Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

TC-nel arra gondoltam, hogy mibol vettedd le, hogy nem mukodik? En csak a sajatombol tudok kiindulni, amelyiken ha az egyik kerek elkapar villogni kezd

a TC a muszerfalon es zarja a diffit aztan ha az is havon van es allok a gazon tovabb akkor kapar mind a ketto es indul a segge. De nem kezdi el a kerekeket egyenkent fekezni meg mittudomen, mint az ESP-k. Ja es kapcsolom sincsen.

Én most már pár napja próbálgatom a TC-t, de szinte biztos vagyok benne, hogy nem zárja össze a difit, hanem valamilyen módon elveszi a gázt, mint ahogy az elsőkerekes V6-okon és a C20XE-ken is, egy plusz pillangószeleppel, vagy az elektronikába nyúl bele, nem tudom.

Szerintem azért nem engedi elkaparni a kereket, mert annyira visszaveszi a gázt, hogy ne kaparjon el, ugyanis folyamatosan a 4 ABS jeladót figyeli és amint egy kerék elkapar, visszavesz.

Kanyarban, ha odalépek neki, akkor először kicsit megindul a segge, de amint kapcsol a TC, megfogja. Ha összezárná a difit, akkor meg mégjobban megindulna. Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy nekem gyárilag nincs benne speres difi, azt csak ezután fogok beszerezni egyet, de azok meg önzáróak és nem elektronika zárja össze őket. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én most már pár napja próbálgatom a TC-t, de szinte biztos vagyok benne, hogy nem zárja össze a difit, hanem valamilyen módon elveszi a gázt, mint ahogy az elsőkerekes V6-okon és a C20XE-ken is, egy plusz pillangószeleppel, vagy az elektronikába nyúl bele, nem tudom.

Szerintem azért nem engedi elkaparni a kereket, mert annyira visszaveszi a gázt, hogy ne kaparjon el, ugyanis folyamatosan a 4 ABS jeladót figyeli és amint egy kerék elkapar, visszavesz.

Kanyarban, ha odalépek neki, akkor először kicsit megindul a segge, de amint kapcsol a TC, megfogja. Ha összezárná a difit, akkor meg mégjobban megindulna. Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy nekem gyárilag nincs benne speres difi, azt csak ezután fogok beszerezni egyet, de azok meg önzáróak és nem elektronika zárja össze őket. :lol:

Akkor ezek alapjan kijelenthetjuk, hogy az enyem sem mukodik :lol:

Ui.: gyorsan fellapoztam a konyvet es valoban el kene hogy vegyen a teljesitmenybol. Az enyem ilyet nem csinal, de jol megvagyok a a zarodo diffivel :)

Link to comment
Megosztás:

TC-nel arra gondoltam, hogy mibol vettedd le, hogy nem mukodik? En csak a sajatombol tudok kiindulni, amelyiken ha az egyik kerek elkapar villogni kezd

a TC a muszerfalon es zarja a diffit aztan ha az is havon van es allok a gazon tovabb akkor kapar mind a ketto es indul a segge. De nem kezdi el a kerekeket egyenkent fekezni meg mittudomen, mint az ESP-k. Ja es kapcsolom sincsen.

Ha 2dl/100km sebesseggel csopog a szelepfedeltol a kipufogora szerintem azt mar nem csak szimatra erzed, hanem latvanyos is lehet.

Én úgy tudom, hogy a TC a motor teljesítményt csökkenti, ha kipörög a kerék.

Link to comment
Megosztás:

A Tc-n én úgy éreztem h elveszi a gázt. Elég dühítő mikor az ember startolni akar egyet és megindul majd visszaveszi...a B2omegák meg szépek :lol:

Anno anyám kocsiján is lecseréltük a rendszámot mert elég buta volt a HOP :lol: (az enyémen se jobb a HIG :) )átírásnál talán 6ezerrel került többe....

Link to comment
Megosztás:

TC-nel arra gondoltam, hogy mibol vettedd le, hogy nem mukodik? En csak a sajatombol tudok kiindulni, amelyiken ha az egyik kerek elkapar villogni kezd

a TC a muszerfalon es zarja a diffit aztan ha az is havon van es allok a gazon tovabb akkor kapar mind a ketto es indul a segge. De nem kezdi el a kerekeket egyenkent fekezni meg mittudomen, mint az ESP-k. Ja es kapcsolom sincsen.

