Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Hajhó!

Ezt kipróbálom, köszönöm. 1200ft nem tétel még ha csak próba lesz is. Az a baj, hogy annyira nem sikerült alákúsznom még és csak a kocsi hátuljával foglalkoztam. Ott semmit nem látok ami problémás lehetne. A kardáncsapágy pedig sanszos lehet mert nem rég lett átépítve automatáról manuálisra. Ki tudja mi volt esetleg rossz amit nem cseréltek ki. Erre mindenesetre ránézek. Köszi a segítséget.

hello :rolleyes:

Aknából csináld feltétlenül, meg ha szétszedet a kardán-t (két részből áll) akkor vigyázz mikor rakod össze mert a fogai nem egyformák egy két helyen és csak egyféle képpen elhet összerakni (kiengyensúlyozás szempontjából) szval csak akkor jó ha könnyen össze megy .

Link to comment
Megosztás:

Erről az ügyről GSIZoli tudna mesélni, mintha neki is lett volna valami ilyen problémája. Automatáról építette át kézire, és utána nem klappolt valami. Kérdezd meg, vagy keress vissza (talán a váltó topicban... asszem), én lusta vagyok :rolleyes:

Igen fémes hang jött 1500-2000-es fordulat között, de nekem a váltó felől.Egy ismerős azt mondta, hogy szerinte a motorból jön a hang ugyanis csak ebben a fordulatszám tartományban jelentkezett. Viszont tekintve a motor állapotát lehet hogy nem csoda, hogy vmi hangot adott, végső mérleg: 5. henger fala sérült, 6. dugattyú alsó széle letörve, a főtengely se volt 100-as azon is kellett "faragni" - gépműhely csak azt mondta, hogy "kapott az is", olajnyomás szabályzó szelep alatt alátét.Nem kell kommentálni gondolom...

Remélhetőleg a héten össze tudjuk rakni és nem lesz a szerlés kapcsán gond vele, na és persze ki is tudom próbálni.

Link to comment
Megosztás:

Igen fémes hang jött 1500-2000-es fordulat között, de nekem a váltó felől.Egy ismerős azt mondta, hogy szerinte a motorból jön a hang ugyanis csak ebben a fordulatszám tartományban jelentkezett. Viszont tekintve a motor állapotát lehet hogy nem csoda, hogy vmi hangot adott, végső mérleg: 5. henger fala sérült, 6. dugattyú alsó széle letörve, a főtengely se volt 100-as azon is kellett "faragni" - gépműhely csak azt mondta, hogy "kapott az is", olajnyomás szabályzó szelep alatt alátét.Nem kell kommentálni gondolom...

Remélhetőleg a héten össze tudjuk rakni és nem lesz a szerlés kapcsán gond vele, na és persze ki is tudom próbálni.

Én már csak kíváncsiságból is visszakeresnék, hogy ki, és mit tett az autóval ;)

Nem fenyegetés, meg szemrehányás miatt, csak a kíváncsiság :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Miért neked nem?.... ;) :rolleyes:

Nem igazán...

Amúgy Flowa jó gyerek... csak nem értettétek meg egymást....

Ezt ki mondta? Miben nem értettük meg egymást? Hogy az elveinek hátat fordított és elmart maga mellől mindenkit?

Amúgy vhol vidéken nevelgeti az ikreit, legutolsó infóim szerint...

Az jó. Akkor legalább lefoglalja magát...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Egy vidéki márkatársunknak kellene V6-os omegába egy olajhűtő S.O.S !!Utánvéttel megbízhatóan fizet,ezt tanúsítom!A tel. száma:0670-553-89-09

FC connect -re keress rá. Nagyon korrekt srác. Itt talán Mifi néven fut (de lebhet, hogy csak az omegaforeverre van regelve) Ha sürgős, akkor hívd, mert a mailkkra sérvesen válaszol. Száma: 704334426

Link to comment
Megosztás:

Összeratam az autót a motor ki után, el is indult elsőre. Vállon is veregettem Magam, de aztán letöröltem a moslyt a képemről... az a gond, hogy varrógép hangja van a V6 mellett...1 max 2db hidrotőke vagy valami erősen hangot ad. 3 szerelő megnézte és 2 egyértelműen azt mondja hogy hidrotőke. Még 2 emberrel meghallgattatom hétőn.

