Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Sziasztok,

Isuzu dízelen mennyire megy fel nektek a vízhőfok, és mennyire tartja stabilan? Dimbes-dombos vidéken használom az enyémet (Vác-Rétság), és a lejteken eléggé lehűl (kék tetejéig), nem tudom mennyire jó ez így.

köszi

Péter

Azért a kék tetejéig sztem nem kéne lemennie, mivel dieselen nem nehéz, én cserélném a termosztátot.

Link to comment
Megosztás:

A pontos hivatalos nevét nem tudom, de ha minden igaz, akkor ez egy mechanikus vákuumkapcsoló, amit az adagolón lévő gázkar nyit/zár. A dúsító karját mozgató vákuumos szabályzót(?) működteti. Gázpedál lenyomásakor megnyilik a benne lévő szelep, hogy a vákuum eljusson a szabályzóban, megakadályozva ezzel a fordulaton történő dúsítást.

Van még egy hőre nyíló vákuumkapcsoló is beiktatva a rendszerbe, ami a termosztátház oldalán van. Ez pedig valahogy úgy működik, hogy a megfefelő motorhő elérésekor nyitja a vákuum útját, hogy a dúsítás megszűnjön.

Ez az én teljesen amatör véleményem és elgondolásom erről. Én is szívesen fogadnám, ha valaki szakszerűen fogalmazva megmondná az igazságot ennek működéséről, funkciójáról.

Ennél szebben én sem tudtam volna leírni a működését, az én szintén amatőr véleményem szerint, tökéletes a megfogalmazás! :icon1: Köszönöm!

De még mindig nem tudjuk a nevét... :unsure: Nekem pedig szükségem lenne egy ilyenre, mert a mostani nem annyira hideg reggeleken is nehezen indul.

Ha tudja valaki esetleg, hogy hol lehet ilyet találni, azt megköszönném! Ja, és még azt is, hogy i a neve! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az enyémen pont az a csatlakozó ragasztott, de szerintem nincs köze a dúsításhoz, inkább az egr szelepet vezérli. Kimentem megnézni,a vákum vezrélő hőgombától jön a cső egy " T" elágon keresztül a dúsító membránjához, és a kék sapkás valamihez,de a vákum vezrélő csak hidegen enged át, akkor hogy vezérli az egr szelepet. Vagy, össze vissza vannak rádugdosva a csövek. Eddig nem bosszantott a dolog, de valaki megmondhatná a tutit.

Sajnos, az enyémnek nincs meg a darabja, ami letört, így nem tudom ragasztani... :unsure:

Bandi64 nagyon jól leírta a működését, tehát a termosztátház oldalán lévő vákuum kapcsolóból jön ebbe a másik kapcsolóba egy cső, és megy tovább a dúsítóhoz.

Voltam régebben egy adagolósnál, aki az egr szelepre kötött csövet, ezen szavakkal rángatta le: "ki volt az a barom, aki ezt ide tette!?" :D Tehát, valószínűleg nem kell oda! Az én egr szelepem meg le is van fenekelve, így abszolút nincs is semmilyen szerepe, ha van rajta vákuumcső, ha nincs! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos, az enyémnek nincs meg a darabja, ami letört, így nem tudom ragasztani... :unsure:

Bandi64 nagyon jól leírta a működését, tehát a termosztátház oldalán lévő vákuum kapcsolóból jön ebbe a másik kapcsolóba egy cső, és megy tovább a dúsítóhoz.

Voltam régebben egy adagolósnál, aki az egr szelepre kötött csövet, ezen szavakkal rángatta le: "ki volt az a barom, aki ezt ide tette!?" :D Tehát, valószínűleg nem kell oda! Az én egr szelepem meg le is van fenekelve, így abszolút nincs is semmilyen szerepe, ha van rajta vákuumcső, ha nincs! :icon1:

Isuzu motorról van szó, vagy német dieselről? Itt nézelődj a 32-43 menüpontokban:

http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/7/301/4276/

Link to comment
Megosztás:

Ennél szebben én sem tudtam volna leírni a működését, az én szintén amatőr véleményem szerint, tökéletes a megfogalmazás! :icon1: Köszönöm!

De még mindig nem tudjuk a nevét... :unsure: Nekem pedig szükségem lenne egy ilyenre, mert a mostani nem annyira hideg reggeleken is nehezen indul.