Ha 2dl/100km sebesseggel csopog a szelepfedeltol a kipufogora szerintem azt mar nem csak szimatra erzed, hanem latvanyos is lehet.

Amit te leírtál az a nyitott diffi működése.

TC visszavesz a gázból. Nem az a feladata hogy zárogassa a diffit (nem is tudná, hiszen ahhoz elektromosan/hidraulikusan zárható diffi kéne... az meg leginkább terepjárókban leledzik, nem egy nagy szedánban) hanem hogy megakadályozza a kerekek kipörgését. Ezt a diffi összezárásával amúgy sem lehetne megoldani.

Ezt az autót megnéztem két hete. Remek a fotós, aki fotózta. Az autó jobb oldala kőkeményen sérült, a B oszlop kb 2 cm-rel beljebb van a küszöb vonalától. A jobb hátsó ajtó becsukáskor a doblemezhez ér. A motortérben a két hűtő vadonat új. Az oldalsó műanyag lécek többnyire lógnak rajta. Jobban nem is mélyedtem bele...

Ja, képen is látszik hogy a jobb oldala csálé, hibádzik az illeszték mindenhol.

Nemetek meg azt irjak, hogy 1997-tol mar "TC Plus" volt, az pedig befekezi a kiporgo kereket.

Az az ESP (viszont az ESP magában foglalja a TC funkciót is).

Link to comment
Megosztás:

Amit te leírtál az a nyitott diffi működése.

TC visszavesz a gázból. Nem az a feladata hogy zárogassa a diffit (nem is tudná, hiszen ahhoz elektromosan/hidraulikusan zárható diffi kéne... az meg leginkább terepjárókban leledzik, nem egy nagy szedánba) hanem hogy megakadályozza a kerekek kipörgését. Ezt a diffi összezárásával amúgy sem lehetne megoldani.

Ja, képen is látszik hogy a jobb oldala csálé, hibádzik az illeszték mindenhol.

Az az ESP (viszont az ESP magában foglalja a TC funkciót is).

Az ESP az nem cask kiporgesre nyul bele, hanem barmilyen necces szituba. TC plus pedig rafekez a kiporgo kerekre, igy a sima diffi atnyomja a nyomatekot a masikra.

"Ab Modelljahr 1997 gab es für alle Sechszylinder das "Traction Control Plus", welches beim Durchdrehen eines Antriebsrades mittels Eingriff in die Motorsteuerung und Bremseingriff eine Wirkung wie ein Sperrdifferential hatte.

Ab Einsatz des "TC Plus" war für die Omega mit Sechszylindermotor kein separates Sperrdifferential mehr erhältlich."

Link to comment
Megosztás:

Az ESP az nem cask kiporgesre nyul bele, hanem barmilyen necces szituba. TC plus pedig rafekez a kiporgo kerekre, igy a sima diffi atnyomja a nyomatekot a masikra.

"Ab Modelljahr 1997 gab es für alle Sechszylinder das "Traction Control Plus", welches beim Durchdrehen eines Antriebsrades mittels Eingriff in die Motorsteuerung und Bremseingriff eine Wirkung wie ein Sperrdifferential hatte.

Ab Einsatz des "TC Plus" war für die Omega mit Sechszylindermotor kein separates Sperrdifferential mehr erhältlich."

Esp-t ismerem, de ez a fékezgetős TC plusz, ez újdonság. Nem láttam még sehol ezt írva.

De ha így van, akkor így van :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt az autót megnéztem két hete. Remek a fotós, aki fotózta. Az autó jobb oldala kőkeményen sérült, a B oszlop kb 2 cm-rel beljebb van a küszöb vonalától. A jobb hátsó ajtó becsukáskor a doblemezhez ér. A motortérben a két hűtő vadonat új. Az oldalsó műanyag lécek többnyire lógnak rajta. Jobban nem is mélyedtem bele...

Micsoda kaméleon geccciii

Akárhonnan nézed, nincs egy normális része, B1-B2 mindenhol vegyítve, kívűl-belül, alul-felül, színkavalkád, amit el tudsz képzelni, tükör, ülés, lámpa, nem iss tudom, hol kezdjem, hol fejezzem be....

Há' ki veszi ezt meg, ennyiért meg pláne. Ha össze lenne rakva, meg lefényezve iss sok lenne érte...

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztás lábfüggő, a kisebb, benzines (mivel 2 literes nincs, csak 2,2-es) beéri 8 liter körüli fogyasztással (városban természetesen több, 10lityi körül simán).

