Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok,a mostani kérdésem az lenne,h valaki tudja hol vannak a jelek a DTL motoron elötöltés beállításához?

nem tudom eldönteni,h tul nagy vagy túl kicsi...illetve szerintem túl nagy....

A lényeg,nem tudom hol vannak a jelek amihez pontosan állítanom kellne...!

Link to comment
Megosztás:

hali.

Képzeljétek voltunk haverral Kocsit nézni (venni) 92-es 11.havi piros kerekseggű 1.7D Indul pöcre. Az egyok résolajcső folyt vagyis engedett emiatt ráfolyt a gázolaj a hengerfej alatt lévő blokk peremére. (kocsi Ford márkaképviseletben van mert beszámított gép. Ára 520e ft) Járatjuk a gépet haver (ő veszi meg) Elment valahova én meg nézem a a motorteret tul tiszta volt de szép nem megmarva semmi minden fényes rajta. A viz meglehetősen alacsony szinten volt kb 1 ujnyi szinten. Látom a 3. porlasztónál pici bugyborékok a hengerfej alol nézegetem a 1-2. között pedig habos folyadék tör elő ennek ellenére meghajtottuk a gépet gyönyörűen megy húz stb fékezéskor ut picit gondolom ez tárcsa mivel 120nál semmi rázás nincs a gépen. (az eladó nem volt ott mert épp uj autokat adott el ugyhogy lehetett hajtani. A lényeg A gépet lealkudtuk 400e ftra ugy hogy uj akksi kerül bele fizetik az eredetiség vizsgát és a szalonban kicserélik a hengerfejtömítést és vállalnak rá 3hó garit is. Szerdán vagy pénteken lehet érte menni :)

Szerintem annyit megér a gép ja kaszni rohad a szokásos helyeken jobb-bal hátsó sárvédő egész a küszöbig és a tank beöntő nyílás környéke. De hát ennyi pénzért mit vár az ember... ;)

Link to comment
Megosztás:

...ja kaszni rohad a szokásos helyeken jobb-bal hátsó sárvédő egész a küszöbig és a tank beöntő nyílás környéke. De hát ennyi pénzért mit vár az ember... :)

Ha a sárvédőket kicseréli, még mindig jól járt vele (feltéve, hogy a hfejtömítés cseréje megoldja a motorgondokat). Öcsém akar majd egy diesel Caravant venni valamikor nyár vége felé, lehet, hogy akkor a segítségeteket kérem vásárlási tanácsok tekintetében ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,a mostani kérdésem az lenne,h valaki tudja hol vannak a jelek a DTL motoron elötöltés beállításához?

nem tudom eldönteni,h tul nagy vagy túl kicsi...illetve szerintem túl nagy....

A lényeg,nem tudom hol vannak a jelek amihez pontosan állítanom kellne...!

Az kevés hogy jel ,az adagolóhoz van cél szerszámod? Inikátor óra?

Link to comment
Megosztás:

Aki a DTL-re szerelt Bosch adagoló és kütyüjeinek működésében precízen otthon van elmesélné nekem, hogy mi az a két elektromos vezeték, ami az adagolóra megy ?

Illetve csak az egyik, mert a másikat már megfejtettem. Éspedig azt, amelyik azt a szelepet vezérli, ami elzárja a gázolaj útját leállításkor.

De a másik vezeték mire megy és mit csinálhat ?

Történt ugyanis, hogy ez a vezeték az enyémben egy csatlakozásnál szétesett. Illetve úgy kezdődött, hogy iszonyat kemény dízeles, kerepelő, csattogó hangja lett a motornak, kimondottan szakadt off- golf1, golf2- on hangot produkált napokig. Majd a mai napon meglátva hogy ez a csatlakozás javítást igényel - megcsináltam és hipp-hopp kerepelés csattogás eltűnt, szép DTL-es Opel hang árad belőle. Tehát szerintetek ez mi és mit csinál ? Köszi.

Az arra szolgál, h hideg motornál előtöltést állít. Azért lehetett az is, hogy míg nem volt csatlakoztatva csattogott mint egy traktor :blink:

Ezt én is csak azért tudom, mert nekem is pár napja leszakadt ez a vezeték és ennek kapcsán nyomoztam ki a mibenlétét B)

Üdv. ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Öszintén szólva,én nem járnék étolajjal,csak biodizellel.Ha megnézed ,hogy mi ül ki az edény szélére is pl.krumplisütés után..

