Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Hy,

Végre találtam egy olyan szerelőt, aki a hibára koncentrál, nem pedig a pénztárcámra.

Az alapjárati ingadozásom ( még mindig probléma ). Azt mondja a szaki, hogy nyugodt szívvel kizárta, a gázpedál potit, a légtömegmérőt, a fals szívást, a lamda szondát, és az EGR szelepet.

A doki bá szerint, néha néha, valamelyik hengerem kihagy, nem jut el a szikra a gyertyákhoz, illetve néha nem műxik az alapjárati motor. Ezért kicserélteti a gyujtókábeleket, ha nem jön be, alapjárati motorcsere. ( remélem az első, mert az olcsóbb :D

Amúgy bontott alapjárati motort már tettem bele, de a hibát azzal is csinálta. Mennyi a valószínűsége annak, hogy a bontottnál is ugyanaz a hiba fennáll? ( máshogy kopott a tengely, membrán stb...? vagy nem is mechanikai, hanem elektromos hiba? )

Amúgy szomorú hírem van ;) Építkezek, és el kell adnom a szívem második csücskét.

DEEEE!!! nem adom alább, kell egy másik omega, egy olcsóbb. Keresgéltem, és 400.000huf-600.000huf-ig találtam elég jó felszereltséggel. Miért van közel 200000huf ingadozás ugyanolyan felszereltségnél, és évjáratnál? talám a km? , vagy a gyengébb felszereltséggel rendelkező drágább mint a kicsit fullosabb és az évjáratuk ua. pl.: a tekerős ablakos, drágább mint az elektromos ablakos, ez nekem nem reális. Amúgy amit kinéztem 94-es 136 lovas úgyhogy arra gondolok, hogy a motrorja a 94-esnek, ua mint az én 2000-es évjáratúmnak ( X20XEV ). Szerintetek bátran belevágjak, vagy gyanúsan kell közelítenem ezekhez a régebbi évjáratúakhoz? Átvertek már valakit a kereskedők? Vagy találkozott olyannal már valaki, hogy kívűl belül csilli villi, aztán mondjuk 3 hétre rá kinyiffant? ( lehet ezek gyagyás kérdések, de nem akarom alább adni imádom az omegát, de azt sem szeretném, ha lenne egy 2 tonnás díszem az udvarban )

Köszönöm

Üdv.: Taylor

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek bátran belevágjak, vagy gyanúsan kell közelítenem ezekhez a régebbi évjáratúakhoz? Átvertek már valakit a kereskedők? Vagy találkozott olyannal már valaki, hogy kívűl belül csilli villi, aztán mondjuk 3 hétre rá kinyiffant? ( lehet ezek gyagyás kérdések, de nem akarom alább adni imádom az omegát, de azt sem szeretném, ha lenne egy 2 tonnás díszem az udvarban )

Köszönöm

Üdv.: Taylor

Vidd el állapotfelmérésre, és te válaszd a helyet, ott meg tudják nézni/mondani a kocsi jelenlegi problémáit... Azt nem látják mi baja lesz két hét múlva, hacsak nincs valami előjele, mégis sokat jelent(het). Bár én is hamarabb tudtam volna erről...

Link to comment
Megosztás:

Vidd el állapotfelmérésre, és te válaszd a helyet, ott meg tudják nézni/mondani a kocsi jelenlegi problémáit... Azt nem látják mi baja lesz két hét múlva, hacsak nincs valami előjele, mégis sokat jelent(het). Bár én is hamarabb tudtam volna erről...

Hello!

