Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

nekem csak 2 venti van rajta, 1 a klímahűtőn, egy meg a vízhűtőn.

Megy mindkettő.

Ha mennek akkor nincs is gond, lehűl a víz. de vissza is melegszik.

Lehetséges az, hogy a menetszél nem tudja lehűteni a vizet?

Eredetileg ilyen hűtő volt benne:

http://img5.tar.hu/skyrangr/size2/34709289.jpg

Most pedig egy ilyen van benne:

http://img5.tar.hu/skyrangr/size2/34709290.jpg

Mindkettő x20xev motoros Omi, csak van köztük 4 év.

Lehet amiatt az elégtelen hűtés, mert a régebbi hűtő kisebb?

Normális esetbe, részterhelésnél, egyenesben, felmelegedhet a víz? Nem kellene lehűtenie a ventinek?

Nekem mikor melegedett, hűtőtakarítás, fél vödör vízkő kibányászása után jó lett.Bár előtte leszivattam magam, mert kibányásztam a termosztátot a két hengersor közül, de az jó volt. Utánna a ventillátorok szivattak, mert mindig kinyomta az egyik a biztit, és a 3 helyett csak egy ment.Szétszedtem, kipucoltam, ovatosan összeraktam, és jó lett. Öcsémnél arra lettem figyelmes, ha leállította az autót megállatk a ventik, pedig egynek tovább kell mennie. Ott kiderült, hogy egy bizti el volt szállva. Csere és azóta jó.

Miért került ennyire kicsi hűtő az eredeti helyett? Lehet, hogy ez is el van kövesedve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Érdetkes dologra lettem figyelmes tegnapelőtt.

Amikor leállítom a kocsim, 1esbe tolom a váltót majd leállítom.

Induláskor pedig, benyomom a féket, majd kuplung és indít.

Kéziféket nem használok, ennek két oka van, régebbi kocsimnál már jártam ugy hogy befagyott,

másik hogy nemis igazán fog, állítottunk rajta, de csak legfelül fog, ottsem 1 életbiztosítás.

Nos a hiba: 1-2óra állás után teljesen felvan keményedve a ékem, nemlehet benyomni.

Ha elindítom a kocsit, érzem, ahogy leenged. ???

Illetve tegnap az autópályán ugyanez a szitu...

5.be mentem vagy 1 órát, nem fékeztem ,mert minek... B)

és ugyanezt tapasztaltam, hogy nincs a pedálnak útja.

De a fék fog, csak izomból kell nyomni... kiálltam, leállítom, aztán ujra jó

Sztetek???

Link to comment
Megosztás:

Elvileg van egy nyomástartó szelep afékrásegítő vákuumcsövében, ha leállítod az autót, pár fékpedál lenyomásig még marad benne vákuum. Hosszabb leállításnál ez megszűnik magától. Tehát az első részben leírtak normálisak. A menet közbeni felkeményedés nem tudom mitől van. Lehet bekakilt a nyomástartó szeleped, vagy a fékrásegítő. De sztem inkább nézesd meg szervízben mert a fék nem játék.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor melegedett, hűtőtakarítás, fél vödör vízkő kibányászása után jó lett.Bár előtte leszivattam magam, mert kibányásztam a termosztátot a két hengersor közül, de az jó volt. Utánna a ventillátorok szivattak, mert mindig kinyomta az egyik a biztit, és a 3 helyett csak egy ment.Szétszedtem, kipucoltam, ovatosan összeraktam, és jó lett. Öcsémnél arra lettem figyelmes, ha leállította az autót megállatk a ventik, pedig egynek tovább kell mennie. Ott kiderült, hogy egy bizti el volt szállva. Csere és azóta jó.

Miért került ennyire kicsi hűtő az eredeti helyett? Lehet, hogy ez is el van kövesedve.

Kisavaztam én is, bár csak híg savval, hogy nehogy megsérüljön a hűtő. Nem volt benne semmi vízkő, rutyi. Utána még hallgattam, nem-e sistereg, pezseg. Ezután hűtőmosóval az egész rendszert kimostam (trisó+tömény ecetsavas Wynns cuomó)

Semmi.

Te mivel pucoltad ki, és hogyan?

Azért került bele ez a hűtő, mert a donor Omegában ez a hűtő volt, és az eredeti menthetetlenre tört.

Kaptam ajánlatot egy 2,5-es V6-os hűtőre, 15e-ért. Ha más nem, beruházok abba.

Remélem az megoldja a hibát. Katalógus alapján megnéztem, méret stimmel, csak annyi a különbség a megboldogult eredeti, és a V6os hűtő között, hogy a V6osén van az automata váltónak hűtőcsonk. De ahogy néztem, azt csak üresen kell hagyni, mivel olaj keringene benne.

Link to comment
Megosztás:

Hali SKY !

az a van hogy a külső hűtő a klimáé,a belső pedig a motort hűti .Így hát a menetszél sajna nem tud olyan mértékü lehűlét produkálni mint ahogy azt elvárná az ember.

úgyhogy sajna más lessz a problem :-(

Na igen. Ez világos. A probléma ott leledzik, hogy a klíma még nem megy, tehát a klíma kondenzátor nem termel meleget, és az autó már most melegszik...

Ráadásul még nincsenek irtózatos melegek sem...

És ha még a klíma is rátolja a meleget... hajjajj...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyorskérdés: Amatőr módon ráindtóztam, mikor sebességben volt a kocsi (és a kézifék is behúzva), és most meg sem nyikkan az önindítóm... B) Még jó, hogy ahol voltam volt segítség, és betoltak. A kérdésem: előfordulhat, hogy kinyírtam a bendixet? De ha így van, nem kellene ettől még forgatnia az önindítót? Vagy meghalhatott az egész önindítóm? Ennyitől?

Üdv: Crime

Link to comment
Megosztás:

Ki kell szedni... meg kell nézni. Lehet leégett az önindító motorja. nem is kattan?

A motortérből semmi hang nem jön... Csak a biztosítéktábla környékén kattan halkan egy relé...

A kiszedést azt alulról kell kezdeményezni, ugye? Felülről esélytelennek láttam...

Közben találtam egy szabadon lógó csatit a motor környékén:

valami.jpg

Közelebbről:

valami2.jpg

Valami vákumcső lehet, de mi ez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A mai naptól boldog tulaja vagyok egy B ominak B):D:D és már tanácsot is szeretnék kérni, hol vegyek illetve milyen félét ajánlotok az első futóműbe szilent gyanánt? Valamint a hátsó ajtó kárpitját mi rögziti felül mert az ott lóg egy cseppet és zavar de még nem álltam neki szétszedni. Van pár apró hiba rajta de én sem vagyok tökéletes B)

üdv

dani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyorskérdés: Amatőr módon ráindtóztam, mikor sebességben volt a kocsi (és a kézifék is behúzva), és most meg sem nyikkan az önindítóm... B) Még jó, hogy ahol voltam volt segítség, és betoltak. A kérdésem: előfordulhat, hogy kinyírtam a bendixet? De ha így van, nem kellene ettől még forgatnia az önindítót? Vagy meghalhatott az egész önindítóm? Ennyitől?

Üdv: Crime

Szeva Crime

a bendixet tuti nem nyírtad ki azt így nem lehet, ezt biztosan tudom mert 3 évig önindítókat gyártásával foglalkoztam!

Max a forgórészen a komutátor repedt el ,vagy a tekercs szálszakadásos .de inkább a relé vagy a bizti ment ki!

Az önindítót csak lentről tudod leszedni. két csavar folya a blokhoz meg a bendixről kell leszedni a vezetékeket aztán lehet szétbuherálni a cuccot :-),nem nagy kunszt egyszerü mint egy legó! sok sikert hozzá :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A mai naptól boldog tulaja vagyok egy B ominak B):D:D és már tanácsot is szeretnék kérni, hol vegyek illetve milyen félét ajánlotok az első futóműbe szilent gyanánt? Valamint a hátsó ajtó kárpitját mi rögziti felül mert az ott lóg egy cseppet és zavar de még nem álltam neki szétszedni. Van pár apró hiba rajta de én sem vagyok tökéletes B)

üdv

dani

Futóművet Opel16V újított már, abban ő tud segíteni. Az ajtókárpitot felül egy műanyag darab fogja az ajtóhoz, ami rendszerint leválik a kárpit hátuljáról. Bármivel ragasztottam, mindig lejött. Kárpitos szögbelövővel és rövid szöggel tudtam rögzíteni.

Link to comment
Megosztás:

Kisavaztam én is, bár csak híg savval, hogy nehogy megsérüljön a hűtő. Nem volt benne semmi vízkő, rutyi. Utána még hallgattam, nem-e sistereg, pezseg. Ezután hűtőmosóval az egész rendszert kimostam (trisó+tömény ecetsavas Wynns cuomó)

Semmi.

Te mivel pucoltad ki, és hogyan?

Azért került bele ez a hűtő, mert a donor Omegában ez a hűtő volt, és az eredeti menthetetlenre tört.

Kaptam ajánlatot egy 2,5-es V6-os hűtőre, 15e-ért. Ha más nem, beruházok abba.

Remélem az megoldja a hibát. Katalógus alapján megnéztem, méret stimmel, csak annyi a különbség a megboldogult eredeti, és a V6os hűtő között, hogy a V6osén van az automata váltónak hűtőcsonk. De ahogy néztem, azt csak üresen kell hagyni, mivel olaj keringene benne.

Én vízkőoldóval, majd ecettel mostam ki. A fűtőradiátor még visszavan, mert télen alig van fűtésem.

A hőfok jelző is melegnek mutatja a vizet, és ingadozik a ventillátor ki-be kapcsolásával együtt? Esetleg a venti kapcsoló kakilt be.

Link to comment
Megosztás:

Futóművet Opel16V újított már, abban ő tud segíteni. Az ajtókárpitot felül egy műanyag darab fogja az ajtóhoz, ami rendszerint leválik a kárpit hátuljáról. Bármivel ragasztottam, mindig lejött. Kárpitos szögbelövővel és rövid szöggel tudtam rögzíteni.

Nekem pucolás zsírtalanítás után 2 komponensű ragasztó és apró csavarok tartják.

Link to comment
Megosztás:

Én vízkőoldóval, majd ecettel mostam ki. A fűtőradiátor még visszavan, mert télen alig van fűtésem.

A hőfok jelző is melegnek mutatja a vizet, és ingadozik a ventillátor ki-be kapcsolásával együtt? Esetleg a venti kapcsoló kakilt be.

Igen, a vízhőfok is mozog szépen, ez alapján valós a venti kapcsolgatása. Egyébként gondoltam arra is, hogy a vízhőmérők rosszak. De ez sem helytálló, mivel a ventit külön hőkapcsoló kapcsolgatja, nem a vízhőmérő jele. Vagy de? Csak nem romlik el a kettő egyszerre...

Link to comment
Megosztás:

A motortérből semmi hang nem jön... Csak a biztosítéktábla környékén kattan halkan egy relé...

A kiszedést azt alulról kell kezdeményezni, ugye? Felülről esélytelennek láttam...

Közben találtam egy szabadon lógó csatit a motor környékén:

valami.jpg

Közelebbről:

valami2.jpg

Valami vákumcső lehet, de mi ez?

Szia.

Oda nem való semmi. Szelöző.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Állapotfelmérésre? Este fél hétkor a Tesco parkolójából? B) Nem... És azt sem hiszem, hogy ezt túl sok ember megcsinálná a valós életben. Ezek szerint bontószökevényt vettem, de ha az árát mégegyszer ráköltöm, kb akkor érem el az általad írt árat (1996.12.31.-i a kocsi). Annyiból meg szerintem komplett felújítással meg egy komplett festéssel együtt is kijövök, és tudom, nem csak hiszem, hogy minden jó rajta. A probléma nem is itt van! Hidd el, ha lett volna 1,5 millám Én is olyat vettem volna, ami kifogástalan(nak tűnik). De nem volt... Így apránként költhetek rá. Ezzel tisztában voltam akkor is, amikor megvettem (lényegében volt "állapotfelmérés": két hozzáértőbb ismivel mentem, és már ott közölték a hibák javát), csak dühöngeni akartam egy kicsit, amiben le is torkoltál gyorsan...

Akkor elárulok 1 titkot! Nélunk az Omegaclubban, majd minden kocsi úgy lett megvéve, hogy át lett nézetve. Aki ezt nem tette meg, úgy járt, mint te. Régi alapigazság, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ezt pedig tapasztalod a saját bőrödön. Csak azt nem értem miért panaszkodsz, mikor tisztában vagy vele mit és mennyiért vettél. Nem szokásom másnak a zsebében turkálni, de addig illik nyújtózkodni, amíg a takaró ér. Ha kevés lóvéd volt, miért nem vettél Astrát, vagy Vektrát? Akkor te is a bevearrtzsebű Opelesek táporát gyarapítod és sajnos ez miatt vannak az Opelek lehúzva mindenhol, a hanyag tulajok miatt. Azzal pedig csak magad nyugtatod, hogy komplett festéssel és felújítással jössz ki annyiból. Sokkal több lesz a vége, de meg fogod unni és túladsz majd rajta. Nekem nem volt olcsó, amikor 2002-ben vettem, de azóta is redszeresen van szervizelve és bármikor beülök és lehet indulni Münchenbe, vagy akár Stockholmba. Ez az üzembiztonság és ennek área van. Te bátran el mernél indulni?

Link to comment
Megosztás:

Akkor elárulok 1 titkot! Nélunk az Omegaclubban, majd minden kocsi úgy lett megvéve, hogy át lett nézetve. Aki ezt nem tette meg, úgy járt, mint te. Régi alapigazság, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ezt pedig tapasztalod a saját bőrödön. Csak azt nem értem miért panaszkodsz, mikor tisztában vagy vele mit és mennyiért vettél. Nem szokásom másnak a zsebében turkálni, de addig illik nyújtózkodni, amíg a takaró ér. Ha kevés lóvéd volt, miért nem vettél Astrát, vagy Vektrát? Akkor te is a bevearrtzsebű Opelesek táporát gyarapítod és sajnos ez miatt vannak az Opelek lehúzva mindenhol, a hanyag tulajok miatt. Azzal pedig csak magad nyugtatod, hogy komplett festéssel és felújítással jössz ki annyiból. Sokkal több lesz a vége, de meg fogod unni és túladsz majd rajta. Nekem nem volt olcsó, amikor 2002-ben vettem, de azóta is redszeresen van szervizelve és bármikor beülök és lehet indulni Münchenbe, vagy akár Stockholmba. Ez az üzembiztonság és ennek área van. Te bátran el mernél indulni?

Köszönöm, hogy jósolsz nekem, de egyenlőre még a várható kiadások mellett sem érzem úgy, hogy túl akarnék (mostanában) adni rajta. Egyébként nem tévedtél, Astrát akartam venni (már a Kadett helyett is 3 éve), de akkor az jött, most meg ez. Félre ne értsd, nem ennyire mindegy, már most - egy hónap után - megszerettem az Omega kényelmét, ha most kellene döntenem, valószínűleg (a mellékhatások tekintetében is) ugyanígy döntenék! Sőt, ha néhány év múlva cserélem, mert tervben van, valószínűleg egy fiatalabb, de szintén B Omegát veszek, akkor már sokkal tapasztaltabban. Lehet állapotfelmérésre is elviszem! B) Egyébként nem a zsebem van bevarrva (mert ez azt jelentené, hogy van pénzem, de nem költök), hanem annyi van amennyi, de azt most néhány hét alatt rá fogom költeni... Hidd el, az utolsó fillérig, nem varrok semmit a zsebembe! B) Ez elég lesz a kasztnizásra, a festésre, a futóműre, a szíjak, gyertyák, szűrők és olajcserékre, meg remélhetőleg néhány lelakott műanyagelemre. Pont. Ahogy éreztem, és néztük motorikusan nincs baja (legalábbis egyenlőre nem vettem észre semmit). Münchenbe meg Stockholmba tuti nem indulnék el benzinessel... Viszont bátor vagyok! :D

Szia.

Oda nem való semmi. Szelöző.

Üdv

Köszi... Megnyugodtam!

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha egy 25DT Ominál azt tapasztaltuk, hogy a rezgéscsillapító felakadt felső helyzetben, így a szíj teljesen lelazult, az természetes jelenség? Az előző tulaj mondta, hogy nála is előfordult, ha a kormányt kitekerte koppig valamelyik irányba. Gondolom a szervoszivattyú igényel ilyenkor több teljesítményt, ezért a szíjra nagyobb erő hat B) Visszapattintottam egy csavarhúzóval a helyére, látszólag most jó, de nem tudom, meddig. Ilyenkor cserélni kell azt a rezgéscsillapítót, vagy van valami trükkje?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!

Most vagyok itt előszőr ,és nem igazázán ismerem az itteni szokásokat ,tegeződés vagy magázódás kérdésben.

Autóvásárlási ügyben szeretnék segítséget kérni.

Pillanatnyilag egy régi VW Passzatot hajtok ,és valamikor a közeljövőben szeretnék egy Opel Omegát vásárolni vagy értékegyeztetéssel cserélni.Mindenképpen a 94 es év utáni forma érdekelne.2 literes és benzinest.

A különböző hirdetésekből a 600 ezer körüli árat szűrtem ki.

Ez még számomra megléphető.

Kérdésem az lenne:vásárlás elött, mire figyeljek oda ennél a tipusnál, és milyen hibával lehet esetleg számolni?

Bármilyen észrevételt, tanácsot szivesen vennék.

Köszönöm előre is a segítséget.

Címem:tibertusz@freemail.hu

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.