Én beszéltem egy igencsak hozzáértő ürgével,ő azt mondta hogyha kicseréled a tömítéseket az üa.ellátórendszerben ,akkor sem bizti,hogy tartóssan bírná.

Link to comment
Megosztás:

Én kiprobáltam 20% keveréssel hát nemtudom de most egyenlőre nem járok étolajjal mert 200ft a gázolaj :blink:))) Telnek ujra a hordók B)

Ja amugy azért mertem belerakni mert majd ugyis generálozni kell a gépet mivel az olaj lehuző gyűrűm feladta :D( A többi jó de még járok igy vele :D (nem sokáig) Csak most még anyagilag nem élvezem annyira a felujítás gondolatát ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma meghajtottam a gépet autópályán és eléggé ledöbbentem!

205/50 R15-el 140-nél többett nem tudtam belőle kihozhni,de nem pörgött a mocim nagyon még!

Erős a gyanum,hogy a sok városi használattól a katalizátorom el van tömődve! :blink:

Vagy az adagolómon kéne állítani? Esetleg előtöltési szöget méressek?

De nagyon érik benne a gondolat,hogy elviszem kipuffoshoz és levetettem a katalizátort!

Link to comment
Megosztás:

Johnny, hát olyant nem szabad B) Szerintem nézess egy előtöltési szöget, és utánna indulj el az ország másikvége felé, lehetőleg egyenletes tempóban. Ha nem változik, még mindig költhetsz vagyont a kipufra. Nekem sokat segített az a közel öccáz kilóméter a múltkor. Igaz azóta ismét kifúj a kipufogóm. :D :blink:

Link to comment
Megosztás:

Johnny, hát olyant nem szabad B) Szerintem nézess egy előtöltési szöget, és utánna indulj el az ország másikvége felé, lehetőleg egyenletes tempóban. Ha nem változik, még mindig költhetsz vagyont a kipufra. Nekem sokat segített az a közel öccáz kilóméter a múltkor. Igaz azóta ismét kifúj a kipufogóm. :D :blink:

Nincs időm (és üa-m) 500km-t egyenletes tempóban autókázni,egyszerűbb kipufoshoz elvinni!

Ha nem lesz más ledobom a szar katalizátort és ha lesz pénz veszek rá másikat!

Az előtöltési szög ennyire számítana?

De ha kisebb lesz az előtöltésem nehezebben fog indulni!

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokat számit hogy pontosan kapja az anyagot. Ez erősen befolyásolja a fogyasztást, a füstölést, a teljesítményt és a kipufogóba lerakódó trutyi mennyiségét is. Bár a porlasztócsúcsok is lehetnek okozói, de akkor füstölne is rettenetesen.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokat számit hogy pontosan kapja az anyagot. Ez erősen befolyásolja a fogyasztást, a füstölést, a teljesítményt és a kipufogóba lerakódó trutyi mennyiségét is. Bár a porlasztócsúcsok is lehetnek okozói, de akkor füstölne is rettenetesen.

Akkor ha a héten lesz időm adagolóshoz viszem,ha ott nem találnak semmit,akkor kipuffos a katalizátor miatt!

Köszi Áfonya!

Link to comment
Megosztás:

Öszintén szólva,én nem járnék étolajjal,csak biodizellel.Ha megnézed ,hogy mi ül ki az edény szélére is pl.krumplisütés után..

Én beszéltem egy igencsak hozzáértő ürgével,ő azt mondta hogyha kicseréled a tömítéseket az üa.ellátórendszerben ,akkor sem bizti,hogy tartóssan bírná.

Csak az a mellék anygból jön, (krumpli, hús), tiszta anyagot használom és tök jól működik. Milyen tömítések?

Link to comment
Megosztás:

Na mai fejlemények!

Kipuffos 3E-ért leveszi a katit,ha akarom!

Felhivtam egyik márkaszervízes ismerőst,azt javasolta hajtsam meg autópályán!

Aztán voltam a szerelőmnél,ő gázolajszürőcserét javasolt.

Kicseréltük nála,ne tudjátok meg mi volt benne! :D B)

Az alján le volt rakodva valamilyen sárga szinű,mint a sárga folyékony szappan,valami anyag! ;)

Parafin?Olaj?Víz? :D

Felraktam az újat(1100Ft),de nem sokat változott a dolog!Viszont mivel az új szürő szinte üres volt,így beinditottam,be is indult,de csak addig ment míg a csőben volt valamennyi!Leállt!Indítóztam 2x,másodjára elkapta,bár elég vérszegényen,aztán szépen belendült,ahogy feltudta már tölteni a szűrőt!

