Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

Az előző astrámba nekem is ezt csinálta,aztán egyre jobban visított,míg a végén széthullott a kompresszor belseje.Na az viszont szopás.

Ettől féltem én is annó, néha annyira hangosan csinálta. De állítólag bírnia kéne gyári klímagáz mennyiséggel. Nem lehet, hogy egyszer túl lett töltve neked? Mennyit bírt egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Nekem ilyen melegben ha felkapcsolom tiszta erötlen lessz töle a motor.... :D A parton ahol 5-ben szoktam felmenni, klimával 4-ben megy fel.

Ha alapjáraton megy akkor 750rpm-röl 900rpm-re emelei meg a fordulatszámot.

Nekem főleg alacsonyabb fordulaton érezni, hogy levesz az erejéből. De olyan még nem volt, hogy klíma miatt 1 fokozattal visszakapcsoltam volna. Valószínű nem járok annyira alacsony fordulaton, mint te...

Link to comment
Megosztás:

Ettől féltem én is annó, néha annyira hangosan csinálta. De állítólag bírnia kéne gyári klímagáz mennyiséggel. Nem lehet, hogy egyszer túl lett töltve neked? Mennyit bírt egyébként?

Sajnos az egyik nyáron a kompresszor kuplung része ment tönkre + a klímahűtő a második nyáron meg a kompresszor.A második alkalom után újból megcsináltattam a klímással,rá 3 hónapra meg eladtam az autót,1 ismerősömön keresztül,de nem tudok róla,hogy azóta lett volna baja.

Link to comment
Megosztás:

Hát köszönöm de sajnos ettől még nem lettem beljebb.Nem tudnátok egy igazán hozzá értő embert javasolni.A mai nap már az lett a jelenség,hogy klímával már szinte "megfojtotta" a motort olyan alacsony lett a fordulatszám.Az az érdekes hogy hol csinálja hol nem,nem lehet valami elektromos hiba?.Segítségeteket nagyon köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hát köszönöm de sajnos ettől még nem lettem beljebb.Nem tudnátok egy igazán hozzá értő embert javasolni.A mai nap már az lett a jelenség,hogy klímával már szinte "megfojtotta" a motort olyan alacsony lett a fordulatszám.Az az érdekes hogy hol csinálja hol nem,nem lehet valami elektromos hiba?.Segítségeteket nagyon köszönöm.

Pontosan mit jelent, hogy megfojtotta? Már az alapjárat is leesett 750 alá hosszabb ideig?

Link to comment
Megosztás:

Pontosan mit jelent, hogy megfojtotta? Már az alapjárat is leesett 750 alá hosszabb ideig?

Bizonyám!!!Azt hittem megőrülök mert ilyet még nem nem csinált és én autószerelő vagyok, és megőrjít,hogy nem tudok mit kezdeni vele.Egyszerűen nem tudom mi baja lehet.Ráadásként csak néha csinálja a fordulatszám ingadozást valamikor szépen megemeli de most meg képes lett volna leálni!A klíma meg olyan mintha a turbó fütyülne.Kész vagyok tőle.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

tudnátok e segiteni abban a kérdésben, hogy miért folyik a pollenszürö dobozábol a kondenzviz kb 20 perc klima használat után??? (kisebb balaton lötyög a jobb 1 nél)

El van dugulva a lefolyód.Ki kell venni a pollen szűrőt és megátod mennyi kosz van ott,én kiszereltem az egészet elég macera de megéri a középkonzolt is meg kell bontanod.A kivezető végét két torx csavar fogja alul kb a szervó tartály alatt elég macerás mindenképp emeldfel úgy könnyebb szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

El van dugulva a lefolyód.Ki kell venni a pollen szűrőt és megátod mennyi kosz van ott,én kiszereltem az egészet elég macera de megéri a középkonzolt is meg kell bontanod.A kivezető végét két torx csavar fogja alul kb a szervó tartály alatt elég macerás mindenképp emeldfel úgy könnyebb szétszedni.

aknáról simán kiszedhető a kifojócső...szereld ki tisztítsd ki és persze a pollenszűrőnél is, a gond általában nem onnan származik, de elég sok idegen anyag szokot ott összegyűlni. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát köszönöm de sajnos ettől még nem lettem beljebb.Nem tudnátok egy igazán hozzá értő embert javasolni.A mai nap már az lett a jelenség,hogy klímával már szinte "megfojtotta" a motort olyan alacsony lett a fordulatszám.Az az érdekes hogy hol csinálja hol nem,nem lehet valami elektromos hiba?.Segítségeteket nagyon köszönöm.

Figyu nekem amikor a kompresszor belseje széthullott az volt a jelenség,hogy egyszerüen leállt a motor gázadás nélkül.Ezt megcsinálta 2-szer egymás után 100m alatt,majd végleg elhalkult.Egyébként előtte már érezhetően fogta a motort,pont úgy ahogy a Tiédet.

