Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Mi a fülem 155e egy motorcsrében? Felén 30e körül van a motor ki-be. Ha szla is kell, akkor sem hinném, hogy 50e-nél több lenne. És még el is b@sszák. Ismét csak kitartást bírok kívánni :lol:

Legutóbb én is 20ért vettem ki egy motort, és ment be egy másik.

Ez a motor a 2.0DTI-vel egyetemben a legritkább, és a dieselek közül a legerősebb motor az Omegákban. Az automata váltó itt már 5 gangos. A poén, hogy ugyanez a váltó van a BMW-kben ezzel a motorral. Kategőriára egysormék, csa Mo-on a vesének nagyobb a presztizse. Hogy melyik kényelmesebb, már vitatkoznék. Sztem az Omega nagyobb belül, és kényelmesebb. Hogy miért ennyi, azt az eladó tudná megmondani. De nem hinném, hogy rosszabb autó, mint egy bömös vagy egy pápaszemes merci. A mercinél, viszont ezerszer szebb, még a B2 is.

Ja, csak a bajorok még 12 Le-vel feljebb tornászták a vesés kocsit, ue a motorral.

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltük az első lengőkarokban az összes szilentet.

Hát mit mondjak, elég nagy szívás volt kiütni a régieket, elég komoly szerszámot kellett végül használni, ami megindította a nagyokat. :lol:

Remélem most nagyon sokáig nem kell hozzányúlni, ha mégis, akkor tuti Poliuretán szilenteket fogok bele esztergálni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kipörgésgátló csak a V6-okban volt gyárilag. Ha nem működik, akkor ott vmi bibi van. Az ABS egység tetejére rá kell lennie írva, hogy ABS/TC.

Az enyém is v6 akkor ott kéne,hogy legyen. Vagyis ott van,de nem mükodik. Holnap ugysincs melo,megnézem az ABS relét,biztit és hogy a vezérloegységre mi van irva. Na meg azt hogy egy hét alatt (kb.500km),hova tünt 1L olaj.

Link to comment
Megosztás:

Ez a motor a 2.0DTI-vel egyetemben a legritkább, és a dieselek közül a legerősebb motor az Omegákban. Az automata váltó itt már 5 gangos. A poén, hogy ugyanez a váltó van a BMW-kben ezzel a motorral. Kategőriára egysormék, csa Mo-on a vesének nagyobb a presztizse. Hogy melyik kényelmesebb, már vitatkoznék. Sztem az Omega nagyobb belül, és kényelmesebb. Hogy miért ennyi, azt az eladó tudná megmondani. De nem hinném, hogy rosszabb autó, mint egy bömös vagy egy pápaszemes merci. A mercinél, viszont ezerszer szebb, még a B2 is.

Amikor a 2.2-t árultam, felhívott egy fickó, mert ugyan volt egy ilyenje, de balga módon eladta, vett egy 525 Bimmert -ugyanaz az évjárat, csak a 3 gyerekülés nem fért el egymás mellett, míg az Omegában igen... szal ezért keresett újra B2 Omegát :lol: Nekem sose volt Bimmerem, Merdzsóm, de pl exem ismerősének volt 2001 es E Merci - és mikor beült a 2001 es Omegába, hát odavolt a gyönyörtől, hogy mennyivel szebb belül, mint a Merci.. női ízlés :) :lol: Szubjektív stb, de ezek tények. Az ár meg.. örülj neki, hogy olcsóbb mint a "presztízsmárkák" amikben esetleg ugyanaz a motor meg váltó leledzik :D

Link to comment
Megosztás:

Végignézve a képeket, a motortérben a klímahűtő érdekesen áll, és kiváncsi volnék, hova tűnt a takaró müanyagja?

Nekem a rendszám tűnt fel. JPZ-s rendszámok valamikor 2005 körül voltak. Az autó meg 2002-es, és Magyaro-i... Vajon miért kapott új rendszámot?

Lehet hogy romjaiből épült újjá pl egy IFA-val való közeli találkozás után, esetleg 2005-ig taxiként Pesten rótta az utakat? :lol: :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a motor a 2.0DTI-vel egyetemben a legritkább, és a dieselek közül a legerősebb motor az Omegákban. Az automata váltó itt már 5 gangos. A poén, hogy ugyanez a váltó van a BMW-kben ezzel a motorral. Kategőriára egysormék, csa Mo-on a vesének nagyobb a presztizse. Hogy melyik kényelmesebb, már vitatkoznék. Sztem az Omega nagyobb belül, és kényelmesebb. Hogy miért ennyi, azt az eladó tudná megmondani. De nem hinném, hogy rosszabb autó, mint egy bömös vagy egy pápaszemes merci. A mercinél, viszont ezerszer szebb, még a B2 is.

