Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Sziasztok! A kormányművet tényleg "fejnélküli"csavarokkal rögzítették? Vagy lapolt fejű csavarnak hívják...nem is tudom..Mert ahogy belestem a műszerfal mögé/a műanyagokat levéve/akkor láttam hogy ez nem is lesz majd egyszerű művelet,ha rászánom magam és kicserélem a kormányművet.. :P Hogy a fenébe a szedem ki a csavarokat onnét??Vagy van valami speckó szerszám hozzá??Kalapács-hidegvágó,gondolom :P Astra C14NZ 92

Jól gondoltad! :D

Én is így szedtem ki a donorból... nem olyan nagy cucc, de elég érdekes pozíciókat kell közben bemutatni. :D

Igazából egy kisflex védőburkolat nélkül majdnem teljesen elkopott korongal pont befér. A korong élével el lehet köszörülni a letört csavarfejet. Volt annak feje, csak nyomaték után túlhúzva letörik mint a gyujtáskapcsolónál is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Valaki írja már le pontosan,hol található az a bizonyos műanyag persely,ami állítólag szét szokott csúszni a kormányrúdnál...Mert én nem találom,bár lehet rossz helyen keresem,vagy elkerülte a figyelmem..Mert azt a bizonyos"kattogást akarom megszüntetni,amit néha a kormány tekerésekor hallok..Gömbfejek rendben,a kormánymű is annak tűnik,még meg akarom nézni azt a bizonyos műanyagot,amit itt már valaki megemlített,csak nem találom...Előre is köszi..Astra C14NZ 92'

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki írja már le pontosan,hol található az a bizonyos műanyag persely,ami állítólag szét szokott csúszni a kormányrúdnál...Mert én nem találom,bár lehet rossz helyen keresem,vagy elkerülte a figyelmem..Mert azt a bizonyos"kattogást akarom megszüntetni,amit néha a kormány tekerésekor hallok..Gömbfejek rendben,a kormánymű is annak tűnik,még meg akarom nézni azt a bizonyos műanyagot,amit itt már valaki megemlített,csak nem találom...Előre is köszi..Astra C14NZ 92'

Pont a műszerfal mögött van. Ha behasalsz a pedálokhoz és felnézel csak úgy látod. A pedálok felett van a kormányrúdon egy kardáncsukló, ha azt követve felnézel/tapogatsz ott fogod találni a kormányrúd megvezetést és benne a perselyt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a problémám, hogy kb 2 hónapja nem működik a kormányzár. Amikor kiveszem a kulcsot akkor ki kellene "ugrani" a gyújtáskapcsolóba lévő hengernek amibe a kulcsot kell beletenni és utána tekerve a kormányt egyszer csak bezár. Na most nem ugrik ki és így nem is zár be a kormányzár.

Nem nagyon hiszek az ilyen kormányzáras védelmi rendszerebe (mert szerintem semmi nem megbízható ami gyári, mert azt már ismeri mindenki) de azért jó lenne ha működne.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a problémám, hogy kb 2 hónapja nem működik a kormányzár. Amikor kiveszem a kulcsot akkor ki kellene "ugrani" a gyújtáskapcsolóba lévő hengernek amibe a kulcsot kell beletenni és utána tekerve a kormányt egyszer csak bezár. Na most nem ugrik ki és így nem is zár be a kormányzár.

Nem nagyon hiszek az ilyen kormányzáras védelmi rendszerebe (mert szerintem semmi nem megbízható ami gyári, mert azt már ismeri mindenki) de azért jó lenne ha működne.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszi

Eltört a rugó benne, ami kinyomja? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a problémám, hogy kb 2 hónapja nem működik a kormányzár. Amikor kiveszem a kulcsot akkor ki kellene "ugrani" a gyújtáskapcsolóba lévő hengernek amibe a kulcsot kell beletenni és utána tekerve a kormányt egyszer csak bezár. Na most nem ugrik ki és így nem is zár be a kormányzár.

Nem nagyon hiszek az ilyen kormányzáras védelmi rendszerebe (mert szerintem semmi nem megbízható ami gyári, mert azt már ismeri mindenki) de azért jó lenne ha működne.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszi

Általában csak elkoszolódott , vagy gyenge a rugó, vagy a kettő együtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a problémám, hogy kb 2 hónapja nem működik a kormányzár. Amikor kiveszem a kulcsot akkor ki kellene "ugrani" a gyújtáskapcsolóba lévő hengernek amibe a kulcsot kell beletenni és utána tekerve a kormányt egyszer csak bezár. Na most nem ugrik ki és így nem is zár be a kormányzár.

Nem nagyon hiszek az ilyen kormányzáras védelmi rendszerebe (mert szerintem semmi nem megbízható ami gyári, mert azt már ismeri mindenki) de azért jó lenne ha működne.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszi

Ne törődj vele.

Én is tudok ezzel így élni, már két éve. :D

Link to comment
Megosztás:

Szét kellene szednem az egész gyújtáskapcsolót?

Az a baj, hogy a gyujtáskapcsolóból csak a zárbetét vehető ki gyárilag az a rész ahol hozzá lehetne férni a kormányzárhoz letörő fejű csavarral van felrakva. Tehát a gyárban meghúzzák nyomatékkal, majd túlhúzzák a fej egy része letörik így nehezebb a kocsit ellopni kulcs nélkül. Én lefúrtam a csavart és úgy szedtem szét az egészet, de copós játék.

