uhuhu Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 milyen motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Sziasztok! Lenne egy olyan gond,hogy az alapjárat igen erőteljesen hullámzik és nemtok rájönni mi lehet az oka!Próbálkoztam már az alapjárati motorral és a vákuum csövekkel de semmi eredménye!Ha valaki tud valami okosságot,szivesen fogadom! Köszi Fuxy A kérdés még az is hogy mit próbálkoztál az alapjárat szabályzóval? Takaritás volt vagy csere vagy mi??? Fojtó szelep ki lett pucolva??Fojtó szelep szenzor müködik?? Légtömegmérő ?? beszívott levegő hömérséklet jeladó jó?? Kezdetnek ennyi. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fuxy Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 milyen motor? X20XEV motorról van szó,bocsi ez lemaradt! :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 azt 99% hogy az alapjárati motor döglése vagy szennyeződések okozzák. kiszedni, megtisztitani, ha nem jó akkor csere. Saj os az egy maghalásra hajlamos alkatrész.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fuxy Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 A kérdés még az is hogy mit próbálkoztál az alapjárat szabályzóval? Takaritás volt vagy csere vagy mi??? Fojtó szelep ki lett pucolva??Fojtó szelep szenzor müködik?? Légtömegmérő ?? beszívott levegő hömérséklet jeladó jó?? Kezdetnek ennyi. :D A kérdés még az is hogy mit próbálkoztál az alapjárat szabályzóval? ---->>>Csere és takarítás volt! +hibakód nincs!!!! Takaritás volt vagy csere vagy mi??? ---->>>IGEN Fojtó szelep ki lett pucolva??Fojtó szelep szenzor müködik?? ---->>>Volt takarítva!A motorban kb 15e km van,teljes felújítás volt és egy jódarabig jól is működött! Légtömegmérő ??---->>> Takarítás volt és nincs hibakód! beszívott levegő hömérséklet jeladó jó??--->>>Passz de ugye hibakód nincs :-D Ezeket leszámítva teljesen jól megy a gép!Van erő és húz rendesen ahogy kell! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fuxy Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 azt 99% hogy az alapjárati motor döglése vagy szennyeződések okozzák. kiszedni, megtisztitani, ha nem jó akkor csere. Saj os az egy maghalásra hajlamos alkatrész.... Ami fontos az autó már nem igazán ECO tec, szóval sokminden ki lett pucolva belőlle de 15e kilométerig nem volt gond! Az alpjárati ki is lett szerelve így valamivel jobb lett a helyzet de nem az igazi!IGEN kiszerelve és jár a motor,mivel azt olvastam hogy le kellene állnia a motornak!? Így kiszerelt alapjárati motor nélkűl csak hidegen van gond ,m ert melegen teljesen jól beáll! Link to comment Megosztás: More sharing options...
chrismis Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Sziasztok! Remélem tudtok segíteni. Egy '98-as X20DTH vectran a következő hibajelenség tapasztalható: hosszabb emelkedőn felfelé, 5ös sebességi fokozatban, 2000-es fordulat környékén állandóan kigyullad a motorvisszajelző lámpa, és erőtlen lesz az autó. Ez kb 1 percig tart, majd utána visszaáll a normál működés. Ha nagyobb vagy kisebb fordulaton pörgetem, akkor nem jelentkezik a hiba. Hibakódot nem tudok kiolvasni, és már próbálkoztam légmennyiségmérő cserével. Ha esetleg lenne pár tippetek, akkor légyszi írjatok... Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január31, 2012 Megoszt Elküldve Január31, 2012 Hibakód nincs, vagy csak te nem tudod kiolvasni? Csak azért kérdem, mert ha semmi más hiba nincs, és szarakodik néha a motor kontroll lámpa, akkor sanszos, hogy az adagoló kezdi feladni a harcot. Az adagoló nem küld át mindig hibakódot az ECU-nak így kiolvasni sem tudod egyszerű OP-COMmal vagy ehhez hasonló diagnosztikával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