Link to comment
Megosztás:

Figyu nekem amikor a kompresszor belseje széthullott az volt a jelenség,hogy egyszerüen leállt a motor gázadás nélkül.Ezt megcsinálta 2-szer egymás után 100m alatt,majd végleg elhalkult.Egyébként előtte már érezhetően fogta a motort,pont úgy ahogy a Tiédet.

Az nagyon jó,csak valami szaki kellene aki ténylegesen megállapítaná a hibát.Nem szeretnék feleslegesen sok pénzt kidobni az ablakon.Ma voltam vele a balcsin kb 150-es folyamatos tempó mellett nagyon jól bírta,kellemes levegőt tudott csinálni.Ezért nem igazán értem a jelenséget mert ma nagyon szépen megemelte a fordulatot.Egyszerűen hihetetlen miket művel ez gép!!

Link to comment
Megosztás:

Engem is utolért a probléma... Kellett nektek emlegetni :D

Így van ez..kezdődik a szezon...mindenki pollenszűrő csere, előtte nagytakarítás és kezelés, de ugyanakkor javaslom a klímahűtő erősebb vízsugárral való kitakarítását is....érezhető hűtési teljesítmény javulás az biztos..gyakran bogarakkal, sárral, levéllel van eltömítve a lamellák köze így nem tud átmenni rajta a levegő...nem hűt úgy, sőt a korrózió meleg ágya is az ilyen körülmény...aztán lehet klíma hűtőt cserélni... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni hogy 99es 1.4 16v x14xe astra g-m van! Most szeretnék utólag klímát belerakatni, és gyárilag ezek menyire vannak elő készítve ebben a szériában!

köszi

A kérdésedre nem tudom a megfelelő választ, de az biztos, hogy aki beszereli neked az ezt a dolgot is meg tudja oldani...vagy bontottat teszel bele...emberi áron, vagy utólagosat horror áron.

Link to comment
Megosztás:

A klímát legalább havonta 15-20 percre kapcsold be és akkor nem fognak kiszáradni a tömítések és igen kis eséllyel fog a gáz kiszökni a rendszerből. Gáztöltést meg akkor kell ha a középső befúvókban 10 fok feletti hőmérsékletet mérsz úgy hogy a két szélső befúvót lezárod és a külső levegőt tök hidegre állítod. A levegő csak a felső fuvókán jöjjön be arra figyelj és így 20 perc autózás után megnézed a hőmérőd mennyit mutat.

Amúgy érdemes átolvasni ezt a topicot nem olyen hosszú de megéri. Le van írva pár oldallal előrébb ez is!

Link to comment
Megosztás:

Így van ez..kezdődik a szezon...mindenki pollenszűrő csere, előtte nagytakarítás és kezelés, de ugyanakkor javaslom a klímahűtő erősebb vízsugárral való kitakarítását is....érezhető hűtési teljesítmény javulás az biztos..gyakran bogarakkal, sárral, levéllel van eltömítve a lamellák köze így nem tud átmenni rajta a levegő...nem hűt úgy, sőt a korrózió meleg ágya is az ilyen körülmény...aztán lehet klíma hűtőt cserélni... ;)

leakartam szedni a hűtőről a ventillátort tisztitás céljából..

há bazz, ilyen csavarokat...

honnan szedjek ilyen dugókulcsot??

eddig 5 helyen néztem, egyiknél volt készletben persze a legkisebb is kánagy ...

ááááh... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

leakartam szedni a hűtőről a ventillátort tisztitás céljából..

há bazz, ilyen csavarokat...

honnan szedjek ilyen dugókulcsot??

eddig 5 helyen néztem, egyiknél volt készletben persze a legkisebb is kánagy ...

ááááh... :rolleyes:

mármint a klíma hűtő ventillátort? ami a kocsi lököse felé van a klíma hűtőn? az nekem sima 10-es kulcs...csak kicsit el van nyomorítva a rögzítés miatt, de gond nélkűl le és fel csavarható....idén tavasszal is volt mögötte egy kis anyag...most a bogár időszakban ismét le kellene csapatni a klíma hűtőt... ;)

Link to comment
Megosztás:

mármint a klíma hűtő ventillátort? ami a kocsi lököse felé van a klíma hűtőn? az nekem sima 10-es kulcs...csak kicsit el van nyomorítva a rögzítés miatt, de gond nélkűl le és fel csavarható....idén tavasszal is volt mögötte egy kis anyag...most a bogár időszakban ismét le kellene csapatni a klíma hűtőt... :rolleyes:

az enyém Z14, befelé van a ventillátor..

na hát ilyen kellene

sk44950.jpg

Link to comment
Megosztás:

na szétkaptam én is a ventillátor ellenállásdobozát, ami a csatlakozó mellett volt...

aláfeküdve kiszedtem, nem kellett lebontani a ventillátort, bár így elég korlátozott a mozgásban

valami forrasztás/hegesztés dolgot kellene eszközölni rajt, mert csak odahajlítottam

mondjuk most jó, de ki fog rázódni... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.