Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Erről van szó. Ha gyújtáson megnyomjátok egyszerre X másodpercig a 2 gombot az ablaktörlő karon (BC léptető és reset gomb), akkor kidobja a programkódját. Lehet hogy cseréltek már előttetek BC-t a verdában (pl. pixelhiba miatt), és más motorú verdából valót tettek bele. A 2000esen nekem is ez volt, bár ott elég egyértelmű volt a probléma lévén hogy alapjáraton pillanatnyi fogyasztásra 0.0l/h-t, átlagfogyasztásra csak városban meg 6-7l/100km-t írt. Valahol megvan nekem a kódlista, de TIS-ből is ki lehet nézni. Ha érdekel szóljatok, megkeresem. B)

UPDATE: www.opel-infos.de-n is fent van.

Ja. csak az a baj, hogy a két BC gombbal nem lehet kódot váltani rajta :D :) :( :)

Link to comment
Megosztás:

T.Kollegak!

V6 on leallitas utan a vakuumrendszer mely reszein kell(ene) megmaradnia vakuumnak?

Ez egy nagyon jó kérdés. De - ha rendesen zárt a rendszer - miért tűnne el? A '97 előttiekben 1 (csak a pollenszűrőnél), a '97 utániakban 2 (a rezonancia elosztónál is) vákuum tartály van. Egy biztos, hogy nekem 1 hét állás után a motor tetején hátul még volt vákuum. A lenti képen 3-assal jelölve.

xyz_www.kepfeltoltes.hu_.png

Link to comment
Megosztás:

Ez egy nagyon jó kérdés. De - ha rendesen zárt a rendszer - miért tűnne el? A '97 előttiekben 1 (csak a pollenszűrőnél), a '97 utániakban 2 (a rezonancia elosztónál is) vákuum tartály van. Egy biztos, hogy nekem 1 hét állás után a motor tetején hátul még volt vákuum. A lenti képen 3-assal jelölve.

Ezt talaltam en is, + hogy elvileg allo motorral meg laptoprol pocogtetve nehanyszor kene tudnia nyitni-zarni a megkerulot.

Inkabb ugy szerettem volna kerdezni, hogy a legenyszerubben allo motornal segedeszkoz nelkul hogyan lehet(ha lehet) ellenorizni, hogy van e valahol vakuumszokes?

Amikor megy van vakuumom, csak nem tudom mennyi, muszerem pedig sajna nincs de erdekelne, hogy amugy rendben van-e.

Az se baj ha nincs, marad a laptop es megprobalom ravenni....

Koszi!

Link to comment
Megosztás:

Ezt talaltam en is, + hogy elvileg allo motorral meg laptoprol pocogtetve nehanyszor kene tudnia nyitni-zarni a megkerulot.

Inkabb ugy szerettem volna kerdezni, hogy a legenyszerubben allo motornal segedeszkoz nelkul hogyan lehet(ha lehet) ellenorizni, hogy van e valahol vakuumszokes?

Amikor megy van vakuumom, csak nem tudom mennyi, muszerem pedig sajna nincs de erdekelne, hogy amugy rendben van-e.

Az se baj ha nincs, marad a laptop es megprobalom ravenni....

Koszi!

ez a vákuumkeresgetés már-már szőrszálhasogatásnak tűnik.

miért olyan fontos, hogy meddig van vákuum álló motor mellett?

ha valahol falsot szív, akkor az úgy is csak járó motornál lesz észrevehető.

azt meg meg lehet keresni egy kis hidegindítóval, a csatlakozások mentén.

amúgy tapasztalat, hogy a kemény vákuumcsövek galád módon ki tudnak lyukadni, kb bárhol.

az otthoni Saab-on ezért cseréltem le az összes csövet, mert akárhol kerestem, hol volt, hol nem volt vákuum, azt a végén kiderült hogy pár cső volt szita (mondjuk ott kicsit más volt a tészta, lényegében az egész befecskendezés+turbo-vezérlés vákuum alapú, így döglődött az autó miatta)

Link to comment
Megosztás:

Korbefujtam, nem is volt semmi baja.

Aztan a Mifinek elege lett es azt mondta ecu, mondom nemáá - DE!

Berohant, hozott harmat, abbol az egyik immos volt a masodikkal elindult es lassatok csodat:

-sima 600as alapjarat (mutato szerint 500 alatt)

-1.1/1.4 N/D allasu alapjarati fogyasztas

-es kaptam egy uj autot!!!

Meg mindig nem tudom elkepzelni, hogy hogy a viharba tud valami igy elromlani, de tud! A regivel teljesen lehetett kommunikalni, minden olvashato ertek elfogadhato volt.

Annyi ujdonsag van hogy amiota gyujtascsere volt nem lehet hibakodot torolni, de most ez sem erdekel B). (fennallo hiba nincs, csak kulonbozo taroltak mindket ECU ban)

Link to comment
Megosztás:

Korbefujtam, nem is volt semmi baja.

Aztan a Mifinek elege lett es azt mondta ecu, mondom nemáá - DE!

