Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

általában a termosztát házon,vagy a közelében van,egy egy vezetékes gomba.de ha ingadozik a mutató az inkább a műszeregység hibája.

Köszi a gyors választ.A hőfokműszert lehet külön vagy csak komplett lehet cserélni?Ha komplett cserélek bármelyik b omi műszerfala jó bele vagy ..?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ.A hőfokműszert lehet külön vagy csak komplett lehet cserélni?Ha komplett cserélek bármelyik b omi műszerfala jó bele vagy ..?

Elméletileg bármelyikét bele lehet rakni,csak a jobb oldali kijelző legyen egyforma,de az is külön kivehető,ha jól emlékszem.Raktam már dízelbe V6-os órasort és működött,csak az izzításnak kellett egy ledet bekötnöm.De a tiéd elég gyakori motorral van szerelve,szerintem nem nehéz felhajtani egyet.

Link to comment
Megosztás:

X20XEV hőfok jeladói is a motor hátulján vannak, mint a V6-nál:

%7B2E1FD06B-4D6C-4F7A-9F6A-9F77F7A1CBA9%7D.jpeg

Értelemszerűen a "Temp dial sender" felelős a műszerfalon megjelenő hőmérséklet adatért. Ha kontakthiba van, okozhat érdekes jelenségeket. :)

A termosztát meg a motor elején (menetirány szerint) a bal oldalon.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Köszi a jeladót hál istennek csak meg kellett mozgatni(gondolom a kábel törött) na mind egy egyenlőre ok.DE most meg azt csinálja hogy ha elfordítom a gyújtáskapcsolót,akkor ráadja a gyújtást azt indítózás helyett semmi.Nem csinál semmit se.(előzmény:tegnap meg tegnap előtt meleg motornál ha indítóztam akkor olyan volt mintha le lenne merülve az aksi.Nyögött egyet és elindult) Ma indítózáskor(melegen) szintén olyan volt mintha le lenne merülve az akksi.Aztán meg a leírt semmi.

Esetleges ötletek?

Hogyan lehet a gyújtáskapcsolónál kábeleket összekötni hogy annak a hibáját kizárjam?

Köszi a segítséget előre is (X20XEV)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék!

Van egy Opel Omega 2,6 V6-om benzin.

A hiba ott kezdődött 2-3 nappal ezelött, hogy csak tekert az indító de nem indult, gyujtás levétel és újra próbálkozás után pöccre indúlt.

Tegnap reggel indítás és azóta semmi. Még egyet sem pöffen.

Üzemanyag van, szikra nincs.

Hibakódot nem dob.

Főtelgely jeladóra gyanakszom, elvileg 550 vagy 900 ohm-ot kellene rajta tudni mérni de 0 amit tudok, mintha szakadt lenne, ha a helyén van én megy az indító akkor impulzus van benne.

Szerintetek mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék!

Van egy Opel Omega 2,6 V6-om benzin.

A hiba ott kezdődött 2-3 nappal ezelött, hogy csak tekert az indító de nem indult, gyujtás levétel és újra próbálkozás után pöccre indúlt.

Tegnap reggel indítás és azóta semmi. Még egyet sem pöffen.

Üzemanyag van, szikra nincs.

Hibakódot nem dob.

Főtelgely jeladóra gyanakszom, elvileg 550 vagy 900 ohm-ot kellene rajta tudni mérni de 0 amit tudok, mintha szakadt lenne, ha a helyén van én megy az indító akkor impulzus van benne.

Szerintetek mi lehet a gond?

A "0" az nem szakadás, hanem rövidzár, ha szakadt lenne akkor végtelen lenne az ellenállása. Nemtom jól tudom-e, de nekem az rémlik, hogy a V6 nak nem Hall szenzor a főtengely jeladója hanem induktív érzékelő. Más szöval nem kapcsolóüzemben dolgozik hanem folyamatos feszültséget ad 0,2 és 2 volt közt és a tekercs ellenállása alap esetben 200-500 Ohm. Rossz főtengely jeladó esetén nem megy a szivattyú sem és nincs szikra sem ha jól tudom.Szóval én a trafó és kábele táján nézelődnék. De figyelmeztetlek, hogy kezdő kolléga vagyok, hallgasd meg a gurukat is mielőtt nekilátsz valaminek! Küzdjél haver! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