Ha tudja valaki esetleg, hogy hol lehet ilyet találni, azt megköszönném! Ja, és még azt is, hogy i a neve! :icon1:

Elképzelhető, hogy vákuumkapcsolónak hívják. Nagyjából az lenne a logikus. A másiknak thermokapcsoló a neve, ami a termosztátház oldalán van. Holnap megyek bontóba. Rákérdezzek? A nehezen indításhoz ennek viszont nem hiszem, hogy köze lenne, mivel nem a dúsító megnyitásához, hanem pont annak zárásához szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető, hogy vákuumkapcsolónak hívják. Nagyjából az lenne a logikus. A másiknak thermokapcsoló a neve, ami a termosztátház oldalán van. Holnap megyek bontóba. Rákérdezzek? A nehezen indításhoz ennek viszont nem hiszem, hogy köze lenne, mivel nem a dúsító megnyitásához, hanem pont annak zárásához szükséges.

Szia!

Bakter, csak most tudtam olvasni, mit írtál, így gondolom már túl vagy a bontón...

Így jártam.. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok.

Egy kis segítséget kérnék. Isuzu motor témában. kb 2000 kilométerenként 1-2 deci vizet kellett utánatöltenem a hűtő rendszerbe, de már szinte mióta nálam van. Hidegen is pisszent a kiegyenlítő teteje mikor letekertem. Most hogy hidegebbek lettek így ha kialszik az izzítást jelző lámpa és indítózok akkor egyik henger nem megy szabályosan. Azt hittem szelephézagot kell állítani, esetleg izzító gyertya. De ha várok utána még 5-7 másodpercet akkor szépen indul. Mikor 5 éve télen megvettem, akkor -20ban is simán indult. Szelephézagot én még nem állítattam, pedig 100ezernél többet mentem vele. Aztán valamelyik nap letekertem a kiegyenlítő tetejét hideg motornál, és sziszegés közben víz is folyt ki belőle. Ezután jól meghajtottam kb 3500ös fordulaton megfogtam a csöveket melegen, nem kifejezetten voltak kemények a tágulási tetejét is le tudtam venni, és nem csapott ki. Bár a tágulási tetején ahogy van a visszafolyó cső ott néha megy vissza buborék. A víz nem olajos, nem füst szagú, nem gőzöl a kipufogó, csak amennyit más kocsi is hidegen. Olaj nem fehér. Fűteni rendesen fűt, motor hőmérséklet mutató 89-91 fokra szegezve, még terhelésre sem nő meg, és kb 6-7 kilométer alatt eléri 2000 körüli fordulaton. Szerintetek hengerfejes lehet, vagy a szelephézag meg vízhűtéses turbó hiba okozhatja ezt a jelenséget. A kocsi folyamatosan

karban van tartva, vízpumpa nemrég cserélve, egyedül a szelephézag amivel adós vagyok neki.

Ja és kíméletesen járok vele, még sokáig szeretném használni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget kérnék. Isuzu motor témában. kb 2000 kilométerenként 1-2 deci vizet kellett utánatöltenem a hűtő rendszerbe, de már szinte mióta nálam van. Hidegen is pisszent a kiegyenlítő teteje mikor letekertem. Most hogy hidegebbek lettek így ha kialszik az izzítást jelző lámpa és indítózok akkor egyik henger nem megy szabályosan. Azt hittem szelephézagot kell állítani, esetleg izzító gyertya. De ha várok utána még 5-7 másodpercet akkor szépen indul. Mikor 5 éve télen megvettem, akkor -20ban is simán indult. Szelephézagot én még nem állítattam, pedig 100ezernél többet mentem vele. Aztán valamelyik nap letekertem a kiegyenlítő tetejét hideg motornál, és sziszegés közben víz is folyt ki belőle. Ezután jól meghajtottam kb 3500ös fordulaton megfogtam a csöveket melegen, nem kifejezetten voltak kemények a tágulási tetejét is le tudtam venni, és nem csapott ki. Bár a tágulási tetején ahogy van a visszafolyó cső ott néha megy vissza buborék. A víz nem olajos, nem füst szagú, nem gőzöl a kipufogó, csak amennyit más kocsi is hidegen. Olaj nem fehér. Fűteni rendesen fűt, motor hőmérséklet mutató 89-91 fokra szegezve, még terhelésre sem nő meg, és kb 6-7 kilométer alatt eléri 2000 körüli fordulaton. Szerintetek hengerfejes lehet, vagy a szelephézag meg vízhűtéses turbó hiba okozhatja ezt a jelenséget. A kocsi folyamatosan

karban van tartva, vízpumpa nemrég cserélve, egyedül a szelephézag amivel adós vagyok neki.

Ja és kíméletesen járok vele, még sokáig szeretném használni.

A legegyszerűbbel kezd, nem folyik-e el valahol a víz. Nem feltétlenül van tócsa az autó alatt, lehet, hogy csak meleg motornál folyik el, és egyből el is gőzölög.

