Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

de van 86-os is ez van nekem

Biztos az való bele? Mert én különböző katalógusokat tanulmányoztam, másféle autómárkákat is (amik ismerősi körben előfordulnak) és azt vettem észre, hogy általában a '90 előtt gyártott autókban szokott alacsonyabb hőmérsékletű termosztát lenni, az újabbakban általában 90C fölötti... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor tisztázzunk valamit!

A 82°C-os termosztát csak elég kevés szériában volt,azok is inkább a déli álomaokban voltak,pl olasz,spanyol.

92°C-os kell bele és kb a mutatónak is annyit kell mutatnia üzem közben,az első termosztát nyitás után pár perccel.

Egyébként szerintem Kiskasza gépe nem hengerfejes,inkább valami bib van a hűtési körben,termosztát és hűtőcsere első körben,de megnézném a vizpumpát is,mert az isuzunál azt külön szíj hajta.

Ha HF-es lenne,vagy olajos lenne a víz,vagy vizes az olaj,de ha csak beledolgozik,akkor a csöveknek kőkeménynek kell lennie és kisebb fordulaton bugyborékolnia kellene.

Az hogy magasabb hőfokon letekert tartályból kilő a víz nem gond,mert magasabb nyomáson a víz később forr és ahogy nyitod a hűtőkört(letekered a tartály kupakját-->megszünik a túlnyomás) a víz azonnal felforr.

Link to comment
Megosztás:

Termosztát, én ezt használom és 92 -nél áll az órám, ha hajtom akkor 95fölé megy . Nem kell olajnak vagy viznek kavarodnia hogy hengerfejes legyen. Forró motornál is letudom tekerni a kupakot , lazít ,nyomás ki és nem jön a víz.

Ha nem forogna a vízszívattyú akkor rögtön rogyogna (tehát ez kilőve), hütő dugulás, ez sem valószínű mivel akkor lassú menetben is melegedne mivel nincs tökéletes hűtés. Gátas.

Link to comment
Megosztás:

Nos Hogy senkinek se legyen igaza, az isuzuban most az enyémben 85 fokos termostát van , ami zyir új és gyári. Kivettem belőle akkor is ugyan azt produlálta, a vizpumpa is vatta új, hűtési rendszer is jó ill átjárható és tiszta.

Ma nagy ráértemben lekaptam a hengerfejet, és fogtam a hibát repedések vannak rajta , még javítható tehát nem lessz gond vele de ez pont elég volt hozzá hogy 100 fok körülire melegedjen az meg nem jó.

Több szerelővel is beszéltem mielőtt levettem és mindenkinek egyöntetű véleménye hogy nagyon jó az isuzu de ha egyszer elkezdi melegíteni a vizet akkor nagy lehet a baj.