Továbbá kimaradt, hogy igaz hogy figyelembe kell venni a nagy űrtartalom, meg a relatív nagy teljesítmények miatti adót, biztosítást (főleg hogy pont a 100kW fölötti kategóriába esik 2,2es motor is) , átírást is az árképzésnél.

2,2 esem volt, 90 nél valóban megevett vagy 8 litert.. felette meg 10,5 az a 8... azért nehéz ám a kaszni... városban a 13-14 meg megvolt, ok nem finoman, de sztem finoman sincs 12 alatt. (Hja bocs automata volt az enyém, szal azért az 1 lityi plusz városban)

Akko' má inkább 3,2 :D

Amúgy valami miatt nem dícsérik a 2,5-2,6-os motorokat... Erről talán a nagyobb köbcentis cartársak tudnak bővebben...

2,5 - 2,6 nem egészen ugyanaz a motor - elvileg. A 2,6 - 3,2 a 2,5 - 3,0 leváltására "tervezték", elvileg kiküszöbölve azok hibáit. A V motorokkal nincs nagy baj, csak picit :) drágább a vezérléscsere, könnyű belefutni hengerfejesbe (az újabbakon 2 elektromos vízszivattyú van, a régieken 1, ami ha meghalt előferdült, hogy megfőtt a motor leállítás után.)

A 3,2 es meg nem éppen a karcsú fogyiról híres... városban :lol: De mondjuk nem is arra tervezték.

110 nél pont ugyan annyit eszik mint az ex 2,2 esem. De városban... nos a 17 lityi benyalódott :lol: nem hazudott a "sajtó". És az nincs manuális váltóval hivatalosan, csak átépített.

Link to comment
Megosztás:

Esp-t ismerem, de ez a fékezgetős TC plusz, ez újdonság. Nem láttam még sehol ezt írva.

De ha így van, akkor így van :lol:

Pedig így műxik... a 3,2 esnél elfelejtem kikapcsolni néha, vadulok, oszt meglepődöm mikor az próbáltam kanyarba kicsit megcsúsztatni, és érezhetően belenyúl a fékbe... szal észben kell tartanom, ha ökörködni akarok, akkor előbb TC kikapcs :lol:

Link to comment
Megosztás:

2,2 esem volt, 90 nél valóban megevett vagy 8 litert.. felette meg 10,5 az a 8... azért nehéz ám a kaszni... városban a 13-14 meg megvolt, ok nem finoman, de sztem finoman sincs 12 alatt. (Hja bocs automata volt az enyém, szal azért az 1 lityi plusz városban)

Nem tudom mekkora a különbség a 2,2 meg az X20XEV között, de nekem volt már nem egy tartós autópályás 1-2000km, és a fogyasztásom pakolva se volt 8 liter felett (számolt fogyasztás, tehát nem a BC szerinti...)

Pedig így műxik... a 3,2 esnél elfelejtem kikapcsolni néha, vadulok, oszt meglepődöm mikor az próbáltam kanyarba kicsit megcsúsztatni, és érezhetően belenyúl a fékbe... szal észben kell tartanom, ha ökörködni akarok, akkor előbb TC kikapcs :lol:

Nem egészen vágom. Tudtommal az ESP-nek része a TC (már ha van ESP, és nem csak TC önmagában), és az ESP figyeli a csúszást.

Most akkor mi fékez? A TC vagy az ESP? Alapból ugye az ESP hivatott a féket kezelni, TC az a folytószeleppel variál.

Ahogy nézem a neten, mindenhol mást írnak...

Link to comment
Megosztás:

Micsoda kaméleon geccciii

Akárhonnan nézed, nincs egy normális része, B1-B2 mindenhol vegyítve, kívűl-belül, alul-felül, színkavalkád, amit el tudsz képzelni, tükör, ülés, lámpa, nem iss tudom, hol kezdjem, hol fejezzem be....

Há' ki veszi ezt meg, ennyiért meg pláne. Ha össze lenne rakva, meg lefényezve iss sok lenne érte...

