Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Na igen...az alapjáratit néhány hónapja szedtem ki,és takarítottam meg,bár tiszta volt akkor is,így azt még nem néztem meg...Hát első helyen nekem is még mindig az AC áll! Nekem úgy kezdődött hogy a gyári Boss volt még benne kb.1hónapja mikor elkezdett leállogatni meg megtorpanni...Na akkor nem vártam meg míg végleg megadja magát az AC,vettem ezt a kínait 6500-ért,kicseréltem,és szuper is volt minden kb.300km-ig.Akkor leállt,de még nehezen beindult,és kb30-40el haza tudtam jönni..Itthon visszatettem bele a régi Bosst,azzal megint jó volt egy pár napig,majd egyszer leállt és azóta nem is indult el..Időközben megjött a másik kínai AC is,mert az elözőt kicseréltettem hogy az tuti rossz.Beletettem az új kínait,de már azzal sem volt hajlandó beindulni.Na akkor kezdődött a procedúrám,mikor módszeresen kezdtem átvizsgálni az autót! Akkor kaptam a szénszűrős tippet is,ami be is igazolódott,mert be volt horpadva a tankom.Azóta már amire józan paraszti ésszel gondoltam,azt már ellenőriztem kitisztítottam stb...illetve fentebb le is írtam már néhányszor hogy miket csináltam meg..de a lényeg hogy azóta itt van az udvaromban és mindennek ellenére nem hajlandó beindulni.. :unsure:

Hol laksz?

Link to comment
Megosztás:

Hol laksz?

Békés megye,Csorvás.Sajna neked elég messze van Zotya..Ja még annyit hogy már direktre kötöttem az AC-t,de úgysem indult be..Egyébként az ECU hibája hasonló dolgokat tud produkálni??Mert az ECU ugye motorvezérlő,namármost ha mindent csinál-enged ami a beinduláshoz kell akkor az ECU-m csak jónak kell hogy legyen....

Link to comment
Megosztás:

Na igen...az alapjáratit néhány hónapja szedtem ki,és takarítottam meg,bár tiszta volt akkor is,így azt még nem néztem meg...Hát első helyen nekem is még mindig az AC áll! Nekem úgy kezdődött hogy a gyári Boss volt még benne kb.1hónapja mikor elkezdett leállogatni meg megtorpanni...Na akkor nem vártam meg míg végleg megadja magát az AC,vettem ezt a kínait 6500-ért,kicseréltem,és szuper is volt minden kb.300km-ig.Akkor leállt,de még nehezen beindult,és kb30-40el haza tudtam jönni..Itthon visszatettem bele a régi Bosst,azzal megint jó volt egy pár napig,majd egyszer leállt és azóta nem is indult el..Időközben megjött a másik kínai AC is,mert az elözőt kicseréltettem hogy az tuti rossz.Beletettem az új kínait,de már azzal sem volt hajlandó beindulni.Na akkor kezdődött a procedúrám,mikor módszeresen kezdtem átvizsgálni az autót! Akkor kaptam a szénszűrős tippet is,ami be is igazolódott,mert be volt horpadva a tankom.Azóta már amire józan paraszti ésszel gondoltam,azt már ellenőriztem kitisztítottam stb...illetve fentebb le is írtam már néhányszor hogy miket csináltam meg..de a lényeg hogy azóta itt van az udvaromban és mindennek ellenére nem hajlandó beindulni.. :unsure:

Szerintem ne a legolcsóbb kínait vedd meg bele. Igaz a Bosch van vagy 60 ezer (a gyári), legalábbis enyémbe ennyi lett volna, de azért nem spóroltam ezen és kapott egy 16 ezer forintos márnemtudomm miamárkája típusút. Eddig nincs gond. Talán annyi, hogy ha kevés már az üzemanyag, nehezebben indul a verda.

Link to comment
Megosztás:

Békés megye,Csorvás.Sajna neked elég messze van Zotya..Ja még annyit hogy már direktre kötöttem az AC-t,de úgysem indult be..Egyébként az ECU hibája hasonló dolgokat tud produkálni??Mert az ECU ugye motorvezérlő,namármost ha mindent csinál-enged ami a beinduláshoz kell akkor az ECU-m csak jónak kell hogy legyen....

Csak ez már nem olyan egyszerű mint pölö egy lada hogy benzin van és szikra van akkor jár a motor.... a szikrának is jó időben kell érkeznie és a helyes levegő-benzin keverék is kell a motor működéséhez. Ezért kellene egy működő autó, melléállsz és szépen pakolod át a cuccokat a tiédbe. Trafó, gyujtás modul ,Hall-jeladó, lambda szonda. ...stb...stb...aztán ha semmi nem válik be akkor marad az ECU.

