Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Igen, azért lehet, de annak biztos, hogy oka van. Valaminek megnőtt a holtjátéka abban a rendszerben. Amikor ezt a lereszelést csináltad, kivetted a váltókart a helyéről? Van egy gumigyűrűje, amivel a rudazatnak átadja a mozgást, az szokott még kopott lenni, és ekkor eléggé lötyög a kar. Javítása: a gumigyűrűt kipiszkálod a horonyból, alátekersz pár menet szigszalagot, gumigyűrű vissza, és kipróbálod. Ha még lötyög, még kell alátekerni.

A menet szikszallag amire gondolok az a fehér amit a vizszerelők használnak ?

Link to comment
Megosztás:

jade várjá! az oké hogy a lyuk még ott maradt és az alapján beállítod, de mikor váltasz, akkor majd tovább fog menni a lyukon. zotyának van igaza, csalnod kell. :huh:

De ha csalok az eggyik irányba pl balra 2mm-et a pontos beállitástol akkor megint ugyanot vagyok.

Az nem lehetséges hogy az elöző tulaj valami más méretü váltó keretet szerzett bele aminek a elsö átmérője kisebb és ezáltal nem pontosan tudtam csusztatni 1,2-be.

eddig is azért izmosan szkandereztem a váltokarral magamfele igy tuti hajlott egy kicsit a müanyag és igy volt jó neki.

Link to comment
Megosztás:

De ha csalok az eggyik irányba pl balra 2mm-et a pontos beállitástol akkor megint ugyanot vagyok.

Az nem lehetséges hogy az elöző tulaj valami más méretü váltó keretet szerzett bele aminek a elsö átmérője kisebb és ezáltal nem pontosan tudtam csusztatni 1,2-be.

eddig is azért izmosan szkandereztem a váltokarral magamfele igy tuti hajlott egy kicsit a müanyag és igy volt jó neki.

Nem.

Most a lereszelt állapothoz kell beállítanod és akkor lesz pontos a váltód. Ha a lyuk alapján állítod be, akkor utána lesz két millimétered, amit el kell talánod, hogy könnyű legyen a váltásod, de ha csalva állítod be, akkor erre nem kell figyelned, mert az "új" állapothoz állítod be, tehát nyugodtan ütközésig nyomhatod a váltókart.

Link to comment
Megosztás:

szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz?

bár már nincs teljesen előttema beállítás.

szerintem a stift csere után valamit korrigált a kulissza, és azt nem állította utána,

5ösbe könnyen bemegy???

Link to comment
Megosztás:

szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz?

bár már nincs teljesen előttema beállítás.

szerintem a stift csere után valamit korrigált a kulissza, és azt nem állította utána,

5ösbe könnyen bemegy???

Szerintem az egyes és a kettes a fontos hogy jól kapcsolható legyen, mert annak van "határolója". A többi sebesség már tökéletesen kapcsolható.

Mikor én állítottam, akkor egyszer sikerült úgy elállítanom, hogy nem kellett ütközésig tolnom a váltót oldalra, hogy az egyest és kettest kapcsolhassam, de a többi sebesség meg adta magát.

Link to comment
Megosztás:

szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz?

..........

Há' annyi, hogy induláskor nem kellene ütközésig húznia a kart abban az esetben ha most elvégezné a váltóbeállitást a lyuk segitségével...mert ha úgy állitja most utána és ütközésig húzza magára a kart, akkor mellétolja az egyesnek.. :lol: Értem? Viszont, ha igy most működik neki "rendesen" akkor nem érdemes birizgálni most már.. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Há' annyi, hogy induláskor nem kellene ütközésig húznia a kart abban az esetben ha most elvégezné a váltóbeállitást a lyuk segitségével...mert ha úgy állitja most utána és ütközésig húzza magára a kart, akkor mellétolja az egyesnek.. :lol: Értem? Viszont, ha igy most működik neki "rendesen" akkor nem érdemes birizgálni most már.. :huh:

jaa értem

Link to comment
Megosztás:

szerintem stiftcsere után is el kellett volna végezni, meg ezta lyuk dolgot nem értem.. a széléből reszelt le, ami nekimegy a keretnek, annak mi köze a lyukhoz?

bár már nincs teljesen előttema beállítás.

szerintem a stift csere után valamit korrigált a kulissza, és azt nem állította utána,

5ösbe könnyen bemegy???

Igen Szépen vesz minden sebességet 1,2,3,4,5 -1 :huh:

Ma probáltam ki bent a városba kb 2 órás uton szerintem ott leteszteltem :lol: hát ég és föld lett.

