezérmü tengelyeket és a hidrókat,meg persze a szelep rugókat, ha van egy jó szerelő aki szeret dolgozni az autókkal és ért is hozzá kb 5 orás munka, na jó ebben a pocsék időben legyen 8 ora nem több,és a szerlési költsége sem 60000 pénz,ügyes matador akár magának is megejtheti ezt lehet tart neki 2 napig de 5 ezer pénzébe készült, ha ez a gondja márpedig 75% hogy ez akkor megúszta 5 max 20 ból ha nem magának csinálja,ha nem ez a baja akkor a sikolással meg szétszedéssel sem fog megoldódni ugyis tovább kell menni gyürük stb.szerintem megér egy próbát,

Ez is saját tapasztalat én egyedül saját magamnak 5 Eft-ból 6 óra alatt voltam meg vele igaz hogyakkor még jó idő volt

Link to comment
Megosztás:

Csak az elég cigánykodás szerintem. Mi van ha köszörülni kel a szelepfészket mert ki van kopva és másik szelep kell bele? Lebontani a legtisztább dolog. Normálisan átnézed, javítod. Tudod hogy nézett ki a 14 éves hengerfejtömítésem. Mint a car.

Neki esetleg első körben szelepszár szimering csere az amit meg kell ejteni ez kb önköltségen 16*200Ft ba kerül nem kell levenni a hengerfejet,csak a vezérmü tengelyeket és a hidrókat,meg persze a szelep rugókat, ha van egy jó szerelő aki szeret dolgozni az autókkal és ért is hozzá kb 5 orás munka, na jó ebben a pocsék időben legyen 8 ora nem több,és a szerlési költsége sem 60000 pénz,ügyes matador akár magának is megejtheti ezt lehet tart neki 2 napig de 5 ezer pénzébe készült, ha ez a gondja márpedig 75% hogy ez akkor megúszta 5 max 20 ból ha nem magának csinálja,ha nem ez a baja akkor a sikolással meg szétszedéssel sem fog megoldódni ugyis tovább kell menni gyürük stb.szerintem megér egy próbát,

Ez is saját tapasztalat én egyedül saját magamnak 5 Eft-ból 6 óra alatt voltam meg vele igaz hogyakkor még jó idő volt

Link to comment
Megosztás:

Neki esetleg első körben szelepszár szimering csere az amit meg kell ejteni ez kb önköltségen 16*200Ft ba kerül nem kell levenni a hengerfejet,csak a vezérmü tengelyeket és a hidrókat,meg persze a szelep rugókat, ha van egy jó szerelő aki szeret dolgozni az autókkal és ért is hozzá kb 5 orás munka, na jó ebben a pocsék időben legyen 8 ora nem több,és a szerlési költsége sem 60000 pénz,ügyes matador akár magának is megejtheti ezt lehet tart neki 2 napig de 5 ezer pénzébe készült, ha ez a gondja márpedig 75% hogy ez akkor megúszta 5 max 20 ból ha nem magának csinálja,ha nem ez a baja akkor a sikolással meg szétszedéssel sem fog megoldódni ugyis tovább kell menni gyürük stb.szerintem megér egy próbát,

Ez is saját tapasztalat én egyedül saját magamnak 5 Eft-ból 6 óra alatt voltam meg vele igaz hogyakkor még jó idő volt

Az Isuzu motor nem hidrotőkés a motor, nem olyan egyszerű a szelepszár szimmeringek cseréje, mint az Opel motorknál.

Nekem fel lett újítva a hengerfejem, szelepszár szimmeringek cserélve lettek, az olajfogyás semmitsem csökkent. Az Isuzu nem a szelepszáraknál szokta enni. Persze nem kizárt, csak kicsi rá az esély.

Link to comment
Megosztás:

Az Isuzu motor nem hidrotőkés a motor, nem olyan egyszerű a szelepszár szimmeringek cseréje, mint az Opel motorknál.

Nekem fel lett újítva a hengerfejem, szelepszár szimmeringek cserélve lettek, az olajfogyás semmitsem csökkent. Az Isuzu nem a szelepszáraknál szokta enni. Persze nem kizárt, csak kicsi rá az esély.

Bocsi azt nem néztem hogy Isuzu,asszitem brenyás,igy más a leányzó fekvése.