Az a kérdésem, hogy a hidrotőkék most úgy lettek visszarakva, hogy ki lettek nyomva előtte, hogy majd az új olaj feltölti őket, viszont áztatni nem áztattam vagy ilyesmi.

Ha csattog akkor az azt jelenti hogy nem töltődik fel mert ganés?Visszarakás előtt megnyomkodtam kézzel és mindegyik visszrugózott. Meg tudom azt állapítani hogy melyik a xar?Gondolok arra hogy kiszedeném újra és amelyikben nincs olaj az kaki, vagy ez nem ilyen egyszerű?

Mi egyébként a korrekt 100%-os hidrotőke pucolásnak a módja? - mert van otthon még 24db max azokat kipucolom azt belerakom...ha belerakom pumpáljam fel előtte tiszta olajjal, vagy kinyomott állapotban menjen inkább vissza???

Link to comment
Megosztás:

Összeratam az autót a motor ki után, el is indult elsőre. Vállon is veregettem Magam, de aztán letöröltem a moslyt a képemről... az a gond, hogy varrógép hangja van a V6 mellett...1 max 2db hidrotőke vagy valami erősen hangot ad. 3 szerelő megnézte és 2 egyértelműen azt mondja hogy hidrotőke. Még 2 emberrel meghallgattatom hétőn.

Az a kérdésem, hogy a hidrotőkék most úgy lettek visszarakva, hogy ki lettek nyomva előtte, hogy majd az új olaj feltölti őket, viszont áztatni nem áztattam vagy ilyesmi.

Ha csattog akkor az azt jelenti hogy nem töltődik fel mert ganés?Visszarakás előtt megnyomkodtam kézzel és mindegyik visszrugózott. Meg tudom azt állapítani hogy melyik a xar?Gondolok arra hogy kiszedeném újra és amelyikben nincs olaj az kaki, vagy ez nem ilyen egyszerű?

Mi egyébként a korrekt 100%-os hidrotőke pucolásnak a módja? - mert van otthon még 24db max azokat kipucolom azt belerakom...ha belerakom pumpáljam fel előtte tiszta olajjal, vagy kinyomott állapotban menjen inkább vissza???

Hallottam olyanról, hogy ultrahangos mosóban ki lehet pöpecül takarítani. más módszerről nem tudok.

Elvileg csak annyi ja, hogy összenyomva érdemes visszarakni őket.

Csattogni jellemzően akkor szokott, ha nem nyomja szét az olaj. Lehet hogy valóban szutyok ment bele.

Nemhiába, mindig öröm autót javítani... :D

Nekem egy korábbi autóm volt vezérlés mókolás után hidrotőkés, de aztmondták szakik, hogy tenni kell rá magasból, kicsit hígabb olaj kell bele, és az első párezer km-en elhallgat. végülis így is lett.

Link to comment
Megosztás:

Hallottam olyanról, hogy ultrahangos mosóban ki lehet pöpecül takarítani. más módszerről nem tudok.

Elvileg csak annyi ja, hogy összenyomva érdemes visszarakni őket.

Csattogni jellemzően akkor szokott, ha nem nyomja szét az olaj. Lehet hogy valóban szutyok ment bele.

Nemhiába, mindig öröm autót javítani... :D

Nekem egy korábbi autóm volt vezérlés mókolás után hidrotőkés, de aztmondták szakik, hogy tenni kell rá magasból, kicsit hígabb olaj kell bele, és az első párezer km-en elhallgat. végülis így is lett.

Ok. Csak hallottam olyat hogy benzinben vagy gázolajban kell áztatni...