chrismis Elküldve Január31, 2012 Megoszt Elküldve Január31, 2012 Én nem tudom kiolvasni, de valószínű h a legtöbb progi nem alkalmas erre. Nagyon ritkán szarakodik, és csak a korábban írt feltételek mellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január31, 2012 Megoszt Elküldve Január31, 2012 Én nem tudom kiolvasni, de valószínű h a legtöbb progi nem alkalmas erre. Nagyon ritkán szarakodik, és csak a korábban írt feltételek mellett. Ilyen időnként felvillanó motorkontrol lámpa akkor szokott lenni, amikor mechanikusan elkezd szarakodni az adagoló. (Nagyon érzékeny a gázolajra, berágódik az előtöltés szabályzója). Hibakód nincs, mert az adagolónak van egy külön elektronikai egysége, amit PSG-nek hívnak. Ez Can-bus-on keresztül kommunikál az ECU-val, a hibakódokat pedig nem küldi át az ECU-nak. A szervizek pedig csak az ECU-t tudják kiolvasni. Javaslom, hogy először ki kéne olvasni szervizben tényleg nincs-e hibakód az ECU-ban. Mert ha van, és ez a hiba, akkor szerencséd van. Ha nincs, akkor egy egyszerű szerviz, márkaszerviz nem tud mit kezdeni vele. Maximum elkezdenek cserélgetni minden szart egymás után, a Te kontódra, de a kocsi nem lesz jó. Szóval ebbe a hibába ne essél bele. Ha már kezd zavaróvá válni a hiba, akkor egy ilyesmire specializálódott diesel szervizt keress fel. Gödöllőn van egy jó. Egy ismerősöm járt így, nem tudták megmondani mi a baja a motornak, így megjavítani sem, csak cserélgettek ész nélkül mindent. Aztán belefáradt ebbe az egészbe és eladta az autót. Ez a 2.0 diesel opel motor egy ipari hulladék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz 16V Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 Ide is leírom hátha valaki csak ezt nézi.. " benzinnel nem indult és végül a gáz szett is meghalt... kevés volt a benzin.. mondom biztos ezért dadogottt.. leállítom.. direktbe gázzal elindítom.. megyek a kútra benzinnel tankolok.. jövök haza ... de gázzal ugye ... egyszercsak elszáll a gáz visszajelző egység.. és seképsehang megálllt a város közepén... Indítom meg sem röffen.. Haza vontattuk a kocsit.. első dolgom AC-ról cső le.. semmi benzin.. Kivettem a pumpát.. És ekkor már érdekes látvány fogadott mert a müanyag háza a motornak a tankon belül el volt olvadva szanaszét folyt a motoron.. :o Ilyet nem láttam még.. a motor be van állva.. gyorsan elviszem a boltos haverhoz h rendelje meg holnap reggel az újat.. utána szakikal telefon hogy ötlet .. magyaráztak gyújtás pozitív vagy negatívról nem tom ,hogy megvan e.. mérjem meg az injektorról stb.. de ha nincs akkor benzinnel sem fog indulni! Nem kinlódtam a szétszedett benzin tankra rádugtan a sorcsatit,és a motorra menő két vezeték végét lemértem : 0.14V ez kb semmi.. egyenlő a nullával... Ergó valami elszállt az egész kocsiban,mert ez az őj AC pumpával sem fog beindulni! Sem a gáz szett nem megy.. sem a benzin pumpa nem kap áramot! ötlet??? " Indítózok és akkor sem világít a gáz szett... plusz az AC sem kap áramot szal elszállt teljesen valami indítással kapcsolatos rész.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