Link to comment
Megosztás:

Csak ez már nem olyan egyszerű mint pölö egy lada hogy benzin van és szikra van akkor jár a motor.... a szikrának is jó időben kell érkeznie és a helyes levegő-benzin keverék is kell a motor működéséhez. Ezért kellene egy működő autó, melléállsz és szépen pakolod át a cuccokat a tiédbe. Trafó, gyujtás modul ,Hall-jeladó, lambda szonda. ...stb...stb...aztán ha semmi nem válik be akkor marad az ECU.

Lambda szonda fölös, azt úgyse nézi míg nem üzem meleg a motor. De amúgy igen, így lehetne a legjobban kideríteni.

Link to comment
Megosztás:

én úgy tudom hogy a használt dolgokra is vonatkozik ez a 3 napos dolog, tehát ha nem.a hírdetésnek megfelelő a vásárolt dolog, és van rolla szerződés akkor vissza lehet menni

Jó áron vettük, rengeteg autót néztünk, nagyon szép állapotban van, nem szívesen válnék meg tőle. Ráadásul 200Km-ről hoztuk el. De közben megoldódott a dolog, kicseréltem a főtengely jeladót és pöcre indult! :)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Segítséget szeretnék kérni! Az a helyzet, hogy egy pár hete azt csinálja az autó (c14nz ferdehátú benzines 2001), hogy alapjáraton egyenetlenül pöfög, majd indulás után alacsony fordulaton berángat a gyorsításoknál. De nem minden esetben csinálja, mert van mikor beindítom és simán megy, másnap meg megint berángat:( Aztán másnap megint nem. Üzemanyagellátásra gyanakszom, de nem vagyok benne biztos. Gyújtástól vagy koszos gyertyától is lehet ilyen???

Na megvan miért is rángatott az autó :D Az történt, hogy tegnap délután négy nap állás után lett beindítva az autó, és már az indításnál is alig akart beindulni :unsure: Nagy nehezen harmadik indítózásra beindult de eléggé pöfögve járt a motor, meg amikor elindultam vele érezhetően rángatott :blush: Majd mikor megálltam vele úgy 15 km után, mondom megnézem nem-e valamelyik gyertya nem jó. Na a gyertyákat nem tudtam kicsavarni :sick: :blush: , ezután leszedtem az elosztófedelet :omg: Azt látom, hogy elég rendesen be vannak égve a réz sarkok meg a rotor is, meg a belseje elég poros. :sick: Megtakarítottam egy kicsit ahogy tudtam és láss csodát pöccre indult is a gép :smartass: Valószínű, hogy cserélem is le, mert ma reggel is elég nehezen indult és rángatott is :blush: Azért köszönöm a segítséget. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Na jól megjártam...A Hall jeladót ki akartam szerelni a gyújtásrészből,csakhogy a tengely végén a vezérműtengely felől van egy kis kerék,abban egy stift,amit ki akartam ütni,csakhogy annyira bele volt már sülve,hogy a nagy ütéstől beleszaladt a padiátverő aztán szépen szétrepedt a kis MŰANYAG kerék :unsure: Olyat meg külön sehol sem találok,tehát muszáj egy bontott gyújtásrészt vennem....ez gáz..Most a Hall-ra terelődött a gyanúm,már ami a kocsi nemindulását illeti...hátha szerencsém lesz,és az a bibis! Másik gyanúsítottam a gyújtásmodul!A gyújtásmodul okoz ilyen"egyáltalán nem indulok"tüneteket??? Mert a Hall-ról tudom hogy IGEN...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Na jól megjártam...A Hall jeladót ki akartam szerelni a gyújtásrészből,csakhogy a tengely végén a vezérműtengely felől van egy kis kerék,abban egy stift,amit ki akartam ütni,csakhogy annyira bele volt már sülve,hogy a nagy ütéstől beleszaladt a padiátverő aztán szépen szétrepedt a kis MŰANYAG kerék :unsure: Olyat meg külön sehol sem találok,tehát muszáj egy bontott gyújtásrészt vennem....ez gáz..Most a Hall-ra terelődött a gyanúm,már ami a kocsi nemindulását illeti...hátha szerencsém lesz,és az a bibis! Másik gyanúsítottam a gyújtásmodul!A gyújtásmodul okoz ilyen"egyáltalán nem indulok"tüneteket??? Mert a Hall-ról tudom hogy IGEN...