Akkor ha azt mondják holnap is hogy htőke, akkor szétszedem a tetejét és megy bele a másik 24db, kicsit pipa vagyok mert pöpec lenne ezt a mostani kakit leszámítva.. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ok. Csak hallottam olyat hogy benzinben vagy gázolajban kell áztatni...

Akkor ha azt mondják holnap is hogy htőke, akkor szétszedem a tetejét és megy bele a másik 24db, kicsit pipa vagyok mert pöpec lenne ezt a mostani kakit leszámítva.. :D

Ja, ez a méreg, nem a cián.

Ráadásul nem olcsók, 5000ft/db, 24 darabbal számolva szép kis summa. Szerencséd hogy van tartalék.

Nemtudom hogy bármilyen áztatás használ-e valamit, nemhiszem hogy bármi is bele tudna menni a furataiba nyomás, meg mozgatás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Ja, ez a méreg, nem a cián.

Ráadásul nem olcsók, 5000ft/db, 24 darabbal számolva szép kis summa. Szerencséd hogy van tartalék.

Nemtudom hogy bármilyen áztatás használ-e valamit, nemhiszem hogy bármi is bele tudna menni a furataiba nyomás, meg mozgatás nélkül.

Van ultrahangos mosóhoz hozzáférésem lehet hogy ez is megér egy próbát...

Viszont az prosztó dolog ha 1 hét után visszateszem a haznált szelepfedél tömiket és veztengely szimeringeket?Illetve a prosztón felül folyhat emiatt hogy 1 hetet autóban volt?

Link to comment
Megosztás:

Van ultrahangos mosóhoz hozzáférésem lehet hogy ez is megér egy próbát...

Viszont az prosztó dolog ha 1 hét után visszateszem a haznált szelepfedél tömiket és veztengely szimeringeket?Illetve a prosztón felül folyhat emiatt hogy 1 hetet autóban volt?

sztem nem para. kérdés hogy mennyire fog tömíteni. de nem olyan nagy meló cserélni, szal azt a párezer ft-ot megéri spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Van ultrahangos mosóhoz hozzáférésem lehet hogy ez is megér egy próbát...

Viszont az prosztó dolog ha 1 hét után visszateszem a haznált szelepfedél tömiket és veztengely szimeringeket?Illetve a prosztón felül folyhat emiatt hogy 1 hetet autóban volt?

Ismerek valakit, aki vissza tudja tenni a régi tömítést! :D

Link to comment
Megosztás:

Összeratam az autót a motor ki után, el is indult elsőre. Vállon is veregettem Magam, de aztán letöröltem a moslyt a képemről... az a gond, hogy varrógép hangja van a V6 mellett...1 max 2db hidrotőke vagy valami erősen hangot ad. 3 szerelő megnézte és 2 egyértelműen azt mondja hogy hidrotőke. Még 2 emberrel meghallgattatom hétőn.

Az a kérdésem, hogy a hidrotőkék most úgy lettek visszarakva, hogy ki lettek nyomva előtte, hogy majd az új olaj feltölti őket, viszont áztatni nem áztattam vagy ilyesmi.

Ha csattog akkor az azt jelenti hogy nem töltődik fel mert ganés?Visszarakás előtt megnyomkodtam kézzel és mindegyik visszrugózott. Meg tudom azt állapítani hogy melyik a xar?Gondolok arra hogy kiszedeném újra és amelyikben nincs olaj az kaki, vagy ez nem ilyen egyszerű?

Mi egyébként a korrekt 100%-os hidrotőke pucolásnak a módja? - mert van otthon még 24db max azokat kipucolom azt belerakom...ha belerakom pumpáljam fel előtte tiszta olajjal, vagy kinyomott állapotban menjen inkább vissza???

Anyagigény:

-1 szelepfedél tömités + fekete loctite paszta

-1 literes flakon hideg zsiróldó (Szent Mórícz)

-1 flakon brigéciol

-műanyag tál

-kompresszor

-wd 40 spray

-legalább 2 liter mézes pálinka

Munkaigény:

-1-2 nap.

