Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

X14NZ motorkódú F Astrám van (az alap 1.4-es 8 szelepes motor), és közel 9 év gondmentes használat után elkezdett szivatni:

kb. 10-ből 5-ször az a gondja, ha nagyobb gázt nyomok, elkezd dadogni. Olyan, mintha a gyújtás szarakodna, motorhőmérséklettől független a dolog.

Új, minőségi gyújtókábelek lettek beépítve, cserélve lett a gyújtáselosztó fedél, és a rotor is.

Kontakt hibák nincsenek, jól működő típusból próbára át lett rakva a gyújtótrafó, de akkor sem múlt el a probléma.

Találtam vákuumcső-hibákat, mind orvosolva lett, a hiba továbbra is maradt.

A motorellenőrző lámpa működik, de sosem jelzett még, amióta használom az autót.

Autószerelő végzettségem van, az alapvető ismereteim megvannak, de sosem dolgoztam a szakmámban, illetve ez a technika lényegesen modernebb, mint amit én tanultam.

Ha valakinek van ötlete, kérem írja meg, hogy mit nézzek meg.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X14NZ motorkódú F Astrám van (az alap 1.4-es 8 szelepes motor), és közel 9 év gondmentes használat után elkezdett szivatni:

kb. 10-ből 5-ször az a gondja, ha nagyobb gázt nyomok, elkezd dadogni. Olyan, mintha a gyújtás szarakodna, motorhőmérséklettől független a dolog.

Új, minőségi gyújtókábelek lettek beépítve, cserélve lett a gyújtáselosztó fedél, és a rotor is.

Kontakt hibák nincsenek, jól működő típusból próbára át lett rakva a gyújtótrafó, de akkor sem múlt el a probléma.

Találtam vákuumcső-hibákat, mind orvosolva lett, a hiba továbbra is maradt.

A motorellenőrző lámpa működik, de sosem jelzett még, amióta használom az autót.

Autószerelő végzettségem van, az alapvető ismereteim megvannak, de sosem dolgoztam a szakmámban, illetve ez a technika lényegesen modernebb, mint amit én tanultam.

Ha valakinek van ötlete, kérem írja meg, hogy mit nézzek meg.

Előre is köszönöm!

Hi!

Sztem próbára tedd át abból a másik kocsiból a trafó alatt található gyújtásmodult is, ill. akár az egész elosztót is, csak előtte jelöld össze a pozícióját mindkét kocsiban a szelepházzal, hogy ugyanúgy tehesd vissza (lehet, hogy a benne található Hall-jeladó halódik). Üzemanyag oldalon lehet, hogy az injektor már nem porlaszt rendesen, vagy az AC-pumpa halódik, és nem szállít elég nyomással. Benzinszűrő mikor volt cserélve? Esetleg levett tanksapkával is csinálhatsz egy próbát, hátha a tankszellőztetés van eldugulva.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Sztem próbára tedd át abból a másik kocsiból a trafó alatt található gyújtásmodult is, ill. akár az egész elosztót is, csak előtte jelöld össze a pozícióját mindkét kocsiban a szelepházzal, hogy ugyanúgy tehesd vissza (lehet, hogy a benne található Hall-jeladó halódik). Üzemanyag oldalon lehet, hogy az injektor már nem porlaszt rendesen, vagy az AC-pumpa halódik, és nem szállít elég nyomással. Benzinszűrő mikor volt cserélve? Esetleg levett tanksapkával is csinálhatsz egy próbát, hátha a tankszellőztetés van eldugulva.

Szia!

Amit nem írtam korábban: az autóban 250.000 km van, ebből 160.000-et rendszeresen autópályán futott új korától 4 éves koráig az első tulajnál. Én vagyok a második tulajdonos.

A gyári AC már behalt rajta tavaly, de az teljesen más jelenséget produkált. Ki lett cserélve, kb. pont 1 éve, egy Napco lett beépítve.

Nem sokkal előtte kapott új Mann benzinszűrőt, új GM gyertyákat (de már próbáltam a régi gyertyákkal is).

A benzinnyomást meg fogom méretni hamarosan, remélem, hogy nem azzal lesz gond, mert akkor már csak az eredeti Bosch maradana számomra, mint lehetőség, de az 100 euró körül mozog + posta. Kivettem az alapjárati motort is, a fém kúpon látható kisebb kopás, nem tudom az mennyire keverhet be.

Sajnos a donor autó már nem áll rendelkezésemre, nem tudok tovább próbálkozni alkatrész cserélvel. Az új cuccokra nem mondtak alacsony összegeket, de nem lenne akadály a megvételük, csak tudnám, hogy mit kell cserélni. Feleslegesen nem szeretnék semmit venni.

Persze tisztában vagyok vele, hogy ez cumi lesz, már két rutinos autószerelő is csak a vállát vonogatta, nem várom el, hogy távban sikerüljön meggyógyítani a kocsit.

Megnézem a tankszellőzést, aztán ha nem lesz más, megveszem a gyújtáselektronikát és a Hall-jeladót is együtt, mást nem tudok csinálni.

Köszönöm az információkat!

Üdv,

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Amit nem írtam korábban: az autóban 250.000 km van, ebből 160.000-et rendszeresen autópályán futott új korától 4 éves koráig az első tulajnál. Én vagyok a második tulajdonos.

A gyári AC már behalt rajta tavaly, de az teljesen más jelenséget produkált. Ki lett cserélve, kb. pont 1 éve, egy Napco lett beépítve.

Nem sokkal előtte kapott új Mann benzinszűrőt, új GM gyertyákat (de már próbáltam a régi gyertyákkal is).

A benzinnyomást meg fogom méretni hamarosan, remélem, hogy nem azzal lesz gond, mert akkor már csak az eredeti Bosch maradana számomra, mint lehetőség, de az 100 euró körül mozog + posta. Kivettem az alapjárati motort is, a fém kúpon látható kisebb kopás, nem tudom az mennyire keverhet be.

Sajnos a donor autó már nem áll rendelkezésemre, nem tudok tovább próbálkozni alkatrész cserélvel. Az új cuccokra nem mondtak alacsony összegeket, de nem lenne akadály a megvételük, csak tudnám, hogy mit kell cserélni. Feleslegesen nem szeretnék semmit venni.

Persze tisztában vagyok vele, hogy ez cumi lesz, már két rutinos autószerelő is csak a vállát vonogatta, nem várom el, hogy távban sikerüljön meggyógyítani a kocsit.

Megnézem a tankszellőzést, aztán ha nem lesz más, megveszem a gyújtáselektronikát és a Hall-jeladót is együtt, mást nem tudok csinálni.

Köszönöm az információkat!

Üdv,

Zsolt

Nem tudom, merrefelé lax, de csak van valaki a közelben ilyen motorú autóval.

Link to comment
Megosztás:

Olaj szivárgás van a gyújtáselosztónál. Ahogy néztem a tömítéseket / O-gyűrűket , kétféle van. Van ami az elosztó alá és van ami az elosztó tengelyére megy. Mindkettő szükséges vagy gyújtás típusától függetlenül csak egyik vagy másik ? (C14NZ-m van )

Link to comment
Megosztás:

Olaj szivárgás van a gyújtáselosztónál. Ahogy néztem a tömítéseket / O-gyűrűket , kétféle van. Van ami az elosztó alá és van ami az elosztó tengelyére megy. Mindkettő szükséges vagy gyújtás típusától függetlenül csak egyik vagy másik ? (C14NZ-m van )

attól függ hol folyik

ha kifolyik a motorra, akkor a nagy kell

ha meg befolyik az elosztóba, akkor meg a kicsi belülre

szerintem

egyébként hol láttál Te az elosztó tengelyére gyűrűt?

nekem C16NZ-m van kicsit más rajta a fej, nekem befolyik, de sehol nem találtam belevalót

Link to comment
Megosztás:

attól függ hol folyik

ha kifolyik a motorra, akkor a nagy kell

ha meg befolyik az elosztóba, akkor meg a kicsi belülre

szerintem

egyébként hol láttál Te az elosztó tengelyére gyűrűt?

nekem C16NZ-m van kicsit más rajta a fej, nekem befolyik, de sehol nem találtam belevalót

Én már cseréltem amikor a motorra folyt, semmi értlme. 2 hónap és megint folyik. Igazi sz@r megoldás, a motor így is-úgy is úszni fog az olajban, az Opel ilyen...

Link to comment
Megosztás:

attól függ hol folyik

ha kifolyik a motorra, akkor a nagy kell

ha meg befolyik az elosztóba, akkor meg a kicsi belülre

szerintem

egyébként hol láttál Te az elosztó tengelyére gyűrűt?

nekem C16NZ-m van kicsit más rajta a fej, nekem befolyik, de sehol nem találtam belevalót

Nem tudom ,hogy szabad-e linkelni ,de ha nem majd kitörlik. Itt találtam :

http://cromax.hu/ope...i/?limitstart=0

szerk.: Nekem kifolyik a motorra , bele nem látok. Most akkor melyik a nagy ? Az elosztó tengelyére ami megy vagy az elosztó alá ?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom ,hogy szabad-e linkelni ,de ha nem majd kitörlik. Itt találtam :

http://cromax.hu/ope...i/?limitstart=0

szerk.: Nekem kifolyik a motorra , bele nem látok. Most akkor melyik a nagy ? Az elosztó tengelyére ami megy vagy az elosztó alá ?

ja én is itt vettem a nagyot (elosztó alá), ez folyik ki a motorra, ha nem jó

de ha letakarítod könnyű kideríteni

egyébként a motorszám alapján megmondják melyik kell

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, merrefelé lax, de csak van valaki a közelben ilyen motorú autóval.

Próbaképpen visszaraktam az eredeti Bosch elosztófedelet, és az eredeti Bosch rotort is (érdekes módon az eredeti rotoron mérhető 10.8 Ohm, míg az utángyártotton semmi, de mégis meg azzal is az autó).

Egyelőre úgy tűnik, megszűnt a hiba, bár nem akarom elkiabálni, ha pénteken is tünetmentes lesz, akkor 100%, hogy megjavult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdett kísérteni egy jellemző probléma, de pont ilyenről nem írtak, vagy nem találtam.

Most, hogy megött a hűvös, nagyon nehezen indul a gép. Ha végre elkapja, onnan minden rendben, szépen jár, jól megy.

Arra már régóta gyanakszom, hogy visszaereszti a benzint, mert több napi állás után(hűvösebb időben) szintén előfordult. Viszont ma rákötöttem egy gombot a relére, hogy indítózás előtt "felpumpáljam" a rendszert, de egy próba után mintha nem sokat segített volna. Önindító kitartóan teker, mint a bolond. Ac-nak nem tudom milyen az ideális hangja, de lassabb, nyeglébb, mint pl. az ablalmosó szivattyúja. Viszont ha elégtelen lenne, éreznem kéne menet közben, de magához képest jól megy. Nincs valakinek pár jó tippje, mi lehet a gond? Nagyon hálás lennék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet nem ide, hanem inkább a kasznihoz tartozna, de hátha:

(3 ajtós astra -gsi))

A hátsó ablakmosó csöve a "tetőben" hogy megy el? Rögzítve van gyárilag valamivel? (azt tudom, hogy a jobb oldalon..)

A lényeg, hogy megint (jó pár év után) eltört a csomagtér ajtó gumi harmonikában a toldásomnál a cső.

Mostmár nem elég a toldáshoz a hossza. Vettem egy méter csövet a csergőben, hogy ahogy kiér a kaszniból, rátoldok,és a spoilerben lévő spricniig kicserélem a csövet.

Viszont ahogy elhoztam a csövet, és tapasztaltam, hogy milyen "puha" ami meg benne van milyen kemény már, gondoltam arra, hogy lehet ki kellene cserélni az egészet.(bár az is lehet, hogy eredetileg is keményebb az a cső?! )

Nehogy már a tetőben törjön el nekem legközelebb, és szétáztassa a tető kárpitom.

Szóval a kérdés. az vajon járható út lenne, hogy az ablakmosó tartálynál rácsatlakoztatnám a régi csőre az új végét, kesztyűtartó ki (ha jól tudom ott jön be valahol a motortérből),A oszlop borítás le, majd szépen elkezdeném a régivel áthúzni az újat ki hátul a harmonikánál.

Persze menet közben rásegítve mondjuk a kesztyű tartónál, A oszlopnál....

Ergo az ajtó kéderek, tető kárpit megbontását szeretném megspórolni ...

Ha bontani kell a tető kárpitot is, lehet inkább csak betoldok, oszt csók

Köszi: Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet nem ide, hanem inkább a kasznihoz tartozna, de hátha:

(3 ajtós astra -gsi))

A hátsó ablakmosó csöve a "tetőben" hogy megy el? Rögzítve van gyárilag valamivel? (azt tudom, hogy a jobb oldalon..)

A lényeg, hogy megint (jó pár év után) eltört a csomagtér ajtó gumi harmonikában a toldásomnál a cső.

Mostmár nem elég a toldáshoz a hossza. Vettem egy méter csövet a csergőben, hogy ahogy kiér a kaszniból, rátoldok,és a spoilerben lévő spricniig kicserélem a csövet.

Viszont ahogy elhoztam a csövet, és tapasztaltam, hogy milyen "puha" ami meg benne van milyen kemény már, gondoltam arra, hogy lehet ki kellene cserélni az egészet.(bár az is lehet, hogy eredetileg is keményebb az a cső?! )

Nehogy már a tetőben törjön el nekem legközelebb, és szétáztassa a tető kárpitom.

Szóval a kérdés. az vajon járható út lenne, hogy az ablakmosó tartálynál rácsatlakoztatnám a régi csőre az új végét, kesztyűtartó ki (ha jól tudom ott jön be valahol a motortérből),A oszlop borítás le, majd szépen elkezdeném a régivel áthúzni az újat ki hátul a harmonikánál.

Persze menet közben rásegítve mondjuk a kesztyű tartónál, A oszlopnál....

Ergo az ajtó kéderek, tető kárpit megbontását szeretném megspórolni ...

Ha bontani kell a tető kárpitot is, lehet inkább csak betoldok, oszt csók

Köszi: Laci

Elvileg be tudod húzni, rögzítve nem nagyon van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkezdett kísérteni egy jellemző probléma, de pont ilyenről nem írtak, vagy nem találtam.

Most, hogy megött a hűvös, nagyon nehezen indul a gép. Ha végre elkapja, onnan minden rendben, szépen jár, jól megy.

Arra már régóta gyanakszom, hogy visszaereszti a benzint, mert több napi állás után(hűvösebb időben) szintén előfordult. Viszont ma rákötöttem egy gombot a relére, hogy indítózás előtt "felpumpáljam" a rendszert, de egy próba után mintha nem sokat segített volna. Önindító kitartóan teker, mint a bolond. Ac-nak nem tudom milyen az ideális hangja, de lassabb, nyeglébb, mint pl. az ablalmosó szivattyúja. Viszont ha elégtelen lenne, éreznem kéne menet közben, de magához képest jól megy. Nincs valakinek pár jó tippje, mi lehet a gond? Nagyon hálás lennék.

Aksid jó?

Én 1x ki vettem a szivattyút és van benne 1 szűrő nézd meg nincs-e tele kosszal!

van 1 részletes pdf-ben az üzemanyag szivattyú felépítéséről esetleges hibáiról,és jellemzőiről,ha szeretnéd emailba eltudom küldeni neked.

Szia

Link to comment
Megosztás:

Jó, legalább is annak látszik.

Viszont úgy látszik, az indítózás előtti kézi pumpálás nem segít, már délután is sokat teker. Aztán gondol egyet, beröffen, és megy szépen.

Nincs ötlete senkinek?

A kezdeti üzemanyag hiány elméletem egyre gyengébb lábakon áll. De akkor miért nem indul egyből?

Link to comment
Megosztás:

Jó, legalább is annak látszik.

Viszont úgy látszik, az indítózás előtti kézi pumpálás nem segít, már délután is sokat teker. Aztán gondol egyet, beröffen, és megy szépen.

Nincs ötlete senkinek?

A kezdeti üzemanyag hiány elméletem egyre gyengébb lábakon áll. De akkor miért nem indul egyből?

A rossz értéket közlő kétvezetékes hőfokjeladó pont ilyen jelenséget produkál.

Elhiteti az ECU-val, hogy nem csonthideg a motor, hanem már majdnem üzem meleg. Ezért az ECU más keverékképzéssel próbálja meg beindítani a motort indítózásnál. Mint mikor egy üzemmeleg motort akarsz elindítani, kihúzott kézi szívatóval, az sem indul el és fordítva.

De lehet még főtengely jeladó probléma is, mert azt ha széthúzod (csatit nyilván), akkor sosem fog beindulni a motor.

Ha nekem produkálna ilyet a motor, először is átnézném a testkötéseket a motortérben, csatlakozókat széthúznám és kontakt spray-vel (nem WD40-nel!) megfújkálva újra összedugnám őket. Ha ezek után sem lenne jó, akkor visszaolvasnék a fórumban és megkeresném a kétvezetékes jeladó ellenállásértékét, hogy mennyinek kell lennie bizonyos hőmérsékleten, aztán beraknék egy akkora értékű ellenállást, ha úgy elindulna, azonnal, akkor megvan a hiba. Esetleg lehet kölcsön kérni is másik Astrából.

Én ezt tenném.

Link to comment
Megosztás:

A rossz értéket közlő kétvezetékes hőfokjeladó pont ilyen jelenséget produkál.

Elhiteti az ECU-val, hogy nem csonthideg a motor, hanem már majdnem üzem meleg. Ezért az ECU más keverékképzéssel próbálja meg beindítani a motort indítózásnál. Mint mikor egy üzemmeleg motort akarsz elindítani, kihúzott kézi szívatóval, az sem indul el és fordítva.

De lehet még főtengely jeladó probléma is, mert azt ha széthúzod (csatit nyilván), akkor sosem fog beindulni a motor.

Ha nekem produkálna ilyet a motor, először is átnézném a testkötéseket a motortérben, csatlakozókat széthúznám és kontakt spray-vel (nem WD40-nel!) megfújkálva újra összedugnám őket. Ha ezek után sem lenne jó, akkor visszaolvasnék a fórumban és megkeresném a kétvezetékes jeladó ellenállásértékét, hogy mennyinek kell lennie bizonyos hőmérsékleten, aztán beraknék egy akkora értékű ellenállást, ha úgy elindulna, azonnal, akkor megvan a hiba. Esetleg lehet kölcsön kérni is másik Astrából.

Én ezt tenném.

Hőfokjeladót nyár elején cseréltem, mert gyanús volt, amit mértem, de rámérek az újra is. Értem a magyarázatot, csak olyan értelmetlennek tűnik, ha így van. Mondjuk nem értek az autók ezen részéhez, de ha ilyen gond lenne, nem kéne az alapjáratnak is bizonytalannak, rossznak lennie? Pár másodpercig nem történik semmi, csak teker az önindító, aztán egyszer elkapja, onnan szépen ketyeg. Még csak az sincs, hogy rángatózik, három hengerezik, és hasonlók, csak szépen jár. A főtengely jeladó az az, amit alul látni a nagy "fogaskerék" mellett, az ékszíjtárcsa előtt? Rengeteget olvasgattam már a témában, de mindenkinek összetettebb gondjaik voltak. Rángató, leálló motor, hasonlók. Mellékesen:az aránylag hamar bekormosodó kipufogó vég, és a nagyon büdös szag utal valamire? Ez mindig ilyen volt, füst nincs nagyon szúrós szag, meg lerakódó korom. Bár egyelőre a nehézkes indulás zavar. Viszont nyáron, a melegben, elég egy fél fordulat, és már duruzsol is.

Link to comment
Megosztás:

Hőfokjeladót nyár elején cseréltem, mert gyanús volt, amit mértem, de rámérek az újra is. Értem a magyarázatot, csak olyan értelmetlennek tűnik, ha így van. Mondjuk nem értek az autók ezen részéhez, de ha ilyen gond lenne, nem kéne az alapjáratnak is bizonytalannak, rossznak lennie? Pár másodpercig nem történik semmi, csak teker az önindító, aztán egyszer elkapja, onnan szépen ketyeg. Még csak az sincs, hogy rángatózik, három hengerezik, és hasonlók, csak szépen jár. A főtengely jeladó az az, amit alul látni a nagy "fogaskerék" mellett, az ékszíjtárcsa előtt? Rengeteget olvasgattam már a témában, de mindenkinek összetettebb gondjaik voltak. Rángató, leálló motor, hasonlók. Mellékesen:az aránylag hamar bekormosodó kipufogó vég, és a nagyon büdös szag utal valamire? Ez mindig ilyen volt, füst nincs nagyon szúrós szag, meg lerakódó korom. Bár egyelőre a nehézkes indulás zavar. Viszont nyáron, a melegben, elég egy fél fordulat, és már duruzsol is.

Pedig ez, hogy nyáron hibátlanul indul, ilyen hidegben már nem a motorhőmérséklet jeladó hibájára utalhat. Persze lehet még hall jeladó, ha rotoros a a gyújtás és hasonló finomságok. Meg kéne nézni, hogy benzint nem kap vagy szikrát a motor. :)

Igen, az a fekete bizerga a főtengely szíjtárcsánál a főtengely jeladó, a csatlakozója felül szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

Pedig ez, hogy nyáron hibátlanul indul, ilyen hidegben már nem a motorhőmérséklet jeladó hibájára utalhat. Persze lehet még hall jeladó, ha rotoros a a gyújtás és hasonló finomságok. Meg kéne nézni, hogy benzint nem kap vagy szikrát a motor. :)

Igen, az a fekete bizerga a főtengely szíjtárcsánál a főtengely jeladó, a csatlakozója felül szokott lenni.

Ellenőriztem a hőmérséklet jeladót, kontaktos volt, nullát mértem. Némi tisztogatás után stabil 6.4kOhm-ot mértem, ami már egész közel van a normálishoz. Aztán járattam egy kicsit a motort, a kék szakasz tetejéhez közel 900Ohm körüli értéket kaptam, ami szintén normálisnak tűnik. Nem indult gyorsabban, meg volt a 2-3sec indítózás. Viszont nem toltam fel "kézzel" előtte az üzemanyagot, hogy annak visszafolyása miatti késleltetést kizárjam. Reggel majd kiderül, egyelőre nem reménykedem.

Gyertyakábeleket nem nagyon merem fogdosni, de idővel lehet lecserélem őket, elég réginek látszanak, csak perpill nincs 20k-m rá.

Szóval még nem nagyon jutottam előrébb.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók !

Nekem egy 1996 - s X14x4 motorkódú F kombi astrám van. Jelenleg több problémával is küzködök, de a legfontosabb megoldásra váró az olajnyomás visszajelzéssel van. ( remélem csak a visszajelzéssel )

Úgy gondolom, hogy az olajgomba a rossz, mert úgy kezdte a dolgot, hogy gyújtásnál nem világított a piros lámpa. És járó motornál sem. Aztán később ( kb. 400 Km ) már világított gyújtásnál,és úgy 1500 - as fordulatig. Aztán érdekesség képpen meleg motornál szinte mindig világít nagyobb fordulaton is. Az olaj mennyisége , minősége rendben van.

Most nem igazán merem használni, mert nem bízom a visszajelzőben azért, mert úgy kezdte a problémát, hogy gyújtásnál nem világít.

Szerintetek is a gomba lehet a szar? Ha igen, akkor azt ki lehet cserélni házilag? Mert egyébként nem nagy összeg.

Segítségeteket köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók !

Nekem egy 1996 - s X14x4 motorkódú F kombi astrám van. Jelenleg több problémával is küzködök, de a legfontosabb megoldásra váró az olajnyomás visszajelzéssel van. ( remélem csak a visszajelzéssel )

Úgy gondolom, hogy az olajgomba a rossz, mert úgy kezdte a dolgot, hogy gyújtásnál nem világított a piros lámpa. És járó motornál sem. Aztán később ( kb. 400 Km ) már világított gyújtásnál,és úgy 1500 - as fordulatig. Aztán érdekesség képpen meleg motornál szinte mindig világít nagyobb fordulaton is. Az olaj mennyisége , minősége rendben van.

Most nem igazán merem használni, mert nem bízom a visszajelzőben azért, mert úgy kezdte a problémát, hogy gyújtásnál nem világít.

Szerintetek is a gomba lehet a szar? Ha igen, akkor azt ki lehet cserélni házilag? Mert egyébként nem nagy összeg.

Segítségeteket köszönöm !

Lehet a gomba is rossz, de először próbáld meg, hogy tekersz rajta egyet, illetve a testkötéseket átnézném. Úgy rémlik, hogy testet kapcsol az izzó fele.

Link to comment
Megosztás:

No ez sajnos nem jött be. Lehet rossz értéket adott a jeladó, de nem emiatt indul nehézkesen. Ma reggel ugyanolyan rossz volt. Pedig már kezdtem örülni, mert tegnap hazafelé egy fél pöccre indult. Mondjuk valószínűleg nem hült még le teljesen.

Szóval ott vagyok, ahol a part szakad.

Link to comment
Megosztás:

Lehet a gomba is rossz, de először próbáld meg, hogy tekersz rajta egyet, illetve a testkötéseket átnézném. Úgy rémlik, hogy testet kapcsol az izzó fele.

Köszönöm a választ ! Jó ötletnek tűnik. Könnyen hozzá lehet férni? Az olajpumpán van rajta, ha jól gondolom. És az hol is van? Le kell venni a vezérlés műanyag burkolatát ?

Ha csak simán alá kell feküdni és kiteker - beteker, akkor nem viszem ez miatt szerelőhöz.

Szóval hol is van az olajgomba?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.