Előtte 2.3. alkalomra sikerület 2be rakni most meg szinte magátol becuppantja ^_^

Holnap kicserélem még azt a müanyag bizbaszt a motortérben amit elvileg ugyhivnak Váltójavito készlet B)

Igaz az már fémből van + kap még egy uj szimeringet is. Utána irom majd milett.

Link to comment
Megosztás:

Igen Szépen vesz minden sebességet 1,2,3,4,5 -1 :lol:

Ma probáltam ki bent a városba kb 2 órás uton szerintem ott leteszteltem ^_^ hát ég és föld lett.

Előtte 2.3. alkalomra sikerület 2be rakni most meg szinte magátol becuppantja B)

Holnap kicserélem még azt a müanyag bizbaszt a motortérben amit elvileg ugyhivnak Váltójavito készlet :P

Igaz az már fémből van + kap még egy uj szimeringet is. Utána irom majd milett.

Végülis mitől javult meg? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fater astrájába már akkora utakon jár a váltó mint egy Francia autóban. :huh:

Néha még sebességből kuplung nélkül is könnyen ki lehet tolni.

Mibe kerülne ennek a "felújítása"? A váltókart még sebességben is lehet forgarni.. :lol:

Szia!

A váltórudazatban elöl a váltónál van 1 vagy 2 stift (a rudazat fajtájától függően), amik ha kikopnak, tudnak ilyen lötyögést okozni. A cseréjükről, ill. a rudazat beállításáról a Gyik topic "Váltó rudazat beállítás" fejezetében olvashatsz. Ezen kívül van még egy gumigyűrű a váltókaron, ami szintén okoz ilyet, ha már öreg, annak a megoldása: váltószoknyát kiakasztod, felhúzod, benézve alul látsz egy stiftet, aminek a felhajló része rá van pattintva a váltókarra, azt kiakasztod, stiftet alul kihúzod, és máris a kezedben van a váltókar. A gumigyűrűt kipiszkálod a hornyából (pl. kiscsavarhúzóval), tekersz alá a horonyba pár menet szigetelőszalagot, aztán gumigyűrű vissza, és kipróbálod a váltókart, hogy passzosabb lett-e. Ha még nem elég, további szigetelőszalag mehet alá. Ha már megfelelő, valami szilikonzsírral megkened a gumigyűrűt, alulra a stift vissza, váltószoknya a helyére, és kész.

Természetesen ki lehet cserélni azt a gumigyűrűt újra, de én már 3 autóban cseréltem, és az új alá is kellett tennem szigetelőszalagot, mert alapból azzal is lötyögős volt a kar.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A váltórudazatban elöl a váltónál van 1 vagy 2 stift (a rudazat fajtájától függően), amik ha kikopnak, tudnak ilyen lötyögést okozni. A cseréjükről, ill. a rudazat beállításáról a Gyik topic "Váltó rudazat beállítás" fejezetében olvashatsz. Ezen kívül van még egy gumigyűrű a váltókaron, ami szintén okoz ilyet, ha már öreg, annak a megoldása: váltószoknyát kiakasztod, felhúzod, benézve alul látsz egy stiftet, aminek a felhajló része rá van pattintva a váltókarra, azt kiakasztod, stiftet alul kihúzod, és máris a kezedben van a váltókar. A gumigyűrűt kipiszkálod a hornyából (pl. kiscsavarhúzóval), tekersz alá a horonyba pár menet szigetelőszalagot, aztán gumigyűrű vissza, és kipróbálod a váltókart, hogy passzosabb lett-e. Ha még nem elég, további szigetelőszalag mehet alá. Ha már megfelelő, valami szilikonzsírral megkened a gumigyűrűt, alulra a stift vissza, váltószoknya a helyére, és kész.

Természetesen ki lehet cserélni azt a gumigyűrűt újra, de én már 3 autóban cseréltem, és az új alá is kellett tennem szigetelőszalagot, mert alapból azzal is lötyögős volt a kar.

Áhá... akkor ezért nem tűnt nekem jobbnak az új, mint a szigszalagos régi... B) :lol: ^_^ Nah délután tekerek némi cigcalagot alá :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fater astrájába már akkora utakon jár a váltó mint egy Francia autóban. :huh:

Néha még sebességből kuplung nélkül is könnyen ki lehet tolni.

Mibe kerülne ennek a "felújítása"? A váltókart még sebességben is lehet forgarni.. :lol:

Szerintem az hogy ki lehet venni sebességből kuplung nélkül az nem hiba.

Nekem nem kellett reszelni. Mikor a jelölések egyeztek akkor picit még csavartam a rudon az akksi fele. Picit csaltam és nagyon babba lett.

Nekem is csalni kell egy picit, összerakom a lyukakat a váltóbotnál+gumipókkal nekihuzatom az ütközőnek, pont ez a 1mm kell a pontos váltáshoz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.