Nem kavalkád ez, csak rommá tört elejű B2 :lol: Építkezik.. Caravan... szted? Nem cuccos autó volt ám... :) Az ülések lehet ezért cserélődtek.. vagy mert nem bőrős volt, és csak ilyet talált ocóért... Vmi nagy Omega fan lehet, mert az Omega jel nem hiányzik a hátsó ablakból... de gyanítom az még az előző tulajé volt :D

Ha otthon lennék poénból megnézném.. ott van a kerültben. Meg 850 ért csere 7es bimmerre... én is merek nagyot álmodni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem kavalkád ez, csak rommá tört elejű B2 :lol: Építkezik.. Caravan... szted? Nem cuccos autó volt ám... :) Az ülések lehet ezért cserélődtek.. vagy mert nem bőrős volt, és csak ilyet talált ocóért... Vmi nagy Omega fan lehet, mert az Omega jel nem hiányzik a hátsó ablakból... de gyanítom az még az előző tulajé volt :D

Ha otthon lennék poénból megnézném.. ott van a kerültben. Meg 850 ért csere 7es bimmerre... én is merek nagyot álmodni :lol:

Elejeee??!!! ÉS a hátulja?? Az iss...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mekkora a különbség a 2,2 meg az X20XEV között, de nekem volt már nem egy tartós autópályás 1-2000km, és a fogyasztásom pakolva se volt 8 liter felett (számolt fogyasztás, tehát nem a BC szerinti...)

Nem egészen vágom. Tudtommal az ESP-nek része a TC (már ha van ESP, és nem csak TC önmagában), és az ESP figyeli a csúszást.

Most akkor mi fékez? A TC vagy az ESP? Alapból ugye az ESP hivatott a féket kezelni, TC az a folytószeleppel variál.

Ahogy nézem a neten, mindenhol mást írnak...

Végig tempomatozva Mo-Szlovéni úton 10,5 - 500 km végig 140- 110 ahol épp mi a megengedett.

A németországi utat nem nézem mert 4 fő 2 heti cucc, hegyvidék is stb, szal ott 11,5 felett volt :lol: :lol:

TC plusz = ESP csak Opelék nem ESP nek híjják...

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint az én 98-asomban is már ESP van, nem csak egy mezei kipörgésgátló.

Furcsállottam is, hogy milyen idiótabiztos az Omega kipörgésgátlója, az elsőkerekesekéhez képest. :lol:

Viszont nem tudom mit fog arra lépni az ESP, ha a sima difi helyett kap egy sperrt, mert akkor aztán próbálkozhat befékezni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

TC plusz = ESP csak Opelék nem ESP nek híjják...

Ha nagyot nem tévedek akkor az a különbség a TC (illetve az általatok írta TC Plus) meg az ESP között, hogy a TC/TC Plus alapvetően kipörgésgátló, tehát csak a hajtott kerekekre hat (hogy most elveszi-e a gázt vagy fékezget is az lényegtelen), míg az ESP az első kerekeket is fékezgeti.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint az én 98-asomban is már ESP van, nem csak egy mezei kipörgésgátló.

Furcsállottam is, hogy milyen idiótabiztos az Omega kipörgésgátlója, az elsőkerekesekéhez képest. :lol:

Viszont nem tudom mit fog arra lépni az ESP, ha a sima difi helyett kap egy sperrt, mert akkor aztán próbálkozhat befékezni. :lol:

Arra a gázelvételt lépi... nálam is ezt csinálja. Pontosabban előbb gázelvétel, majd fékezgetés...

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint az én 98-asomban is már ESP van, nem csak egy mezei kipörgésgátló.

Furcsállottam is, hogy milyen idiótabiztos az Omega kipörgésgátlója, az elsőkerekesekéhez képest. :lol:

Viszont nem tudom mit fog arra lépni az ESP, ha a sima difi helyett kap egy sperrt, mert akkor aztán próbálkozhat befékezni. :lol:

Na igen, ott lehetnek problémák.

Megoldás tuti van, mert ESP-vel együtt is árulták a sperr-t...

Lehet csak valamit át kell lőnni Tech2-vel.

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyot nem tévedek akkor az a különbség a TC (illetve az általatok írta TC Plus) meg az ESP között, hogy a TC/TC Plus alapvetően kipörgésgátló, tehát csak a hajtott kerekekre hat (hogy most elveszi-e a gázt vagy fékezget is az lényegtelen), míg az ESP az első kerekeket is fékezgeti.

Sztem itt a pont. Amúgy a TC pontosan az üzemanyagot veszi el. Mivel nekem keverőfejes gáz van, így simán kipörög a kerék, a TC jel pedig villog, hogy beavatkozik, de nem történik semmi. A '98 utáni szériánál a TC gombna a gombsorban kell lennie a hátsó ajtó üvegeit párátlanító kapcsoló helyett.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.