358420-20111013-65QZbk.jpg

Az a kis téglalap a kormányzár nyelve ott bellül, és itt már imbuszcsavar van a gyári letörő fejű helyett.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a gyujtáskapcsolóból csak a zárbetét vehető ki gyárilag az a rész ahol hozzá lehetne férni a kormányzárhoz letörő fejű csavarral van felrakva. Tehát a gyárban meghúzzák nyomatékkal, majd túlhúzzák a fej egy része letörik így nehezebb a kocsit ellopni kulcs nélkül. Én lefúrtam a csavart és úgy szedtem szét az egészet, de copós játék.

358420-20111013-65QZbk.jpg

Az a kis téglalap a kormányzár nyelve ott bellül, és itt már imbuszcsavar van a gyári letörő fejű helyett.

Köszi, akkor így marad. Együtt élek majd vele én is:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A kormányművet tényleg "fejnélküli"csavarokkal rögzítették? Vagy lapolt fejű csavarnak hívják...nem is tudom..Mert ahogy belestem a műszerfal mögé/a műanyagokat levéve/akkor láttam hogy ez nem is lesz majd egyszerű művelet,ha rászánom magam és kicserélem a kormányművet.. :D Hogy a fenébe a szedem ki a csavarokat onnét??Vagy van valami speckó szerszám hozzá??Kalapács-hidegvágó,gondolom :P Astra C14NZ 92

A kormányrúd tartókonzol anyáit motortér felől lehet lecsavarni.

Én nem használtam semmilyen durva módszert amikor kiszedtem az egészet.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Folyamatban van szervó beépítésem C14SE blokkhoz! Meg van minden hozzá! 2 kérdésem lenne!

Generátorra rámegy-e a hosszbodrás szíjtárcsa ? EPC-be néztem elméletileg rá kell hogy menjen a BOSCH szám alapján. Milyen olaj kell a szevóhoz pontosan?

Előre is köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folyamatban van szervó beépítésem C14SE blokkhoz! Meg van minden hozzá! 2 kérdésem lenne!

Generátorra rámegy-e a hosszbodrás szíjtárcsa ? EPC-be néztem elméletileg rá kell hogy menjen a BOSCH szám alapján. Milyen olaj kell a szevóhoz pontosan?

Előre is köszönöm szépen!

Most sima (nem hosszbordás) van rajta? ;) Jó lett volna szerintem a generátor tartó bakot is megvenned, mert ha jól tudom, így nem fog síkban futni a szíj, ha csak a tárcsát cseréled le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folyamatban van szervó beépítésem C14SE blokkhoz! Meg van minden hozzá! 2 kérdésem lenne!

Generátorra rámegy-e a hosszbodrás szíjtárcsa ? EPC-be néztem elméletileg rá kell hogy menjen a BOSCH szám alapján. Milyen olaj kell a szevóhoz pontosan?

Előre is köszönöm szépen!

Sztem nem fog rámenni a tárcsa.... Nekem legalábbis nem ment rá. Generátor csere. Konzollal együtt.

Az olaj pedig piros színű automataváltó olaj, szervo olaj hidraulika olaj ki hogy ismeri. Én automata váltó olajként kértem.

Link to comment
Megosztás:

Most sima (nem hosszbordás) van rajta? ;) Jó lett volna szerintem a generátor tartó bakot is megvenned, mert ha jól tudom, így nem fog síkban futni a szíj, ha csak a tárcsát cseréled le.

Most smia van rajta. A generátor tartó konzolok megvannak hozzá! Claccis-ba ugynaz a Bosch generátor van mit az enyémbe! Csak a szíjtárcsa nem egyezik! De EPC szerint igen! Majd kiderül mit mutat majd!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folyamatban van szervó beépítésem C14SE blokkhoz! Meg van minden hozzá! 2 kérdésem lenne!

Generátorra rámegy-e a hosszbodrás szíjtárcsa ? EPC-be néztem elméletileg rá kell hogy menjen a BOSCH szám alapján. Milyen olaj kell a szevóhoz pontosan?

Előre is köszönöm szépen!

Dexron 2-es minőségű ATF olaj (gyártó mindegy).

Link to comment
Megosztás:

szij melyik kell hozzá? 6pk1463 vagy 6pk1803?

Miért ne futna síkba? Jelenleg sikba fut! Szíjtárcsa cserénél központosítás megmarad csak a tárcsa szélessége hosszabb.

Mi C14SE-be cseréltük, amíg nem tettük át a tartókonzolt, addig nem futott síkba, hiába cseréltük le a tárcsát. (de aztán csak ment rá egy eredetileg szélesszíjas generátor konzollal együtt);)

A tied biztos másfajta akkor. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mi C14SE-be cseréltük, amíg nem tettük át a tartókonzolt, addig nem futott síkba, hiába cseréltük le a tárcsát. (de aztán csak ment rá egy eredetileg szélesszíjas generátor konzollal együtt);)

A tied biztos másfajta akkor. ;)

EPC szerint az én generátorom X16SZEL X14NZ van ezt hozza ki :lol: C14SE valójában tényleg más generátor van! EPC-be is néztem!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Légzsákos kormány problémám lenne; egy "nyugodtabb" pillanatomban belevertem a kormány jobb oldalába, ami a jobb oldali dudát kapta .... vagy beragadt vagy eltört valami a nyomógombon , de nem működik.

esetleg ha valaki tud megoldást a problémára akkor azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Légzsákos kormány problémám lenne; egy "nyugodtabb" pillanatomban belevertem a kormány jobb oldalába, ami a jobb oldali dudát kapta .... vagy beragadt vagy eltört valami a nyomógombon , de nem működik.

esetleg ha valaki tud megoldást a problémára akkor azt megköszönném.

Valszeg eltört. Légzsák párna le hátulról 2csavar. Aztán a dudagombot fogod látni. Nem bonyolult szerkezet de ha eltört a lába akkor cseszheted.Már pedig valami ilyesmi lesz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.