Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Radugtam a laptopot az OBD re, beultettem az anyosulesre es gyiii.

Kozben irta ki fileba masodpercenkent ~8-szor az osszes ECU parametert. Ezeket bogarasztam at, hogy van-e valami nemodavalo es akkor tunt fel

hogy 8 fok huvos reggelen 26 fokos beszivott levegovel szamol. Errol erdeklodtem.

Az adatokat feltettem xls ben es csv formatumban is ide:

http://landboyz.4step.hu/

Sajna a beszívott levegő hőmérsékletet nem vágom, de érdekes hogy 750rpm az alapjáratod. Eddig akárhány MV6-ot néztem, mindegyiknek kereken 600 volt - üzem meleg motornál persze. (a "Desired Engine Idle Speed"-re gondolok)

Link to comment
Megosztás:

Sajna a beszívott levegő hőmérsékletet nem vágom, de érdekes hogy 750rpm az alapjáratod. Eddig akárhány MV6-ot néztem, mindegyiknek kereken 600 volt - üzem meleg motornál persze. (a "Desired Engine Idle Speed"-re gondolok)

Igen errol mar a nehez inditas topicban beszeltunk, de ezzel nem tudok mit kezdeni a 750 az annyi, meg kene neznem masik verzios ecuval.

600ra remelem nem a mutato szerint gondoltal, mert az nalam is 600at mutat.

Link to comment
Megosztás:

Igen errol mar a nehez inditas topicban beszeltunk, de ezzel nem tudok mit kezdeni a 750 az annyi, meg kene neznem masik verzios ecuval.

600ra remelem nem a mutato szerint gondoltal, mert az nalam is 600at mutat.

Jaa tényleg emléxem. Akkor valószínűleg csak az OP-COM ír rossz értéket, ebben az esetben viszont a levegő hőmérséklet értéke is lehet hibás... Probléma megoldva. <_<

Link to comment
Megosztás:

Pont ez a kerdes, mivel eddig en se lattam mas autonal ugyanezeket, gondoltam valaki vagja.

Azert nem egyszeru, mert akar annyi is lehet, mivel a huto mogott van a a legcso es mire eljut a beszivott

levego a szenzorig akar melegedhetne is talan ennyit, meg akar nem is.

Ha nem jovunk ra ugy is jo ha akad egy BP-i vallakozo kedvu es megnezzuk azt a verdat is.

kizárt hogy 8 fokos külső levegő esetén 26 fokos legyen a levegő az a 30-40 centi légcsatorna után. inkább ott a hőmérőelem lehet bajos. szedd ki, és mérd ki egy másik hőmérővel (jeges víz, forró víz). vagy csere.

de az is lehet, hogy tényleg csak az OP-COM látja rosszul a dolgokat.

amúgy ez az a USB-csatlakozós OBD adapter, amit ebayen is dobálnak a ferdeszeműek?

hozzám is jutott egy belőle, bagóért, de annyit is ér, nem bírom működésre bírni...

Link to comment
Megosztás:

kizárt hogy 8 fokos külső levegő esetén 26 fokos legyen a levegő az a 30-40 centi légcsatorna után. inkább ott a hőmérőelem lehet bajos. szedd ki, és mérd ki egy másik hőmérővel (jeges víz, forró víz). vagy csere.

de az is lehet, hogy tényleg csak az OP-COM látja rosszul a dolgokat.

amúgy ez az a USB-csatlakozós OBD adapter, amit ebayen is dobálnak a ferdeszeműek?

hozzám is jutott egy belőle, bagóért, de annyit is ér, nem bírom működésre bírni...

ELM 327 et dobalnak bagoer, ez a 10 20 rongyos kategoria. Ahhoz kell nagyon draga ha epromot is akarsz programozni, meg ha live adatbol grafikont akarsz.

Hibakodot olvasni meg iyleneket ellenorizni boven jo az ebayes.

(ez pl csak 8-10 adatot ad masodpercenkent, abbol nem lesz lambda grafikon se)

Egyebkent teljesen fagolyo az egesz, olyan pedig nincs hogy ha egyszer megvan valami akkor elterot olvas. Ha megvan a canbus megvan a cucc.

Ha elrontjak a szoftvert es mondjuk a fordulatszamot irjak ki elogyujtasnak ... olyan bajok lehetnek csak.

Amugy hazafele 20 fokban mar vegig 20-21 fokot mutatott, szoval lesz ott valami!

Link to comment
Megosztás:

ELM 327 et dobalnak bagoer, ez a 10 20 rongyos kategoria. Ahhoz kell nagyon draga ha epromot is akarsz programozni, meg ha live adatbol grafikont akarsz.

Hibakodot olvasni meg iyleneket ellenorizni boven jo az ebayes.

(ez pl csak 8-10 adatot ad masodpercenkent, abbol nem lesz lambda grafikon se)

Egyebkent teljesen fagolyo az egesz, olyan pedig nincs hogy ha egyszer megvan valami akkor elterot olvas. Ha megvan a canbus megvan a cucc.

Ha elrontjak a szoftvert es mondjuk a fordulatszamot irjak ki elogyujtasnak ... olyan bajok lehetnek csak.