Én amikor vettem a böbit(98-as X20XEV) akkor azt csináltam ,hogy márkakereskedőtől vettem, beszámított autó volt.Ott ők átnézték teljesen és adtak rá 6 hónap garit:)

Szóval így ha van neki vmi hibája csak kijön ezidő alatt.(más kérdés ,hogy mind nem ..)

csiziktomi

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Én amikor vettem a böbit(98-as X20XEV) akkor azt csináltam ,hogy márkakereskedőtől vettem, beszámított autó volt.Ott ők átnézték teljesen és adtak rá 6 hónap garit:)

Szóval így ha van neki vmi hibája csak kijön ezidő alatt.(más kérdés ,hogy mind nem ..)

csiziktomi

Na igen, csakhogy a kereskedők (általában) 10-20%-al drágábban adják a verdát, mint a piaci ár (ugye a saját hasznuk), és azért meg kell hagyni, ennek a pénznek megfelelő "biztonságot" azért nem kapunk... Kivételek azért persze vannak, láttam olyan kereskedést, ahol elébed tették az állapotfelmérés teljes dokumentációját, de sajnos nem ez a jellemző...

Link to comment
Megosztás:

Na igen, csakhogy a kereskedők (általában) 10-20%-al drágábban adják a verdát, mint a piaci ár (ugye a saját hasznuk), és azért meg kell hagyni, ennek a pénznek megfelelő "biztonságot" azért nem kapunk... Kivételek azért persze vannak, láttam olyan kereskedést, ahol elébed tették az állapotfelmérés teljes dokumentációját, de sajnos nem ez a jellemző...

Hát ne tudom másnál mi a helyzet ,de én itt Győrben vettem a volvo-nál,beszámított autó volt.Igaz karácsony előtt(tényleg már egy éve nálam van :D)),de nem hiszem ,hogy sokkal grágább lett volna .Én 650e ft-t tettem le érte és így kaptam fél év garit.Hozzáteszem minden papírmunkát ők csináltak.Nekünk csak aláírni kellett de ezt is idehozták mindig.Szóval nekem jók a tapasztalataim.

csiziktomi

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár már nincs meg az Omi :D mégis lenne egy kérdésem:

Hívott a vevő hétvégén, hogy nem indul az autó (immo nem hagyja) meg nem müxik egy csomó minden. Próbáltam telefonos segítséget nyújtani, így kiderült, hogy pár biztosíték ki volt égve - ezzel megjavultak az egyéb dolgok (rádió, ablakfűtés, stb.), de a távirányításra nem reagál. Szerintem vagy a távvezérlő részével vagy magával az immoval van baj. (A zárat sem működteti a távírányító.) Azt kérdezném (mivel nekem gyanús, hogy szinte egyszerre több biztosíték is elszállt), hogy van valahol külön az immonak biztosítékja? A Haynes szerint anyósülés előtt jobbra van az egész egység. A kulcsban cseréltek elemet is, de az sem segített. (Esetleg Nyíregyháza környékén ismertek egy hozzáértőt?...)

Előre is köszi.

Üdv

Okta

Link to comment
Megosztás:

Hali

Csak lerírok pár dolgot mert fogytán a türelmem. Az Omim 2,5 hónapja szerelőnél van. Kezdődött egy HF tömítés cserével addig semmi elektronikai gondja nem volt de közben beszartak a jeladók meg a kábelei meg stb. Most ott tart a dolog hogy a computer nyákja meg van olvadva valamiért .... és új compi kell bele viszont azt át kell programozni bla bla bla, kikértem már hozzá az immo kódot meg minden anyám nyavaját de még mindig nincs kész. Kérdezem én ,hogy lehet omiban compit cserélni meg mi a ló...art lehet csinálni, mert már eléggé elegem van a kis türelmet kérek stb dologból.Ha nem lesz meg a héten elviszem máshova csak azt nem tudok hova kihez vigyem (tréleren) ... :S X20Xev egyébként.

Ötletek ,javaslatok ? Előre is köszönöm

Üdv

dani

Link to comment
Megosztás:

Hát az tisztán látszik, hogy rossz helyre vitted. Az ecu gondolom attól szart be, hogy elkötöttek pár dolgot,

mert gyanús ez a kábelköteges-szenzoros hibás dolog. az immót az új ecuba egyszerűen át lehet

programozni, tech műszerrel (márkaszervízben 10 perc alatt megcsinálják neked).