Viszont a szerelőm ekkor kézzel adott neki egy jó nagy gázfröcsöt,akkorát füstölt,hogy csak néztünk és a nagy fordulatnál "lekopogósodott"!

Szerinte ez két dologtól lehet: porlasztócsúcs,vagy a katalizátor lefolytása!

Szerintem csúcs lesz,mert ha jól elgondolom sok jel erre utal!

-hidegen nehezen indul("hugyozik a csúcs")

-nagyon hidegben télen,ha elindul egyenetlenül jár az első pár ütemnél

-kopogós hang

Ezek mind lehetnek csúcs miatt szerintem,mivel tökéletlen az égés,nincs normális porlasztási képe már!

Apámmal konzultálva,szerinte ne kinlódjak csúcsbeméretéssel,mégiscsak 160E van már ezekben a csúcsokban,az előző tulaj(egy öreg papa) tuti nem cseréltette ki,valszeg még a gyáriak vannak benne(ez a katalizátorra is igaz),amik már elég strapásak lehetnek!

Bosch csúcsot nem ajánlotta a szerelőm,mivel nem tudni,hogy azt most azt a törökök vagy esetleg más gyártotta,kétes a minősége az árához képest!

Milyen csúcsot vegyek?Kb mennyi ezeknek darabja? :blink:

Link to comment
Megosztás:

hello

van egy 95-ös 1.7 DTL F astrám, amely ha a városban sokáig araszolgatok a lámpák miatt (sokat van alapjáraton) akkor a hőfok mutatója a 92C fokról elkezd emelkedni majdnem 100C fokig. 3 vezetékes a ventillátor hőgombája (szerintem az alsó fokozat nem működik). Hogyan lehet megcsinálni azt hogy a felső fokozat bekapcsoljon??

kösssz

Előre is köszi a válaszokat :blink:

Link to comment
Megosztás:

hello

van egy 95-ös 1.7 DTL F astrám, amely ha a városban sokáig araszolgatok a lámpák miatt (sokat van alapjáraton) akkor a hőfok mutatója a 92C fokról elkezd emelkedni majdnem 100C fokig. 3 vezetékes a ventillátor hőgombája (szerintem az alsó fokozat nem működik). Hogyan lehet megcsinálni azt hogy a felső fokozat bekapcsoljon??

kösssz

Előre is köszi a válaszokat :blink:

Teljesen normális amit az autód csinál, tudtommal 102 foknál kapcsol majd be a második fokozat, addig nem. Viszont igazad van, addig már az első fokozatnak mennie kellene, legtöbbünknek azonabn ez már nem megy, mert egy előtét ellenállás ami felelős az első fokkozatért lepusztult. A hűtőrács mögött található, nem tudom pontosan, de hallomásból több ezer forint egy ilyen kütyü, legtöbbünknek ezért nem megy az első fokozat.

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat.

ha jó idő lesz megkeresem..

B) :D :D

Ved le a hűtőmaszkot, és az akkumulátor felöli részen van az a csatlakozo a karosszériához rőgzítve..,de hogy az előtét ellenállást ki tudd venni,ki kell venni a hűtőventit és a hűtőt hátra kell tolni a motorig... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Na ma megint vannak fejlemények!

Ma meló után kiugrottam egy adagolós céghez,elmondtam nekik a problémám!

A srác kijött,meghallgatta a mocit és azt mondta elöször menjek el kipuffoshoz,aztán ha nem változik akkor menjek csak hozzájuk vissza,mert ez a moci elég szépen jár ahhoz képest mennyi van benne!(160Ekm)

Szal elmentem ma és levetettem a katalizátort!

Ha a nap felé fordítom kb egy 5cm-es körön belül átlátni rajta,de ott is vannak eltömödések,na de azon az 5centis körön kivűl totál elvan dugulva! :blink:

Most egy csövet raktunk a helyére,de amintlesz lové veszek új katit!(30Egarival)

Ettől függetlenül még mindig érik bennem a gondolat,hogy a 4 csúcsot kicserélem,bár az adagolós szerint ezeknek még birniuk kéne!160E még nem a vége!

Nippon denso csúcsot tudok jó áron,szerintem ha kicserélem mind a 4-et,rosszat nem teszek vele!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.