Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok.

Már egy hete megvan az olajkályha:)) Eddig minden rendben, mgvoltak a szükséges cserék, és az átvizsgálás. Nagyon jó állapotban van. 96 . 12 ik havi. X17DTL. Caravan. / igaz nem egy omega:) / de cserébe, 6.8 volt a fogyim. Szerintem nem tudok még dizelt vezetni:)) Lesz ez kevesebb is. A motor még nem volt megbontva. Az eddigi hüvösebb reggeleken simán indult. Teljesen rozsdamentes.:lol: Azt tudja valaki hogy lehet e beletenni fordszámmérős órát? Az hiányzik nekem:)

Üdv. Tiv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Már egy hete megvan az olajkályha:)) Eddig minden rendben, mgvoltak a szükséges cserék, és az átvizsgálás. Nagyon jó állapotban van. 96 . 12 ik havi. X17DTL. Caravan. / igaz nem egy omega:) / de cserébe, 6.8 volt a fogyim. Szerintem nem tudok még dizelt vezetni:)) Lesz ez kevesebb is. A motor még nem volt megbontva. Az eddigi hüvösebb reggeleken simán indult. Teljesen rozsdamentes.:lol: Azt tudja valaki hogy lehet e beletenni fordszámmérős órát? Az hiányzik nekem:)

Üdv. Tiv.

Természtesen lehet, én is tettem a miénkbe. Ha veszel használtan, figyelj a fordszámmérőre, hogy 6000-ig legyen skálázva, a kilométerórán a W= szám egyezzen az eredetivel. Ha eredeti dieseles generátor van benne, akkor működnie kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem isuzu motoros van és az a gondom, hogy hidegen mikor beindítom 10 mp.-ig nem jár egyenletesen egy henger mintha kalinpálna, melegen meg utánna kiváló.

Szerintetek a nyomás nem minden hengerbe ugyanannyi, az okozza?

Amúgy elmondaná nekem valaki, hogy mi az a kartergáz, mi okozza, és hogy lehet megszüntetni?

Válaszokat előre is köszi.

Szerintem izzító gyertya ,valamelyik ludas. Első körben ezt nézném,a többi szerelős.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném a tanácsotokat kérni abban, hogy egy 1.7D 97'-est vennék 150e km-el, és idáig csak benzines autóm volt, mi az amit a megvásárlás előtt feltétlenűl nézzek, vagy nézessek meg, nehogy sz..ba nyúljak?

Azt nézd meg, hogy hidegen hogyan indul, legjobb, ha aznap még nem volt beindítva. Megvárod az izzítás lámpa kialvását, még egy-két másodperc, és ráindítasz. Ha pár fordulat után beindul, akkor nagyon rossz állapotban nem lehet a motor. Figyeld meg, mennyire füstöl, valamennyire szabad neki, de ha gyárkémény jellegű a dolog, akkor pár alkatrész cserére fog szorulni (pl. porlasztócsúcsok, kb. 40e Ft). Nézz bele a hűtővíztartályba (még indítás előtt), ha olajnyomokat látsz benne, az hengerfejproblémára utal. Ez esetben vagy hagyd ott az autót, vagy erre hivatkozva egy 100-ast alkudj belőle, annyiból kijön a felújítás (Isuzu motoroknál egyébként gyakori a gátrepedés). Húzd ki a nívópálcát, ha habos az olaj, az is gyanús, ha a minimum alatt van, alkudhatsz kicsit az árból :lol:

Ha netán turbós, akkor a turbót érdemes megnézetni szakemberrel, annak a felújítása sok pénzbe kerül.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal nem ugyanaz, hogy pontosan mi a különbség, azt nem tudom, gondolom ahol a benyásnál az AC-pumpa van, ott a dieselnél máshogy lehet, mivel nincs AC-je. Mindenképp dieselest keress! Viszont állítólag E Kadett-ét bel lehet operálni.

Köszi, akkor csak dieselét keresem, nem reckírozom a benzinessel...

Link to comment
Megosztás:

Azt nézd meg, hogy hidegen hogyan indul, legjobb, ha aznap még nem volt beindítva. Megvárod az izzítás lámpa kialvását, még egy-két másodperc, és ráindítasz. Ha pár fordulat után beindul, akkor nagyon rossz állapotban nem lehet a motor. Figyeld meg, mennyire füstöl, valamennyire szabad neki, de ha gyárkémény jellegű a dolog, akkor pár alkatrész cserére fog szorulni (pl. porlasztócsúcsok, kb. 40e Ft). Nézz bele a hűtővíztartályba (még indítás előtt), ha olajnyomokat látsz benne, az hengerfejproblémára utal. Ez esetben vagy hagyd ott az autót, vagy erre hivatkozva egy 100-ast alkudj belőle, annyiból kijön a felújítás (Isuzu motoroknál egyébként gyakori a gátrepedés). Húzd ki a nívópálcát, ha habos az olaj, az is gyanús, ha a minimum alatt van, alkudhatsz kicsit az árból :lol:

Ha netán turbós, akkor a turbót érdemes megnézetni szakemberrel, annak a felújítása sok pénzbe kerül.

