Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Igazán nincs mit, nekem a fűtésemet csináltuk meg együtt :rolleyes:

A leírtakból én még mindíg a bowdenre gyanakszom, szerintem az az "izmosabb" húzás volt a végső döfés neki, de csak hangosan ötletelek én is :sowwy:

Esetleg álló helyzetben vhogy megnézni, hogy jár-e rendesen? Még én sem csináltam, de ez logikusnak hangzik, vagy nem :confused:

Ha nem bízol a sebességben hagyásban esetleg egy diszkrét ék, amit a kocsi hátújába hajíthatsz bármikor? Csak ne fábol,mert fűtés szezon van :D , de most komolyan behajítod kevésbé látható helyre és kész :w00t:

Link to comment
Megosztás:

Igaz ami igaz, minden hiába, ha a természet elárúl :huh:

Azért gyerekek amikor azt mondjuk hogy sebességben hagyjuk az autót akkor nem a 2-3-4-5 ös fokozatra gondolunk,

Sebességben hagyni 1 es fokozatban vagy hátramenetben szokás ebben a két sebességi fokozatban nem igen gurul el az autó hacsak nem egy nagyon meredek dombon kell megállítani az autót,

Kéziféket igaz nem használunk de nem árt neki ha naponta ha ugyis az autóval mozgunk 1-2 alkalommal behúzzuk és kiengedjük,nehezebben rohad be a tél alatt És ha mozgatod akkor akár be sem fagy vagy ha igen akkor nem annyira mint mondjuk ha a tél alatt összesen 1 kéne használni de a fék nem volt behúzva 2 hónapja.

Nem is hallottam még ilyet 2 esben hagyni az autót a legjobb a hátramenet de 2 esben hmm??

Valahol akadhat a bovden és azért kattan egy nagyot mikor behúzod ,vagy a visszahúzó rugó hiányzik a tárcsa mögötti lemez hátuljáról.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos padka nincs, a parkolók az útra merőlegesek, és az útra lejtenek. Egyszer lejtőn állva hármasba tettem be, és elgurult(unk) mint a szél, de egyesben ilyesmi baj még nem volt (most járok 260 ezer km-nél, és a váltó/kuplung körül még nem kellett javítgatni/cserélni).

A fékeket amúgy egy éve cserélték, hang nem hallatszik, csak ez problémás, hogy hidegben állva nem lehet behúzni. Vagyis mikor legelőször csinált ilyet, akkor behúztam. Félig kiszállva a kocsiból kicsit megindult hátra, és reflexből sikerült a szokásosnál izmosabbat húznom rajta, aztán mikor kiengedtem volna, megnyomtam a gombot a kéziféken és szinte leesett. Onnan már csak 3 méter kellett, hogy beérjek a garázsba, addig nem nagyon éreztem, hogy fog-e a fék, vagy mi van vele, de a melegben reggelig megjavult. Szóval ebből gondoltam, hogy esetleg megfagyhat valahol valami.

Szerintem, ha bármi nehézséget érzel a kézifék behúzásakor, vagy kiengedésekor, cseréld ki a kézifék kötelet. Egy idő után kiszálkádosik a bowden, és még be is rohad, ezért nehezen mozog. A fékpofák igazából nem annyira kopoó alkatrészek, hisz csak álló helyzetben vannak használva normál esetben, nem menet közben. Azokat meg próbáld beállítani a kis fogaskerékkel, amit írtak. Viszont ha a kézifék kötél berohadt, akkor nem enged vissza, így elkoptathatja a pofákat. Nálam ez volt. Azért nem árt ránézni azokra is, picit felcsiszolni őket, meg a dobot belülről.

