Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Üdv,Billáden vagyok.

Gépem,A Corsa 1991 C14 NZ.

Problémám adódott vele,mégpedig,hogy néha alapjáraton kigyullad a check lámpa.

Kivillogtattam,hibakód:magas CO.

annyit venni csak észre,hogy ilyenkor nem jár tökéletesen a motor.

Megmértem a kompressziót,és kiderült,hogy melegen kevesebb(!)mint hidegen.

Megmértem a CO-t is,valós a hibakód,mert tényleg magas a CO mikor kigyullad a lámpa.

Mindent cseréltem már próbaképp,mindent meg is mértem(minden jó)ellenállásokat stb.

Mi lehet a probléma?

Légyszi segítsetek!

Mennyi a kompresszió?

Link to comment
Megosztás:

Az olajat egyáltalán nem eszi.

Ötlet?

Az szerintem teljesen normális, hogy hidegen kicsit magasabb a kompresszió, mert még nincs hőtágulás, szorosabbak az illesztések.

A CO értékét (igazából az Oxigénét) a lambda szonda szabályozza. Lehet, hogy egy bontottat megérne szerezni próbára, de ezeknél a motoroknál még ilyen "bonyolult" dolgok nem szoktak lenni. Inkább egyszerűbbeket kéne átnézni, pl. gyertya, gyújtókábel, vákuumcsövek, benzinszűrő... ezek szoktak problémát okozni. Mindenesetre első körben ki kéne villogtatni a hibakódot. C14NZ-nél ez még nem olyan bonyolult :lol:

Egyébként más fizikai változást nem tapasztaltál a motorhibajelző kigyulladásán kívül (pl. rángat terhelésre, erősen ingadozik az alapjárat, stb.)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A corsa termosztátja hol található?

Jól érzem, hogy 4 km 80-as tempó után ilyen időben azért már legalább 60-80 C° körül kéne járnia, a termosztátom lehet szar, ha csak a kék mező alján jár?

Másik kérdés!

Csinált régebben olyat a kocsim, hogy egyszer csak elerőtlenedett, és nem akart menni, mindent átnéztem, a gyújtáson, de nem találtam látható sérülést, vagy hibát, gyújtó kábelek jók, elosztófedél nem repedt, nincs nagyon elégve.

A gyújtásvezérlő elektronikát kivettem, leszedtem a fedelét, és mivel láttam, hogy abban sokat nem tudok okoskodni, mert egy zselés kocsonya állagú áttetsző anyagba van, ezért visszaszereltem, és ezek után elmúlt a hiba!

Viszont most elvitték vizsgáztatni, és most elkezdte azt csinálni, hogy időnként mintha három hengerezne, erőtlen és vissza kell kapcsolni, ahol eddig nem kelett!

Ha felpörög a motor, akkor érezhető, hogy megindul az a henger is ami edigg nem ment.

Vagy a hall elemre gyanakszom, vagy a gyújtásvezérlőre.

Viszont a hall egységet még nem szedtem ki, azt hogyan kell kivenni?

Üdv

A termosztát ezeknél elég hülye helyen, a vezérlés alatt van :lol: Ha már le van szedve lehet, hogy érdemes egy vezérléscserét is beiktatni, HA időszerű.

Ha a gyújtásvezérlő piszkálása megoldotta a problémát, akkor lehet, hogy valami kábel kontakthibás, ami a vezérlőre megy. Át kéne nézni nincs e szálasodva valamelyik kábel. Az osztófedelet is érdemes kipucolni, megnézni nincsenek e nagyon elkopva az érintkezők, illetve más vonalon is érdemes szétnézni, pl. benzin, illetve vákuumcsövek, főleg a MAP szenzornál (kis dobozka a tűzfalon, megy rá egy vákuumcső)

79995-20100823-EGLnIG.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az szerintem teljesen normális, hogy hidegen kicsit magasabb a kompresszió, mert még nincs hőtágulás, szorosabbak az illesztések.

A CO értékét (igazából az Oxigénét) a lambda szonda szabályozza. Lehet, hogy egy bontottat megérne szerezni próbára, de ezeknél a motoroknál még ilyen "bonyolult" dolgok nem szoktak lenni. Inkább egyszerűbbeket kéne átnézni, pl. gyertya, gyújtókábel, vákuumcsövek, benzinszűrő... ezek szoktak problémát okozni. Mindenesetre első körben ki kéne villogtatni a hibakódot. C14NZ-nél ez még nem olyan bonyolult :lol:

Egyébként más fizikai változást nem tapasztaltál a motorhibajelző kigyulladásán kívül (pl. rángat terhelésre, erősen ingadozik az alapjárat, stb.)?

