Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hidegen nagyon,melegen nem annyira füstöl, olajpálcán tiszta az olaj, nem fagyálló szagú a füst.

Nem érzek a motortérben fagyálló szagot. lehet, hogy csak a kipufogóban lecsapódott pára vagy nem tudom mi lehet az! De a víz mégis fogy! Bár ilyen 2 hónap alatt 1-1,5 deci kb! Nem tudom, hogy az sok-e vagy sem!

Szerintem 1-1,5 deci 2 havonta nem sok!Valahol szivároghat egy kicsit!Illesztéseknél tapogasd végig,esetleg húzz egy kicsit még a bilincseken,már

ha nem az a szutyok összenyomható van rajta!Nagyon utálom,ahol csak lehetett már lecseréltem csavarosra,mert egy-két helyen fogóval szinte lehetetlen hozzáférni vagy le kell mellőle bontani alkatrészeket!

Link to comment
Megosztás:

Kopp-kopp nekem mióta meg van az autó soha egy decit nem kellett utána öntenem vizet.

Szerintem 1-1,5 deci 2 havonta nem sok!Valahol szivároghat egy kicsit!Illesztéseknél tapogasd végig,esetleg húzz egy kicsit még a bilincseken,már

ha nem az a szutyok összenyomható van rajta!Nagyon utálom,ahol csak lehetett már lecseréltem csavarosra,mert egy-két helyen fogóval szinte lehetetlen hozzáférni vagy le kell mellőle bontani alkatrészeket!

Link to comment
Megosztás:

Kopp-kopp nekem mióta meg van az autó soha egy decit nem kellett utána öntenem vizet.

Az jó,nekem ereszt a hűtő!Bontottat érdemes nézegetni vagy CSAK újat?Nekünk szerencsére az Astra nem egy nagy vízivó,azaz nulla!Annál az olajat kell figyelni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal vettem, gyárit, újat. Igaz, 24k volt, ha jól emlékszem, de azóta semmi gondom, nem csöpög sehol sem. Nem mellesleg a vízhőfok is magasabb valamivel, amire ugyan nem találok magyarázatot, de tény. Lehet, a nyomásnak van benne némi szerepe, más ötletem legalábbis nincsen! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal vettem, gyárit, újat. Igaz, 24k volt, ha jól emlékszem, de azóta semmi gondom, nem csöpög sehol sem. Nem mellesleg a vízhőfok is magasabb valamivel, amire ugyan nem találok magyarázatot, de tény. Lehet, a nyomásnak van benne némi szerepe, más ötletem legalábbis nincsen! :lol:

Nekem szerintem a fűtőradiátort is cserélnem kellene!Ahogy kinézett a pár napja szétszakad cső belseje,nem is csodálkozom a gyengébb fűtésen!Örülök

hogy folyt át rajta valami!Valakinek gondolom jó volt sima vízzel is használni,arra viszont nem gondolt,hogy ez ezt okozza!

Tervbe vettem hogy lecserélgetem a kevésbé meghajlított,nem túl bonyolult csöveket új szilikon csövekre!Anyag van pár sörért,csak méreteket kell vennem!

Ezek a távoli tervek,aztán majd kiderül mi lesz belőle! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hengerfej tömítésnél mit érdemes még elvégezni a motoron, ha már szét van szedve?

És ha esetleg nincs baja a motornak akkor elég-e csak magát a tömítést kicserélni?

Ami érdekesség, hogy fogy a hűtővizem, viszont az olaj nem habos. Ma cseréltem szelepfedél tömítést, mert kicsit szivárgott az olaj, és ahogy szemben állok a motorral jobb oldalon elől van egy plusz szűrő rajta, gondolom valami plusz olajszűrő na az habos volt nem is kicsit, és mivel tűnik el a vizem gondolom hengerfej tömítés baja lesz!

Előre is köszi a választ.

Lehet, hogy valahol ereszt nyomás alatt a cső, amíg meleg a motor az el is párolog. Ezért tócsa nincs az autó alatt, de fogy a víz. Ettől még nem biztos. hogy hengerfejes a motor.

