Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Mostakkor a főfékhenger csere önmagában semmit sem ér ezexerint. És a fékrásegítő önmagában? Vagy az is csak főfékhenger cserével ér valamit? Egyáltalán a C12NZ főfékhengerét össze lehet hozni mondjuk egy Cali fékrásegítővel? Azér' kérdezek ennyit mert fogalmam sincs mi van ilyenkor, ennyire nem merültem bele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Calibrákban Ate cuccok vannak, azok nem kompatibilisek a Corsa cuccaival, mert abban Delco van. Ezért mondtam, hogy Nagy Delco rásegítőt keress.

Főfékhengert 2 dolog miatt nem cserélnék:

1. fordítva vannak a nagy főfékhengeren a fékerőszabályzók, így legalább az első két kerékhez menő fémfékcsöveket végig cserélni kell, mert rövidek.

2. bőven elég a 20-as főfékhenger a 256-os fékhez.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Sikerült hozzájutnom életem első saját! autójához, egy Opel Cora A 1.2GL 1988-as évjáratú csodához.

Hatalmas vétel volt, egy 80 éves öreg bácsika volt az első tulaj, tőle vettem át, az autó teljesen makulátlan esztétikai és műszaki állapotban van, valós 88.000km-el!!<_< 1rohadás vagy rozsdafolt nincs az autón, csak garázsban tartott, nemdoháznyzó stb stb szokásos jellemzőkkel.(nem hittem volna, hogy ilyen tényleg létezik még) B)

Mindennel tökéletesen meg vagyok vele elégedve egyenlőre. Fogyasztás 5-6L városban, úgy hogy azért néha kicsit nehéz a lábam a kicsi kocsinak. -_-

A terveim a következők, és ebben kérnék tőletek(a témában már tapasztaltaktól) ötleteket, illetve variációkat.

Közeleg a tél, és annyira nem akarok eldurvulni az autóval, de pár "apróságot" szeretnék módosítani rajta.

Futőmű: a gyárinál valamivel keményebb, merevebb úttartásút szeretnék, ilyen echte sport cuccok kilőve, nem akarom hogy pattogjon az egész a jó budapesti utakon, mint a haverom GSi-je... :rolleyes:

Fék: Hátulra is tárcsát szeretnék, előre esetleg egy kicsit komolyabb nyerget/betétet.

és most jön a lényeg: Motorcsere! sokat nézegettem külföldi fórumokon, hogy miket, hogyan mekkorát lehet belerakni a kis sárkányba, de én teljesen megelégednék egy C16XE (1.6, nem echoteche-es, 110LE)blokkal, esetleg erre is egy chip,természetesen a motorral együtt egy 5 sebességes váltó, aztán kész is vagyunk.Lásd mint itt!:D)))

Felni gumi választás kicsit könnyebb lenne mint a fent említettek, meg azt ugye ízlés vezérli.

Csinált/csináltatott már valaki hasonlókat? Minden megoldásra illetve ötletre vevő vagyok, bár ilyen 70-40-ért én is találtam futőmű szettet újonnan, de nem versenyautót akarok építeni, meg nem is akarom. a világot rákölteni.

A gyári hangszóró méreteket valaki be tudná nekem írni?(azok viszont khm, nagyon is cserér szorulnak)

Válaszokat előre is köszi:)

Üdv

Egy újdonsült A Corsa Tulajdonos

Link to comment
Megosztás:

Üdv. itt!

Mindenek előtt csinálj egy nagyon alapos üregvédelmet, ha sikerült iylen ép bódét találnod! Az a lefontosabb! :rolleyes:

Futóműben esetleg tudok ajánlani egy teljes sárga Koni szettet, ami állítható keménységú, így úgy állítod be, ahogy neked tetszik.

Motorban meg szerintem jobban járnál egy 1.6 Si-vel, mert sokkal jobb, tartósabb motor, mint az az olajzabáló 16V.