Részletes leírás:

-értelemszerűen a motor tetejét, vezérlést szétszeded, hogy megkaparintsd a hidrotökéket

-szétszeded a hidrotőkéket meleg vizzel kimosod és beáztatod a fenti löttyökbe

-kompresszorral kinyomatod őket, lehetőleg úgy, hogy ne fröcsköld a szemedbe a hideg zsiroldót, mert akkor mehetsz a kórházba a szemészetre

-ezeket addig ismétled, amig a hidrotőkék teljesen fémtiszták nem lesznek (kb 4-5 menet kell)

-fontos, hogy minden hidrotőkét a saját belsejével rakj össze

-cserélni csak akkor kell, ha a hidrotőke oldala kopott. Ez ritkán fordul elő. Ha a hidrotőke-hengerfej közötti érinkező hengerfelületen a hengerfej bemaródásig kopott, akkor új hengerfej kell, de ez abszolút nagyon ritka eset. A kopogást ugyanis a hidrotőkékben lerakódó olajkoksz és sár, valamint az azokból képződő aszfalt okozza.

Copyright by Ugri

Link to comment
Megosztás:

Anyagigény:

-1 szelepfedél tömités + fekete loctite paszta

-1 literes flakon hideg zsiróldó (Szent Mórícz)

-1 flakon brigéciol

-műanyag tál

-kompresszor

-wd 40 spray

-legalább 2 liter mézes pálinka

Munkaigény:

-1-2 nap.

Részletes leírás:

-értelemszerűen a motor tetejét, vezérlést szétszeded, hogy megkaparintsd a hidrotökéket

-szétszeded a hidrotőkéket meleg vizzel kimosod és beáztatod a fenti löttyökbe

-kompresszorral kinyomatod őket, lehetőleg úgy, hogy ne fröcsköld a szemedbe a hideg zsiroldót, mert akkor mehetsz a kórházba a szemészetre

-ezeket addig ismétled, amig a hidrotőkék teljesen fémtiszták nem lesznek (kb 4-5 menet kell)

-fontos, hogy minden hidrotőkét a saját belsejével rakj össze

-cserélni csak akkor kell, ha a hidrotőke oldala kopott. Ez ritkán fordul elő. Ha a hidrotőke-hengerfej közötti érinkező hengerfelületen a hengerfej bemaródásig kopott, akkor új hengerfej kell, de ez abszolút nagyon ritka eset. A kopogást ugyanis a hidrotőkékben lerakódó olajkoksz és sár, valamint az azokból képződő aszfalt okozza.

Copyright by Ugri

Kösz, ha megvan a "biztos diagnózis" a zaj tekintetében megcsinálom!!

Link to comment
Megosztás:

Anyagigény:

-1 szelepfedél tömités + fekete loctite paszta

-1 literes flakon hideg zsiróldó (Szent Mórícz)

-1 flakon brigéciol

-műanyag tál

-kompresszor

-wd 40 spray

-legalább 2 liter mézes pálinka

Copyright by Ugri

Várjálcsak... Mi haszna van a mézesbe áztatott hidrotőkének!? :D ^_^ :P ;)

Link to comment
Megosztás:

Belevágtam brigéciolba a hidrótőkéket, csücsült benn 20 órát...viszont most kivettem és eltűnt a szép ezüst színe,olyan mintha a brigéciol lezabálta volna és helyette matt szürke lett, néhol még van egy kis ezüst , de nem lehet lekaparni a matt xart róla ahol az van (féktisztító, WD40, nitrohigító, denszesz, stb...), létezik hogy megette az ezüst színű réteget róla???Egyébként szerintem nem fogok én sokat xarozni ezzel (főleg ha ez a 24 db most kuka...!!! :D ), fogóval óvatosan kihúzogatom a dugattyúkat azokból amiket kiszedek a kocsiból, benzinbe áztatom egy kicsit,átmosom féktisztítóval megnyomatom hogy az oldalán is follyon belőle azt összerakom.Nem lesz időm így több napot takarítani sajna ha nincs tarcsi amit előkészíthetek..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.