Szerencsémre én n em főztem meg a mocit így minden okés lessz , jövöhéten megycsináltatom a hengerfejet és akkor tiszta öröm és boldogság lessz minden :wacko: :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy van egy 93-as F-es 1.7D Astrám, amivel az a problémám, hogy nehezen indul be. Ráadom a gyújtást, majd kb. 2-3 másodperc, és kialszik az izzítást visszajelző lámpa, és utána sokáig csürüszköl, de nagy nehezen beilndul, ha beindul. Mondták azt, ha izzitok, akkor ne inditsak azonnal, hanem várjak még kb. 10-15 másodpercet. Igy általában könnyebben indul. Mondták, hogy a relé a hibás, igy vettem egy bontottat, mivel a Hella nagyon drága, de igy se akar indulni könnyen, Volt aki azt mondta, hogy az izzító gyertya baja van. Ezzel meg az a bajom, hogy melyiket vegyem, mert árban sem mindegy, és nem szeretnék feleslegesen pénzt kidobni, és lehet hogy nem is ez a baja. Cimborám megnézte, és a gyertyák szerinte jók. Ezek után érdeklődnék, hogy tud-e nekem valaki, valami érdemlegeset erre mondani! Amugy 2 hónapja vettem, és csak a kötelező szűrőket cseréltem le!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy van egy 93-as F-es 1.7D Astrám, amivel az a problémám, hogy nehezen indul be. Ráadom a gyújtást, majd kb. 2-3 másodperc, és kialszik az izzítást visszajelző lámpa, és utána sokáig csürüszköl, de nagy nehezen beilndul, ha beindul. Mondták azt, ha izzitok, akkor ne inditsak azonnal, hanem várjak még kb. 10-15 másodpercet. Igy általában könnyebben indul. Mondták, hogy a relé a hibás, igy vettem egy bontottat, mivel a Hella nagyon drága, de igy se akar indulni könnyen, Volt aki azt mondta, hogy az izzító gyertya baja van. Ezzel meg az a bajom, hogy melyiket vegyem, mert árban sem mindegy, és nem szeretnék feleslegesen pénzt kidobni, és lehet hogy nem is ez a baja. Cimborám megnézte, és a gyertyák szerinte jók. Ezek után érdeklődnék, hogy tud-e nekem valaki, valami érdemlegeset erre mondani! Amugy 2 hónapja vettem, és csak a kötelező szűrőket cseréltem le!

Hi!

Nem írtál motorkódot, de feltételezem, hogy 17DR-ről van szó. Ha Isuzu, ahhoz nem nagyon tudok hozzászólni. Nehéz indítást okozhat az izzítás hibája, ha nem megy rajta a dúsító, vagy ha kevés már a kompresszió a motorban. Érdemes lenne egy kompresszió/résveszteség mérést csináltatni, ebből kiderülne, milyen állapotban van a motor. Izzítógyertyából az eredeti GM, vagy a Beru a javallott, de van itt, aki Bosch Duraterm-et használ. Gyári GM-et beszerezhetsz jó áron innen, ha nem Isuzu motoros a gép.

Okozhat még nehéz indítást, ha lelevegősödik az üzemanyagrendszer, ez ellen szoktak egy visszacsapószelepet beiktatni az üzemanyagvezetékbe a gázolajszűrő és az adagoló közé. Láthatóvá tehető a hiba: átlátszó üzemanyagvezetéket kell venni a szűrő és az adagoló közé (7mm belső átmérő), és ha hosszabb állás után, vagy menet közben légbuborék alakul ki benne, azt kell megkeresni, hol kap levegőt.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nem írtál motorkódot, de feltételezem, hogy 17DR-ről van szó. Ha Isuzu, ahhoz nem nagyon tudok hozzászólni. Nehéz indítást okozhat az izzítás hibája, ha nem megy rajta a dúsító, vagy ha kevés már a kompresszió a motorban. Érdemes lenne egy kompresszió/résveszteség mérést csináltatni, ebből kiderülne, milyen állapotban van a motor. Izzítógyertyából az eredeti GM, vagy a Beru a javallott, de van itt, aki Bosch Duraterm-et használ. Gyári GM-et beszerezhetsz jó áron innen, ha nem Isuzu motoros a gép.

Okozhat még nehéz indítást, ha lelevegősödik az üzemanyagrendszer, ez ellen szoktak egy visszacsapószelepet beiktatni az üzemanyagvezetékbe a gázolajszűrő és az adagoló közé. Láthatóvá tehető a hiba: átlátszó üzemanyagvezetéket kell venni a szűrő és az adagoló közé (7mm belső átmérő), és ha hosszabb állás után, vagy menet közben légbuborék alakul ki benne, azt kell megkeresni, hol kap levegőt.

Igen, 17DR. Gyertyát Denso-t ajánlottak 2200 körül van darabja. A levegösödésröl hallottam én is, de még nem probáltam csövet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Nos Hogy senkinek se legyen igaza, az isuzuban most az enyémben 85 fokos termostát van , ami zyir új és gyári. Kivettem belőle akkor is ugyan azt produlálta, a vizpumpa is vatta új, hűtési rendszer is jó ill átjárható és tiszta.