A végén igen, előtte csak szivat a "menet közben random megáll játékkal".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, szombaton használtam utoljára az autómat ('94 1.6i X16sz) Ma nem akart már beindulni, csak el-elkapja de nem indul be. Puffant is egy nagyot, aztán jött füst a motortérből. Pénzem sajnos most nincs szerelőre, ezért kérem a segítségeteket, én nem értek hozzá, de a haverom a Ladáját bütykölgeti évek óta, de Opellel még nem volt dolga. Valaki tudna adni valami tanácsot, mivel lehet a hiba? Már régebben is csinálta, hogy mikor állt pár napig, akkor puffogott, meg alacsony fordulaton rángatott, de ez miután bemelegedett a motor megszünt. Ha minden nap mentem vele, akkor nem volt ilyen probléma. Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, szombaton használtam utoljára az autómat ('94 1.6i X16sz) Ma nem akart már beindulni, csak el-elkapja de nem indul be. Puffant is egy nagyot, aztán jött füst a motortérből. Pénzem sajnos most nincs szerelőre, ezért kérem a segítségeteket, én nem értek hozzá, de a haverom a Ladáját bütykölgeti évek óta, de Opellel még nem volt dolga. Valaki tudna adni valami tanácsot, mivel lehet a hiba? Már régebben is csinálta, hogy mikor állt pár napig, akkor puffogott, meg alacsony fordulaton rángatott, de ez miután bemelegedett a motor megszünt. Ha minden nap mentem vele, akkor nem volt ilyen probléma. Előre is köszönöm a segítségeteket!

Azt írod néha be be pöffen, akkor benzined az van.Valami a gyújtás körül lehet!

Nem írtál motor kódot, de ha a gyújtásod elosztófedeles akkor nézzél már bele nem e kokszos!

Talán első körben ezt zárjuk ki ..

Mert az csinál ilyeneket, hogy nehezen indul és ha beindult akkor össszevissza jár pöfög, rángat....

Az hogy "Puffant" egy nagyot az azt is jelentheti hogy visszadurrogott, az viszont már kicsit komolyabb dolog miatt lehet, pl a vezérlés elment.

De gondolom nem volt mostanában vezérlés csere, vagy nagyobb generál...

Többiek: Elosztófedél kox tól lehet az hogy visszadurrogjon?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek szeretném kérni, szombaton használtam utoljára az autómat ('94 1.6i X16sz) Ma nem akart már beindulni, csak el-elkapja de nem indul be. Puffant is egy nagyot, aztán jött füst a motortérből. Pénzem sajnos most nincs szerelőre, ezért kérem a segítségeteket, én nem értek hozzá, de a haverom a Ladáját bütykölgeti évek óta, de Opellel még nem volt dolga. Valaki tudna adni valami tanácsot, mivel lehet a hiba? Már régebben is csinálta, hogy mikor állt pár napig, akkor puffogott, meg alacsony fordulaton rángatott, de ez miután bemelegedett a motor megszünt. Ha minden nap mentem vele, akkor nem volt ilyen probléma. Előre is köszönöm a segítségeteket!

Húzd le a kétvezetékes hőmérséklet jeladóról a csatlakozót. A szívócsőnél van a központi injektorház alatt (nagy fekete kör alakú valami). A lehúzás nem egyszerű, mert biztosítva van a lecsúszás ellen.

Az is lehet, hogy nem kielégítő a benzinellátás és mivel az X16SZ nem elosztófedeles, hanem már DIS-es, így csak maga a fekete bordázott kocka tud meghalni. Kívül meg kéne nézni, hogy ad e szikrát a gyertyára, de ha az meghal, valamelyik kimenete, két hengereznie még kéne, mivel az párosával gyújt, nem egyenként.

Link to comment
Megosztás:

Azt írod néha be be pöffen, akkor benzined az van.Valami a gyújtás körül lehet!

Nem írtál motor kódot, de ha a gyújtásod elosztófedeles akkor nézzél már bele nem e kokszos!

Talán első körben ezt zárjuk ki ..

Mert az csinál ilyeneket, hogy nehezen indul és ha beindult akkor össszevissza jár pöfög, rángat....

Az hogy "Puffant" egy nagyot az azt is jelentheti hogy visszadurrogott, az viszont már kicsit komolyabb dolog miatt lehet, pl a vezérlés elment.

De gondolom nem volt mostanában vezérlés csere, vagy nagyobb generál...

Többiek: Elosztófedél kox tól lehet az hogy visszadurrogjon?

Írtam motorkódot is (X16SZ), a szerelési könyvből megtudtam hogy ez a durrogás valószinűleg a katalizátorban összegyűlt benzin berobbanásától volt.

Nincs elosztófedél, mert ez a fajta közvetlen gyújtásrendszerű (DIS).

