Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Rejtett lopásgátló - ha gyárilag nincs, akkor - nincs, az autó a nulladik kilométerétől kezdve a családi tulajdon :D

És az AC pumpa vagy reléjének hibája okozhatja a többi problémámat is elvileg? (néha leáll, vagy legalábbis mindjártleállokhangot ad, de utána pöccre indul)

Mert akkor inkább mégsem a gyújtásmodult kezdeném bántani, hanem az AC-vel kezdenék.

Mint korábban írtam, gyanakodtam dugulásra, mert az üzemanyagszűrő cseréjével sokkal jobb lett egy pár napig a dolgok állása. Elvileg valami tovább jutott

kosz okozhat AC pumpa hibát?

Okozhat, nekem pölö le volt esve a pumpa előszűrő, ezért akadozott, volt hogy el sem indult. Kicseréltem, szétszedtem, rendesen el voltak kopva a lapát fogai, és tele volt törmelékkel.

Link to comment
Megosztás:

Okozhat, nekem pölö le volt esve a pumpa előszűrő, ezért akadozott, volt hogy el sem indult. Kicseréltem, szétszedtem, rendesen el voltak kopva a lapát fogai, és tele volt törmelékkel.

Na, akkor ezzel próbálkozom, köszönöm. Ha közben eszetekbe jut más is, osszátok meg velem! Lassan nyaralós szezon, addigra kifogástalannak kell lennie. Addig munkába eljárok vele

akárhogy :D

De ha már írok, eldicsekszem, sikerült egy használt Thule tetőcsomagtartó párt szereznem, tegnap már fel is avattuk biciklikkel, szuperjó :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ismét üzent nekem Asti!!!Kicsit megtaknyoltam a 8-ason,150-nél check engine,

gyorsan félreálltam.Kivillogtatásnál 13-as kód.:lambda szonda-nincs feszváltozás...

Mondjuk már gyanús volt mert kezdett rángatni meg többet enni,és nem akart menni,

elveszett pár paci a ménesből...

Akkor a lamba már kuka,ha jól értelmeztem az üzit??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ismét üzent nekem Asti!!!Kicsit megtaknyoltam a 8-ason,150-nél check engine,

gyorsan félreálltam.Kivillogtatásnál 13-as kód.:lambda szonda-nincs feszváltozás...

Mondjuk már gyanús volt mert kezdett rángatni meg többet enni,és nem akart menni,

elveszett pár paci a ménesből...

Akkor a lamba már kuka,ha jól értelmeztem az üzit??

Elég valószínű. Ha már lámpát is dob, akkor elég carnak kell lennie. Fogyasztásod milyen? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ismét üzent nekem Asti!!!Kicsit megtaknyoltam a 8-ason,150-nél check engine,

gyorsan félreálltam.Kivillogtatásnál 13-as kód.:lambda szonda-nincs feszváltozás...

Mondjuk már gyanús volt mert kezdett rángatni meg többet enni,és nem akart menni,

elveszett pár paci a ménesből...

Akkor a lamba már kuka,ha jól értelmeztem az üzit??

De azért előtte átnézném a motor testkötéseit, illetve a lambda vezetékét és csatlakozóját.

Link to comment
Megosztás:

Haver rádugta a szondát valami szondaellenőrző küttyre,de se kép se hang,azt mondta kuka. :D

szia

nekem 4 vezetékes bosch lambdaszondám van.

Azt mondták nekem is hogy kuka. Megvettem 60 valahányezerért az újat. Aztán meg a szonda részét telefújtam kontaktsprével, jött ki a sok korom. Vártam fél napot minden megszáradt és most van 1 plussz jó szondám mert beraktam és minden patent volt működik.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Segítséget szeretnék kérni. Olyan problémám van a kocsival,hogy a hűtővíz elfolyik valahol a rendszerből,nem merek vele menni csak 10-20 km-t.Ezek után utána kell tölteni a megtett út nagyságától 0.1l-1l-ig.Nem látom hol folyik el,valószínűleg levegős lett,mert egyszer felforrott a víz és utána töltöttem,de utólag tudtam meg,hogy megkellett volna várni míg visszahül.Minden rövidebb út után tölteni kell pár decit,és ha elindítom a kocsit olyan hangja van mintha leakarna fulladni,kicsit felpörgetem a fordulatszámot utána megszűnik. Ja és amikor kinyitom a kiegyenlítő tartályt nagyot szisszen,bugyog a víz és visszafolyik a tartályba a szintje kicsit megemelkedik. Hogy tudnám légteleníteni a renszert?

A kocsi 1996-os 1.4 16v a motorkód:x14xe

Ha valaki sejti mi lehet a baja és közölné velem hálás lennék.

Nemrég találtam ezt az oldalt nagyon tetszik nekem,hogy mindenki segít mindenkinek akinek persze tud.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Segítséget szeretnék kérni. Olyan problémám van a kocsival,hogy a hűtővíz elfolyik valahol a rendszerből,nem merek vele menni csak 10-20 km-t.Ezek után utána kell tölteni a megtett út nagyságától 0.1l-1l-ig.Nem látom hol folyik el,valószínűleg levegős lett,mert egyszer felforrott a víz és utána töltöttem,de utólag tudtam meg,hogy megkellett volna várni míg visszahül.Minden rövidebb út után tölteni kell pár decit,és ha elindítom a kocsit olyan hangja van mintha leakarna fulladni,kicsit felpörgetem a fordulatszámot utána megszűnik. Ja és amikor kinyitom a kiegyenlítő tartályt nagyot szisszen,bugyog a víz és visszafolyik a tartályba a szintje kicsit megemelkedik. Hogy tudnám légteleníteni a renszert?

A kocsi 1996-os 1.4 16v a motorkód:x14xe

Ha valaki sejti mi lehet a baja és közölné velem hálás lennék.

Nemrég találtam ezt az oldalt nagyon tetszik nekem,hogy mindenki segít mindenkinek akinek persze tud.

Ha csak simán fogy a hűtővíz akkor valószínű hogy ereszt a rendszer valahol. Pl a hűtőradiátornál, vagy a csőcsatlakozásoknál. Lehet próbálkozni hűtőtömítő folyadékkal, ilyet vehetsz a tescóban is, meg bármelyik autósboltban. Ha komoly a dolog akkor inkább mutasd meg szerelőnek.

Ha leveszed a kupakot mindig szisszen, ez tök normális, mert a rendszer nyomás alatt van. Így működik. Légteleníteni csak teljes vízleeresztés után kell. Nyitott kupakkal elindítod és kész, felböfögi a levegőt magától.

Ha belenyomtad a hideg vizet a forró motorba, az komoly hiba volt! :D Nem biztos, de elvileg a blokk is megrepedhet tőle. És akkor kuka az egész.

A fulladás meg valszeg mástól lesz...

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Segítséget szeretnék kérni. Olyan problémám van a kocsival,hogy a hűtővíz elfolyik valahol a rendszerből,nem merek vele menni csak 10-20 km-t.Ezek után utána kell tölteni a megtett út nagyságától 0.1l-1l-ig.Nem látom hol folyik el,valószínűleg levegős lett,mert egyszer felforrott a víz és utána töltöttem,de utólag tudtam meg,hogy megkellett volna várni míg visszahül.Minden rövidebb út után tölteni kell pár decit,és ha elindítom a kocsit olyan hangja van mintha leakarna fulladni,kicsit felpörgetem a fordulatszámot utána megszűnik. Ja és amikor kinyitom a kiegyenlítő tartályt nagyot szisszen,bugyog a víz és visszafolyik a tartályba a szintje kicsit megemelkedik. Hogy tudnám légteleníteni a renszert?

A kocsi 1996-os 1.4 16v a motorkód:x14xe

Ha valaki sejti mi lehet a baja és közölné velem hálás lennék.

Nemrég találtam ezt az oldalt nagyon tetszik nekem,hogy mindenki segít mindenkinek akinek persze tud.

Azt nézd meg, hogy mennyire gőzöl a kipufogó üzemmelegen, főleg a reggeli vagy esti órákban. Ha olyan mint a gőzmozdony, akkor esélyes a hengerfejtömítés...főleg ha olyan 120 és 150 ezer km körül van... :D

A fuldoklást okozhatja az, hogy a hűtőfolyadék befolyik valamelyik hengerbe. Asszem a gyertyán is meglátszik ez. Amelyik hengerbe befolyik, annak a gyertyája fehérebb mint a többi.

De javítsatok ki ha tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Okozhat, nekem pölö le volt esve a pumpa előszűrő, ezért akadozott, volt hogy el sem indult. Kicseréltem, szétszedtem, rendesen el voltak kopva a lapát fogai, és tele volt törmelékkel.

Sziasztok!

Sajnos még idő híjján nem sikerült megnéznem az AC pumpa kapacitását, pedig találtam egy jó leírást a könyvben, hogyan kell

ellenőrizni.

Viszont az utóbbi két napban semmi rendetlenkedés, nem nagyon tudok másra gondolni, csak a hidegebb időre...

És azt is megfigyeltem, hogy ha országúton megyek, semmi gond, a vízhőmérséklet 90 fok körüli, de ma reggel

pl. egy minimális városi (inkább falusi) közlekedés mellett hipp-hopp felment majdnem 100 fokra, a ventillátor is bekapcsolt,

pedig a kinti hőmérséklet 20 fokot sem érte el, és a nap sem tűzte a motorteret. A lakott területről kiérve 70-80-ra gyorsítva

nagyon hamar visszaállt 90 fokra. Nekem ez gyanús, és az is, hogy az utóbbi két nap hűvösebb időjárásában nem állt le

egyszer sem.

Azt hiszem a korábbi tippek közül talán kizárható az elektromos gond (az időjárás esős, párás volt mostanában) és az AC pumpa

is. Tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos még idő híjján nem sikerült megnéznem az AC pumpa kapacitását, pedig találtam egy jó leírást a könyvben, hogyan kell

ellenőrizni.

Viszont az utóbbi két napban semmi rendetlenkedés, nem nagyon tudok másra gondolni, csak a hidegebb időre...

És azt is megfigyeltem, hogy ha országúton megyek, semmi gond, a vízhőmérséklet 90 fok körüli, de ma reggel

pl. egy minimális városi (inkább falusi) közlekedés mellett hipp-hopp felment majdnem 100 fokra, a ventilátor is bekapcsolt,

pedig a kinti hőmérséklet 20 fokot sem érte el, és a nap sem tűzte a motorteret. A lakott területről kiérve 70-80-ra gyorsítva

nagyon hamar visszaállt 90 fokra. Nekem ez gyanús, és az is, hogy az utóbbi két nap hűvösebb időjárásában nem állt le

egyszer sem.

Azt hiszem a korábbi tippek közül talán kizárható az elektromos gond (az időjárás esős, párás volt mostanában) és az AC pumpa

is. Tévedek?

Az a vízhőmérséklet teljesen normális, akár télen is fel lehet melegíteni annyira a motort, hogy beinduljon a venti. Az AC-pumpa halódása így kezdődik, aztán majd egyre gyakrabban nem indul. Ha megint előfordul, és nem akar indulni, próbáld meg, hogy megütögeted az AC-pumpa környékén a tartályt (3- és 5-ajtósnál a hátsó ülés előredöntése után lehet hozzáférni, Caravannál csak alulról). Ha ezután beindul, akkor a pumpa a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos még idő híjján nem sikerült megnéznem az AC pumpa kapacitását, pedig találtam egy jó leírást a könyvben, hogyan kell

ellenőrizni.

Viszont az utóbbi két napban semmi rendetlenkedés, nem nagyon tudok másra gondolni, csak a hidegebb időre...

És azt is megfigyeltem, hogy ha országúton megyek, semmi gond, a vízhőmérséklet 90 fok körüli, de ma reggel

pl. egy minimális városi (inkább falusi) közlekedés mellett hipp-hopp felment majdnem 100 fokra, a ventillátor is bekapcsolt,

pedig a kinti hőmérséklet 20 fokot sem érte el, és a nap sem tűzte a motorteret. A lakott területről kiérve 70-80-ra gyorsítva

nagyon hamar visszaállt 90 fokra. Nekem ez gyanús, és az is, hogy az utóbbi két nap hűvösebb időjárásában nem állt le

egyszer sem.

Azt hiszem a korábbi tippek közül talán kizárható az elektromos gond (az időjárás esős, párás volt mostanában) és az AC pumpa

is. Tévedek?

Miért hiszi mindenki, hogy azért mert megmozdul a hőmérő mutatója, azért már az armageddont kell várni? Ez ilyen, a hőmérséklet állandóan változik, annyi a különbség, hogy ez mutatja is. Az újabb vasakban is ingadozik a hőmérséklet, csak ott már annyira le"cenzúrázzák" a mutató mozgását, hogy szinte 3 állása van: "hideg" "üzemi" "már 2 perce besz.ptad, csak mostanra értem föl a pirosig".

Ha a venti kapcsol, visszahűt. Azért van. Nem kell parázni tőle.

Link to comment
Megosztás:

Azt nézd meg, hogy mennyire gőzöl a kipufogó üzemmelegen, főleg a reggeli vagy esti órákban. Ha olyan mint a gőzmozdony, akkor esélyes a hengerfejtömítés...főleg ha olyan 120 és 150 ezer km körül van... :D

A fuldoklást okozhatja az, hogy a hűtőfolyadék befolyik valamelyik hengerbe. Asszem a gyertyán is meglátszik ez. Amelyik hengerbe befolyik, annak a gyertyája fehérebb mint a többi.

De javítsatok ki ha tévedek.

Köszi a segítséget mindenkinek.

A motorban 127000km. körül van , lehet hogy a gyári tömítés volt még a hengerfejben és ez adhatta meg magát?

Mennyi lehet a tömítés hozzá? Valaki mondta,hogy hengerfejes is lehet, ezt honnan tudhatom?

Link to comment
Megosztás:

Ha csak simán fogy a hűtővíz akkor valószínű hogy ereszt a rendszer valahol. Pl a hűtőradiátornál, vagy a csőcsatlakozásoknál. Lehet próbálkozni hűtőtömítő folyadékkal, ilyet vehetsz a tescóban is, meg bármelyik autósboltban. Ha komoly a dolog akkor inkább mutasd meg szerelőnek.

Ha leveszed a kupakot mindig szisszen, ez tök normális, mert a rendszer nyomás alatt van. Így működik. Légteleníteni csak teljes vízleeresztés után kell. Nyitott kupakkal elindítod és kész, felböfögi a levegőt magától.

Ha belenyomtad a hideg vizet a forró motorba, az komoly hiba volt! :D Nem biztos, de elvileg a blokk is megrepedhet tőle. És akkor kuka az egész.

A fulladás meg valszeg mástól lesz...

A hütővíz min.2-3 dl. fogy 20km után ,de nem látok sehol vízfoltot az álló kocsi alatt,hogy hol csöpögne.A hűtőtömítöt hogy kell használni? Csak beleöntöm járatom a motort üzemi hőmérsékleten és kész?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget mindenkinek.

A motorban 127000km. körül van , lehet hogy a gyári tömítés volt még a hengerfejben és ez adhatta meg magát?

Mennyi lehet a tömítés hozzá? Valaki mondta,hogy hengerfejes is lehet, ezt honnan tudhatom?

Onnan, hogy amikor leveszed tömítést cserélni, akkor csináltatsz rajta egy nyomáspróbát. Ha szerencséd van, akkor csak tömítés, ha nincs, akkor nem csak tömítés.

Link to comment
Megosztás:

A hütővíz min.2-3 dl. fogy 20km után ,de nem látok sehol vízfoltot az álló kocsi alatt,hogy hol csöpögne.A hűtőtömítöt hogy kell használni? Csak beleöntöm járatom a motort üzemi hőmérsékleten és kész?

Mindegyikre rá van írva, hogy azt éppen hogy képzelték el, de én bele nem önteném :D :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget mindenkinek.

A motorban 127000km. körül van , lehet hogy a gyári tömítés volt még a hengerfejben és ez adhatta meg magát?

Mennyi lehet a tömítés hozzá? Valaki mondta,hogy hengerfejes is lehet, ezt honnan tudhatom?

Ha hengerfej-tömítés égett át, mint anno 2008-ban nekem, akkor nem lesz olyan drága.

Nekem akkor 60 ezer volt az anyag. De mivel magamnak csináltam, így nem volt munkadíj.

Maga a tömítés csak 6-7000 forint, de a többi sallang megnyomja az árat:

-esetleges hengerfej síkolás

-kipuf. tömítés

-hengerfej csavarok

-olaj+szűrő

-hűtőfolyadék

-komplett vezérlés-szett+vízpumpa+alsó fogaskerék

-szelepfedél tömítés

-síkolás esetén szívósor+kipuf. sortömítés

-gyertyák

Remélem nem hagytam ki semmit.

Ha viszont a hengerfej ment meg, akkor ehhez a költséghez még hozzá kell számolni egy bontott hengerfejet, plusz annak a rendbetételi költségét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos még idő híjján nem sikerült megnéznem az AC pumpa kapacitását, pedig találtam egy jó leírást a könyvben, hogyan kell

ellenőrizni.

Viszont az utóbbi két napban semmi rendetlenkedés, nem nagyon tudok másra gondolni, csak a hidegebb időre...

És azt is megfigyeltem, hogy ha országúton megyek, semmi gond, a vízhőmérséklet 90 fok körüli, de ma reggel

pl. egy minimális városi (inkább falusi) közlekedés mellett hipp-hopp felment majdnem 100 fokra, a ventillátor is bekapcsolt,

pedig a kinti hőmérséklet 20 fokot sem érte el, és a nap sem tűzte a motorteret. A lakott területről kiérve 70-80-ra gyorsítva

nagyon hamar visszaállt 90 fokra. Nekem ez gyanús, és az is, hogy az utóbbi két nap hűvösebb időjárásában nem állt le

egyszer sem.

Azt hiszem a korábbi tippek közül talán kizárható az elektromos gond (az időjárás esős, párás volt mostanában) és az AC pumpa

is. Tévedek?

A hőfokmutató szokott mászkálni, de amíg a két szélső tartomány között van, addig semmi gond.

249253-20110607-IvIHJl.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az a vízhőmérséklet teljesen normális, akár télen is fel lehet melegíteni annyira a motort, hogy beinduljon a venti. Az AC-pumpa halódása így kezdődik, aztán majd egyre gyakrabban nem indul. Ha megint előfordul, és nem akar indulni, próbáld meg, hogy megütögeted az AC-pumpa környékén a tartályt (3- és 5-ajtósnál a hátsó ülés előredöntése után lehet hozzáférni, Caravannál csak alulról). Ha ezután beindul, akkor a pumpa a hibás.

Indulni indul, csak néha leáll, amint bemelegszik a motor. De utána pöccre újraindul (kivéve eddig egy esetet, amikor egy kis betolásos rásegítéssel, ami csak forgatott

egyet a motoron, de be nem röffent, viszont indítással azután is), és megy egy darabig.

De ezekszerint nem kell Bruce Willist hívnom Armageddon ügyben. :D

köszi az infókat mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Indulni indul, csak néha leáll, amint bemelegszik a motor. De utána pöccre újraindul (kivéve eddig egy esetet, amikor egy kis betolásos rásegítéssel, ami csak forgatott

egyet a motoron, de be nem röffent, viszont indítással azután is), és megy egy darabig.

De ezekszerint nem kell Bruce Willist hívnom Armageddon ügyben. :D

köszi az infókat mindenkinek

Nekem egyszer kísértetiesen hasonlót művelt egy kontakthibás csatlakozó a motortérben. Próbáld meg, hogy alapjáraton ketyegő motornál megmozgatod a motortérben a csatlakozókat. Ha valamelyiknél megtorpan, vagy leáll a motor, ott a gond. Pl. van egy csati a gyújtáselosztó mögött, a hengerfejhez egy lemezzel rögzítve, nekem az okozta a problémát, de gyanús lehet a gyújtótrafó alatt levő gyújtásmodul is, vagy az elosztó alján levő csatlakozó, ami a Hall-jeladó kivezetése.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Benzin szűrőt cserélnék, mert indításkor néha sokáig teker az autó.

(valószínűleg a benzinpumpám haldoklik, de mielőtt nekiállok, cserélek egy benzinszűrőt úgyis megérett rá )

A gyik-ban olvastam hogyan kell és hol van, ez hasznos infó volt a számomra. Csak amikor bementem a boltba többféle cső átmérőhöz valót adtak, ugyan ahhoz a motorkódhoz. c14se

A kérdésem az , meg lehet e tudni valahonnan szerelgetés nélkül a cső átmérőt? Ha nem, hát lekapom, csak akkor mehetek biciklivel a szűrőért :D Szerelték ezeket többfélével? ( szerintem 8-as lesz )

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Benzin szűrőt cserélnék, mert indításkor néha sokáig teker az autó.

(valószínűleg a benzinpumpám haldoklik, de mielőtt nekiállok, cserélek egy benzinszűrőt úgyis megérett rá )

A gyik-ban olvastam hogyan kell és hol van, ez hasznos infó volt a számomra. Csak amikor bementem a boltba többféle cső átmérőhöz valót adtak, ugyan ahhoz a motorkódhoz. c14se

A kérdésem az , meg lehet e tudni valahonnan szerelgetés nélkül a cső átmérőt? Ha nem, hát lekapom, csak akkor mehetek biciklivel a szűrőért :D Szerelték ezeket többfélével? ( szerintem 8-as lesz )

Én (Unix-Bárdi webáruházban) csak 8-ast találtam :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.