Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Dark!

Eléggé sokértelműen lehet felfogni az új "uniós" forgalmit. :D

Tehát a forgalmi szerint van ilyen bejegyzés, hogy saját tömeg (1490kg),

meg együttes tömeg (2115kg). Viszont nincs benne olyan, hogy megengedett legnagyobb össztömeg, amire a szabály hivatkozik. Tehát már itt bukik az a dolog, hogy jogosan büntet meg az út szélén a kpm-es, ugyanis nála nincs hivatalos papír arról, hogy mennyi a legnagyobb megengedett össztömege az autómnak. :D

Tehát tőlem elmehet a picsába, és bármit baszakodik, hívok egy rendőrt, és megbeszélhetik egymás között a definíciókat. Én meg közben szépen megyek az utamra. :(

De legrosszabb esetben is feltesznek a teherautóknak kirakott mérlegre,

és elhiszik hogy nincs 3,5t az omega + tréler megengedett össztömege. :D

Namost továbbmenve, amint meglesz a gépkönyv, lesz intézve az új

forgalmi az Astrára, és abban már nem 1035kg lesz bejegyezve. :D

És lehet 400, valamint 450kg önsúlyú trélert hozni, aminek 1,5t a

megengedett össztömege. Itt már csak kilók kérdése a kicsúszás a

3,5 tonnából, amin asszem nem fogunk összeveszni az út szélén. Remélem. :lol:

Ha meg ezért képesek kib@szni velem, akkor csesszék meg.

Leteszem az Omegát eléjük, bezárom, és megyek tovább a versenyautóval. :D

Utánam biztos nem fognak jönni. :(

Link to comment
Megosztás:

Akkó mondom neki hogy hajoljon le... :twisted: :( :(

Más: valaki tud segíteni abban, hogy Omegánál a 296-os és a 286-os tárcsához

más-más, vagy egyforma a betét? Mert az EPC-n külön cikkszámon

szerepel, de pl. a Bárdinál egyforma cikkszámon fut az u.gy. cucc

mindkettőhöz. Jó lenne ha egyforma lenne. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Blitz!

Csak azt nem tudom, hogy a gépemen most Lucas vagy Ate féknyereg van...  :roll:  

Mert az ATE-re Bárdi is másikat ír, de Lucas-ra ugyanazt.

A fene se tud már kiigazodni a sok változtatáson egy típuson belül...  :shock:

2.0 és 2.0 16V V1999999 alvázszámig egy féle (Ate), a későbbiek, illetve a nagyobb motorosok egy másik fajta(Lucas). ( Ha a betét tetején bajuszrugó van, akkor Lucas, ha a betét két oldalán szárnyacska van, akkor Ate)

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Azt hiszem nem értetted...

Az "együtes tömeg" a saját tömeg és a teherbírás összege (erre van a KPM-nek egy belső rendelkezésű útmutatója). Ez a megfogalmazás (tudomásom szerint) a teherjárművek miatt van. Szóval amennyiban a forgalmiban az autó együttes tömegének és a tréler együttes tömegének tömegének az összege több mint 3500 kg "E" kategóriára van szükség. Az ellenkezőjét nem hinném hogy bármelyikkel (rendőr, KPM-es) sikerül elhitetni.

Mindezeknek azért jártam utánna, mert egy 1200 kg-s Bayliner motorcsónakkal mennénk a nyáron Horvátországba... Arra jutottam, hogy beíratkozom autósiskolába, és lesz "E"-s jogsim. Kevesebbe fog kerülni, minthogy egyszer véletlenül az emberemre akadjak KPM-es vagy rendőr személyében...

Lehet csűrni-csavarni a dolgot, de egy közlekedési előadót, vagy bírót szerintem nem tudsz meggyőzni az igazadról.

Link to comment
Megosztás:

Én értem miről beszélsz, de nem hiszem hogy +65kg olyan kimagyarázhatatlan lenne esetemben. :(

Sajnos nincs annyi lóvém, hogy E jogsit csináljak.

Ami igazán idegesít az egészben, az az, hogy Én érezzem magam szemét

szabályszegő undorító féregnek ezért, míg az audis és terepjárós bunkók

büntetlenül állnak meg buszmegállóban, zebrán, vagy éppen hajtanak

át piroson... Vagy egy nálam sokkal idősebb féktelen ifa jön szembe

az úton olyan környezetszennyezést csinálva, hogy felezési időt lehet

rá számolni...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a határt valahol meg kell húzni. Ha 65 kg-ot elnéznek neked, akkor a következőnek a 130 kg pluszt miért ne? A tiednél ő is csak 65-tel több. Ez van.

Egy dolog, hogy a sarki rendőr ezt valószínűleg elnézi, de ha az a féktelen Ifa lebontja a versenyautódat a trailerrel együtt, nem lesz olyan biztosító, amelyik kifizeti a károdat, mert 65 kg-mal túllépted a "keretet", és jogsi nélküli vezetőnek sosem fognak fizetni, még akkor sem, ha nem hibás.

Link to comment
Megosztás:

Fékbetétek:

négyhengeresek 97/08-ig:

tárcsa átmérő: 286 mm

tárcsavastagság új: 24 mm

középvastagság finomszabályozás után: 22.5 mm

min vastagság: 21 mm

betétvastagság: 17,5+-0,6 mm

négyhengeres 97/09-től és hathengeresek:

296 mm

28 mm

26.5 mm

25 mm

17,5+-0,6 mm

De felhívtam jakab gyulát pécsen. Válasza: nem ua.mint a hathengereseké a négyhengeresé kissebb és a gyári garnitúra 10500 huf, a hathengeresé pedig 11600 huf.

Link to comment
Megosztás:

Greg!

Az a része be van vállalva. Max ifás bácsi utána leesik véletlenül

egy lépcsőről. 8)

Nekem a "hivatalos közeg" ne duzzogjon, az a fő. :(

Kori!

Köszi az utánajárást. Mondjuk engem az érdekelne, hogy az A Omega

296-os nyergéhez való fékbetét (2.6,3.0,3.6 volt a dobozán) jó-e a 286-hoz,

mert akkor nem kellene vennem feleslegesen, mivel a versenyautón

most ilyen van, és azt Ferodora szeretném amúgy is cserélni.

Csak mielőtt szétszedjük mindkét autó fékét, jó lenne okosodni. :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.