Nálam a következő tüneteket produkálta: Kőkemények voltak a vízcsövek, a kiegyenlítő füstölt/gőzölt már hideg motornál is az elindítás után egyből. A kiegyenlítőben iszonyat nyomás, ha le volt szortva a kupakja, és az autó gőzölt. Fehér füstöt eregetett.

A másfél hónap pedig semmitmondó információ, mert nem mindegy, hogy mennyit mentél az autóval.

Link to comment
Megosztás:

Hengerfej tömítésnél mit érdemes még elvégezni a motoron, ha már szét van szedve?

És ha esetleg nincs baja a motornak akkor elég-e csak magát a tömítést kicserélni?

Ami érdekesség, hogy fogy a hűtővizem, viszont az olaj nem habos. Ma cseréltem szelepfedél tömítést, mert kicsit szivárgott az olaj, és ahogy szemben állok a motorral jobb oldalon elől van egy plusz szűrő rajta, gondolom valami plusz olajszűrő na az habos volt nem is kicsit, és mivel tűnik el a vizem gondolom hengerfej tömítés baja lesz!

Előre is köszi a választ.

Hát, ha gátrepedéses, akkor kb lehet dobni a kukába. Na jó, be lehet hegeszteni, de az már sosem lesz az igazi. Nyomáspróba erre fényt deríthet.

Amúgy ha ép a HF, akkor érdemes kompletten felújítani, ha már le van szerelve. Síkolás, szelepülék becsiszolás, szelepszár szimmering csere, ha nem hidrotőkés akkor lapkázással szelephézag beállítás. Úgy nagyjából ennyi :lol: Meg persze az összes lézető tömítést cserélni kell, amit le kellett bontani a hengerfej leszerelés miatt.

Link to comment
Megosztás:

Ádám,Isuzum szelepfedél tömítés cseréjénél kell valamire figyelni?Lehet a hétvégén megejtem ha lesz időm!

Milyen tömítést vegyek,esetleg takarítsam ki ha már arra járok stb stb minden érdekel,el ne csesszek valamit,mert ezen még nem cseréltem!

Link to comment
Megosztás:

Valaki szedett már szét vectra B1 fényszórót? ki van akadva a magasság állító csavarom és azt szeretném visszarakni mert az autó elé világít a fényszóró kb. 3méterrel és hiába tekergetem nem csinál semmit. mennyire nehéz művelet? érdemes valamire odafigyelni szétszedésnél? esetleg képek nincsenek valakinek róla?

Link to comment
Megosztás:

Ádám,Isuzum szelepfedél tömítés cseréjénél kell valamire figyelni?Lehet a hétvégén megejtem ha lesz időm!

Milyen tömítést vegyek,esetleg takarítsam ki ha már arra járok stb stb minden érdekel,el ne csesszek valamit,mert ezen még nem cseréltem!

Igazából csak arra, hogy ne hulljon bele a motorba az előző tömítés, illetve paszta eltávolításakor a sok maradvány.

Kell tömítő paszta mindenképpen, mert szivárogni fog. Meghúzni körkörösen kell, belülről kifelé haladva szépen fokozatosan.

Tömítés az ilyen fekete gumi lesz.

Link to comment
Megosztás:

Valaki szedett már szét vectra B1 fényszórót? ki van akadva a magasság állító csavarom és azt szeretném visszarakni mert az autó elé világít a fényszóró kb. 3méterrel és hiába tekergetem nem csinál semmit. mennyire nehéz művelet? érdemes valamire odafigyelni szétszedésnél? esetleg képek nincsenek valakinek róla?

Jó munka!Nekem sajnos egy párszor szét kellett szednem(kiakasztottam én is,annyira tekertem,meg törve volt egy állító stb :lol: )

Annyit próbálj meg a szétszedés előtt hogy az oldal állítón állítasz egy kicsit,mert tapasztalaton szerint össze is akadhatnak,de nálad nem hiszem hogy ez lenne!