Link to comment
Megosztás:

Az Isuzu motor nem hidrotőkés a motor, nem olyan egyszerű a szelepszár szimmeringek cseréje, mint az Opel motorknál.

Nekem fel lett újítva a hengerfejem, szelepszár szimmeringek cserélve lettek, az olajfogyás semmitsem csökkent. Az Isuzu nem a szelepszáraknál szokta enni. Persze nem kizárt, csak kicsi rá az esély.

Bocsi azt nem néztem hogy Isuzu,asszitem brenyás,igy más a leányzó fekvése.

Link to comment
Megosztás:

Csak az elég cigánykodás szerintem. Mi van ha köszörülni kel a szelepfészket mert ki van kopva és másik szelep kell bele? Lebontani a legtisztább dolog. Normálisan átnézed, javítod. Tudod hogy nézett ki a 14 éves hengerfejtömítésem. Mint a car.

Isuzunál jogos az állítás legtisztább szétszedni,benzineseknél ez nem annyira kényes munka,.

Minden munka annyira lehet cigánykodás, amennyire a szerelő lelkiismeretes,Persze az is lehet szempont mennyire akarok lehúzni valakit pénzel,Mármint ha tudod hogy nem ért hozzá akkor előadhatja magát a szerelő hogy ezt meg azt meg amazt közbe meg pár óra alatt rendberakja a vasat és felveszi a lét,

Rengeteg autó ment ki a kezem alól még senki nem panaszkodott,bár nem is vagyok kőgazdag fene a jó szivemet. :lol: ;) :)

Lehet tényleg lehúzósabbnak kell lennem :P :lol: :lol:

A másik dolog ugye nem mindenki ül a szerelő mellett hogy mit csinált csak elmondásból tudja hogy mit csinált vele. :)

Link to comment
Megosztás:

Opelos ismerősömet is megkérdeztem én is hogy leszedjem-e vagy cseréljem leszedés nélkül. Röviden tömören kinevetett, és azt mondta, hogy szedjük le róla. Nem nagy munka az sem. A hengerfej tömítésem kuka volt, arról nem is beszélve hogy tiszta dzsuva volt a hengerfej. Így legalább gyárira lehetett tisztítani is. Az hogy ki mennyire lehúzós ismerős. Autós szakmában voltam én is. Aki be megy az első szerelőhöz és körültekintés nélkül otthagyja a vasat az meg megérdemli. Persze akkor nem ha egy megbízható jó szakemberről van szó. Nálam már nyolc éve itt van/130000km. Soha nem volt baja, motorikusan meg pláne nem. Részemről megérdemelte, és így legalább tudom hogy rendbe van. Olyan cucc van benne amit én vettem,és nem valami kínai gané.

Isuzunál jogos az állítás legtisztább szétszedni,benzineseknél ez nem annyira kényes munka,.

Minden munka annyira lehet cigánykodás, amennyire a szerelő lelkiismeretes,Persze az is lehet szempont mennyire akarok lehúzni valakit pénzel,Mármint ha tudod hogy nem ért hozzá akkor előadhatja magát a szerelő hogy ezt meg azt meg amazt közbe meg pár óra alatt rendberakja a vasat és felveszi a lét,

Rengeteg autó ment ki a kezem alól még senki nem panaszkodott,bár nem is vagyok kőgazdag fene a jó szivemet. :lol: ;) :)

Lehet tényleg lehúzósabbnak kell lennem :P :lol: :lol:

A másik dolog ugye nem mindenki ül a szerelő mellett hogy mit csinált csak elmondásból tudja hogy mit csinált vele. :)

Link to comment
Megosztás:

Opelos ismerősömet is megkérdeztem én is hogy leszedjem-e vagy cseréljem leszedés nélkül. Röviden tömören kinevetett, és azt mondta, hogy szedjük le róla. Nem nagy munka az sem. A hengerfej tömítésem kuka volt, arról nem is beszélve hogy tiszta dzsuva volt a hengerfej. Így legalább gyárira lehetett tisztítani is. Az hogy ki mennyire lehúzós ismerős. Autós szakmában voltam én is. Aki be megy az első szerelőhöz és körültekintés nélkül otthagyja a vasat az meg megérdemli. Persze akkor nem ha egy megbízható jó szakemberről van szó. Nálam már nyolc éve itt van/130000km. Soha nem volt baja, motorikusan meg pláne nem. Részemről megérdemelte, és így legalább tudom hogy rendbe van. Olyan cucc van benne amit én vettem,és nem valami kínai gané.

