Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Át lehet fúrni, én már jópárat csináltam. Igen, két furat összeér, de ha belegondolsz, hogy hogyan is működik az egész, akkor rájössz, hogy ez lényegtelen.

A féktárcsát nem a csavarok tartják, hanem azok csak leszorítják a kereket és ezáltal a féktárcsát is.

A furatoknak semmi tartó szerepe nincs, csak annyi, hogy átmenjen rajtuk a kerékcsavar, a rögzítést kizárólag a szorító erő végzi.

Ha már a csavarok tartják a féktárcsát, akkor már komoly gondok vannak, mert teljesen le van lazulva a kerék. :)

Tehát emiatt senki ne riadjon meg a nagyobb féktől! :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Kicsit belemerültem a fék kérdésbe és baromira elgondolkodtam a 288-as első fékeken és a 260-as hátsó tárcsákon.

Kérdésem az lenne, hogy ezekhez a fékekhez milyen főfékhengerrel és devanderrel érdemes operálni?

Corsaba sztem elég egy 22es készlet ef######trából.

Link to comment
Megosztás:

Demó, a hátsó konzolból amit a tárcsafékhez gyártottál lehet rendelni nálad?

Tovább álmodtam a corsa futóművét. :D

majd megkérdezem havert, aki csinálta őket. De arra készülj fel, hogy oldalanként 3 centivel szélesebb lesz ezzel.

Demo engem is érdekelne b corsahoz bár 256os kicsi elől. Nekem meg 13mas téli szett eladó :)

Az adapter érdekelne, vagy a fékszett? :D

Hello!

Kicsit belemerültem a fék kérdésbe és baromira elgondolkodtam a 288-as első fékeken és a 260-as hátsó tárcsákon.

Kérdésem az lenne, hogy ezekhez a fékekhez milyen főfékhengerrel és devanderrel érdemes operálni?

Van ABS-ed, vagy nincs?

288-hoz 22-es főfék a minimum.

Link to comment
Megosztás:

Az adapter bár elsőre majd megnézem milyen lesz a motor csere után a fék ha jó akkor jó a dob is hátra, felnit nincs kedvem cserélni 256hoz meg sok a 236 hátra gondolom.

236 hátra? :D :)

Kicsit tömör a mondat, mihez nincs kedved? Felnit cserélni a 256-hoz? Tehát marad a 236, vagy mi? :D

Link to comment
Megosztás:

236 hátra? :D :)

Kicsit tömör a mondat, mihez nincs kedved? Felnit cserélni a 256-hoz? Tehát marad a 236, vagy mi? :D

Elől 256 van 14es felnikkel és gondolom ha a régi 236om felraknám hátra az túl erős fék lenne hátul gondolom erre gondoltam. Bocsánat kicsit érhetetlen volt. A nincs kedvem azt meg arra írtam, hogy 288 meg ilyeneket nincs kedvem előre felrakni azt hittem erre gondoltál, a fék szett csere alatt, ehhez felnit cserélni meg minden új féket venni. Azért kéne tárcsát feltenni, hogy szebb legyen ne dob legyen hátul :D Bár ha a dob ellátja a feladatot C20NE is akkor nem para.

Már megvan a motor valamikor be kell műteni. Féltengelyt kell szereznem bár már van 1.6 GSI corsa tengelye asszem már csak a sráccal kéne megbeszélnem és akkor ahhoz kell a külső rész. Meg a motortartókat kéne megvenni.

De van még hátra feladat belül is kárpit csere + műszerfalcsere szóval lesz mit csinálni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elől 256 van és gondolom ha a régi 236om felraknám hátra az túl erős fék lenne hátul gondolom erre gondoltam. Bocsánat kicsit érhetetlen volt. A nincs kedvem azt meg arra írtam, hogy 288 meg ilyeneket nincs kedvem előre felrakni azt hittem erre gondoltál, a fék szett csere alatt, ehhez nincs kedvem felnit cserélni meg minden új féket venni.

A 236-os csak első fék, hátul egész más rendszer van ezeken, köze nincs a kettőnek egymáshoz. :)

Link to comment
Megosztás:

A 236-os csak első fék, hátul egész más rendszer van ezeken, köze nincs a kettőnek egymáshoz. :D

olyat lehet hogy előlre vmi izmosabb nyereg+tárcsát rakni de hátul maradna a dobfék? fékerő elosztásban ez nem zavarna be? (v hülyeséget kérdezek? :)

Link to comment
Megosztás:

olyat lehet hogy előlre vmi izmosabb nyereg+tárcsát rakni de hátul maradna a dobfék? fékerő elosztásban ez nem zavarna be? (v hülyeséget kérdezek? :)

Persze, probléma inkább a hátsó tárcsákkal szokott lenni, akkor kell mindent cserélni, hogy ne legyen túl erős hátul a fék.

De a Tiéd már ABS-es, nem?

Link to comment
Megosztás:

Persze, probléma inkább a hátsó tárcsákkal szokott lenni, akkor kell mindent cserélni, hogy ne legyen túl erős hátul a fék.