Amugy hazafele 20 fokban mar vegig 20-21 fokot mutatott, szoval lesz ott valami!

nade nekem x20xev van, ami nem canbusos. ráadásul az elm 327 nem viszi a kwp2000-et, amivel a x20xev-ek Simtec ECU-ja kommunikál.

legalábbis én így tájékozódtam. most nincs kéznél, de holnap előásom a motyót.

Link to comment
Megosztás:

nade nekem x20xev van, ami nem canbusos. ráadásul az elm 327 nem viszi a kwp2000-et, amivel a x20xev-ek Simtec ECU-ja kommunikál.

legalábbis én így tájékozódtam. most nincs kéznél, de holnap előásom a motyót.

Persze az enyem is 7es labon olvas szoval ugyanugy ISO 14230-4. Nekem Kw82 (motronic 2.8.1).

Csak azt akartam erzekeltetni, hogy ha egyszer mar sikerult komminukalni a buszon, akkor onnantol mar cask szoftver kerdese, hogy mit

talal meg es mit nem, de olyan nem lehet hogy mondjuk 600 helyett 700 as rpm signalt latsz, mikozben a 600 a valos, mivel ekkor mar

valoszinuleg a motor sem forogna. (mivel ezt a jelet hasznalja a DIShez is)

Egyebkent rendeltem egy ELM 327 et is. Annyira olcso jateknak is megeri:) Majd ha megerkezik megnezem mit lehet vele kezdeni.

Link to comment
Megosztás:

Persze az enyem is 7es labon olvas szoval ugyanugy ISO 14230-4. Nekem Kw82 (motronic 2.8.1).

Csak azt akartam erzekeltetni, hogy ha egyszer mar sikerult komminukalni a buszon, akkor onnantol mar cask szoftver kerdese, hogy mit

talal meg es mit nem, de olyan nem lehet hogy mondjuk 600 helyett 700 as rpm signalt latsz, mikozben a 600 a valos, mivel ekkor mar

valoszinuleg a motor sem forogna. (mivel ezt a jelet hasznalja a DIShez is)

Egyebkent rendeltem egy ELM 327 et is. Annyira olcso jateknak is megeri:) Majd ha megerkezik megnezem mit lehet vele kezdeni.

Persze, javarészt a software-en múlik minden. Szerintem nekem is azzal lesz baj, csak nem értem mi. Egyszer működött, azt onnantól kezdve nem indul el. Ha rá van dugva laptopra az USB-s kütyü, akkor elindul, majd azonnal hibával elszáll, ha pedig nincs rádugva, akkor anyázik a hiánya miatt.

Nekem volt ELM-es USB-s kütyüm, de nekem meg sem mozdult vele. Pedig egy dízel Astrára rádugva, csodálatosan olvasott (persze utána derült ki, hogy nem támogatja azt a protokollt).

Link to comment
Megosztás:

Írtam azt is, hogy ellenőrizze a szenzort. Induljunk el a kályhától... nemde!?

És különben is, mi lelt? Pályázol a Béke-Nobel-díjra!? :angry: :P

Mifivel lebontottuk tegnap a tetejet, elotte atneztunk mindent. Akkor eppen teljesen hihetonek tunt a dolog diagon nezve. Melegebbet mutatott ismet, de at is vot megedve a cucc

merni sem kellett kezratetel eleg volt. Ugy latszik 10 fokot ossze tud szedni a lanygos fekete muanyag vackoktol.

Amugy pedig meg lehuzva is szepen mukodik(ilyenkor -39 fokon es egy MIL lampa van), tehat valoszinuleg meg ha mellemerne 5-10 fokot akkor sem szamitana

igazan sokat a mukodest nezve.

Ami erdekesebb, hogy a repedezo oreg gyujtaskabeleim alol egy tok ujnak latszo Bosch trafo kerult elo!

Egyebkent mertunk kompressziot is legrosszabb 11.5 legjobb 13, a tobbi 12 folott 2-5 tizeddel.

A benzinnyomasszabalyzohoz meno levegocsovon falsot szivott de nem kicsit, annyit talaltunk meg.

(ennyi a nehez inditas temahoz)

Aztan viz:

Nyilvan nem talaltuk meg, hogy konkretan honnan szokik a viz a bal oldali kipufogo kornyekere <_< A bal oldalon a nagy vastag cso ami a termosztattol jon

egy kicsit meg volt ragva ugyan, de nem sikerult kiszedve sem ugy tornom hogy atlassak rajta. Csere aztan remenykedes...

Link to comment
Megosztás:

Vagy én vagyok nagyon béna, vagy tényleg van valami trükk a B Omega óra beállításánál, mert minden más Opel óráját simán be tudtam eddig állítani, de az Omegáéval nem boldogulok. <_< :angry:

Segítene valaki? :P

Más, nincs valakinek valami alufelnije, amitől megválna? Omegára kell, 15-17" méretben :P

Link to comment
Megosztás:

Vagy én vagyok nagyon béna, vagy tényleg van valami trükk a B Omega óra beállításánál, mert minden más Opel óráját simán be tudtam eddig állítani, de az Omegáéval nem boldogulok. <_< :angry:

Segítene valaki? :P

Más, nincs valakinek valami alufelnije, amitől megválna? Omegára kell, 15-17" méretben :P

Vanb lent a gárzsban egy omaga kézikönyv valahol.Megnézzem? :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.