Üdv!

Mint már írtam is,a hibakódot már többször is kivillogtattam.

Mindig ua.:45 "magas CO"(B corsa könyv így írja)

Cseréltem már:-lambda szondát(új ugy.,és másik gyárit is)

-al.léptetőmotort(bontott)

-folytószelep potit(bontott)

-hőfokjeladót(bontott)

-MAP szenzort(bontott)

-ECU-t(bontott)

-trafót(bontott)

-gyújtásmodult(új ugy.és másik gyárit is)

-gyertyákat(újak GM)

-elosztófedelet(új)

-rotort(új)

-befecskendező szelepet(bontott gyárit)új "O"gyűrűkkel

Vákumcsövek rendben,néhányat kicseréltem,mert gyanús volt,bár nem volt szakadt.

Testelések rendben,de az ECU-ét nem néztem.

Csatik ok.

Üza szűrőben 8000 km.Sima 95-össel használom.

Folytószelepházat darabokra szedtem,kimostam,új tömítésekkel(gyári) összeraktam.

Összes hidrotőkét kiszereltem,szétszedtem kipucoltam.

légszűrőt tegnap cseréltem.

Ma átfújtam a benzin visszafolyó ágát,nincs dugulás.

Tank jól szellőzik.

Kiszedtem az olajpumpa nyomásszabályzóját,tökéletes.

Gyújtás állt már mindenhol.

A hiba továbbra is fennáll.

Meleg motornál enyhén(kb.600 és 980 között)ingadozik az alapjárat,majd kb2 perc után kigyullad a checklámpa

45-ös kód:magas CO.

Ha megemelem a fordulatot pl.2000-re,akkor kb.15mp. után kialszik.

Bár nem mértem de a fogyi is megnőtt kis mértékben szerintem.

Nincs rángatás,1000-es fordulattól szabályzásig tökéletes,nem torpan,nincs menet közben semmi rendellenesség.

Csak az alapjárat...

Én szelepvezető-szelepfészek-szeleptányér kopásra gondolok ezek után már.

Nincs más ötletem.

Levegyem a hengerfejet,vagy ez a szelepmizéria hülyeség?

Olaj 8000km-enként fogy kb1(!)dl.

Link to comment
Megosztás:

A termosztát ezeknél elég hülye helyen, a vezérlés alatt van :lol: Ha már le van szedve lehet, hogy érdemes egy vezérléscserét is beiktatni, HA időszerű.

Ha a gyújtásvezérlő piszkálása megoldotta a problémát, akkor lehet, hogy valami kábel kontakthibás, ami a vezérlőre megy. Át kéne nézni nincs e szálasodva valamelyik kábel. Az osztófedelet is érdemes kipucolni, megnézni nincsenek e nagyon elkopva az érintkezők, illetve más vonalon is érdemes szétnézni, pl. benzin, illetve vákuumcsövek, főleg a MAP szenzornál (kis dobozka a tűzfalon, megy rá egy vákuumcső)

http://pics.coldline.hu/pics/79995-20100823-EGLnIG.jpg

Hadd kérdezzem meg,hogy a motortérben(ebben a pirosban) a menetirány szerinti jobb oldalon,a tűzfal és a torony sarkánál(alul) kijön egy cső és átmegy a MAP alatt,majd az ablakmosó tartály fölött és a kiegy. tartályig látszik,az mi?

Link to comment
Megosztás:

Hadd kérdezzem meg,hogy a motortérben(ebben a pirosban) a menetirány szerinti jobb oldalon,a tűzfal és a torony sarkánál(alul) kijön egy cső és átmegy a MAP alatt,majd az ablakmosó tartály fölött és a kiegy. tartályig látszik,az mi?

Nem tudom mi van oda-mókolva, nem az én képem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Vennem kellene pár dolgot a Corsahoz, és szeretném a véleményeteket kikérni. Miből mit érdemes?

Külső féltengelycsukló, külső összekötö, talpas, első-hátsó kerékcsapágykészlet.

