Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség.A böbi (X20XEV) kicsit megadta magát.Vennem kellene hozzá jobboldali segédirányítókart, meg satbilizátor összekötő golyósrudat. Szerintetek hol és milyen márkát ill. mennyiért érdemes venni?

Köszi :csiziktomi

Ocap Svag Frap Lemförder Birth Febi ez elviselhető áron megvehető

Stab összekötő 7200Ft

A segédirányító kart lehet perselyezni :huh: 11,200Ft

Link to comment
Megosztás:

hf-es a vas.kicsit folyik a vizem :huh: szerintetek ehhez van valami köze a ledadogásomnak(leszabályozásnak)4000 fölött?(de van úgy hogy 5000-ig is elforog dadogás nélkül).TECH 1 azt mondta hogy ilyenkor mintha nem lenne jel a főtengő ford. jeladótól.Jeladót megnéztük,kimértük és jó,csatik jók,nincs kábel szakadás.Új jeladóval is ez lett a jelenség egy idő után.A generátorom cserélve lett,mert "zárlatos" volt,most jó a fessz és így is leszabályoz,ledadog.A sz@r generátorom okozhatott valami galibát?Dark és Kori is volt hasonló cipőben asszem(hf kontra víz kontra jeladó).Nektek folyamatosan sz@r volt a jeladó?Vagy csak nagyobb terhelésnél?

Link to comment
Megosztás:

hf-es a vas.kicsit folyik a vizem :D szerintetek ehhez van valami köze a ledadogásomnak(leszabályozásnak)4000 fölött?(de van úgy hogy 5000-ig is elforog dadogás nélkül).TECH 1 azt mondta hogy ilyenkor mintha nem lenne jel a főtengő ford. jeladótól.Jeladót megnéztük,kimértük és jó,csatik jók,nincs kábel szakadás.Új jeladóval is ez lett a jelenség egy idő után.A generátorom cserélve lett,mert "zárlatos" volt,most jó a fessz és így is leszabályoz,ledadog.A sz@r generátorom okozhatott valami galibát?Dark és Kori is volt hasonló cipőben asszem(hf kontra víz kontra jeladó).Nektek folyamatosan sz@r volt a jeladó?Vagy csak nagyobb terhelésnél?

Nem tudom elképzelni, hogy ez terhelésfüggő lenne. De majd Koriék megmondják... :)

Viszont a héten 2 szerelő iss megnézte a vasat HF ügyben, mindkettő azt mondta, hogy nem hengerfejes :D Úgyhogy marad az "egyszerű" vezérléscsere + sallangok + olajcsere + megnézik az olaj mégis hol fogy el, bár a szerelő szerint a 2500-3000 km-enkénti 1 liter olaj nem sok. Hát nem tudom. Ha igy van, akkor minden olajcserekor kell vennem 10 liter olajat, és a maradékot a következő 10e km alatt szép lassan beletöltöm... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom elképzelni, hogy ez terhelésfüggő lenne. De majd Koriék megmondják... :)

Viszont a héten 2 szerelő iss megnézte a vasat HF ügyben, mindkettő azt mondta, hogy nem hengerfejes :D Úgyhogy marad az "egyszerű" vezérléscsere + sallangok + olajcsere + megnézik az olaj mégis hol fogy el, bár a szerelő szerint a 2500-3000 km-enkénti 1 liter olaj nem sok. Hát nem tudom. Ha igy van, akkor minden olajcserekor kell vennem 10 liter olajat, és a maradékot a következő 10e km alatt szép lassan beletöltöm... :huh:

Mondtam Neked hogy csak lecsapódik a cucc attól olyan az olajbeöntő.Az enyém most hogy nincs annyira hideg meg is szűnt. A vízfogyásod meg sok helyről származhat, legsunyibb talán a fűtéscsap, ha szétkapjátok akkor nézzétek meg a 2 hengersor között az olajhűtő fedelénél nem látszik -e vmi, vagy az előtte lévő termosztátnál. Ha vezérlés csere lesz akkor meg célszerű vízpumpát is cserélni sztem mert esetleg ott is folyogathat a blokk elején, bár ha megvannak bontva cseréhez a cuccok akkor ezek rögtön látszanak.