Gondolom elég onnan,hogy lámpa kivétele után,gumi levétel,(én itt kiszedtem már az állító motort is)majd melegítheted is óvatosan hogy elengedjen a ragasztó,de nekem finoman csavarhúzókkal feszítve lejött a búra!El ne törd!Megtisztítva,jól tömítve ragasztó anyaggal tedd majd vissza!

Azon gondolkodom hogy innen már vissza e lehet akasztani a magasság állítót,de erre nem emlékszem hogy csináltam!Ha nem a műanyag gömb részénél akadt ki,akkor elég lehet ha az állítócsavar menetét vissza helyezed a helyére a fényvetőt felfelé nyomva és az állítóval "betekered"!Ha kell a fényvetőket is kiveheted,de azok is ragasztva vannak és elég törékenynek néznek ki,szóval óvatosan ott is!Ha ezek megvannak,akkor már biztos látni fogod hogy mi van szétugorva!Elég nehéz ezt így leírni,pedig nagyon egyszerű a belső mechanikus része és nincsenek sajnos a munkálatokról képeim!

Link to comment
Megosztás:

Igazából csak arra, hogy ne hulljon bele a motorba az előző tömítés, illetve paszta eltávolításakor a sok maradvány.

Kell tömítő paszta mindenképpen, mert szivárogni fog. Meghúzni körkörösen kell, belülről kifelé haladva szépen fokozatosan.

Tömítés az ilyen fekete gumi lesz.

Köszönöm...Vettem Loctite-ot,azzal kentem már be a termosztát házát is,már csak tömítés kell :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ott lesz a gond,mert onnan látok egy kis folyást!Neked mit csináltak vele és milyen szakemberhez kell fordulni ilyenkor?

Nos, itt Győrben van egy fószer, aki javít hűtőket (meg asszem gyárt is, pl.: intercoolereket), és ő csinálta meg, méghozzá úgy, hogy a hűtő műanyag részét kompletten kiváltotta fémre. Frankón össze van forrasztva, minden menet, stb. a megfelelő helyen, két éve működik gond nélkül. Kopp...kopp...kopp...

Gyanítom más hűtős szakik is meg tudnak ilyet csinálni.

Ja! Műanyagos felejtős, mert azért reped el a műanyag rész, mert elfáradt az anyag a sok-sok hőterheléstől, hőingadozástól. Csikai tanár úr a GAMF-ról hosszú előadásokat tudna tartani, hogy milyen szépen szakadoztak fel a kis genya polimer láncok, és hogy ezt milyen jól nem lehet műanyaghegeszteni.

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem a csöveket, a hűtővíz tartálynál igencsak vizes a cucc ott tuti, hogy a csőnél ereszti el a víz egy részét, a csövek meg, hát vicces, olyan repedezett az összes, hiába na 14 év az 14 év. Azt hiszem tavasszal cserélem az összes víz csövet meg a bilincseket! Igen sajna nekem még azok a szutyok gyári bilincsek vannak az is csere! Valószínű, hogy nem a motornál lesz a hiba, hanem a csöveknél! Úgyhogy ez részben jó hír! :lol:

Köszönöm nektek a sok segítséget! ;)

Link to comment
Megosztás:

Párszor már szedtem szét én is mert az egyik car és kiakadt sokszor. Nem nagy művelet. 4 fém pöcök kiakaszt, üveget finoman feszegetve le tudod szedni. Fogsz egy rongyot, vagy még jobb ha szövet kesztyűbe vagy és csak egyszerűen rányomod a foncsort a gömbre. Arra kell vigyázni hogy az állító csavarja ne legyen teljesen kitekerve mert nekem pl azért akadt ki. Ja és én üveg vissza tétel előtt finoman bekentem szilóval De csak finoman gondolva a jövőre is :lol:

Valaki szedett már szét vectra B1 fényszórót? ki van akadva a magasság állító csavarom és azt szeretném visszarakni mert az autó elé világít a fényszóró kb. 3méterrel és hiába tekergetem nem csinál semmit. mennyire nehéz művelet? érdemes valamire odafigyelni szétszedésnél? esetleg képek nincsenek valakinek róla?
Link to comment
Megosztás:

Na csak szerencséd lesz akkor valószínű. Én amúgy szeretem a gyári bilincseket már ha arra az összenyomósra gondolsz

Na megnéztem a csöveket, a hűtővíz tartálynál igencsak vizes a cucc ott tuti, hogy a csőnél ereszti el a víz egy részét, a csövek meg, hát vicces, olyan repedezett az összes, hiába na 14 év az 14 év. Azt hiszem tavasszal cserélem az összes víz csövet meg a bilincseket! Igen sajna nekem még azok a szutyok gyári bilincsek vannak az is csere! Valószínű, hogy nem a motornál lesz a hiba, hanem a csöveknél! Úgyhogy ez részben jó hír! :lol:

Köszönöm nektek a sok segítséget! ;)

Link to comment
Megosztás:

Jó munka!Nekem sajnos egy párszor szét kellett szednem(kiakasztottam én is,annyira tekertem,meg törve volt egy állító stb :lol: )

Annyit próbálj meg a szétszedés előtt hogy az oldal állítón állítasz egy kicsit,mert tapasztalaton szerint össze is akadhatnak,de nálad nem hiszem hogy ez lenne!

Gondolom elég onnan,hogy lámpa kivétele után,gumi levétel,(én itt kiszedtem már az állító motort is)majd melegítheted is óvatosan hogy elengedjen a ragasztó,de nekem finoman csavarhúzókkal feszítve lejött a búra!El ne törd!Megtisztítva,jól tömítve ragasztó anyaggal tedd majd vissza!

Azon gondolkodom hogy innen már vissza e lehet akasztani a magasság állítót,de erre nem emlékszem hogy csináltam!Ha nem a műanyag gömb részénél akadt ki,akkor elég lehet ha az állítócsavar menetét vissza helyezed a helyére a fényvetőt felfelé nyomva és az állítóval "betekered"!Ha kell a fényvetőket is kiveheted,de azok is ragasztva vannak és elég törékenynek néznek ki,szóval óvatosan ott is!Ha ezek megvannak,akkor már biztos látni fogod hogy mi van szétugorva!Elég nehéz ezt így leírni,pedig nagyon egyszerű a belső mechanikus része és nincsenek sajnos a munkálatokról képeim!

köszönöm a segítséget, így leírva nem hangzik túl egyszerűnek, de ha lesz egy kis időm akkor nekiugrok és megpróbálom megcsinálni. Vagy sikerül vagy nem, akkor marad a B terv és nézek egy másikat bontóban, de lehet hogy nem foglalkozok vele hanem egyből cserélem mert kapott egy kavicsot és egy ponton betört.

Link to comment
Megosztás:

Na csak szerencséd lesz akkor valószínű. Én amúgy szeretem a gyári bilincseket már ha arra az összenyomósra gondolsz

Igen arra gondoltam! Az a baj vele, hogy 1-2 úgy van fordítva, hogy nem férek hozzá fogóval kézzel, meg azt soha nem nyomom össze! De legalább tényleg nem olyan nagy a gond mint hittem. Hála az égnek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen arra gondoltam! Az a baj vele, hogy 1-2 úgy van fordítva, hogy nem férek hozzá fogóval kézzel, meg azt soha nem nyomom össze! De legalább tényleg nem olyan nagy a gond mint hittem. Hála az égnek! :lol:

Szerelőknek van ilyan bowdenes fogójuk, amivel könnyű leszedni, viszont ha nincs ilyen szerszám, akkor elég nagy szopás leszedni őket.

Egyetlen előnyük, hogy automatán szorulnak, nem nekünk kell kitalálni, hogy mekkora erővel kell megszorítani az adott csövet.

Link to comment
Megosztás:

Szerelőknek van ilyan bowdenes fogójuk, amivel könnyű leszedni, viszont ha nincs ilyen szerszám, akkor elég nagy szopás leszedni őket.

Egyetlen előnyük, hogy automatán szorulnak, nem nekünk kell kitalálni, hogy mekkora erővel kell megszorítani az adott csövet.

