Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Ok. Köszi. Létezik, hogy a rudazat csak ugy elmászik? A venti tavaly müködött, de pontosan hány foknál is kellene kapcs. elôször? Apropó a rángatás a semmibôl jött és meg is szünt.

Gondolom már kopott, annyi ott a mozgó alkatrész, ha mindegyik csak egy picit kopik meg akkor is nagy lehet az elmászás, stiftcsere is segíthet, vagy annak a fekete összekötö biszbasznak a cseréje. Hát a venti nem tudom mikor indul, nekem még télen nem ment.

Link to comment
Megosztás:

Ok. Köszi. Létezik, hogy a rudazat csak ugy elmászik? A venti tavaly müködött, de pontosan hány foknál is kellene kapcs. elôször? Apropó a rángatás a semmibôl jött és meg is szünt.

Asszem 96 foknál indul a venti, de csak akkor, ha már a hűtőbe kerül ekkora hőmérsékletű víz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki olyat, hogy merre lehet gázolaj csövet kapni, adagolótól egészen a gázolajszűrőig. Csatlakozókkal?! Sehol sem találok, és az opel-nél azt mondták, csak Németországból, és 13.000Ft, az egy picit sok. Ez a 8-as üzemanyagcső. Magát a csövet lehet venni, de legalább a csatlakozókat találnék.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elszállt a hűtőm még ősszel vmikor, mert nem volt ventillátorom, csak tudta a tök h nincs amíg nem kellett lyukas hűtővel hazajönni 70 km-erről :D (2-3 km-erenként megáll, vízkunyizás vkitől, töltögetés várás stb... :lol: ) oan 80-90 körül jó volt mert ott már hűtött a menetszél :D Jah a lényeg ami esetleg neked is érdekes lehet. A hőkapcsoló pusztult el, ami a hűtő oldalába van belenyomva. Kipróbálhatod h a venti jó -e, csak két dróttal küldd oda az akksihoz egy pillanatra, ha felpörög akkor valszeg a kapcsoló a kula. Illetve egyszer észrevettem azt is h a venti csatija képes szétcsúszni, és nem érintkezni. Egy próbát az is megér. Jobb nem nagyon jut eszembe, pedig cseréltem már ebben a témakörben komplett hűtőt, egyszer csöveket, hőgombát, mag a végén egy kiegyenlítőtartálysapit, csak h legyen :lol: (lassan az egész autóm egy csergő-reklám :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Én egy méter 4 mm-es résolaj visszavezetőnek valót vettelm 960 forintért. De az legalább anyagból van.

Tudod, Nekem egy 8-as üzemanyagcső kell, és az a legfőbb bajom, hogy nem tudom a csatlakozókat honnan lehetne beszerezni. Tudod, az egyik vége az adagolóra megy, a másik pedig a gázolajszűrőre, és olyan érdekes karikás, rezes dolog, de nem tudom a nevét.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elszállt a hűtőm még ősszel vmikor, mert nem volt ventillátorom, csak tudta a tök h nincs amíg nem kellett lyukas hűtővel hazajönni 70 km-erről :D (2-3 km-erenként megáll, vízkunyizás vkitől, töltögetés várás stb... :lol: ) oan 80-90 körül jó volt mert ott már hűtött a menetszél :D Jah a lényeg ami esetleg neked is érdekes lehet. A hőkapcsoló pusztult el, ami a hűtő oldalába van belenyomva. Kipróbálhatod h a venti jó -e, csak két dróttal küldd oda az akksihoz egy pillanatra, ha felpörög akkor valszeg a kapcsoló a kula. Illetve egyszer észrevettem azt is h a venti csatija képes szétcsúszni, és nem érintkezni. Egy próbát az is megér. Jobb nem nagyon jut eszembe, pedig cseréltem már ebben a témakörben komplett hűtőt, egyszer csöveket, hőgombát, mag a végén egy kiegyenlítőtartálysapit, csak h legyen :lol: (lassan az egész autóm egy csergő-reklám :lol: )

kiegyenlítőtartály sapka cseréje megoldotta a problémádat??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki olyat, hogy merre lehet gázolaj csövet kapni, adagolótól egészen a gázolajszűrőig. Csatlakozókkal?! Sehol sem találok, és az opel-nél azt mondták, csak Németországból, és 13.000Ft, az egy picit sok. Ez a 8-as üzemanyagcső. Magát a csövet lehet venni, de legalább a csatlakozókat találnék.

Én cseréltem annak idején a dieselen, besétáltam az autósboltba, vettem 8-as gázolajcsövet 1m-t, a csatikat pedig levettem a régiről, és azokat raktam az új csőre. Azóta is tökéletes :D

Link to comment
Megosztás:

kiegyenlítőtartály sapka cseréje megoldotta a problémádat??