Előre is köszi.

na belenyúltál a lecsóba,mert ahány ember van itt, annyiféle márkát fog mondani :lol:

Link to comment
Megosztás:

A termosztát ezeknél elég hülye helyen, a vezérlés alatt van :rolleyes: Ha már le van szedve lehet, hogy érdemes egy vezérléscserét is beiktatni, HA időszerű.

Ha a gyújtásvezérlő piszkálása megoldotta a problémát, akkor lehet, hogy valami kábel kontakthibás, ami a vezérlőre megy. Át kéne nézni nincs e szálasodva valamelyik kábel. Az osztófedelet is érdemes kipucolni, megnézni nincsenek e nagyon elkopva az érintkezők, illetve más vonalon is érdemes szétnézni, pl. benzin, illetve vákuumcsövek, főleg a MAP szenzornál (kis dobozka a tűzfalon, megy rá egy vákuumcső)

http://pics.coldline.hu/pics/79995-20100823-EGLnIG.jpg

Köszi a tippeket!

A gyújtást nem tudom már mihez kötni, de nedves időben szokott elhalni a megfigyeléseim alapján, elosztófedél nem látszik repedtnek, viszont a szén megszorult benne, ezért cseréltem, most egyenlőre megy! De ezt sokszor eljátszottuk már!:huh: Egyenlőre úgy néz ki, hogy a gyújtásvezérlőt feleslegesen cseréltem ki!

A termosztát csere kérdésre kéne kicsit konkrétabb válasz, mert a hülye helyen nem találtam!:lol:)

Ennél is a csőbe van berakva, mondjuk a blokk elején a vezérlés felőli vastag gumicsőbe?

A vezérműszíjamat kb 60-80e nél cserélték, mennyi a futása ezeknek a szíjaknak?

Autószerelő azt mondta, hogy ránézésre nem tűnik repedezettnek, meg jónak tűnik, de nem kockáztatnék egy szakadást!

Más, az üzemanyagszint jelzőt csak a tank leszedésével tudom kivenni?

A cseréhez mit kell vennem, vezérműszíj meg feszítő görgő?

Gondolom, hogy a cserénél ha lebontom a szíjat, akkor ha egyből ráteszem a másikat, akkor nem kell a jelölésekkel bajlódnom, ha nem mozgatom el a kocsit!?

Amúgy a jelölések hogyan néznek ki, mindkét keréken van valami, meg a szelepfedélen és a blokkon is, és ezeknek egy egyszerre kell együttállniuk?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket!

A gyújtást nem tudom már mihez kötni, de nedves időben szokott elhalni a megfigyeléseim alapján, elosztófedél nem látszik repedtnek, viszont a szén megszorult benne, ezért cseréltem, most egyenlőre megy! De ezt sokszor eljátszottuk már!:rolleyes: Egyenlőre úgy néz ki, hogy a gyújtásvezérlőt feleslegesen cseréltem ki!

A termosztát csere kérdésre kéne kicsit konkrétabb válasz, mert a hülye helyen nem találtam!:huh:)

Ennél is a csőbe van berakva, mondjuk a blokk elején a vezérlés felőli vastag gumicsőbe?

A vezérműszíjamat kb 60-80e nél cserélték, mennyi a futása ezeknek a szíjaknak?

Autószerelő azt mondta, hogy ránézésre nem tűnik repedezettnek, meg jónak tűnik, de nem kockáztatnék egy szakadást!

Más, az üzemanyagszint jelzőt csak a tank leszedésével tudom kivenni?

A cseréhez mit kell vennem, vezérműszíj meg feszítő görgő?

Gondolom, hogy a cserénél ha lebontom a szíjat, akkor ha egyből ráteszem a másikat, akkor nem kell a jelölésekkel bajlódnom, ha nem mozgatom el a kocsit!?

Amúgy a jelölések hogyan néznek ki, mindkét keréken van valami, meg a szelepfedélen és a blokkon is, és ezeknek egy egyszerre kell együttállniuk?

Milyen motorról is beszélünk?

Link to comment
Megosztás:

Bent van a vezérlés alatt:

http://img685.imageshack.us/img685/8975/dsc02545.jpg

http://img685.imageshack.us/img685/1189/dsc02546id.jpg

Vezérlést 60EKm-ként kell cserélni. Szíjat, feszítőt, vízpumpát és neked termosztátot is.

A vízpumpa is kidobós meg a feszítő görgő? Ezeket nem lehet csapágyazni, meg szimeringezni, vagy nem éri meg?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.