Hirtelen ezen a példányon akadt meg a szemem elég élhetőnek tűnik ezzel a motorral! Csak azért kérdezem mert 1-1,5 milla körül G astrákat, lepukkant H-kat és más márkák "autóit" lehet venni!

Egy "kisebb" 2.0 vagy 2.2 es benzines vagy 2,5-ös dízelnek kb. mennyit tesz ki a fenntartása? (szervizelés, fogyasztás egyebek) Megbízhatóságban milyen a B2?

Mondjuk az nekem is szemet szúrt, hogy analóg a km számláló pl. :lol:

u.i:

Tudom, hogy a faceliftes a B2, de a hasznaltauto.hu C-ként hozza és ezért írtam így , hogy "C" :lol: ..mind1

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen ezen a példányon akadt meg a szemem elég élhetőnek tűnik ezzel a motorral! Csak azért kérdezem mert 1-1,5 milla körül G astrákat, lepukkant H-kat és más márkák "autóit" lehet venni!

Egy "kisebb" 2.0 vagy 2.2 es benzines vagy 2,5-ös dízelnek kb. mennyit tesz ki a fenntartása? (szervizelés, fogyasztás egyebek) Megbízhatóságban milyen a B2?

Mondjuk az nekem is szemet szúrt, hogy analóg a km számláló pl. :lol:

u.i:

Tudom, hogy a faceliftes a B2, de a hasznaltauto.hu C-ként hozza és ezért írtam így , hogy "C" :lol: ..mind1

Fogyasztás lábfüggő, a kisebb, benzines (mivel 2 literes nincs, csak 2,2-es) beéri 8 liter körüli fogyasztással (városban természetesen több, 10lityi körül simán).

Továbbá kimaradt, hogy igaz hogy figyelembe kell venni a nagy űrtartalom, meg a relatív nagy teljesítmények miatti adót, biztosítást (főleg hogy pont a 100kW fölötti kategóriába esik 2,2es motor is) , átírást is az árképzésnél.

Szervizelése nem vészes ezeknek sem, típushibáikat már kijavítgatták a B1 óta, bár olvasni erre-arra fel-felbukkanó jellegzetes problémákról (pl külföldi fórumokon felbukkan a földpont-probléma, valamint a tipikus világítás bajok), de minden orvosolható, relatív kis ráfordítással.

Ami drágává teszi a szervizelést, az ahogy Kori is mondta, azok a B2 dízel motorjai. Ha neadjisten behal valami, mélyen zsebbenyúlós a sztori, nem találsz csak úgy bontóban ilyesmit, mert elég ritkák...

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztás lábfüggő, a kisebb, benzines (mivel 2 literes nincs, csak 2,2-es) beéri 8 liter körüli fogyasztással (városban természetesen több, 10lityi körül simán).

Továbbá kimaradt, hogy igaz hogy figyelembe kell venni a nagy űrtartalom, meg a relatív nagy teljesítmények miatti adót, biztosítást (főleg hogy pont a 100kW fölötti kategóriába esik 2,2es motor is) , átírást is az árképzésnél.

Szervizelése nem vészes ezeknek sem, típushibáikat már kijavítgatták a B1 óta, bár olvasni erre-arra fel-felbukkanó jellegzetes problémákról (pl külföldi fórumokon felbukkan a földpont-probléma, valamint a tipikus világítás bajok), de minden orvosolható, relatív kis ráfordítással.

Ami drágává teszi a szervizelést, az ahogy Kori is mondta, azok a B2 dízel motorjai. Ha neadjisten behal valami, mélyen zsebbenyúlós a sztori, nem találsz csak úgy bontóban ilyesmit, mert elég ritkák...

Köszi a választ!

Találtam 2literest: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...2.0_16v-4347192

Én inkább benzines párti vagyok! A 2,5 V6-ról mit kell tudni? pl: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...legance-4271985

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Találtam 2literest: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...2.0_16v-4347192

Én inkább benzines párti vagyok! A 2,5 V6-ról mit kell tudni? pl: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...legance-4271985

Üdv

Akko' má inkább 3,2 :D

Amúgy valami miatt nem dícsérik a 2,5-2,6-os motorokat... Erről talán a nagyobb köbcentis cartársak tudnak bővebben...

Nem ír km-et... Gyanús.

Főleg hogy eléggé glancoltnak tűnik...

Ha kopott a pedál, meg fényes a kormány... 250e km minimum.

(és akkor a rózsafüzért még nem is említettem :lol: :lol: :) )

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is v6 akkor ott kéne,hogy legyen. Vagyis ott van,de nem mükodik. Holnap ugysincs melo,megnézem az ABS relét,biztit és hogy a vezérloegységre mi van irva. Na meg azt hogy egy hét alatt (kb.500km),hova tünt 1L olaj.