Link to comment
Megosztás:

Azért gyerekek amikor azt mondjuk hogy sebességben hagyjuk az autót akkor nem a 2-3-4-5 ös fokozatra gondolunk,

Sebességben hagyni 1 es fokozatban vagy hátramenetben szokás ebben a két sebességi fokozatban nem igen gurul el az autó hacsak nem egy nagyon meredek dombon kell megállítani az autót,

Kéziféket igaz nem használunk de nem árt neki ha naponta ha ugyis az autóval mozgunk 1-2 alkalommal behúzzuk és kiengedjük,nehezebben rohad be a tél alatt És ha mozgatod akkor akár be sem fagy vagy ha igen akkor nem annyira mint mondjuk ha a tél alatt összesen 1 kéne használni de a fék nem volt behúzva 2 hónapja.

Nem is hallottam még ilyet 2 esben hagyni az autót a legjobb a hátramenet de 2 esben hmm??

Valahol akadhat a bovden és azért kattan egy nagyot mikor behúzod ,vagy a visszahúzó rugó hiányzik a tárcsa mögötti lemez hátuljáról.

Teljesen mindegy, hogy melyik fokozatban hagyod, ha jó a rendszer. Ha kopott, akkor meg elgurulhat akár 1-esből, vagy hátramenetből is akár az ellenkező irányba is.

Egyébként az áttétel miatt 1-esből sokkal könnyebb kibillenteni, mint 5-ből. Nem?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen mindegy, hogy melyik fokozatban hagyod, ha jó a rendszer. Ha kopott, akkor meg elgurulhat akár 1-esből, vagy hátramenetből is akár az ellenkező irányba is.

Egyébként az áttétel miatt 1-esből sokkal könnyebb kibillenteni, mint 5-ből. Nem?

Nagyon nem mindegy. 5 ben a kerekek felől a motor felé a legkisebb az áttétel, így a kerekek könnyen átfordítják a motort. 1-ben a legnagyobb az előre menő fokozatok közül, és rendszerint a hátramenet még ennél is nagyobb. Viszont a hátramenet van a legkisebb nyomatékátvitelre méretezve, ezért inkább az 1-es fokozat a nyerő.

A kéziféket meg mindenképp meg kell csinálni, mert legkésőbb műszaki vizsgán bukik ki a dolog :)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon nem mindegy. 5 ben a kerekek felől a motor felé a legkisebb az áttétel, így a kerekek könnyen átfordítják a motort. 1-ben a legnagyobb az előre menő fokozatok közül, és rendszerint a hátramenet még ennél is nagyobb. Viszont a hátramenet van a legkisebb nyomatékátvitelre méretezve, ezért inkább az 1-es fokozat a nyerő.

A kéziféket meg mindenképp meg kell csinálni, mert legkésőbb műszaki vizsgán bukik ki a dolog :)

Én is így tudom, hogy az 1-es nyerő, vagy hátramenet, de logikus is nyomaték miatt. Azért műszakig ne várj a kézifékkel sose lehet tudni mikor van rá tényleg szükség :D és neadj még nagyobb galibát ne csináljon :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! ollyan gondom van ( isuzu 1,7td klima nélküli) , hogy egyszerüen alig akar füteni a vectra. Cseréltünk termosztátot, és nem javitott rajta. Ha fel is melegszik a viz 90 fokra akkor is csak épp langyosat nyom. Nincs valakinek valami ötlete ? Vízköves lehet a fűtőradiátor, vagy más hiba lehet. köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! ollyan gondom van ( isuzu 1,7td klima nélküli) , hogy egyszerüen alig akar füteni a vectra. Cseréltünk termosztátot, és nem javitott rajta. Ha fel is melegszik a viz 90 fokra akkor is csak épp langyosat nyom. Nincs valakinek valami ötlete ? Vízköves lehet a fűtőradiátor, vagy más hiba lehet. köszi előre is.

Nem termosztát gond van, ezt előtte csere nélkül ki lehetett volna zárni. Vízköves a radiátor. Cseréld ki egy újra, 5-6 e Ft a Vaterán / Grandón.

Link to comment
Megosztás:

Nem termosztát gond van, ezt előtte csere nélkül ki lehetett volna zárni. Vízköves a radiátor. Cseréld ki egy újra, 5-6 e Ft a Vaterán / Grandón.