straega Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 (edited) Ide is leírom hátha valaki csak ezt nézi.. " benzinnel nem indult és végül a gáz szett is meghalt... kevés volt a benzin.. mondom biztos ezért dadogottt.. leállítom.. direktbe gázzal elindítom.. megyek a kútra benzinnel tankolok.. jövök haza ... de gázzal ugye ... egyszercsak elszáll a gáz visszajelző egység.. és seképsehang megálllt a város közepén... Indítom meg sem röffen.. Haza vontattuk a kocsit.. első dolgom AC-ról cső le.. semmi benzin.. Kivettem a pumpát.. És ekkor már érdekes látvány fogadott mert a müanyag háza a motornak a tankon belül el volt olvadva szanaszét folyt a motoron.. :o Ilyet nem láttam még.. a motor be van állva.. gyorsan elviszem a boltos haverhoz h rendelje meg holnap reggel az újat.. utána szakikal telefon hogy ötlet .. magyaráztak gyújtás pozitív vagy negatívról nem tom ,hogy megvan e.. mérjem meg az injektorról stb.. de ha nincs akkor benzinnel sem fog indulni! Nem kinlódtam a szétszedett benzin tankra rádugtan a sorcsatit,és a motorra menő két vezeték végét lemértem : 0.14V ez kb semmi.. egyenlő a nullával... Ergó valami elszállt az egész kocsiban,mert ez az őj AC pumpával sem fog beindulni! Sem a gáz szett nem megy.. sem a benzin pumpa nem kap áramot! ötlet??? " Indítózok és akkor sem világít a gáz szett... plusz az AC sem kap áramot szal elszállt teljesen valami indítással kapcsolatos rész.. Az általad írt indítási problémád nálam sajnos ismert jelenség. Ugyanez történt mikor kicseréltem a hőmérséklet érzékelőt. Van néhány relé ház a motortérben na azokban keresgéltem a problémát az akku mögött van nekem egy balrészén lapos jobbján hengeres és a hengeres kupakja egyben van a laposéval na ez volt az utolsó amihez nyúltam. Kinyitni nem de megmozgatni - fran@okat megrángattam és utána beindult vmi kontakt. A többi ben pedig nem is sok a motor indításához kapcs relé van mint jónéhány hsz-al ezelőtt már kitárgyaltuk. Ennyi egyenlőre nem tudom mi a baj nem nyúltam hozzá, azóta megy. Örülünk Ja amúgy a risztóra gyanakodtam előszőr így mértem bemenő áramot ami nekem is csak0.9-1.2 V volt még a szivargyújtónál is ezért kezdtem amper vadászatba anno Módosítva Február1, 2012 : straega Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz 16V Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 Nos olyan infókatr kaptam hogy az AC biztijére vagy hálózatára van kötve a gáz is.. Már csak az érdekelne hogy az AC hálózata hol fut? Melyik az ehhez tartozó relé,vagy biztosíték??? és hol van?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 Az üzemanyag szivatyú relélye az ABS egység feletti dobozban van többnyire az autóval szemben állva jobb oldalon az az egy relé van Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz 16V Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 Az üzemanyag szivatyú relélye az ABS egység feletti dobozban van többnyire az autóval szemben állva jobb oldalon az az egy relé van Nos ott volt nekem is egy doboz,de azt a dobozt ki iktattam,mert a gáz ECU kapta meg a helyét, egy egyedi konzolon,az az egyetlen Relé pedig egyenlőre szabadon van,körbe szivacsozva... : ez az egyetlen rózsaszín relé van ,vagyis volt az ABS fölötti dobozban... Ezt most kihúztam meg vissza dugtam egy gyenge próba a kontaktra ,de a benzint nem tudom jó e,mert a mérőműszert már eltettem,a gáz viszont nem kelt életre...4 szál vezeték megy bele... ez pedig az akku előtt bamn egy sínen: ez pedig a biztitábla: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 .... Mivel neked utólagos a gázszett, a jó ég tudja, hogy mit hova kötöttek benne. Viszont az AC pumpa reléje ott van, ahol vasszij mondja. A főfékhenger mellett van, az ABS cucc felett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Február1, 2012 Megoszt Elküldve Február1, 2012 Azt elfelejtettem hogy a üa sziv biztositék a müszerfal alatt a 19 es biztositék az övé. Az aksi előtti relédobozban balrol jobbra haladva az első 4 a hütőventillátor reléje,Az 5 dik a hütő venti 2 .fokozat 6.dik a hütőventi 1 fokozat reléje Link to comment Megosztás: More sharing options...