De a Tiéd már ABS-es, nem?

igen az enyém ABS-es. néztem a 15ös kerekek mögött a 256os tárcsákat,hát elég liliputinak néznek ki :) arról nem beszélve hogy a nagyobb kerekekkel a fékhatás gyengült (érzetre mindenképp) szóval erősen gondolkodom vmi költségkímélőbb "féktunningon"

Link to comment
Megosztás:

igen az enyém ABS-es. néztem a 15ös kerekek mögött a 256os tárcsákat,hát elég liliputinak néznek ki :) arról nem beszélve hogy a nagyobb kerekekkel a fékhatás gyengült (érzetre mindenképp) szóval erősen gondolkodom vmi költségkímélőbb "féktunningon"

Szerintem nagyobb féktárcsa és nyereg előre amit írt demó javít a helyzeten 284-288 körüliek! Csak akkor már a rásegítést is cserélni kell, én alapból azt is cserélni akarom 22esre a főfékhengert és valami rásegítőt. Szerintem próbáld meg elsőre lecserélni a rásegítést hátha az javít valamit bár lehet GSI-n nagyobb volt alapból. Ha nem akkor jöhetnek a nyergek tárcsák rásegítőt így is úgy is cserélni kell. Ha megnézed a márkáját Delco vagy ATE akkor elvileg kiderül ha 45 fokba van felfogatva a főfékhenger akkor ATE 22 ha vízszintesen akkor Delco 22-es. Turbos corsan is láttam már dobféket hátul szerintem ez nem gond.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nagyobb féktárcsa és nyereg előre amit írt demó javít a helyzeten 284-288 körüliek! Csak akkor már a rásegítést is cserélni kell, én alapból azt is cserélni akarom 22esre a főfékhengert és valami rásegítőt. Szerintem próbáld meg elsőre lecserélni a rásegítést hátha az javít valamit bár lehet GSI-n nagyobb volt alapból. Ha nem akkor jöhetnek a nyergek tárcsák rásegítőt így is úgy is cserélni kell. Ha megnézed a márkáját Delco vagy ATE akkor elvileg kiderül ha 45 fokba van felfogatva a főfékhenger akkor ATE 22 ha vízszintesen akkor Delco 22-es. Turbos corsan is láttam már dobféket hátul szerintem ez nem gond.

ezt írtam már régebben hogy hallottam vkitől hogy egy nagyobb főfékhenger meg egy rásegyítő csere (5000forint a kettő bontóból) és kifejeled a szélvédőt...persze ez az ismerősöm is csak hallotta vkitől aki szintén hallotta vhonnan úgyhogy nem tudom mennyire van ennek igazság alapja...szájhagyomány rulez :)

Link to comment
Megosztás:

ezt írtam már régebben hogy hallottam vkitől hogy egy nagyobb főfékhenger meg egy rásegyítő csere (5000forint a kettő bontóból) és kifejeled a szélvédőt...persze ez az ismerősöm is csak hallotta vkitől aki szintén hallotta vhonnan úgyhogy nem tudom mennyire van ennek igazság alapja...szájhagyomány rulez :)

Meg kell próbálni nekem már megvan a 22es főfékhenger már csak rásegítőt kéne vennem és berakni vhogy kokányolás nélkül. :D Igazából ebben nem hiszek, hogy kifejeled a szélvőt mert gyárilag 22es főfékhengerrel és nagyobb rásegítővel jönnek a 256os fékes kocsik legalábbis amikre kerestem és ott se hiszem, hogy kifejelik az ablakot :D Calibra, Vectra, Astra.... Bár most nekem a fék elég jó lett 256ossal a 236hoz képest lehet nagyobb rásegítővel még jobb lesz. Beszerezem majd a cuccokat kicseréljük aztán majd megírom. :D Meg ugye a corsa 200-300 kilóval könnyebb a márka társainál tehát így elvileg könnyebb lefékezni.

Link to comment
Megosztás:

ezt írtam már régebben hogy hallottam vkitől hogy egy nagyobb főfékhenger meg egy rásegyítő csere (5000forint a kettő bontóból) és kifejeled a szélvédőt...persze ez az ismerősöm is csak hallotta vkitől aki szintén hallotta vhonnan úgyhogy nem tudom mennyire van ennek igazság alapja...szájhagyomány rulez :)

Az A Omega rásegítőt Demó sasába együtt raktuk be. Pár hétre rá átjött vele vadkerte ott kerültem vele egyet, meggyőző volt. Zének is ilyen van bent, szal vannak itt gyakorlati tapasztalatok.

Link to comment
Megosztás:

Az A Omega rásegítőt Demó sasába együtt raktuk be. Pár hétre rá átjött vele vadkerte ott kerültem vele egyet, meggyőző volt. Zének is ilyen van bent, szal vannak itt gyakorlati tapasztalatok.

csak a rásegítő,vagy a főfékhenger is cserélve volt?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.