Ilyen szerelőt sajnos nehéz találni.

Általában a szerelők nem szeretik a pepecselőd melókat, mert az hosszú idő, és kevés pénz. Minél előbb legyen kész au autó, menjen, aztán szevasz. Csak sajnos az ilyenek élnek meg.

Aki beépíti a minőségi alkatrészeket, precíz, pontos, az időbe meg pénzbe telik, amit nemigen szeretnek megfizetni az emberek.

Link to comment
Megosztás:

Hengerfej tömítésnél mit érdemes még elvégezni a motoron, ha már szét van szedve?

És ha esetleg nincs baja a motornak akkor elég-e csak magát a tömítést kicserélni?

Ami érdekesség, hogy fogy a hűtővizem, viszont az olaj nem habos. Ma cseréltem szelepfedél tömítést, mert kicsit szivárgott az olaj, és ahogy szemben állok a motorral jobb oldalon elől van egy plusz szűrő rajta, gondolom valami plusz olajszűrő na az habos volt nem is kicsit, és mivel tűnik el a vizem gondolom hengerfej tömítés baja lesz!

Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom arra a szűrőre gondolsz ami jön fel a kartertől cső és azon van rajta. Ha sokat jársz városba az nem baj ha habos. Nekem nincs ott szűröm de maga a cső is habos szokott lenni főleg ebben a párás időben. Ha ki mész vele mondjuk pályára az el szokott tűnni ne foglalkozz vele. Azt meg hogy mit csinálsz csak a pénztárcád mondja meg. Mondjuk én ha levenném már a hengerfejet rendbe tenném síkoltatnám. Szakálba huszasért kicserélik a szimmeringeket, síkolják nyomás próbázzák szelepeket beköszörülik, ha kell szelep vezetőket, szelepeket cserélnek (ez már azért nem húsz) Amit kell venned mindenképp az egy felső tömítés készlet, illetve henger fej csavar kötelező csere! Ha minőségit akarsz akkor pl Wiktor Reincz.

Hengerfej tömítésnél mit érdemes még elvégezni a motoron, ha már szét van szedve?

És ha esetleg nincs baja a motornak akkor elég-e csak magát a tömítést kicserélni?

Ami érdekesség, hogy fogy a hűtővizem, viszont az olaj nem habos. Ma cseréltem szelepfedél tömítést, mert kicsit szivárgott az olaj, és ahogy szemben állok a motorral jobb oldalon elől van egy plusz szűrő rajta, gondolom valami plusz olajszűrő na az habos volt nem is kicsit, és mivel tűnik el a vizem gondolom hengerfej tömítés baja lesz!

Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan apró gondom lenne hogy mivel vagy hogyan tudom kitisztítani ,vagy megjavítani a biztonsíági öv visszahúzó mechanizmusát. beülök bekötöm az övet,majd mikor kiszállok nem nagyon húzza vissza ,csak nagyon lassan,kézzel kell rásegíteni,de akkor egyenletesen szépen húzza. Nyáron nem volt még ezzel baj mikor vettem,szépen felszaladt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan apró gondom lenne hogy mivel vagy hogyan tudom kitisztítani ,vagy megjavítani a biztonsíági öv visszahúzó mechanizmusát. beülök bekötöm az övet,majd mikor kiszállok nem nagyon húzza vissza ,csak nagyon lassan,kézzel kell rásegíteni,de akkor egyenletesen szépen húzza. Nyáron nem volt még ezzel baj mikor vettem,szépen felszaladt...

Olvass kicsit vissza vagy kereső,nem rég volt róla szó!

Link to comment
Megosztás:

Erre a szűrőre gondoltam, Katt! viszont akkor minek tudható be a hűtővíz fogyás? Mert valahova eltűnik és elég kemény fehér füst jön a kipufogóból.