potitati Elküldve Február2, 2012 Megoszt Elküldve Február2, 2012 sziasztok ! nekem olyan kérdésem lenne hozzátok hogy van nekem egy 1996.-os évjáratú opel vectra 1,6 16v nem régiben elő jött egy olyan hiba nála hogy mikor megyek vele dadog olyan mintha valamejik henger nem menne vagy hengerek... de mikor megyek vele egy hoszabb utat 20.-30 kilómétert akkor vanhogy el hagya a hibát teljesen van mikor pedig csak csillapodik és alapjáraton csinálja ! több szerelőnél voltam de nem tudnak rá mit mondani rá teszik diagnosztikára röktön 3000 .-é és nem mutat semmit egy szerelőnél mutatott a landaszonda tulfeszültséget ! valakinek volt már ilyen hibálya ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz 16V Elküldve Február2, 2012 Megoszt Elküldve Február2, 2012 átnéztem mindent.. én nem találtam semmit.. a kocsi szerelőnél.. holnap reggel kezdi bogarászni és vadászni hová lett a 12V... De még midnig az rémiszt meg hogy a gáz szett soha nem halt még meg így.. mert bármi baja volt a visszajelző ment.. csak hibát jelzett vagy bármi.. de hogy tök süket.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Február2, 2012 Megoszt Elküldve Február2, 2012 sziasztok ! nekem olyan kérdésem lenne hozzátok hogy van nekem egy 1996.-os évjáratú opel vectra 1,6 16v nem régiben elő jött egy olyan hiba nála hogy mikor megyek vele dadog olyan mintha valamejik henger nem menne vagy hengerek... de mikor megyek vele egy hoszabb utat 20.-30 kilómétert akkor vanhogy el hagya a hibát teljesen van mikor pedig csak csillapodik és alapjáraton csinálja ! több szerelőnél voltam de nem tudnak rá mit mondani rá teszik diagnosztikára röktön 3000 .-é és nem mutat semmit egy szerelőnél mutatott a landaszonda tulfeszültséget ! valakinek volt már ilyen hibálya ? Nekem inkább az EGR szelep a gyanus,első körben,takaritás ha az nem segít akkor csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
potitati Elküldve Február3, 2012 Megoszt Elküldve Február3, 2012 sziasztok ! nekem olyan kérdésem lenne hozzátok hogy van nekem egy 1996.-os évjáratú opel vectra 1,6 16v nem régiben elő jött egy olyan hiba nála hogy mikor megyek vele dadog olyan mintha valamejik henger nem menne vagy hengerek... de mikor megyek vele egy hoszabb utat 20.-30 kilómétert akkor vanhogy el hagya a hibát teljesen van mikor pedig csak csillapodik és alapjáraton csinálja ! több szerelőnél voltam de nem tudnak rá mit mondani rá teszik diagnosztikára röktön 3000 .-é és nem mutat semmit egy szerelőnél mutatott a landaszonda tulfeszültséget ! valakinek volt már ilyen hibálya ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
potitati Elküldve Február3, 2012 Megoszt Elküldve Február3, 2012 Nekem inkább az EGR szelep a gyanus,első körben,takaritás ha az nem segít akkor csere Köszönöm a válaszod az egr szelep jól müködik de ki lett takarítva és azt a diagnosztika is mutassa !! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Február3, 2012 Megoszt Elküldve Február3, 2012 Köszönöm a válaszod az egr szelep jól müködik de ki lett takarítva és azt a diagnosztika is mutassa !! Nincs mit, de attól hogy ki van takarítva még nem biztos hogy jól működik,és a mechanikus hibát a diagnosztika nem "mutassa"csak ha villamossági probléma van. S mint tudjuk ha a villamos része jó attól még nem biztos hogy működik a mechanikai része De sikeres keresgélést :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
bulho Elküldve Február3, 2012 Megoszt Elküldve Február3, 2012 sziasztok nekem az lenne a kérdésem hogy van egy 1996-os Vectra b 1.8 16 V benzines autom .Motorikussan van gondom vele ha megállok akkor leesik az alapjáratom 800 rol 400 ra. Kicserélték már az alapjárati motort . a levegö tömlöket a vékonytol a vastagig, benzin nyomást is nézték , labdaszondát is , diagnosztika nem mutat semmit sem ........ mi lehet a gond ? EGR is jo még annyit akarok hozzá írni hogy ezt nem mindig csinálja , szóval van mikor órákig nem is csinál semmi ingadozást van amikor meg mégsem áll .. Potitatival egy helyen lakunk és már vele is néztük de passz. erő minden jó fogyasztás is minden oké .... mi lehet a gond ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
potitati Elküldve Február3, 2012 Megoszt Elküldve Február3, 2012 Nincs mit, de attól hogy ki van takarítva még nem biztos hogy jól működik,és a mechanikus hibát a diagnosztika nem "mutassa"csak ha villamossági probléma van. S mint tudjuk ha a villamos része jó attól még nem biztos hogy működik a mechanikai része De sikeres keresgélést :D túl vagyok az EGR -en ! a hiba meg van .. :( esetleg valami más ötlet ? régebben volt olyan hogy ki fogyott az üzemanyagom a tankból és mikor hoztam bele akkor ugyan ezt csinálta azaz nagyon hasonló a hiba mint amikor kevés a benzin és dadog .. ezt elfelejtettem irni .. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts