Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

SZVSZ a negatívot venném le előbb. A pozitív csatlakozásnál elég könnyű azonnal letestelni a sarut. Ha nem is a szerszámmal, akkor ahogy félretolod elég közel a kaszni :lol:

Meg talán volt már ilyesmiről szó valamelyik topikban nem magukhoz térő vezérlő komputerek kapcsán, ott ki lett tárgyalva, hogy fontos a sorrend. Kipufogós hegesztésnél ha jól láttam raknak az akksi pozitív sarkára valami kütyüt, ami megoldja a problémákat.

De ha egyszer Futó mester beavat a tudományba, akkor a pluszt előbb :P

Valaki a szelepfedélre? :lol: Megint magamnak kell csinálnom, ha jót akarok. Mármint a fedélre a nyílást. Na mindegy :lol:

Link to comment
Megosztás:

SZVSZ a negatívot venném le előbb. A pozitív csatlakozásnál elég könnyű azonnal letestelni a sarut :lol:

Meg talán volt már ilyesmiről szó valamelyik topikban nem magukhoz térő vezérlő komputerek kapcsán, ott ki lett tárgyalva, hogy fontos a sorrend. Kipufogós hegesztésnél ha jól láttam raknak az akksi pozitív sarkára valami kütyüt, ami megoldja a problémákat.

De ha egyszer Futó mester beavat a tudományba, akkor a pluszt előbb :P

Hát szerintem elég nagy bénázás kell hozzá, hogy testeljed a sarut :lol: Főleg omiban, ahol közel-

távol nincs test a pozitív saru mellett :lol:

A tudomány tényleg elég kifejtős, így legyen elég annyi, hogy a logikai áramkörök nullpontja a GND jelölésű

földpotenciál. Ettől felfele védik az áramköröket, de lefelé nincs semmi extra védelem, így akár -0,6V elég lehet

ahhoz, hogy tönkretegye az IC-ket pl a motorvezérlőben. És az ilyen tüskék bár kis eséllyel, de lehetnek attól,

ha a negatív sarut veszed le, míg a pozitív rajta van.

Amit a kipuffosok használnak, okos kis szerkezet, nem enged túlfeszültséget az áramkörben (azaz meghatározott

feszültség felett drasztikusan csökken az ellenállása, és így levezeti a plusz feszültséget).

Link to comment
Megosztás:

Az omimban jobbos a pozitív saru, ami azt jelenti, hogy a kocsi elejéhez van közelebb, de nem a doboz felé áll. Ott meg van némi vas, majd teszek be képet.

Nem kell, az utóbbi pár hétben volt néhányszor szerencsém hozzá :lol:

Ezért is mondom azt, hogy elképzelni nem tudom, hogy lehet ott testelni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém'94-es és müa tankos. A B Omiban nem is volt fém tankos. Ha a fém forgács a szivattyúból jön hogy kerülne a tankba, amikor az nema tanba nyomja a benzint, hanem onnan szív. Utánna pedig van egy benzinszűrő, aminek meg kell fognia az ilyen darabokat, ezért az injektorba sem juthat el, elvileg. Én másodszor is megpróbálkozom a tisztítással. Ha bejön, spóroltam 20e-ret, ha nem akkor csere.

Hali.

Elvileg megkellene. De szettem már szét szűröt, széttudja csinálni a belsejét. És utánna megy tovább.

Link to comment
Megosztás:

Hali. Láttam volt hozzászólás aminek örülök. Na még egyszer. Tehát :Ha van a tankba mágnes nem mondtam hogy rossz dolog csak mégse oda való. Régen a benzincsőre raktak hogy miért hosszú. /De ha valakit érdekel elmesélem/ Tehát tegyük fel hogy tankoláskor kapunk fémforgácsot is/nincs mágnes/. De mindegy hogy van-e mert a tápszivattyun a szűrő olyan sűrű szövésű, hogy csoda hogy a petro átmegy. Aki látta már tudja milyen. A szivattyú meg egy külön egy szinte majdnem teljessen elszeparált részben van/ami nem is ér le a tank aljára/ de ha leérne se tudná fölszedni. Gondolom leül az aljára legalábbis nehezebb mint a benzin.Ha fölbirná akkor már az omega erőssen a gravitációval küzdene mire belögykölné a szivattyúhoz:O) .De a szívattyú akkor miért áll be? Akinem van fölösleges ami nem jó szedje szét kicsi munkás de megéri érdekes. Azt nem tudom hogy milyen gyorsan forog a szivattyú de azt tudom hogy folyadék nélkül nem szabad fütyültetni. Mivel a benzin nem a kenési képességéről híres /nem is ez a dolga/ csunyál eltud kopni mivel a felületi edzetségét elveszti . És ennek a darabjai kerülnektovább . Amit az elhasznált benzin szűrő sem tud maxximálisan kiszürni. Az megy tovább a motor fele, ami benzinre nincs szükség az jön vissza a tankba , abba a kis elszeparált részbe. Tehát ha az elszeparált részben az ac alatt a szűrönél van az nem a tankolásból került oda hanem az ac darabjai amik már egyszer végig mentek az üzemanyag ellátórendszeren és visszajött. DE EZ CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM. Biztos van más magyarázat is. A lényeg ha beszarik csere. Szerintem. ÜDV mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Hmm.

Ha egyszer megáll a szivattyú, akkor tényleg csere. Ez nem kétséges, mert nekem is, tisztítás után pár nappal újra megállt. De ami a tápszivattyú alján van szűrő, igenis át tudja engedni azt a nagyon finom fémreszeléket. Mi láttuk hogy tele volt vele, szinte félig belefurodott a szűrőbe. Kipucoltuk a szivattyut, de nem lehet teljesen eltávolitanio belőle a dzsuvát. Én is közel 20 ezerért vettem a szivattyut, és nem hiszem hogy fél év, vagyis 5 hónap alatt elhasználodna. De mivel ennyi idő után megállt, ujra csere lett belőle. Ekkor dobtunk mágnest a tankba. Tudom hogy nem oda való. Na és? A célnak teljesen megfelet. Azota nem volt gond a szivattyuval. Pedig nálam az autó napi használatban volt, két év alatt 75 ezret tettem bele. Nem akarok senkit rábeszélni, de ha ugyis ki van szedve a szivattyu, a helyén nem tart semeddig beejteni egy szétvert hangszoro mágnest. Ártani nem árt.

Link to comment
Megosztás:

Leszedtem a tankot, és sikerült kipucolnom.Az AC-t tartó világos müanyagokat is kipattintottam, és külön lemostam őket benzinnel. Az AC nem akart elindulni, ezért minden mindegy alapon szétszedtem. A Rekordhoz képest a szivattyúrész változott, mer abban még hengergörgők voltak és pumpálták a benyát. Sajnos nagyobb réz darabokat is találtam, majd feltűnt, hogy a kollaktor alól pár helyen már kilátszik a müa. Alapos mosás után összeraktam és el is indult az autó. De a kollektor kopása eléggé behatárolja a szivattyú élettartamát. Tehát a vége biztos csere lesz, de csak ha újból meghal. Ha már lenn volt a tank mindjárt a nyúlványt is lekezeltem, mert ahol a tank hozzáér eléggé rozsdás volt. Mellesleg rájöttem miért nem tudtam eddig teljesen benyomott pisztollyal tankolni. A beömlőcső tankban levő végén van egy gumiharang, négy bemetszéssel a vízelvezetőben levő gumihoz hasonlóan, ami annyira meg volt keményedve, hogy még csövet is alig lehetett átnyomni rajta, nem hogy a benzin szétnyissa, tehát ez is iktatva lett.

Link to comment
Megosztás:

Hali:

Valaki megtudja mondani, hogy mennyi a jó kompresszió a 2.0 16v mociban. Mert megmértem és a végeredmény.......................... . Szerintem nagyon jó ahoz képest , hogy 320000 van a motorban.

Jó lenne ha valaki tudná mennyi a jó eredmény.

Hali

Kompressziót mértetek, vagy sűrítési végnyomást? :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

az állítólag egyetlen forgalombahelyezett Omega Kit Car.

Futásteljesítmény: 500Km, amit a tömítések és beállítások ellenőrzésére tettek meg.

1691_1.JPG

Az egykori (2001) V8 Star sorozatban indultak ezek az autók.

Az eladó szerint az építéséről a neten valahol részletes beszámoló található, amit most sajnos nem tudok megkeresni.