Nem nehéz ezeket leszedni kombinált fogóval sem,de egy kettő olyan helyen van hogy szinte lehetetlen hozzáférni anélkül hogy ne bonts le mellőle valami mást!Ilyenkor szerintem előnyösebb a csavaros!Egy több helyen hajlítható krova fejjel még egyszerűbb ezeket leszedni!Hogy mekkora erővel kell rászorítani egy csövet?Én amennyire tudom ráhúzom ezeket is!

Link to comment
Megosztás:

Nem nehéz ezeket leszedni kombinált fogóval sem,de egy kettő olyan helyen van hogy szinte lehetetlen hozzáférni anélkül hogy ne bonts le mellőle valami mást!Ilyenkor szerintem előnyösebb a csavaros!Egy több helyen hajlítható krova fejjel még egyszerűbb ezeket leszedni!Hogy mekkora erővel kell rászorítani egy csövet?Én amennyire tudom ráhúzom ezeket is!

Én a múltkor vízpumpafogóval szedtem le az olajhűtőről a vízcsövet, amikor lecseréltem a fagyállót. Az jobb oda, mert a kombinált nem nyílik annyit és nehezebb is összenyomni, de a csőrös pont annyira van meghajlítva, ráadásul azt be is tudod úgy állítani, hogy a legkényelmesebb legyen,+ a legjobb erőkart tudod vele elérni, valamint a hajlása is segít. A legalsó pont nálem a jobb első lámpa alatt van, de úgy lett felrakva a bilincs, hogy csak a lökhárítót levéve tudtam volna levenni, mert előre fele lett felrakva-így ott nem tudtam leengedni, nem volt kedvem még azt is leszedni. Meghúzni meg ezeket az összenyomós bilincseket ugye nem tudod máshogy, de szerintem a másik fajta bilincseket sem kell agyonhúzni, mert elég passzentosan mennek fel a helyükre a csövek és nagyon nem fog mellette szivárogni, elég csak rendesen megszorítani a bilincset.

Na, elég érdekesen néz ki ez az írás, de már nincs kedvem újrafogalmazni-, írni... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én a múltkor vízpumpafogóval szedtem le az olajhűtőről a vízcsövet, amikor lecseréltem a fagyállót. Az jobb oda, mert a kombinált nem nyílik annyit és nehezebb is összenyomni, de a csőrös pont annyira van meghajlítva, ráadásul azt be is tudod úgy állítani, hogy a legkényelmesebb legyen,+ a legjobb erőkart tudod vele elérni, valamint a hajlása is segít. A legalsó pont nálem a jobb első lámpa alatt van, de úgy lett felrakva a bilincs, hogy csak a lökhárítót levéve tudtam volna levenni, mert előre fele lett felrakva-így ott nem tudtam leengedni, nem volt kedvem még azt is leszedni. Meghúzni meg ezeket az összenyomós bilincseket ugye nem tudod máshogy, de szerintem a másik fajta bilincseket sem kell agyonhúzni, mert elég passzentosan mennek fel a helyükre a csövek és nagyon nem fog mellette szivárogni, elég csak rendesen megszorítani a bilincset.

Na, elég érdekesen néz ki ez az írás, de már nincs kedvem újrafogalmazni-, írni... ;)

"Ércsük" mi a lényeget! :lol: Igen,a vízpumpa fogó is jó hozzá,de egy kombifogó mindig van az autómban!

Szemből nézve a bal alsó hűtőre menő csőnél mondjuk előnyös lenne az összenyomós változat,mert ott nőgyógyászati módszerekkel szoktam

leszedni a bilincset,de a többinél úgy raktam rá,hogy egy hosszú csavarhúzó vagy krova hosszabbítóval könnyen hozzáférhető legyen!