A szelephézagot illik néha beállítani, a szívónál 0,15, a kipuffogónál 0,25 mm. Ha bármelyik is lecsökken legalább egy tized mm-rel, akkor már utánna kell állítani. Nekem a kipuffogók 0,2 és 0,25 között vannak, a szívók pedig 0,05 és 0,15 között.

Az Isuzu motor, mint ahogy a többi kamrás diesel motor a nagy kompresszióviszony miatt hajlamos megenni a hengerfej tömítés pár 100 ezer km után.

Ha hengerfejes, akkor beledolgozik a víztérbe, vagy az olajat nyomja bele a vízbe. Előbbinél fogy a víz, illetve állandó nyomás van a kiegyenlítő tartályban. El akarnak durranni a csövek. Hidegen a motort elindítva elkezd gőzölni, füstölni a kiegyenlítő tartály. Utóbbinál tiszta olaj lesz a víz. Nekem mindkettőben volt részem, két Isuzus gépjárművem van. Egyik az első verziót követte, másik a másodikat :)

A termosztátod szerintem nem bele való, mert 85 fokosnak kell lennie benne, ez óra szerint olyan 82-86 fok környékén tartja a motort (Műszeregység pontosságától függően). A szerelők hajlamosak "ez diesel, ennek 90-100 fokon kell dolgoznia" kijelentéssel belerakni a nem megfelelőt.

Indítás után ha nem minden henger indul, de pár másodperc múlva felveszi a ritmust, azt szinte biztosan az izzítógyertya okozza. Csavard ki az összes izzítógyertyát, és ellenőrizd őket egyesével. Rákötöd az akkura, fel kell izzania a végének. Ha sokáig bakkecskézik, akkor porlasztócsúcs hiba, kompresszió hiba, vagy szelepzárási hiba van.

Link to comment
Megosztás:

A legegyszerűbbel kezd, nem folyik-e el valahol a víz. Nem feltétlenül van tócsa az autó alatt, lehet, hogy csak meleg motornál folyik el, és egyből el is gőzölög.

A szelephézagot illik néha beállítani, a szívónál 0,15, a kipuffogónál 0,25 mm. Ha bármelyik is lecsökken legalább egy tized mm-rel, akkor már utánna kell állítani. Nekem a kipuffogók 0,2 és 0,25 között vannak, a szívók pedig 0,05 és 0,15 között.

Az Isuzu motor, mint ahogy a többi kamrás diesel motor a nagy kompresszióviszony miatt hajlamos megenni a hengerfej tömítés pár 100 ezer km után.

Ha hengerfejes, akkor beledolgozik a víztérbe, vagy az olajat nyomja bele a vízbe. Előbbinél fogy a víz, illetve állandó nyomás van a kiegyenlítő tartályban. El akarnak durranni a csövek. Hidegen a motort elindítva elkezd gőzölni, füstölni a kiegyenlítő tartály. Utóbbinál tiszta olaj lesz a víz. Nekem mindkettőben volt részem, két Isuzus gépjárművem van. Egyik az első verziót követte, másik a másodikat :)

A termosztátod szerintem nem bele való, mert 85 fokosnak kell lennie benne, ez óra szerint olyan 82-86 fok környékén tartja a motort (Műszeregység pontosságától függően). A szerelők hajlamosak "ez diesel, ennek 90-100 fokon kell dolgoznia" kijelentéssel belerakni a nem megfelelőt.

Indítás után ha nem minden henger indul, de pár másodperc múlva felveszi a ritmust, azt szinte biztosan az izzítógyertya okozza. Csavard ki az összes izzítógyertyát, és ellenőrizd őket egyesével. Rákötöd az akkura, fel kell izzania a végének. Ha sokáig bakkecskézik, akkor porlasztócsúcs hiba, kompresszió hiba, vagy szelepzárási hiba van.

Kössz a gyors választ. Hidegen nem gőzöl a kiegyenlítő, de nyomás van benne, még motor indítás előtt is, ez miatt ugye ahogy írtam még vizet is köpött ki. Többi jelenségtől mentes. Indítás elött ha nem számolok az izzításra +6ot 7et akkor kb 10 másodpercig "bakkecskézik a motor.

82°C-86°c ott még a kék mező van a műszeren a 90°c alatt szokott egy hajszállal lenni, 90°c a kék utáni első jelölt érték. Akkor ki sem kellene a kékből menni???

Az izzítógyertyákat műszerrel mértem, szakadtnak nem szakadtak. Ezen kívül lehet még baja??

Link to comment
Megosztás:

Kössz a gyors választ. Hidegen nem gőzöl a kiegyenlítő, de nyomás van benne, még motor indítás előtt is, ez miatt ugye ahogy írtam még vizet is köpött ki. Többi jelenségtől mentes. Indítás elött ha nem számolok az izzításra +6ot 7et akkor kb 10 másodpercig "bakkecskézik a motor.

82°C-86°c ott még a kék mező van a műszeren a 90°c alatt szokott egy hajszállal lenni, 90°c a kék utáni első jelölt érték. Akkor ki sem kellene a kékből menni???

Az izzítógyertyákat műszerrel mértem, szakadtnak nem szakadtak. Ezen kívül lehet még baja??

Izzíts hosszabban. Az izzítás jelző lámpa kialvása után, még több mint fél percig izzít. Ilyen hidegebb időben én miután elalszik a lámpa, még várok kb 15-20 másodpercet. Extrémebb mínuszokban, kétszer izzítok hosszan. Ez azt jelenti, legalább kétszer 25-30 másodpercig. Ilyenkor egyet fordul a főtengely, és a minusz 20 fokban is azonnal indul.

Link to comment
Megosztás:

Izzíts hosszabban. Az izzítás jelző lámpa kialvása után, még több mint fél percig izzít. Ilyen hidegebb időben én miután elalszik a lámpa, még várok kb 15-20 másodpercet. Extrémebb mínuszokban, kétszer izzítok hosszan. Ez azt jelenti, legalább kétszer 25-30 másodpercig. Ilyenkor egyet fordul a főtengely, és a minusz 20 fokban is azonnal indul.

Neked nyomás van a tágulásiban hidegen?

Hogy-hogy nekem 85°c az még a kék mező a műszeren? (igaz enyém vectra)

Link to comment
Megosztás:

Minimális nyomás van benne reggel.

Ilyen az én én órám is.

Pedig nekem is ugyan ez a műszercsoportom van. Itt nem is látod a 82°c-85°c ot.

De nekem 90 alatt egy picivel tanyázik a mutató.

Ja és olyan lehet hogy nem szakadt az izzítógyertya, de nem izzít rendesen?

Csak extrém esetben megy feljebb, nagy terhelés alatt, nyáron, klímával hegynek felfele.

Nem tudom mit tegyek.

Levetessem a hengerfejet, és "újíttassam fel, majd új tömítés.

Vagy csak simán szelephézag állítás.

Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető, hogy vákuumkapcsolónak hívják. Nagyjából az lenne a logikus. A másiknak thermokapcsoló a neve, ami a termosztátház oldalán van. Holnap megyek bontóba. Rákérdezzek? A nehezen indításhoz ennek viszont nem hiszem, hogy köze lenne, mivel nem a dúsító megnyitásához, hanem pont annak zárásához szükséges.

A hideg alapjárat "megemelő" nem elsősorban az indítás miatt van, hanem azért hogy hidegen a diesel motor a kopogásmentes üresjáraton járjon.

Pl nálam - Isuzu motor - indításkor nem egyből jár magasabb alapjáraton, csak pár másodperc múlva kezd el megemelkedni. Először azt hittem ez valami hiba miatt van, de ezek szerint nem.

Link to comment
Megosztás:

Pedig nekem is ugyan ez a műszercsoportom van. Itt nem is látod a 82°c-85°c ot.

De nekem 90 alatt egy picivel tanyázik a mutató.

Ja és olyan lehet hogy nem szakadt az izzítógyertya, de nem izzít rendesen?

Igen, lehet. Ha jó, akkor csak a végének szabad pirosra izzania. Mikor már a végét járja, akkor nem izzik fel a vége, hanem az egész elkezd lassan felmelegedni.

Csak extrém esetben megy feljebb, nagy terhelés alatt, nyáron, klímával hegynek felfele.

Nem tudom mit tegyek.

Levetessem a hengerfejet, és "újíttassam fel, majd új tömítés.

Vagy csak simán szelephézag állítás.

Csak úgy ne vedd le a hengerfejet. Csak ha biztosan tudod, hogy az a probléma.

Van olyan anyag, amit a hűtővízbe lehet önteni, és lehet figyelni valami szondával, hogy megjelenik-e a kipuffogó gázban. Ezzel szerelők meg tudják állapítani, hogy hengerfej gond van-e.

Szelephézagot mindenképp érdemes lenne beállítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Valaki tudna nekem segíteni?

17dr motorom van bosch adagolóval, és előtőltés értékre volna szükségem, de nem találok sehol csak azt a 0,8mm+-5 értéket

de nekem nem ez kellene hanem van valami más érték mert nekem stroboszkóppal állították és az valami 17 meg 19 es értékeket írt ki!