A "0" az nem szakadás, hanem rövidzár, ha szakadt lenne akkor végtelen lenne az ellenállása. Nemtom jól tudom-e, de nekem az rémlik, hogy a V6 nak nem Hall szenzor a főtengely jeladója hanem induktív érzékelő. Más szöval nem kapcsolóüzemben dolgozik hanem folyamatos feszültséget ad 0,2 és 2 volt közt és a tekercs ellenállása alap esetben 200-500 Ohm. Rossz főtengely jeladó esetén nem megy a szivattyú sem és nincs szikra sem ha jól tudom.Szóval én a trafó és kábele táján nézelődnék. De figyelmeztetlek, hogy kezdő kolléga vagyok, hallgasd meg a gurukat is mielőtt nekilátsz valaminek! Küzdjél haver! :icon13:

A trafó ennél már egyben van a gyertyapipával nem külön trafója van. A 0 értéket úgy értettem, hogy ráteszem az ohm mérőt és meg sem nyekken, mintha szakadt lenne. Egy 2,2 Omega jeladóra rámértem ott egyből hozza az 550 ohm körüli értéket.

Az üzemanyag szívattyú megy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék!

Van egy Opel Omega 2,6 V6-om benzin.

A hiba ott kezdődött 2-3 nappal ezelött, hogy csak tekert az indító de nem indult, gyujtás levétel és újra próbálkozás után pöccre indúlt.

Tegnap reggel indítás és azóta semmi. Még egyet sem pöffen.

Üzemanyag van, szikra nincs.

Hibakódot nem dob.

Főtelgely jeladóra gyanakszom, elvileg 550 vagy 900 ohm-ot kellene rajta tudni mérni de 0 amit tudok, mintha szakadt lenne, ha a helyén van én megy az indító akkor impulzus van benne.

Szerintetek mi lehet a gond?

Hibakódot kivillogtattad? Sztem főtengely jeladó lesz. Ha nulla az ellenállása akkor az gatya.

Link to comment
Megosztás:

Müszert rátettem, de semmi hibát nem ír ki! Ez a legbosszantóbb! Kezembe egy új Facet főtengely jeladó ma kiderül ezzel van-e a gond! Ha nem akkor ez hosszabb menet lesz sajna! Ha valakinek van ötlete szívesen várom!

Eredeti Tech2, vagy vmi kábel plusz lapitopi, vmi szoftverrel? Mert ha visszaolvasol, láthatsz olyan megjegyzéseket, hogy az "utángyártott" szoftver stb nem mindig 100as...

Ha meg Techre nem ír semmit az azért érdekes, mert kell hogy legyen vmi hibakód különösen főtengely és vezérműtengely jeladó hibára...

Link to comment
Megosztás:

Müszert rátettem, de semmi hibát nem ír ki! Ez a legbosszantóbb! Kezembe egy új Facet főtengely jeladó ma kiderül ezzel van-e a gond! Ha nem akkor ez hosszabb menet lesz sajna! Ha valakinek van ötlete szívesen várom!

Ha áll a motor, akkor már kell lennie hibakódnak. Még villogtatással is ír.

Link to comment
Megosztás:

Nem tom milyen mocid van, de nekem a 2,2 ben csak szívás volt a Facet... Csak a gyári oldotta meg a gondomat...

Legyen szerencséd...

2,6 V6 beletettem és tökéletesen megy első fordításra indult, hogy meddig fog menni azt nem tudom, de 7-ezer volt a jeladó nem egy nagy veszteség, de legalább most már megy.

Link to comment
Megosztás:

2,6 V6 beletettem és tökéletesen megy első fordításra indult, hogy meddig fog menni azt nem tudom, de 7-ezer volt a jeladó nem egy nagy veszteség, de legalább most már megy.

Brezsynek behalt a jeladó, ki lett cserélve gyárira, de alig múlt el az egy év és pont lejárt a gari, bekakilt az új gyári is. Most egy olcsó utángyári van benne és szuperül működik már vagy két éve.

Link to comment
Megosztás:

Brezsynek behalt a jeladó, ki lett cserélve gyárira, de alig múlt el az egy év és pont lejárt a gari, bekakilt az új gyári is. Most egy olcsó utángyári van benne és szuperül működik már vagy két éve.

Kinek, mi.. mondtam, legyen szerencséje. Én csak a saját tapasztalatomat írtam le Brezsyét nem ismerem :)

Hja hát akinek csak 1 év gari van rá... :P :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.