Látom,vettél telefont! :)

Link to comment
Megosztás:

Most már tényleg kezdek tanácstalan lenni hogy mi van a fűtésemmel!Ma leengedtem a hűtőtisztítós vizet az autóból!Feltöltöttem deszt-vízzel,azzal is átjárattam olyan 40-50 km-en!Amikor még csak a kékben volt a vízhőfok mutató,már nyomott egy kis langyosat!Leengedtem,ment bele a -36C-os fagyálló!5,5 liter fért bele!Jöttem ma este munkába,el is kezdett melegedni,elérte a 83 fokot viszonylag fűtött is,egyszer csak alig nyomott langyos levegőt,nagyobb fokozaton szinte hideget!Félreálltam,mert azt hittem megint valami cső,de minden rendben volt!A termosztáttól jövő cső forró,viszont a hűtőmnek csak a (szemből nézve) jobb felső sarka volt forró,a többi hideg a bal alsó leeresztő csővel egyetemben!A múltkor nézegettem,amikor nyitott a termosztát,az egész bemelegedett!A vízhőfok otthon 4-5 fokban 83-on, -2,5 fokban 81-et tartotta stabilan most is!Ha már kettes fokozatra kapcsolom,szinte csak langyos levegőt fúj,ha belső keringetőre

teszem,iszonyat forró levegő jön!Termosztát elvileg jó,kétszer is kipróbáltam,nyitott zárt rendesen az otthoni főzésemkor!A radiátorhoz menő bemenő és kijövő cső is meleg!A hőfok mutatóm szokott néha meghülyülni,azaz 89 foknál megakad,de ha leállítom és indítok,beáll a helyes 82-83 fokra!

Mit nézzek még meg??Cseréljem a termosztátot vagy valami más gond lesz itt?Köszönöm a segítségeteket előre is!

Link to comment
Megosztás:

Most már tényleg kezdek tanácstalan lenni hogy mi van a fűtésemmel!Ma leengedtem a hűtőtisztítós vizet az autóból!Feltöltöttem deszt-vízzel,azzal is átjárattam olyan 40-50 km-en!Amikor még csak a kékben volt a vízhőfok mutató,már nyomott egy kis langyosat!Leengedtem,ment bele a -36C-os fagyálló!5,5 liter fért bele!Jöttem ma este munkába,el is kezdett melegedni,elérte a 83 fokot viszonylag fűtött is,egyszer csak alig nyomott langyos levegőt,nagyobb fokozaton szinte hideget!Félreálltam,mert azt hittem megint valami cső,de minden rendben volt!A termosztáttól jövő cső forró,viszont a hűtőmnek csak a (szemből nézve) jobb felső sarka volt forró,a többi hideg a bal alsó leeresztő csővel egyetemben!A múltkor nézegettem,amikor nyitott a termosztát,az egész bemelegedett!A vízhőfok otthon 4-5 fokban 83-on, -2,5 fokban 81-et tartotta stabilan most is!Ha már kettes fokozatra kapcsolom,szinte csak langyos levegőt fúj,ha belső keringetőre

teszem,iszonyat forró levegő jön!Termosztát elvileg jó,kétszer is kipróbáltam,nyitott zárt rendesen az otthoni főzésemkor!A radiátorhoz menő bemenő és kijövő cső is meleg!A hőfok mutatóm szokott néha meghülyülni,azaz 89 foknál megakad,de ha leállítom és indítok,beáll a helyes 82-83 fokra!

Mit nézzek még meg??Cseréljem a termosztátot vagy valami más gond lesz itt?Köszönöm a segítségeteket előre is!

Ki kéne venni azt a radiátort, hátha valami dugulás vagy lerakódás van benne...

Link to comment
Megosztás:

Ki kéne venni azt a radiátort, hátha valami dugulás vagy lerakódás van benne...

Féltem hogy ez lesz a vége.... :D Megbontom a műszerfalnál,ránézek hogy milyen állapotban van!

Az jutott eszembe arról hogy csak a jobb felső része melegszik a hűtőradiátoromnak,hogy

el sem érte ezek szerint azt a hőmérsékletet a víz,hogy kinyisson a termosztát!Annyi melegvíz jutott át a termosztát kis nyílásán,ami azt a részt fel tudta melegíteni!1-2 fokban??:lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.