4 tárcsát szerintem már most felejtsd el, mert az akkor működik csak igazán jól, ha elöl legalább 284-es rendszered van, ami 5 centivel nagyobb tárcsát jelent, mint a jelenlegid, valamint a fékcsöveken kívül mindent cserélsz komolyabbra! <_<

Megoldható amúgy, nekem is az van és más Corsákra is csináltam már, de akkor legalább 15-ös kerekek kellenek, meg egy rakás pénz, mire mindent megveszel és átalakítod a Corsához.

Link to comment
Megosztás:

Motorcsere! sokat nézegettem külföldi fórumokon, hogy miket, hogyan mekkorát lehet belerakni a kis sárkányba, de én teljesen megelégednék egy C16XE (1.6, nem echoteche-es, 110LE)blokkal, esetleg erre is egy chip,természetesen a motorral együtt egy 5 sebességes váltó, aztán kész is

Üdv

Egy újdonsült A Corsa Tulajdonos

Hali!!!

Sztem is jobban jársz egy C16SE motorral,ami 101LE-s Jobban el is fér a motortérben,ha esetleg bütykölni kell rajta vmit!!!

Nekem is ilyen van benne!!!!

A Koni az valóban jó!!!!! Most ilyen van az autómban,meg a 256-os hűtött tárcsákat javasolnám előre,bár nekem 236-os hűtött van,ami a Gyári GSi-jé,ezzel sem olyan rossz!!! :rolleyes: <_< :D

Link to comment
Megosztás:

Calibrákban Ate cuccok vannak, azok nem kompatibilisek a Corsa cuccaival, mert abban Delco van. Ezért mondtam, hogy Nagy Delco rásegítőt keress.

Főfékhengert 2 dolog miatt nem cserélnék:

1. fordítva vannak a nagy főfékhengeren a fékerőszabályzók, így legalább az első két kerékhez menő fémfékcsöveket végig cserélni kell, mert rövidek.

2. bőven elég a 20-as főfékhenger a 256-os fékhez.

Köszönöm a kimerítő tanácsot, akkor nem lesz Cali főfékhengerem, meg ezexerint fékrásegítőm se. Még egy utolsó kérdés: miben van ilyen nagy Delco rásegítő?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a kimerítő tanácsot, akkor nem lesz Cali főfékhengerem, meg ezexerint fékrásegítőm se. Még egy utolsó kérdés: miben van ilyen nagy Delco rásegítő?

Vectra C20NE, pár Astra, Kadett, de Daewooé is talán jó, holott az nem Delco, de kinézetre megegyezik.

Ugyanúgy néz ki, mint a gyári, csak épp nagyobb az átmérője.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg jól néz ki!Sok sikert az átépítéshez.Nem irigyellek.Én is ilyet szerettem volna,átépíteni,tuningolni,meg ilyenek,aztán megvettem az irmschert,most már csak szépítenem kell.

Második autónak van használva, úgyhogy csak apróbb csinosítások vannak, nem lesz komolyabb átépítés. :rolleyes:

Te viszont rakhatnál fel képet a tiedről.

Link to comment
Megosztás:

Csináltam képet a hétvégén, ennyit változott a gép egy év alatt.

Ilyen volt tavaly szeptemberben:

http://images.netbag.hu/20091006/21371720615.jpg

És így néz ki most:

http://images.netbag.hu/20091006/21373721503.JPG

Jó helyre került az a kis autó... :rolleyes:

Innen oldalról nem annyira tűnik fel, de valamennyit dobott rajta kinézetre a kötelező szélesítés?

Link to comment
Megosztás:

Innen oldalról nem annyira tűnik fel, de valamennyit dobott rajta kinézetre a kötelező szélesítés?

Elsőre nem feltűnő (még épp nem lóg ki a kerék a sárvédő alól), csak ha direkt azt nézed, akkor viszont elég meghökkentő hogy elöl szélesebb a nyomtáv mint hátul... :rolleyes: Nem fog így maradni, csak kéne vennem hátra is hosszabb kerékcsavarokat.