Ha valaki tud legyen szíves segitsen!

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Igen, lehet. Ha jó, akkor csak a végének szabad pirosra izzania. Mikor már a végét járja, akkor nem izzik fel a vége, hanem az egész elkezd lassan felmelegedni.

Csak úgy ne vedd le a hengerfejet. Csak ha biztosan tudod, hogy az a probléma.

Van olyan anyag, amit a hűtővízbe lehet önteni, és lehet figyelni valami szondával, hogy megjelenik-e a kipuffogó gázban. Ezzel szerelők meg tudják állapítani, hogy hengerfej gond van-e.

Szelephézagot mindenképp érdemes lenne beállítani.

Ma kivettem az izzító gyertyákat. Csak a végük izzott. Viszont a 3-4 es hengerek gyertyái furcsa szagúak voltak, és mintha még valami folyós anyag szerű lett volna rajtuk.

Most csak egy kicsit szisszent hidegen a kiegyenlítő kupakja mikor levettem.

Utána indítottam, izzítás jelző kialvása után nekem csak kb 10 másodpercig izzít, és már hallom is hogy kattan a relé.

így utána ismét izzítottam, elindult, de nem teljesen egyenletesen az első pár másodpercben.

Néztem a kiegyenlítő tetejébe bemenő csöveket, és a blokk felőlin folyamatosan jön vissza a víz és néha buborék is. Levettem a csövet, és beledugtam a tartályba. Így habos lett a tartályban lévő vizem. Viszont ha nem alapjáraton jár a motor hanem fordulaton akkor nem jön buborék és így nem habosít.

Ez természetes dolog???

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Volt valakinek tudomása olyan sima szívó 1.7D GM motoros Opelről, ami nagyon sok olajat zabált már? Teszem azt 1000km-en 1 litert. Nekem az előző autóm egy 1.7-es dízel Kadett volt, az 15000km-en se evett egy csepp olajat sem. Nem tudom, volt-e gyűrűzve a motorja valaha is.

Viszont elég vacakul indult már télen, nagyon gyenge volt, füstölt, stb...viszont tartósan simán lehetett vele menni még 150-el is.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Ma kivettem az izzító gyertyákat. Csak a végük izzott. Viszont a 3-4 es hengerek gyertyái furcsa szagúak voltak, és mintha még valami folyós anyag szerű lett volna rajtuk.

Most csak egy kicsit szisszent hidegen a kiegyenlítő kupakja mikor levettem.

Utána indítottam, izzítás jelző kialvása után nekem csak kb 10 másodpercig izzít, és már hallom is hogy kattan a relé.

így utána ismét izzítottam, elindult, de nem teljesen egyenletesen az első pár másodpercben.

Néztem a kiegyenlítő tetejébe bemenő csöveket, és a blokk felőlin folyamatosan jön vissza a víz és néha buborék is. Levettem a csövet, és beledugtam a tartályba. Így habos lett a tartályban lévő vizem. Viszont ha nem alapjáraton jár a motor hanem fordulaton akkor nem jön buborék és így nem habosít.

Ez természetes dolog???

Az izzítógyertyák végének kormosnak kell lennie.

Hidegen elindítod a motort, UTÁNNA leveszed a kiegyenlítő tartály sapkát, és elkezd füstölni, akkor gáz van.

Ennél többet nem tudok segíteni látatlanban.

Link to comment
Megosztás:

Az izzítógyertyák végének kormosnak kell lennie.

Hidegen elindítod a motort, UTÁNNA leveszed a kiegyenlítő tartály sapkát, és elkezd füstölni, akkor gáz van.

Ennél többet nem tudok segíteni látatlanban.

Ezeket is köszönöm szépen sok segítség volt.

A végük kormos is volt, felette volt a dzsuva.

Nem füstöl, se nem gőzöl.

Annyit még kérhetek, hogy megnéznéd a tieden a kiegyenlítő tetejébe bemenő csövet járó meleg motornál (a vékonyabb motor felőli cső az) hogy alapjáraton megy-e néha a kiegyenlítőbe buborék.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Diselbe nem vagyok otthon sajnos! Barátnőmnek van egy Isuzu 1.7 TD ! Jlenség a következő elmész vhova hidegen indula gép bemész boltba jöszz ki és nemindul szal hidegen megy melegen nem indul ! hibakódot nem hoz!

Az lenne a meglepő :D Izzítást rendesen végigvárva sem indul? Tekerni teker, csak nem indul, vagy nem is teker az önindító?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.