Link to comment
Megosztás:

hali. köszönöm a segítséget. Mostmár mindent tudok. nem rég ota vagyok itt de többet vártam ettől a fórumtól. Vagy lehet hogy nehezeket kérdezek?? Nem tom de hogy cinikus legyek egy kerékcseréhez nem kell forúm. Sok hasznos tanácsot nem igen olvastam /volt/ de több volt a hülyeség pl: melyik sarut huzzam le elösször:O)) Pedig biztos jó lenne ez a dolog ha tényleg foglalkoznánk egymás problémájával. Pénztárca kimélő . De hát ez van. Bocs a nemtúl szép jellemzésért. ÜDV

Link to comment
Megosztás:

hali. köszönöm a segítséget. Mostmár mindent tudok. nem rég ota vagyok itt de többet vártam ettől a fórumtól. Vagy lehet hogy nehezeket kérdezek?? Nem tom de hogy cinikus legyek egy kerékcseréhez nem kell forúm. Sok hasznos tanácsot nem igen olvastam /volt/ de több volt a hülyeség pl: melyik sarut huzzam le elösször:O)) Pedig biztos jó lenne ez a dolog ha tényleg foglalkoznánk egymás problémájával. Pénztárca kimélő . De hát ez van. Bocs a nemtúl szép jellemzésért. ÜDV

Szerinted mindeki tudja a kérdésedre választ, csak DIREKT nem írja be ?

Link to comment
Megosztás:

Esetleg próbáld meg az omegaforumon feltenni a kérdéseid, és imádkozz, hogy ne küldjenek el a ...csába. Amúgy ha tudnánk a választ a kérdéseidre, akkor vszínű válaszolnánk is. De ezen építő jellegű kritikák után annyira nem is bánom, ha nem jársz erre. :(

Link to comment
Megosztás:

Píísz emberek!

Végül csak annyit tudunk, hogy 2.0 16v, 320000 km-rel, és 15-ös végnyomással... mondjuk ezt milyen mértékegységben mérték? Bar? MPa? jó a kérdés?

Na meg a kérdés látatlanban történő megválaszolása némi 6. érzék, vagy inkább 7. meglétét feltételezné.

Ilyen kérdésekre, hogy: "Ez jó ? Ez alapján mennyi lehet a kompresszió? Még jó ez a motor?" mit lehet válaszolni?

1. Igen, jó. (ha ez megnyugtat, akkor itt a válasz)

2. Nem, rossz. (szerintem ettől inkább óvakodnál)

Lehet válogatni.

Link to comment
Megosztás:

...Vagy lehet hogy nehezeket kérdezek??

Szerintem az lehet a gond, hogy kevés az omegás, és akik itt vannak, azok pedig még nem találkoztak hasonló problémával.

Próbáld meg kicsit jobban körülírni a problémát, és akkor valószínű, hogy hamarabb kapsz (lehet, hogy csak részben) választ. Általában sok kis részletből már többeknek leesik ez az, és a végén közösen juttok megfelelő eredményre.

Én csak annyit tudok mondani, hogy türelem...

Link to comment
Megosztás:

Esetleg próbáld meg az omegaforumon feltenni a kérdéseid, és imádkozz, hogy ne küldjenek el a ...csába. Amúgy ha tudnánk a választ a kérdéseidre, akkor vszínű válaszolnánk is. De ezen építő jellegű kritikák után annyira nem is bánom, ha nem jársz erre. :(

Hali.

:P) Nem hiszem , hogy van -e beleszólásod abba , hogy mikor járok erre. Egyébként olyan tanácsokra amiket te adtál másoknak nincs szükségem. Néha utána nézhetnél egy két dolognak , mielött fölálítanál egy-két diagnozist. Nem mindig potos inkább félrevezető. Hali

Link to comment
Megosztás:

Píísz emberek!

Végül csak annyit tudunk, hogy 2.0 16v, 320000 km-rel, és 15-ös végnyomással... mondjuk ezt milyen mértékegységben mérték? Bar? MPa? jó a kérdés?

Na meg a kérdés látatlanban történő megválaszolása némi 6. érzék, vagy inkább 7. meglétét feltételezné.

Ilyen kérdésekre, hogy: "Ez jó ? Ez alapján mennyi lehet a kompresszió? Még jó ez a motor?" mit lehet válaszolni?

1. Igen, jó. (ha ez megnyugtat, akkor itt a válasz)

2. Nem, rossz. (szerintem ettől inkább óvakodnál)

Lehet válogatni.

Hali. Köszönöm a választ . Igen lehet , hogy rosszul tettem fől a kérdést. De lényeg ez volt . :( A mérés Hpa volt ráraktunk egy hektos palackot ,és azt fölröpitette kb 2 m magasra amikor inditottam csak nehezen fértek fől a ballonok egymás mellé. Jaaaa meg ledölt mert v4 a moci. Figyelj én sem néztelek hülyének. Igy jó volt a mérés? Összekeversz valakivel :P

Hali

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.