Ma nagy ráértemben lekaptam a hengerfejet, és fogtam a hibát repedések vannak rajta , még javítható tehát nem lessz gond vele de ez pont elég volt hozzá hogy 100 fok körülire melegedjen az meg nem jó.

Több szerelővel is beszéltem mielőtt levettem és mindenkinek egyöntetű véleménye hogy nagyon jó az isuzu de ha egyszer elkezdi melegíteni a vizet akkor nagy lehet a baj.

Szerencsémre én n em főztem meg a mocit így minden okés lessz , jövöhéten megycsináltatom a hengerfejet és akkor tiszta öröm és boldogság lessz minden :wacko: :unsure:

erről beszéltem, gátas, vagyis gátrepedéses csak nem írtam ki teljesen .

Link to comment
Megosztás:

Igen, 17DR. Gyertyát Denso-t ajánlottak 2200 körül van darabja. A levegösödésröl hallottam én is, de még nem probáltam csövet cserélni.

Fontos lehet még az adagoló tipusa is. Lukács, (Lucas) oder Bosch.

Nehéz indulást, a már említetteken kívűl a pontatlanul beállított előtöltési szög is okozhat.

Érdemes lenne elvinni egy adagolóshoz ahol a porlasztócsúcsokat is meg kellene nézetni, az előtöltésel, és a veszteségel eggyütt.

Ja és az izzítógyertyából jó a Beru, nekem mér két éve azzal megy a hintóm. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy van egy 93-as F-es 1.7D Astrám, amivel az a problémám, hogy nehezen indul be. Ráadom a gyújtást, majd kb. 2-3 másodperc, és kialszik az izzítást visszajelző lámpa, és utána sokáig csürüszköl, de nagy nehezen beilndul, ha beindul. Mondták azt, ha izzitok, akkor ne inditsak azonnal, hanem várjak még kb. 10-15 másodpercet. Igy általában könnyebben indul. Mondták, hogy a relé a hibás, igy vettem egy bontottat, mivel a Hella nagyon drága, de igy se akar indulni könnyen, Volt aki azt mondta, hogy az izzító gyertya baja van. Ezzel meg az a bajom, hogy melyiket vegyem, mert árban sem mindegy, és nem szeretnék feleslegesen pénzt kidobni, és lehet hogy nem is ez a baja. Cimborám megnézte, és a gyertyák szerinte jók. Ezek után érdeklődnék, hogy tud-e nekem valaki, valami érdemlegeset erre mondani! Amugy 2 hónapja vettem, és csak a kötelező szűrőket cseréltem le!

-Izzítógyertya csere(4db),Beru,Denso,Bosch,az olcsó 1-2 év alatt tönkre megy!

-Önindító kiszedése,takarítása és újra zsírozása

-Akksi ellenőrzése,testkábelek cseréje esetleg

Link to comment
Megosztás:

FPepe!

Voltam vele egy ismerösnél, és megnéztünk dolgokat! A gyertyák jók, izzítanak. Megszámoltam, hogyha ráadom a gyújtást, akkor kell kb. 10 másodperc a gyertyáknak, mig felizzanak teljesen, majd ezt tartja 20 másodpercig, és utána a relé lekapcsol. A porlasztás megy, adja neki a cuccost. Viszont próbáltunk mérni kompressziót, csak az a baj, hogy csak 20Bar-ig tud mérni, mert nincsen nagyobb nyomásmérője, de ezt viszont kiakasztotta az az egy henger, amit mértünk. Kérdésem lenne, hogy mennyinek kellene lennie a nyomásnak, mert mindenhol más értékeket találtam. (Opel szerelési utmutató 23Bar-t ir). A cimbi mondta, hogy mivel nehezen indul, nem jól inditom. Ugy inditsam, hogy várjak vele vagy 15 másodpercet, és mielőtt indítózok, nyomjam be tökig a gázpedált, hogy kapjon anyagot, majd utána fordítsam el a kulcsot. Most kipróbáltam, és második tekerésre elkapta. Amugy megnéztük, van kartel gáz is, illetve ha leemeljük az olajbeöntő sapkát járó motrnál, akkor kicsit fröcsköl az olaj kifele!