Gondolom arra a szűrőre gondolsz ami jön fel a kartertől cső és azon van rajta. Ha sokat jársz városba az nem baj ha habos. Nekem nincs ott szűröm de maga a cső is habos szokott lenni főleg ebben a párás időben. Ha ki mész vele mondjuk pályára az el szokott tűnni ne foglalkozz vele. Azt meg hogy mit csinálsz csak a pénztárcád mondja meg. Mondjuk én ha levenném már a hengerfejet rendbe tenném síkoltatnám. Szakálba huszasért kicserélik a szimmeringeket, síkolják nyomás próbázzák szelepeket beköszörülik, ha kell szelep vezetőket, szelepeket cserélnek (ez már azért nem húsz) Amit kell venned mindenképp az egy felső tömítés készlet, illetve henger fej csavar kötelező csere! Ha minőségit akarsz akkor pl Wiktor Reincz.
Link to comment
Megosztás:

Olvass kicsit vissza vagy kereső,nem rég volt róla szó!

lapozgattam,de nem találtam.. itt lent balra a keresőbe meg nem tudtam olyat írni ami az én gondomra dobott volna választ. Övfeszítő szóra az elektronikát hozta fel meg a hibahkódokat.

Vagy nem erre a keresőre gondoltál?

csak arra lennék kíváncsi hogy hogy férek hozzá a szerkezethez,mert elkezdtem volna lebontani a b oszlopról a borítást ,de nem nagyon ment,és nem is láttam bele hogy hol érném el a szerkezetet.

Link to comment
Megosztás:

lapozgattam,de nem találtam.. itt lent balra a keresőbe meg nem tudtam olyat írni ami az én gondomra dobott volna választ. Övfeszítő szóra az elektronikát hozta fel meg a hibahkódokat.

Vagy nem erre a keresőre gondoltál?

csak arra lennék kíváncsi hogy hogy férek hozzá a szerkezethez,mert elkezdtem volna lebontani a b oszlopról a borítást ,de nem nagyon ment,és nem is láttam bele hogy hol érném el a szerkezetet.

4516#hsz-tól!A B oszlopot is szét kell borítani hozzá!Ott tudod kiakasztani a felső vezető részét!

Link to comment
Megosztás:

rendben köszönöm akkor máshol keresem! Akkor lehet, hogy az égéstérbe jut be a víz akkor viszont az már nagyobb baj is lehet!

Mikor füstöl?Hidegen vagy melegen?Olajpácán tiszta az olaj?Kipufogó füst nem fagyálló szagú?

Motortérben érzel meleg motornál fagyálló szagot?

Link to comment
Megosztás:

Mikor füstöl?Hidegen vagy melegen?Olajpácán tiszta az olaj?Kipufogó füst nem fagyálló szagú?

Motortérben érzel meleg motornál fagyálló szagot?

Hidegen nagyon,melegen nem annyira füstöl, olajpálcán tiszta az olaj, nem fagyálló szagú a füst.

Nem érzek a motortérben fagyálló szagot. lehet, hogy csak a kipufogóban lecsapódott pára vagy nem tudom mi lehet az! De a víz mégis fogy! Bár ilyen 2 hónap alatt 1-1,5 deci kb! Nem tudom, hogy az sok-e vagy sem!

Link to comment
Megosztás:

Hidegen nagyon,melegen nem annyira füstöl, olajpálcán tiszta az olaj, nem fagyálló szagú a füst.

Nem érzek a motortérben fagyálló szagot. lehet, hogy csak a kipufogóban lecsapódott pára vagy nem tudom mi lehet az! De a víz mégis fogy! Bár ilyen 2 hónap alatt 1-1,5 deci kb! Nem tudom, hogy az sok-e vagy sem!

Azért hideg motornál nézz körbe a hűtő környékén is. Nekem szemből nézve bal oldalon a ventilátor rögzítésénél el volt repedve, és ezért szépen lassan fogyott a víz. Szemem előtt már pörögtek a $$$-ok, de aztán 5000-ből orvosolták.

Link to comment
Megosztás:

Azért hideg motornál nézz körbe a hűtő környékén is. Nekem szemből nézve bal oldalon a ventilátor rögzítésénél el volt repedve, és ezért szépen lassan fogyott a víz. Szemem előtt már pörögtek a $$$-ok, de aztán 5000-ből orvosolták.

Na majd átnézem a csöveket meg az illesztéseket hátha meg lesz valahol a hiba! Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Azért hideg motornál nézz körbe a hűtő környékén is. Nekem szemből nézve bal oldalon a ventilátor rögzítésénél el volt repedve, és ezért szépen lassan fogyott a víz. Szemem előtt már pörögtek a $$$-ok, de aztán 5000-ből orvosolták.

Nekem is ott lesz a gond,mert onnan látok egy kis folyást!Neked mit csináltak vele és milyen szakemberhez kell fordulni ilyenkor?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.