Kiegészíteném annyival,hogy a hengerfej - blokk találkozását és az adagoló - blokk találkozását nézd meg!Ha látni rajta,hogy már kenve volt,nem gyári a tömítés stb az alku lehet.

Link to comment
Megosztás:

Azt nézd meg, hogy hidegen hogyan indul, legjobb, ha aznap még nem volt beindítva. Megvárod az izzítás lámpa kialvását, még egy-két másodperc, és ráindítasz. Ha pár fordulat után beindul, akkor nagyon rossz állapotban nem lehet a motor. Figyeld meg, mennyire füstöl, valamennyire szabad neki, de ha gyárkémény jellegű a dolog, akkor pár alkatrész cserére fog szorulni (pl. porlasztócsúcsok, kb. 40e Ft). Nézz bele a hűtővíztartályba (még indítás előtt), ha olajnyomokat látsz benne, az hengerfejproblémára utal. Ez esetben vagy hagyd ott az autót, vagy erre hivatkozva egy 100-ast alkudj belőle, annyiból kijön a felújítás (Isuzu motoroknál egyébként gyakori a gátrepedés). Húzd ki a nívópálcát, ha habos az olaj, az is gyanús, ha a minimum alatt van, alkudhatsz kicsit az árból :lol:

Ha netán turbós, akkor a turbót érdemes megnézetni szakemberrel, annak a felújítása sok pénzbe kerül.

Szia. Köszönöm az infókat, nagyon sokat segítettél!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szeretném a tanácsotokat kérni abban, hogy egy 1.7D 97'-est vennék 150e km-el, és idáig csak benzines autóm volt, mi az amit a megvásárlás előtt feltétlenűl nézzek, vagy nézessek meg, nehogy sz..ba nyúljak?

Ha magyarszki az autó akkor lehet benne 150ezer :lol: de egyébként!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4

Link to comment
Megosztás:

Sztem kérj meg vkit, akinek már volt Astrája, hogy nézze meg, mert a kormány, váltó stb. kopottsága(fényesedése) elég jól utal a megtett km-ekre.

Tulajdonképpen viszonylag olcsón kapom, mert van rajta egy-két rozsdafolt, és karosszériázom szabadidőmben....de azért megnézem...köszi

Link to comment
Megosztás:

Voltam ma az adagolós mesteremnél,megnézte honnan pötyög a gázolaj!

Hidrotömítéseim vannak tönkremenve,ki kell őket cserélni,ehhez viszont le kell venni az adagolót.

Viszont azt javasolta,ha már úgyis le kell venni,cseréljünk ki rajta minden tömítést és úgy rakjuk vissza,mert 14év alatt elöregszenek a gumitömítések,nem lehet tudni melyik mikor adja majd meg magát.

Vigasztalt,hogy fele ennyi idő fosvágenyek hasonló problémával sürün járnak itt,ezen az opel motoron ez kb ilyenkor jön elő,a gumitömítések elöregszenk,ezzel nem lehet mit tenni,cserélni kell.

Munkadíjjal együtt 15E lesz a móka,2-3 nap.

Eljárhatnék vele így is még sokáig,de engem idegesít hogy valami csöpög! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Voltam ma az adagolós mesteremnél,megnézte honnan pötyög a gázolaj!

Hidrotömítéseim vannak tönkremenve,ki kell őket cserélni,ehhez viszont le kell venni az adagolót.

Viszont azt javasolta,ha már úgyis le kell venni,cseréljünk ki rajta minden tömítést és úgy rakjuk vissza,mert 14év alatt elöregszenek a gumitömítések,nem lehet tudni melyik mikor adja majd meg magát.

Vigasztalt,hogy fele ennyi idő fosvágenyek hasonló problémával sürün járnak itt,ezen az opel motoron ez kb ilyenkor jön elő,a gumitömítések elöregszenk,ezzel nem lehet mit tenni,cserélni kell.

Munkadíjjal együtt 15E lesz a móka,2-3 nap.

Eljárhatnék vele így is még sokáig,de engem idegesít hogy valami csöpög! :lol:

Ebben az esetben én be is szabályoztatnám :lol: ha már egyszer ugyis kint van :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben én be is szabályoztatnám :lol: ha már egyszer ugyis kint van :lol:

Félmunkát nem végez az öreg! :P

A hozzáértésről csak annyit,hogy a héten azért nem ér rá,mert 3 gépet hoznak hozzá Szarvasról(Volvo,VW stb) és azokat csinálja.

Valamit csak tud az öreg,ha ilyen messziről is ide hozzák a gépeket! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ma egy kicsit megszakértettem az adagolómat.

Alul folyik belőle a manna.