Link to comment
Megosztás:

FPepe!

Voltam vele egy ismerösnél, és megnéztünk dolgokat! A gyertyák jók, izzítanak. Megszámoltam, hogyha ráadom a gyújtást, akkor kell kb. 10 másodperc a gyertyáknak, mig felizzanak teljesen, majd ezt tartja 20 másodpercig, és utána a relé lekapcsol. A porlasztás megy, adja neki a cuccost. Viszont próbáltunk mérni kompressziót, csak az a baj, hogy csak 20Bar-ig tud mérni, mert nincsen nagyobb nyomásmérője, de ezt viszont kiakasztotta az az egy henger, amit mértünk. Kérdésem lenne, hogy mennyinek kellene lennie a nyomásnak, mert mindenhol más értékeket találtam. (Opel szerelési utmutató 23Bar-t ir). A cimbi mondta, hogy mivel nehezen indul, nem jól inditom. Ugy inditsam, hogy várjak vele vagy 15 másodpercet, és mielőtt indítózok, nyomjam be tökig a gázpedált, hogy kapjon anyagot, majd utána fordítsam el a kulcsot. Most kipróbáltam, és második tekerésre elkapta. Amugy megnéztük, van kartel gáz is, illetve ha leemeljük az olajbeöntő sapkát járó motrnál, akkor kicsit fröcsköl az olaj kifele!

Ha gázadással jól indul, akkor lehet, hogy a dúsító nem megy rajta, mivel gázadás nélkül is simán indulnia kell. Sztem vidd el egy adagolóshoz, mondd meg neki, hogy a dúsítót nézze meg, plusz ellenőrizze az előtöltés beállítását is.

Link to comment
Megosztás:

220.000 km van benne, nem kevés, tudom!

Szerintem se sok, ha ennyi, kb. a felénél kellene járnia az élettartamának, ha valamennyire is vigyáztak rá az előző gazdái. Egyik barátomnak van egy OFF 1984-es Ford Fiesta 1.6D autója, múlt hónapban lépte át az 500000. kilométert. És még a motor (tudomásunk szerint) nem volt megbontva. Igaz, van már rendesen kartergáza annak is, meg nem is olyan erős már, mint kéne, de még télen is könnyedén indul. Ha egy dieselre vigyáznak, betartják azt a minimális karbantartást, amit megkíván, nagyon sokáig bírja. Másik: ismerős faterjának volt egy Mercije, szintén diesel, nem tudom a pontos tipusszámát, de mikor nemrég eladta, 1millió km fölött(!!!!) volt már benne.

Mivel a Tiédnek gondolom nem ismered pontosan az előéletét, lehet, hogy abban is jóval több van, mint amit írtál, nem tudhatod, milyen sűrűn cseréltek benne olajat, milyen olajat tettek bele, mennyire hajtották, stb. Abból, hogy van némi kartergáza, lehet, hogy több km van benne, mint gondolod, de mint fentebb írták, gyűrűzéssel valószínűleg orvosolható. Gyűrűzésnél, mivel szét kell dobni a motort, érdemes a szelepeket kipucolni, becsiszolni, szelepszár-szimmeringeket cserélni (kb. 250Ft/db), aztán valami jóminőségű 15W40-es olajat beletölteni. Ha elviszed szerelőhöz, beállíttatni az adagolót, ellenőrizni a csúcsok porlasztási képét, meg résveszteséget méretni (a gyűrűzés után pár száz km-el!), abból kiderül, milyen állapotban van kb. a motor :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.