Igen én is néztem, hogy nem vészes összegbe kerülne egy radiátor. De utánakérdeztem azt mondták elég nagy munka kiszedni a radiátort sajnos.

Javasoltak olyat nemtudom mennyire lenne hatásos, hogy engedjek le 2 litert a hűtővizből és töltsek bele 2 liter 20%-os ecetet és párszár kilómétert menni vele.

Esetleg tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Igen én is néztem, hogy nem vészes összegbe kerülne egy radiátor. De utánakérdeztem azt mondták elég nagy munka kiszedni a radiátort sajnos.

Javasoltak olyat nemtudom mennyire lenne hatásos, hogy engedjek le 2 litert a hűtővizből és töltsek bele 2 liter 20%-os ecetet és párszár kilómétert menni vele.

Esetleg tapasztalat?

Nemtudom ki mondta ezt, de az biztos, hogy radiátort nem cserélt még B Vectrában. :)

Leengeded a hűtővizet. Lekötöd a két vízcsövet a radiátorról a tűzfalnál a motortér felől (jegyezd meg melyik ment a jobb és melyik a bal oldali csőre. Kiszereled a középkonzolt, a két lábtér burkolatot nem kell. Kiszereklet azt a kis műanyag terelőt ami az ülések alá tereli a levegőt. Innen már látszik az a kis műanyag fedél, amit le kell szerelned a levegőelosztó boxról. Ezt eltávolítva már látható a radiátor. Csak ki kell húznod hátrafelé. A kihúzás előtt érdemes betömni valamivel a nyílásait, hogy kivéve ne folyasson hűtő vízzel összevissza mindent. Az újat pedig berakod a régi helyére, mindent visszaszerelsz, amit kiszereltél.

Azt le tudnád amúgy írni, hogy a motortérben melyik gumi fűtéscső megy a radiátor jobb, illetve melyik a bal felére? A termosztátházról induló felső cső (ami nem ágazik le az olajhűtőre) melyikre megy?

Link to comment
Megosztás:

Igen holnap megnézem és megirom ! Hát igy ahogy leirtad nem tünik bonyolultnak. Na most irtad hogy kiszedni a középkonzolt. : A rádió részt illetve ami a fölött van azt is ki kell vagy elég az alsót ahol a hamutartó meg a szivargyujtó van illetve ami felette van a hűtővenillátor állitoinak konzolja.

Link to comment
Megosztás:

Igen holnap megnézem és megirom ! Hát igy ahogy leirtad nem tünik bonyolultnak. Na most irtad hogy kiszedni a középkonzolt. : A rádió részt illetve ami a fölött van azt is ki kell vagy elég az alsót ahol a hamutartó meg a szivargyujtó van illetve ami felette van a hűtővenillátor állitoinak konzolja.

A pohártartó résztől lefelé kezdődő, az ülések között húzódó, hamutartóban, vagy könyöklőben végződő részt kell kiszerelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy 99es évjáratu vekim,amiben x20dth s motor van!

és olyan tapasztalok hogy nem gyorsul egyenletesel amikor oda van neki lépve,hanem kicsit "ugrálva"!

valakinek esetleg segitö válasza lenne,hogy mitöl ered?

köszi!

Esetleg légtömegmérő? Műsszerrel ad hibakódot?

Legközelebb csak egy topikba rakd be ugyanazt a hozzászólást, ha lehet. Attól nem lesz több válasz, vagy megoldás, ha bemásodlod többe is....

Link to comment
Megosztás:

Esetleg légtömegmérő? Műsszerrel ad hibakódot?

Legközelebb csak egy topikba rakd be ugyanazt a hozzászólást, ha lehet. Attól nem lesz több válasz, vagy megoldás, ha bemásodlod többe is....

Akkor megprobájuk!

müszerrel még nem volt nézve,,,fedélzeti nem ad hibát!

okés legközelebb egy helyre irok csak!

köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.