A fékkel viszont asszem elég jól kihasználtam a rendelkezésre álló helyet:

09282196404.JPG

Link to comment
Megosztás:

Elsőre nem feltűnő (még épp nem lóg ki a kerék a sárvédő alól), csak ha direkt azt nézed, akkor viszont elég meghökkentő hogy elöl szélesebb a nyomtáv mint hátul... :rolleyes: Nem fog így maradni, csak kéne vennem hátra is hosszabb kerékcsavarokat.

A fékkel viszont asszem elég jól kihasználtam a rendelkezésre álló helyet:

http://images.netbag.hu/20091007/09282196404.JPG

Jaja, mint Demónak a 288-as a 15"-ös alatt :D Hátul kell majd peremezni?

Amúgy az a dobókockás szelepsapka nagyon cicás <_<

Link to comment
Megosztás:

Hálistennek nem kell hátul sem peremezni, ezekkel a kerekekkel van még 20mm oldalanként a peremig, ráadásul ültetve sincs.

A dobókockás szelepsapka sztem is gáz, de az a baj vele hogy ajándékba kaptam, ha leveszem, megsértődik aki adta. Nem akaja valaki lelopni? <_< Még abban reménykedem hogy a gumis jövő héten leszedeti velem, mert sztem a súlya is akkora hogy rendesen nem lehet kicentírozni a kereket vele... és így legalább lesz alibim hogy miért nincs rajta. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem fogjátok elhinni... hétfőn csattantam a kicsikével. 8-asról jöttem fel a külső elkerülőre a teszkó felé. Régi fajta Seat Toledo-s stop táblától elindul, csorgok utána én is hogy lássak valamit a bokortól, amire visszakaptam a fejem a csóka besatuzott, pedig simán elfért volna így beledurrantottam. Neki beragadt a csomija és picit behorpadt a bal hátulja, nekem kiszakadt a csavar a motortartóból (így elszállt a kuplungom), összerottyantotta a jobbos lámpáim és a homlokfalam a hűtőmaszkkal együtt és kilyukadt a hűtőm is. Plusz jól bevágtam porcnál a jobb térdem. Szereztünk mindent, a vicces az hogy egy piros GSI feliratú hűtőmaszkot sikerült összeszedni, szal 1000 cc GSI :rolleyes: . Holnap nekiállok összerakni meg egyengetni... remélem nektek jobb napjaitok voltak, lesznek.

Link to comment
Megosztás:

Nem fogjátok elhinni... hétfőn csattantam a kicsikével. 8-asról jöttem fel a külső elkerülőre a teszkó felé. Régi fajta Seat Toledo-s stop táblától elindul, csorgok utána én is hogy lássak valamit a bokortól, amire visszakaptam a fejem a csóka besatuzott, pedig simán elfért volna így beledurrantottam. Neki beragadt a csomija és picit behorpadt a bal hátulja, nekem kiszakadt a csavar a motortartóból (így elszállt a kuplungom), összerottyantotta a jobbos lámpáim és a homlokfalam a hűtőmaszkkal együtt és kilyukadt a hűtőm is. Plusz jól bevágtam porcnál a jobb térdem. Szereztünk mindent, a vicces az hogy egy piros GSI feliratú hűtőmaszkot sikerült összeszedni, szal 1000 cc GSI :rolleyes: . Holnap nekiállok összerakni meg egyengetni... remélem nektek jobb napjaitok voltak, lesznek.

Elég gáz az a kereszteződés, már megtanultam hogy amíg van ott előtted autó, addig sose nézz oldalra...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Feltettem ma a 256os féket, először fél centis szélesítéssel próbáltam, ezzel jó volt egészen az első fékezésig, amikor fékeztem akkor viszont beleért a felnibe, de szerintem csak az egyik oldalon, ez miért van? Aztán feltettem még fél centi szélesítést így már jó volt szerencsére. Viszont kétszer légtelenítettük az egész rendszert, meg kapott új olajat is, és mégis eléggé lent fog a fék, meg kicsit nyúlós is, mit lehetne tenni vele?

Amúgy az én régi fékemhez képest érezhető a különbség bár még úgy igazán nem mertem rövidíteni a fékutakat majd ha bejáratódik:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.