Vezérlés és nagyobb generál nálam még nem volt, elvileg vezérlés 2011. 4.hóban volt, én júliusban vettem és azóta kb. 40000ret mentem vele, ebből 30at az elmúlt 5hónapban...

Most legutóbb mikor beugrottam vele a belvárosba, nem volt semmi gond, úgy állítottam le a ház előtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos,csak kíváncsiságból kérdezem,hogy a Hall jeladót hogyan tudtátok kiszedni a Bosch rendszerű rotoros gyújtásból??Kérdezem ezt az után mikorra már szétbarmoltam és most hétvégén jön az "új"bontott gyújtásrész.. :icon1: Én ahogy láttam a vezérlés felőli oldalán van egy kis műanyg kerék,amit egy stifttel rögzítettek a gyújtásrész tengelyére..nos nálam ez a stift úgy be volt sülve,hogy csak a kerék szétrepedése után jött ki..a tengely kihúzása pedig elengedhetetlen ahhoz hogy a Hall-hoz hozzáférjek,legalábbis én így láttam..Ha valakinek van valami praktikája a Hall más módon való kiszedésére,kérem ossza meg velem,hogy legközelebb ne szívjak ennyit...Köszi :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nos,csak kíváncsiságból kérdezem,hogy a Hall jeladót hogyan tudtátok kiszedni a Bosch rendszerű rotoros gyújtásból??Kérdezem ezt az után mikorra már szétbarmoltam és most hétvégén jön az "új"bontott gyújtásrész.. :icon1: Én ahogy láttam a vezérlés felőli oldalán van egy kis műanyg kerék,amit egy stifttel rögzítettek a gyújtásrész tengelyére..nos nálam ez a stift úgy be volt sülve,hogy csak a kerék szétrepedése után jött ki..a tengely kihúzása pedig elengedhetetlen ahhoz hogy a Hall-hoz hozzáférjek,legalábbis én így láttam..Ha valakinek van valami praktikája a Hall más módon való kiszedésére,kérem ossza meg velem,hogy legközelebb ne szívjak ennyit...Köszi :smartass:

Úgy rémlik csak így lehet kiszedni, mert a rögzítő két csavarhoz nem férsz hozzá a műanyag keréktől.

Link to comment
Megosztás:

Húzd le a kétvezetékes hőmérséklet jeladóról a csatlakozót. A szívócsőnél van a központi injektorház alatt (nagy fekete kör alakú valami). A lehúzás nem egyszerű, mert biztosítva van a lecsúszás ellen.

Az is lehet, hogy nem kielégítő a benzinellátás és mivel az X16SZ nem elosztófedeles, hanem már DIS-es, így csak maga a fekete bordázott kocka tud meghalni. Kívül meg kéne nézni, hogy ad e szikrát a gyertyára, de ha az meghal, valamelyik kimenete, két hengereznie még kéne, mivel az párosával gyújt, nem egyenként.

Lehúztuk, de így se sikerült. Végignéztük az összes gyertyát, ad szikrát mindegyik. Ha tövig taposom a gázpedált és úgy indítózok, akkor már-már úgy tűnik, mintha elkapná, de mégsem. Behúzni esetleg lehet megoldás? Vagy azzal csak ártanék?

Link to comment
Megosztás:

Lehúztuk, de így se sikerült. Végignéztük az összes gyertyát, ad szikrát mindegyik. Ha tövig taposom a gázpedált és úgy indítózok, akkor már-már úgy tűnik, mintha elkapná, de mégsem. Behúzni esetleg lehet megoldás? Vagy azzal csak ártanék?

Nem kap üzemanyagot az a motor, a durrogás is azért volt. AC-pumpa, benzinszűrő, AC-relé gyanús.

Link to comment
Megosztás:

Lehúztuk, de így se sikerült. Végignéztük az összes gyertyát, ad szikrát mindegyik. Ha tövig taposom a gázpedált és úgy indítózok, akkor már-már úgy tűnik, mintha elkapná, de mégsem. Behúzni esetleg lehet megoldás? Vagy azzal csak ártanék?

Mivan, nálatok süt a nap?? :omg: Ilyen időben akarod behuzatni?? :o próba szerencse.. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Lehúztuk, de így se sikerült. Végignéztük az összes gyertyát, ad szikrát mindegyik. Ha tövig taposom a gázpedált és úgy indítózok, akkor már-már úgy tűnik, mintha elkapná, de mégsem. Behúzni esetleg lehet megoldás? Vagy azzal csak ártanék?

Valaki hozzáértő nézze meg... ha csak benzin folyik a kipufogócsőbe, eldurrantod a katalizátort, azt baxhatod...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.