Nagyon remélem :D (az én igazi problémeám az volt h idővel mindig szétment valahol egy cső, és átmentem útmosóba) most a csövek már cserélve vannak, a hűtő is, meg a sapi is. Volt egy olyan ötlet hogy a sapi túlnyomás szelepe nem engedi el a plusz nyomást, és azért nyomja szét a rendszert. Mióta ezek megvannak még (kopp-kopp) egybe a hűtőcuccom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon remélem :lol: (az én igazi problémeám az volt h idővel mindig szétment valahol egy cső, és átmentem útmosóba) most a csövek már cserélve vannak, a hűtő is, meg a sapi is. Volt egy olyan ötlet hogy a sapi túlnyomás szelepe nem engedi el a plusz nyomást, és azért nyomja szét a rendszert. Mióta ezek megvannak még (kopp-kopp) egybe a hűtőcuccom :lol:

azért kérdeztem, mert én mondtam a sapka cserét , mert anno én is úgyanígy jártam, és nekem segített, lassan két éve jól működik a rendszer :D

Link to comment
Megosztás:

azért kérdeztem, mert én mondtam a sapka cserét , mert anno én is úgyanígy jártam, és nekem segített, lassan két éve jól működik a rendszer :D

Télleg, tudtam én h valaki súgott :lol: Nah szal azóta is jó nálam. Remélem nekem is eléri a két évet :lol:

Link to comment
Megosztás:

A reggeli "qrváranemakarokbeindulni"-ra nem tudsz véletlenül valami okosat? :lol: Jah, meg hallottam valamit asszondta egy nép h a műszerfalon az izzítás-jelző lámpicsku az nem azt jelzi h meddig izzít, hanem azt h a gyári új izzítógyertyákkal meddig kéne izzítania. Ez most frankón így van? És ha igen, akkor honnan tudom megszülni h meddig tart a frankó izzítás? Meg esetleg nem találkozott -e vki olyannal h pl egy haldokló relé miatt hamarab abbahagyja az izzítást mint kéne? Már komolyan nemtom mit csináljak, iszonyat h milyen szenvedősen indul... :D

Link to comment
Megosztás:

A reggeli "qrváranemakarokbeindulni"-ra nem tudsz véletlenül valami okosat? :lol: Jah, meg hallottam valamit asszondta egy nép h a műszerfalon az izzítás-jelző lámpicsku az nem azt jelzi h meddig izzít, hanem azt h a gyári új izzítógyertyákkal meddig kéne izzítania. Ez most frankón így van? És ha igen, akkor honnan tudom megszülni h meddig tart a frankó izzítás? Meg esetleg nem találkozott -e vki olyannal h pl egy haldokló relé miatt hamarab abbahagyja az izzítást mint kéne? Már komolyan nemtom mit csináljak, iszonyat h milyen szenvedősen indul... :D

próbáld meg, hogy ráadod a gyújtást, és miután kialszik az izzításjelző lámpa, nem indítózol, hanem hallgatózol. Hallan fogsz egy kattanást, kb. 30-40mp után, na addig izzít. Egyébként próbáld meg, hogy a lámpa kialvása után még elszámolsz 10-ig, és utána indítózol. Nekünk így könnyen szokott indulni a diesel régen.

Link to comment
Megosztás:

próbáld meg, hogy ráadod a gyújtást, és miután kialszik az izzításjelző lámpa, nem indítózol, hanem hallgatózol. Hallan fogsz egy kattanást, kb. 30-40mp után, na addig izzít. Egyébként próbáld meg, hogy a lámpa kialvása után még elszámolsz 10-ig, és utána indítózol. Nekünk így könnyen szokott indulni a diesel régen.

A plusz várás megvolt, a reléhallgatózás az jó ötlet télleg. Azt köszi. Amúgy a plusz várás is úgy megy h a 4.edik izzítás utánig meg se próbálom az indítózást . Kár azzal meríteni az akksit.... :D

Link to comment
Megosztás:

A reggeli "qrváranemakarokbeindulni"-ra nem tudsz véletlenül valami okosat? :lol: Jah, meg hallottam valamit asszondta egy nép h a műszerfalon az izzítás-jelző lámpicsku az nem azt jelzi h meddig izzít, hanem azt h a gyári új izzítógyertyákkal meddig kéne izzítania. Ez most frankón így van? És ha igen, akkor honnan tudom megszülni h meddig tart a frankó izzítás? Meg esetleg nem találkozott -e vki olyannal h pl egy haldokló relé miatt hamarab abbahagyja az izzítást mint kéne? Már komolyan nemtom mit csináljak, iszonyat h milyen szenvedősen indul... :D

ez elég érdekes, mióta nálam van az autó küzdök az izzítással, volt izzítógyertyacsere, relé csere, igaz nem GM relé ment bele hanem off Audié, végülis passzoltak, azóta "csak" 40mp az izzítás de 25-nél ráindítok és akkor abbamarad, úgyhogy nem a lámpát kell figyelni, hanem a relé kattanását :lol:

Link to comment
Megosztás:

A plusz várás megvolt, a reléhallgatózás az jó ötlet télleg. Azt köszi. Amúgy a plusz várás is úgy megy h a 4.edik izzítás utánig meg se próbálom az indítózást . Kár azzal meríteni az akksit.... :D

De egyébként az is okozhat nehéz indulást, hogy reggelre lelevegősödik az üzemanyagcsöved. Nekünk volt ilyen szívás is, úgy oldottam meg, hogy tettem az üzemanyagcsőbe a szűrő és az adagoló közé egy visszacsapószelepet (egyirányúsító szelep), utána indult, mint a parancsolat. Ahogy Johnny képeit néztem, neki is van benne ilyen szelep.

Link to comment
Megosztás:

Már amikor hozzánk került a gép volt egy kis átlátszó plusz szűrő a motortérben az üzemanyagcsövön. Hogy szűrésre mennyire jó-nemjó azt nemtom, meg igazán nem is érdekel, de arra jó h a legmagasabb pont az üzemanyagcsőben, és ami levegősödés van, az mind ott látszik buborékformában. Reggelente nézegettük h mennyire levegős, de mindig kapott anyagot rendesen, csak egész kis légbubi volt benne, és az sem ért a csövek környékére.

Link to comment
Megosztás:

Már amikor hozzánk került a gép volt egy kis átlátszó plusz szűrő a motortérben az üzemanyagcsövön. Hogy szűrésre mennyire jó-nemjó azt nemtom, meg igazán nem is érdekel, de arra jó h a legmagasabb pont az üzemanyagcsőben, és ami levegősödés van, az mind ott látszik buborékformában. Reggelente nézegettük h mennyire levegős, de mindig kapott anyagot rendesen, csak egész kis légbubi volt benne, és az sem ért a csövek környékére.

az a kis szűrő jó dolog, én motorokon használom, sokmindent kiszűr, és még a vizet is megfogja, ezért érdemes néha cserélni, mert nagyon hidegben képes a víz belefagyni, és az nem olyan jó, mióta nálad van az autó cserélted azt a szűrőt?

Link to comment
Megosztás:

az a kis szűrő jó dolog, én motorokon használom, sokmindent kiszűr, és még a vizet is megfogja, ezért érdemes néha cserélni, mert nagyon hidegben képes a víz belefagyni, és az nem olyan jó, mióta nálad van az autó cserélted azt a szűrőt?

Igen, már télen, de még a nagy hidegek előtt kapott új üzemanyagszűrőt, és ha már kapott rendes szűrőt akkor már kicseréltük ezt is.

Link to comment
Megosztás:

Igen, már télen, de még a nagy hidegek előtt kapott új üzemanyagszűrőt, és ha már kapott rendes szűrőt akkor már kicseréltük ezt is.

akkor ez is kilőve

lehet,hogy én is teszek majd bele ilyen szűrőt

amúgy sok trutyit kiszed?

gondolom a gázolajszűrő után van betéve

Link to comment
Megosztás:

Már amikor hozzánk került a gép volt egy kis átlátszó plusz szűrő a motortérben az üzemanyagcsövön. Hogy szűrésre mennyire jó-nemjó azt nemtom, meg igazán nem is érdekel, de arra jó h a legmagasabb pont az üzemanyagcsőben, és ami levegősödés van, az mind ott látszik buborékformában. Reggelente nézegettük h mennyire levegős, de mindig kapott anyagot rendesen, csak egész kis légbubi volt benne, és az sem ért a csövek környékére.

Az egyáltalán nem biztos, hogy meglátod rajta a levegőt. Sztem érdemes lenne kipróbálni, hogy ennek a szűrőnek a helyére betenni egy ilyen szelepet 1-2 napra (nem drága), és kiderülne a dolog.

Link to comment
Megosztás:

akkor ez is kilőve

lehet,hogy én is teszek majd bele ilyen szűrőt

amúgy sok trutyit kiszed?

gondolom a gázolajszűrő után van betéve

Nemtudom hogy az amit kicseréltünk, mióta lehetett benne, meg hogy az előző tulaj nem kályhaolajjal járt -e de erősen látható volt a különbség a kettő között. És érezhető is volt a beavatkozás, igaz egybe volt kötve a nagy szűrő cserével, meg az olajcserével.

Link to comment
Megosztás:

Az egyáltalán nem biztos, hogy meglátod rajta a levegőt. Sztem érdemes lenne kipróbálni, hogy ennek a szűrőnek a helyére betenni egy ilyen szelepet 1-2 napra (nem drága), és kiderülne a dolog.

Azért gondoltam h látnám a levegőt mert ez a szűrő van a legmagasabban, de kipróbáljuk majd azt a visszacsapót is. Lehet hogy mire végigjátszunk minden lehetőséget, megjönnek a melegek :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.