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár már nincs meg az Omi :D mégis lenne egy kérdésem:

Hívott a vevő hétvégén, hogy nem indul az autó (immo nem hagyja) meg nem müxik egy csomó minden. Próbáltam telefonos segítséget nyújtani, így kiderült, hogy pár biztosíték ki volt égve - ezzel megjavultak az egyéb dolgok (rádió, ablakfűtés, stb.), de a távirányításra nem reagál. Szerintem vagy a távvezérlő részével vagy magával az immoval van baj. (A zárat sem működteti a távírányító.) Azt kérdezném (mivel nekem gyanús, hogy szinte egyszerre több biztosíték is elszállt), hogy van valahol külön az immonak biztosítékja? A Haynes szerint anyósülés előtt jobbra van az egész egység. A kulcsban cseréltek elemet is, de az sem segített. (Esetleg Nyíregyháza környékén ismertek egy hozzáértőt?...)

Előre is köszi.

Üdv

Okta

Elemcsere után tuti újra kell "tanítani" a távirányítót: gyújtás ráad, a távirányítón gomb megnyom... Ha ekkor a kocsi lezár, majd rögtön ki is nyit, akkor a mutatvány sikeres. Az immo-nak tudtommal nincs külön biztije, és amiről te írsz (anyósülésnél A oszlop tövében) az a riasztó, meg a központi vezérlője... Az immo a kormányoszlop alján van, a gyújtáskapcsoló alatt egy kis (~4x5x0.5cm) dobozban...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár már nincs meg az Omi :D mégis lenne egy kérdésem:

Hívott a vevő hétvégén, hogy nem indul az autó (immo nem hagyja) meg nem müxik egy csomó minden. Próbáltam telefonos segítséget nyújtani, így kiderült, hogy pár biztosíték ki volt égve - ezzel megjavultak az egyéb dolgok (rádió, ablakfűtés, stb.), de a távirányításra nem reagál. Szerintem vagy a távvezérlő részével vagy magával az immoval van baj. (A zárat sem működteti a távírányító.) Azt kérdezném (mivel nekem gyanús, hogy szinte egyszerre több biztosíték is elszállt), hogy van valahol külön az immonak biztosítékja? A Haynes szerint anyósülés előtt jobbra van az egész egység. A kulcsban cseréltek elemet is, de az sem segített. (Esetleg Nyíregyháza környékén ismertek egy hozzáértőt?...)

Előre is köszi.

Üdv

Okta

Én már jártam hasonlóképp. Nem nyitott a távirányító, nem indítózott, nem világított a BC kijelzője. Egy biztosíték ki volt égve, amit az utólag a csomitartóba beszerelt szivargyujtó vert ki, az pedig a csomitartó világításra volt kötve. Először én is arra tippeltem, hogy az elem merült le.

Link to comment
Megosztás:

Az MV6-om reggelente rakoncátlankodik.Pöccre indul,de egyből utána leesik a fordulatszám,ledadog,majdnem leáll.Fél perc bohóckodása után minden helyre áll.Autógázzal ugyanezt csinálja, de ott ha azonnal megemelem a ford.számot 2000 fölé pár másodpercre,akkor magához tér a vas.Amúgy szépen jár a motor,semmi problémám nincs vele, csak reggel csinálja ezt.Ma elvittem Techre.Szaki rádug nézi-nézi és minden ready.Felemeli a fordulatszámot 6000 fölé és az összes kontroll lámpa kigyuladt :lol: , a fedélzeti meg automata váltó hibát írt ki(P-ben).???????????????????????????????MI VAAAAAAN???kérdeztem.Nyomkodja a Techet és az akksinál túl magas fesszt ír ki.Rámér, alapjáraton és közepes ford.számon még normális,de 6000 fölött 17,5-18.5V!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Azt mondta, hogy fessz.szabályzó kaki,generátort is meg kellene nézni.Kérdésem a következő:

1. a kontroll lámpák kigyulladása 6000 ford.fölött betudható a túlfessznek?Vagy kontakt hiba a "rezonanciától"?(a szaki ezt is mondta)

2.A szar fessz.szabályzónak lehet köze a reggeli ledadogásnak?(Mert azt ugye nem tudta megnézni,mert meleg volt a motor)

Link to comment
Megosztás:

Ledadogás lehet sokmindentől... alapjárati motor, kis fals levegő, hőmérséklet szenzor, légtömegmérő, stb...