Link to comment
Megosztás:

Mondtam Neked hogy csak lecsapódik a cucc attól olyan az olajbeöntő.Az enyém most hogy nincs annyira hideg meg is szűnt. A vízfogyásod meg sok helyről származhat, legsunyibb talán a fűtéscsap, ha szétkapjátok akkor nézzétek meg a 2 hengersor között az olajhűtő fedelénél nem látszik -e vmi, vagy az előtte lévő termosztátnál. Ha vezérlés csere lesz akkor meg célszerű vízpumpát is cserélni sztem mert esetleg ott is folyogathat a blokk elején, bár ha megvannak bontva cseréhez a cuccok akkor ezek rögtön látszanak.

Reméelm iss, hogy csak lecsapódás, mivel mindenki ezt mondta, csak az zavart, hogy qrva sok, de kevesebb lett a dzsuva, mint múltkor. Ill. van itt a vársoban másik 2 MV6-os cimbim, nekik fekete az olajbeöntő, mint a szén...

Vezérléscsere = vezérműszíj, görgők, vízpumpa + a nemrég kicserélt szelepfedél tömítés iss, ha már megkeményedett... + olaj,- és szűrőszűrő

A görgő kerül qrva sokkba, hogy rohadjon meg...

Link to comment
Megosztás:

Reméelm iss, hogy csak lecsapódás, mivel mindenki ezt mondta, csak az zavart, hogy qrva sok, de kevesebb lett a dzsuva, mint múltkor. Ill. van itt a vársoban másik 2 MV6-os cimbim, nekik fekete az olajbeöntő, mint a szén...

Vezérléscsere = vezérműszíj, görgők, vízpumpa + a nemrég kicserélt szelepfedél tömítés iss, ha már megkeményedett... + olaj,- és szűrőszűrő

A görgő kerül qrva sokkba, hogy rohadjon meg...

Ha rám hallgatsz akkor megnézed EBAY-on, az angoloknál kapsz GATES-et, kb 80 font plussz

posta. 100font alatt maradsz, hivatalos Vauxhall üzletek árulnak cuccokat (olajhűtőt én pl itt vettem).

Így kijössz kb 33e forintból vezérlés tekintetében. Szal nézd meg - persze ha van kedvezményed Mo-n akkor kb pont ugyanitt vagy.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom elképzelni, hogy ez terhelésfüggő lenne. De majd Koriék megmondják... :)

Viszont a héten 2 szerelő iss megnézte a vasat HF ügyben, mindkettő azt mondta, hogy nem hengerfejes :D Úgyhogy marad az "egyszerű" vezérléscsere + sallangok + olajcsere + megnézik az olaj mégis hol fogy el, bár a szerelő szerint a 2500-3000 km-enkénti 1 liter olaj nem sok. Hát nem tudom. Ha igy van, akkor minden olajcserekor kell vennem 10 liter olajat, és a maradékot a következő 10e km alatt szép lassan beletöltöm... :huh:

Legalább mindig friss olaj lesz a vasban. Komolyra fordítva szerintem meg dolgozó lány sok! Nekem 10000 alatt 1, max 2 litert kellett utántöltenem...

Link to comment
Megosztás:

Brezsy. Nekem nem a hf-ről, hanem egy vízcsőről folyott a víz a jeladóra. 3000-3400-nál nem pörgött jobban, hidegen kb 500-zal feljebb ment. Ki lett cserélve, de a hengerfejezés csak egy év múlva következett, de nekem nem volt olyan trutyis a motorom, mint neked, hanem a vízrendszerbe nyomta be a kompressziót.

MalterKoma. Nekem két olajcsere között kb 2-3 liter olajat kell utánatölteni, bár az olajteknő tömítéseknél szivárog az olaj. Ha még nem volt cserélve a Hf tömítés, és elhagytad a kb 170e km-t biztos lehetsz benne, hogy kaki a tömítésed. Ilyenkor elég olajos a blokk oldala, vagy kőkemények a vízcsövek. De eddigre a kipuff sortömítés is csereérett, mert hidegen kifúj. Trutyi nekem is ki szokott csapódni télen az olajbeöntő sapkán.

Link to comment
Megosztás:

MalterKoma. Nekem két olajcsere között kb 2-3 liter olajat kell utánatölteni, bár az olajteknő tömítéseknél szivárog az olaj. Ha még nem volt cserélve a Hf tömítés, és elhagytad a kb 170e km-t biztos lehetsz benne, hogy kaki a tömítésed. Ilyenkor elég olajos a blokk oldala, vagy kőkemények a vízcsövek. De eddigre a kipuff sortömítés is csereérett, mert hidegen kifúj. Trutyi nekem is ki szokott csapódni télen az olajbeöntő sapkán.

Kori!Akkor nem iss vészes az olajfogyásom. Azé mondom a 10 l olaj elég egy periódusra, belemegy a 6 liter, a többit meg öntözgetem utána.

Hf tömítés volt-e cserélve, nem tudom. Blokk oldala nem olajos, csövek sem kemények, víz tiszta, alig fogy, eccer töltöttem rá 3-4 decit, nívópálcán iss tiszta az olaj. Nem füstöl fehére, sem kékesen. Ezeket az egyértelműen árulkodó jeleket véginéztük. Kipuff vhol kifúj a középdobnál egy picit, de nem a sortömítésnél szerencsére...

TD! anno a dízelem 1/2 liter olajat evett meg egy csereperiódus alatt

A 7en felrakom a nyári kerekeket, kiváncsi vagyok, hogy áll rajta. Biztos nem lesz olyan ütős, mint a 18-asok, de nem lesz rossz szerintem ez sem...

Link to comment
Megosztás:

Ma megejtettem a generátor cserét.Terheletlenül(álló helyzeteben)gyönyörűen tartja a 14.8V 6000-es fordulaton is.DE a problémám még mindig meg van igaz nem olyan durván, mint előtte.Ha lerugom neki és 5000 körül elvállt nincs semmi dadogás,de sport fokozatban ledadog 5000 körül,check controll kivillan,meg elég durva dombon felfelé lerúgva 4500-nál szintén ledadog(olyan leszabályozásos dadogás).X-akta :huh: ........Előtte sz@r generátorral("zárlatos") egyfolytában ladadogott 4000 felett.Most keresek BAranyában autódiagnosztikai "szervízt"...... :D

hf-es a vas.kicsit folyik a vizem :D szerintetek ehhez van valami köze a ledadogásomnak(leszabályozásnak)4000 fölött?(de van úgy hogy 5000-ig is elforog dadogás nélkül).TECH 1 azt mondta hogy ilyenkor mintha nem lenne jel a főtengő ford. jeladótól.Jeladót megnéztük,kimértük és jó,csatik jók,nincs kábel szakadás.Új jeladóval is ez lett a jelenség egy idő után.A generátorom cserélve lett,mert "zárlatos" volt,most jó a fessz és így is leszabályoz,ledadog.A sz@r generátorom okozhatott valami galibát?Dark és Kori is volt hasonló cipőben asszem(hf kontra víz kontra jeladó).Nektek folyamatosan sz@r volt a jeladó?Vagy csak nagyobb terhelésnél?

Sok... 14,4 lehetne a max töltés. Nem merül a műszeredben az elem? :)

Jeladót hiába méricskéled, attól még lehet szar. Ha a másik utángyári volt, ami belekerült, az is lehet szar (főleg ha facet volt).

Kellene egy kis segítség.A böbi (X20XEV) kicsit megadta magát.Vennem kellene hozzá jobboldali segédirányítókart, meg satbilizátor összekötő golyósrudat. Szerintetek hol és milyen márkát ill. mennyiért érdemes venni?

Én utángyári cuccot vettem a Csergőből, segédkar asszem 7-8e volt, kormányösszekötők kompletten együtt 20 körül.

Ez két éve volt... kormányösszekötők már megadják lassan magukat, segédkar még bírja kicsit :lol: Ennyire jó az utángyári,

bár mással még nincs tapasztalatom. 50e km és csere.

Link to comment
Megosztás:

Gyári GM jeladó lett belerakva 32e-ért. A generátor azóta teljesen meghalt :huh: Most visszament a régi generátor, de 3500-nál nem pörög többet, mert ledadog. Tech2-vel rávillantottak, és a főtengely jeladót dobta ki hibának. Azonban a hibakód csak akkor van, ha ledadog. Nekem mikor meghalt a jeladóm, állandóan világított a motorlámpa. Egyébként a Hall-jeladót is inaktívnak jelezte ami állítólag szintén gáz.

Link to comment
Megosztás:

Gyári GM jeladó lett belerakva 32e-ért. A generátor azóta teljesen meghalt :) Most visszament a régi generátor, de 3500-nál nem pörög többet, mert ledadog. Tech2-vel rávillantottak, és a főtengely jeladót dobta ki hibának. Azonban a hibakód csak akkor van, ha ledadog. Nekem mikor meghalt a jeladóm, állandóan világított a motorlámpa. Egyébként a Hall-jeladót is inaktívnak jelezte ami állítólag szintén gáz.

Azért dadog le, mert hibát érzékel a főtengely jeladón. ez az oka a ledadogásnak.

A főtengely jeladó is hall-jeladó. :D ezen kívül van egy vezérműjeladó is, az is hall-jeladó :huh:

Link to comment
Megosztás:

Jeladót hiába méricskéled, attól még lehet szar. Ha a másik utángyári volt, ami belekerült, az is lehet szar (főleg ha facet volt).

Jó azt vágjuk, hogy attól még lehet k@ki a jeladó, hogy méricskéljük,de akkor ettől kezdve a megoldás már csak egy szakműhely?DE miért csak emelt fordulatszámon szar,meg mikor felvált "5."-be és vissza esik a fordulat 1800-1900-re akkor is naon picit rángat. egy jeladó vagy jó vagy nem.Nem???Na mindegy én nem értek hozzá, úgy néz ki áprilisban megy szerelőhöz HF-re, akkor majd csak kideríti, hogy ez mi.

Ja és még egy.Azt mondod, hogy a főtengő jeladó és a vezérműtengely jeladó is hall.Akkor a TECH2 mit ért Hall jeladón?Mert van külön főtengely ford.sz. jeladó is a kütyün, meg Hall jeladót is néz külön..Én sötét vagyok ezekhez(na minnyá jön az ombucman a "sötét "miatt :huh: ),azért kérdezem.

Link to comment
Megosztás:

Mindkét jeladó (főtengely és a vezérműtengely) is ugyanolyan hall-effektus elven működik. Ezért hívják őket hall-jeladónak.

És pont lehet úgy szar, hogy néha jó, néha nem. Konkrétan a szíjtárcsán levő rovátkák okoznak benne elektromágneses lengéseket,

melyeket a benne található elektronika impulzussá alakít. Ezeket pedig az ecu dolgozza fel fordulatszám és pozíció adatokká :)

még annyit megtehetsz, hogy ellenőrzöd a szíjtárcsát, nincs-e deformálódva kicsit, vagy nem-e túl nagy a távolság a jeladónak...

kb fél mm-re kéne lennie a tárcsától, tehát nagyon közel :huh:

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem az EPC-ben mi lehet a főtengelyen. Egy tárcsa van felcsavarozva a főtengely végére. Azt azonban nem tudom, hogy ez olajban forog, vagy ott már nincs olaj, illetve a csavarok mennyire könnyen lazulnak le, és esetleg ez miatt megy el a jel.

Link to comment
Megosztás:

Mindkét jeladó (főtengely és a vezérműtengely) is ugyanolyan hall-effektus elven működik. Ezért hívják őket hall-jeladónak.

És pont lehet úgy szar, hogy néha jó, néha nem. Konkrétan a szíjtárcsán levő rovátkák okoznak benne elektromágneses lengéseket,

melyeket a benne található elektronika impulzussá alakít. Ezeket pedig az ecu dolgozza fel fordulatszám és pozíció adatokká :)

még annyit megtehetsz, hogy ellenőrzöd a szíjtárcsát, nincs-e deformálódva kicsit, vagy nem-e túl nagy a távolság a jeladónak...

kb fél mm-re kéne lennie a tárcsától, tehát nagyon közel :huh:

köszi.A jó pap holtig tanul(én még nem szeretném befejezni a tanulmányaimat... :D )

Link to comment
Megosztás:

Rákerestem az ebay-en, és szinte minden kérdésemre válasz találtam. A főtengely egy snkájára van felfogatva, és olajban forog. A következő az lesz, hogy kiszedjük a jeladót, és megnézzük, hogy mozog-e illetve sérült-e a tárcsa.

sógi, kevés lesz az egy garázs....dupla garázs-dupla aknával és lassan nyithatod a műhelyed :huh: :) .Leborulok a probléma megoldó képességed előtt :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.