Egyebkent ezekben a TC szimplan diffizasarban merul ki nem? Nem lehet hogy omegacsabi var csak tul sokat tole? :lol:

1 liter ilyen rovid tavon aligha tud ugy eltunni, hogy ne latsszon hogy merre ment. Tocsa, fust, tagulasitartaly?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Találtam 2literest: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...2.0_16v-4347192

Én inkább benzines párti vagyok! A 2,5 V6-ról mit kell tudni? pl: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...legance-4271985

Üdv

Sztem nincs baj a 2.5-el, vezérlésre figyelni és szigorúan cserélni, ellenőrizni a szokásos V6 dolgokat és rendbentartani (olajhűtő, szelepfedél, motorszellőzés, olajfolyások, stb). Sok minden ua. mint a 3.0 úgyhogy alkatrész van dögivel hozzá, fogyiban sztem 1 literrel jobb mint a 3.0. Ha rendben van tartva akkor elég megbízható autó, a rossz híre is inkább a sok kókány szerelő által lepusztított darab miatt van. A legjobb ha te szerelgeted amihez társ fórmokon is található irodalom.

Link to comment
Megosztás:

Egyebkent ezekben a TC szimplan diffizasarban merul ki nem? Nem lehet hogy omegacsabi var csak tul sokat tole? :lol:

1 liter ilyen rovid tavon aligha tud ugy eltunni, hogy ne latsszon hogy merre ment. Tocsa, fust, tagulasitartaly?

Kora hajnal van,nem értem. :lol: Ha van diffizár,akkor van csak TC? Tocsa nem,de füst volt tegnapelott. De nem folyamatosan,lámpánál várakozva láttam. Szerintem szfedél tomités atta meg magát,de rohadtul nem látni. Vszinű ott folyik rá a kipura,aztán füsté vállik. A finom illat be is jött hozzám.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a rendszám tűnt fel. JPZ-s rendszámok valamikor 2005 körül voltak. Az autó meg 2002-es, és Magyaro-i... Vajon miért kapott új rendszámot?

Lehet hogy romjaiből épült újjá pl egy IFA-val való közeli találkozás után, esetleg 2005-ig taxiként Pesten rótta az utakat? :lol: :lol: :)

Lehet, de manapség divat az átrendszámozás...

Link to comment
Megosztás:

Hirtelen ezen a példányon akadt meg a szemem elég élhetőnek tűnik ezzel a motorral! Csak azért kérdezem mert 1-1,5 milla körül G astrákat, lepukkant H-kat és más márkák "autóit" lehet venni!

Egy "kisebb" 2.0 vagy 2.2 es benzines vagy 2,5-ös dízelnek kb. mennyit tesz ki a fenntartása? (szervizelés, fogyasztás egyebek) Megbízhatóságban milyen a B2?

Mondjuk az nekem is szemet szúrt, hogy analóg a km számláló pl. :lol:

u.i:

Tudom, hogy a faceliftes a B2, de a hasznaltauto.hu C-ként hozza és ezért írtam így , hogy "C" :lol: ..mind1

Felejtsd el! Komolyan és a többi Omegát is! Ha a fenntartási költségek fontosak a számodra, akkor ne ilyet vegyél. Nem rossz szándékkal írom, de ha belevágsz, majd a magad kárán tanulod meg!

Link to comment
Megosztás:

pl:

kell rá költeni de nem tűnik rossznak

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...etestol-4246130

Ezt az autót megnéztem két hete. Remek a fotós, aki fotózta. Az autó jobb oldala kőkeményen sérült, a B oszlop kb 2 cm-rel beljebb van a küszöb vonalától. A jobb hátsó ajtó becsukáskor a doblemezhez ér. A motortérben a két hűtő vadonat új. Az oldalsó műanyag lécek többnyire lógnak rajta. Jobban nem is mélyedtem bele...

Link to comment
Megosztás:

Kora hajnal van,nem értem. :lol: Ha van diffizár,akkor van csak TC? Tocsa nem,de füst volt tegnapelott. De nem folyamatosan,lámpánál várakozva láttam. Szerintem szfedél tomités atta meg magát,de rohadtul nem látni. Vszinű ott folyik rá a kipura,aztán füsté vállik. A finom illat be is jött hozzám.

TC-nel arra gondoltam, hogy mibol vettedd le, hogy nem mukodik? En csak a sajatombol tudok kiindulni, amelyiken ha az egyik kerek elkapar villogni kezd

a TC a muszerfalon es zarja a diffit aztan ha az is havon van es allok a gazon tovabb akkor kapar mind a ketto es indul a segge. De nem kezdi el a kerekeket egyenkent fekezni meg mittudomen, mint az ESP-k. Ja es kapcsolom sincsen.

Ha 2dl/100km sebesseggel csopog a szelepfedeltol a kipufogora szerintem azt mar nem csak szimatra erzed, hanem latvanyos is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.