Túlfesztől volt a sok hibajel. Generátor felújítás...

köszi.Sztem az lesz,hogy egyik este leviszem a szakihoz a vasat,ott hagyom és reggel hideg mocinál rátudja dugni a Techet,remélem úgy mutat majd vmit,mert nemrepesnék az örömtől, ha úgy kellene kideríteni a hiba okát, hogy mindent kicserélünk egyesével amíg meg nem lesz a bűnös.Habáááár Kori omija most nélkülözni tudná az alkatrészeit....... :lol: :o :) SÓGI JÖVÖÖÖÖÖÖÖÖÖK! :P :P :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még a főtengely jeladót sem raktam vissza. Amúgy a gumi szívócsövet ki kellnene cserélned mert a szilikon nem biztos, hogy végleges.

Na ma megbontottam a csövet.És láss csodát ÉP.Nincs kirepedve.Raktam rá másik bilincset,este majd meglátom maga alá vizel e így a gyár előtt.Ja tegnap éjjel gázzal indítottam és nem csinálta azt mint benzinnel(durva ledadogás nem volt)

Link to comment
Megosztás:

Az MV6-om reggelente rakoncátlankodik.Pöccre indul,de egyből utána leesik a fordulatszám,ledadog,majdnem leáll.Fél perc bohóckodása után minden helyre áll.Autógázzal ugyanezt csinálja, de ott ha azonnal megemelem a ford.számot 2000 fölé pár másodpercre,akkor magához tér a vas.Amúgy szépen jár a motor,semmi problémám nincs vele, csak reggel csinálja ezt.Ma elvittem Techre.Szaki rádug nézi-nézi és minden ready.Felemeli a fordulatszámot 6000 fölé és az összes kontroll lámpa kigyuladt :lol: , a fedélzeti meg automata váltó hibát írt ki(P-ben).???????????????????????????????MI VAAAAAAN???kérdeztem.Nyomkodja a Techet és az akksinál túl magas fesszt ír ki.Rámér, alapjáraton és közepes ford.számon még normális,de 6000 fölött 17,5-18.5V!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Azt mondta, hogy fessz.szabályzó kaki,generátort is meg kellene nézni.Kérdésem a következő:

1. a kontroll lámpák kigyulladása 6000 ford.fölött betudható a túlfessznek?Vagy kontakt hiba a "rezonanciától"?(a szaki ezt is mondta)

2.A szar fessz.szabályzónak lehet köze a reggeli ledadogásnak?(Mert azt ugye nem tudta megnézni,mert meleg volt a motor)

A reggeli ledadogás nálam is pipa!Mitől van nem tudom, de néha nem csinálja. Nekem az olaj nyomás lámpa marad egy kicsit tovább világítva olyankor, de egyébként minden okés. Ha kiderült mi a hibád, írd meg mert kíváncsi vagyok. Nekem melegen is csinálta régebben, de amióta "ledugóztam" a EGR-t azóta csak hidegen csinálja. De a falsra gondoltam én is meg írták már többen is, de szerintem ez még nem olyan vészes, gondolom a tiéd sem új, így lehetnek öregedési gondjai neked is a vasadnak...vigyázz a váltóval,mert neked is ha jól emlékszem azt csinálta,hogy be S és go, azt egyszer csak kiveszi magát S-ből és csak úgy tudtad visszatenni, ha leállítottad az autót. Nekem mostanra eltüntek a sebességek :lol: .Nem biztos, hogy van összefüggés...de ennél az "állatfajnál" lehet :P . Nah pacsek :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.