Az adagoló végén van egy fedlap,amiről a 4 nyomócső indul ki.Ez 4db 30-as torx csavarral van felcsavarozva az adagolóra és a két elem között egy tömítés van.Na ez a tömítés szivárog,ezt kellene cserélni.

Ahogy nézegettem,nem is kellene levenni az adagolót,csak a hátsó tartó bakját,nyomócsöveket lekötni és akkor cserélhető lenne a tömítés.

Valahogy félek attól,ha leszedik az adagolót,elmegy az előtöltési szögem és más beállítások,bár legalább minden tömítés új lenne.

Majd megbeszélem a szakival.

Az adagolónak magának semmi baja,csak ez a fránya tömítés 14év után megadta magát. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na ma egy kicsit megszakértettem az adagolómat.

Alul folyik belőle a manna.

Az adagoló végén van egy fedlap,amiről a 4 nyomócső indul ki.Ez 4db 30-as torx csavarral van felcsavarozva az adagolóra és a két elem között egy tömítés van.Na ez a tömítés szivárog,ezt kellene cserélni.

Ahogy nézegettem,nem is kellene levenni az adagolót,csak a hátsó tartó bakját,nyomócsöveket lekötni és akkor cserélhető lenne a tömítés.

Valahogy félek attól,ha leszedik az adagolót,elmegy az előtöltési szögem és más beállítások,bár legalább minden tömítés új lenne.

Majd megbeszélem a szakival.

Az adagolónak magának semmi baja,csak ez a fránya tömítés 14év után megadta magát. :lol:

Biztos be állít mindent újra, azért adagolós.

Úgy szokták jobb helyeken.

Link to comment
Megosztás:

Johnny

Addig nem tudja beinditani amig be nem állítja.

Vagy Te szeded le?

Ebben az esetben sincsen nagy kaland, mert a bordás kereket (emlékeim szerint) le lehet venni elálítás nélkül az adabolóról.

Mindenhez hozzányúlok a kocsiban,de az adagoló tabu terület!Drága játék!

Link to comment
Megosztás:

Pedig meglennénk ennyien egy adagoló nélkül. :lol: :lol:

Nem értem, azt is kétkezü emberek rakták össze, és nem marslakók.

Szerintem sem nagy ördöngősség. Bár nekem csak 1.6-os Kadettem volt dízel, de arról én is leszedtem az adagolót (hajtótengely szimering csere, gázkartengely töm. gyűrű csere. Mondjuk jobban soha nem szedtem szét. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lenne egy kérdésem, a motor kiszedésére mennyi időt ír elő gyárilag az opel? Sajna egyre jobban folyik az olaj a szimeringnél(belső) muszáj kiszedni a motort azt mondják, bár nem értem miért nem elég lehúzni a váltót (féltengely ki váltó le kuplung le) mert szerintem ott van mögötte a szimering.(eddig minden autónál igy volt amit szereltem de ugylátszik ez különleges) Egyszerűen mindenáron ki akarják venni belőle a motort de miért?? Na mindegy ha valaki tudja a normát azt megköszönném ha megosztaná velem. Leszedtem egy Auto infó progit abban van rengeteg info hogy mit mennyi idő kiszedni cserélni mit ir elő x ezer km-ként a gyár stb de csak motorkiszedést nem tartalmaz azt irja kompletten darabokra szedni 9óra (ici pici dirib darabokra a blokkot is) de engem csak a motor kiszedés érdekelne amugy meg van leirásom ahhoz is nem egy nagy dolog én max 2órának tippelem.

Viszont ha már ki jön a motor akkor nem ártana cserélni a motor tartó bakokat (10évesek) a kuplungot, na meg be is kellene szabályozni az adagolot.(tömítéscsere meg ilyenek) De akkor még a motorhoz hozzá sem lett nyúlva és mi van ha visszarakatom és 1év múlva nem lesz kompresszióm :lol: Nemtudom mi legyen lehet fel is kellene ujjitani az egészet ha már ki van szedve bár ezt nem indokolja semmi egyenlőre..... (anyagilag meg jócskán fájna szerintem)

Szerintetek mi a jó megoldás?

Majd megyek végigjárom a szervizeket és kérek árajánlatokat azért kellene :lol:

Link to comment
Megosztás:

C14NZ mocis astrán cseréltünk Corsawolfival váltó felöli szimmeringet,még a váltót sem vettük ki a helyéről!

Szétkaptuk és kifordítottuk,picit útban volt,de megoldaható úgyis a csere!

A motort pedig emiatt nem kell kivenni,aki ezt mondja vagy lusta vagy le akar húzni pénzzel!

Link to comment
Megosztás:

C14NZ mocis astrán cseréltünk Corsawolfival váltó felöli szimmeringet,még a váltót sem vettük ki a helyéről!

Szétkaptuk és kifordítottuk,picit útban volt,de megoldaható úgyis a csere!

A motort pedig emiatt nem kell kivenni,aki ezt mondja vagy lusta vagy le akar húzni pénzzel!

A motorról azért lebontottátok a váltót, nem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.