Berohant, hozott harmat, abbol az egyik immos volt a masodikkal elindult es lassatok csodat:

-sima 600as alapjarat (mutato szerint 500 alatt)

-1.1/1.4 N/D allasu alapjarati fogyasztas

-es kaptam egy uj autot!!!

Meg mindig nem tudom elkepzelni, hogy hogy a viharba tud valami igy elromlani, de tud! A regivel teljesen lehetett kommunikalni, minden olvashato ertek elfogadhato volt.

Annyi ujdonsag van hogy amiota gyujtascsere volt nem lehet hibakodot torolni, de most ez sem erdekel :D. (fennallo hiba nincs, csak kulonbozo taroltak mindket ECU ban)

Hát pedig. Ember csinálta, úgyhogy el is romolhat B)

Lehet hogy valami más program van rajta. Tyuning :)

Link to comment
Megosztás:

Szebb estét omegások!

Ismét hozzátok mint szakértőkhöz fordulnék!

A beteg egy 1998-as X20XEV.... A tegnapi napon szerelőnél műszer szerint a légtömegmérő 0 értéket mutatott.. szereztem "újat", azonban beépítés után ha éppen elindul az autó egészen 2000-2500 as fordulatig igen nehezen éled, dadog... ha 2500 fölé sikerül "tornászni" akkor pörög rendesen gázt finoman visszaengedve valameddig tartja is az alapjáratot...

A volna a kérdésem, hogy mi a franc lehet ez....

A másik lehet, hogy nem elhanyagolható körülmény, hogy egy cerka vastagságú kemény vákuumcső a kezemben van nem a helyén a motortérben.... az egyik felét a tartózkodási helyének /kiindulási azaz arra szív/ megtaláltam.. egy kicsike doboz egy elektromos csatival és egy szintén vákuumcsővel ami a folytószelep házba /remélem így hívják:o)/ vezet... a kérdés az IS lenne, hogy hova vezet a kezemben lévő vákuumcső másik vége...

Naggyon meg tudnám köszönni a segítséget.

Henci

Link to comment
Megosztás:

Szebb estét omegások!

A másik lehet, hogy nem elhanyagolható körülmény, hogy egy cerka vastagságú kemény vákuumcső a kezemben van nem a helyén a motortérben.... az egyik felét a tartózkodási helyének /kiindulási azaz arra szív/ megtaláltam.. egy kicsike doboz egy elektromos csatival és egy szintén vákuumcsővel ami a folytószelep házba /remélem így hívják:o)/ vezet... a kérdés az IS lenne, hogy hova vezet a kezemben lévő vákuumcső másik vége...

Naggyon meg tudnám köszönni a segítséget.

Henci

A fojtószeleptől indul minden vákuumcső. 1 cső megy az üzemanyag szén-kaniszterre (doboz a jobb kerékjáratban), ezen benzingőzt szívja el onnan.

Másik cső megy a 'palacsintához', vagyis a vákuumos fékrásegítőre (ez egy vastagabb cső).

Továbbá megy egy vékonyabb csövecske, erről él az EGR, valamint (a tűzfalon keresztül megy be) a belső zsaluk mozgatása.

Ha ledugózod, akkor teszt erejéig legalább kiderül, hogy mi okozza a döglődést. Amúgy lehet hogy falsot szív, és túl szegény a keverék, azért nem pörög ki.

Lambdát kizártátok? Ez működik? Új? Esetleg utángyári-új (azt tudod, hogy az fabatkát sem ér!?)?

Ha holnap szebb idő lesz, meg nem felejtem el, ránézek. Úgy is kell töltenem szélvédőmosót B)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors és bíztató választ:o)

A lambdát sem zárnám ki mert cserélve lett pár hete.. nem gyárira de állítólag jobb minőségűre valamint a hibajelenség csak most jött elő illetve csere előtt dobta egyértelműen a lambda hibát, utána meg nem. A falsra én is gondoltam és kis mókolással szüntettem is meg nem kívánatos levegőzési lehetőséget... most ránézésre nem szelel sehol:o)

A vákuumcső ledugózására is gondoltam.. dugóval dugó nélkül nem vettem észre semmit a motor járásában már amennyire ezt annak lehet nevezni...

Természetesen szombaton utaztam volna nagyobb távolságra az autóval de ez rendszeresen ezt csinálja.... utazni akarok "átnézetem" és úgy beszarik mint még soha....

legfeljebb megyünk gyalog... hollandia oda vissza 3200km mi az nekünk:o)

Henci

Link to comment
Megosztás:

Húú az előbbihez még annyit hozzátennék, hogy a légtömegmérő csere előtt hasonló karakterisztikával járt a motor /mint egy robi 50-es:o) mint most a légtöm mérő csere után csak most viszont nem világit a chek lámpa... Előtte világított...

Henci

Link to comment
Megosztás:

Húú az előbbihez még annyit hozzátennék, hogy a légtömegmérő csere előtt hasonló karakterisztikával járt a motor /mint egy robi 50-es:o) mint most a légtöm mérő csere után csak most viszont nem világit a chek lámpa... Előtte világított...

Henci

Megnéztem, az az ujjnyi cső két cső lehet. Az egyik az a vákuumos rásegítő, annak a csatlakozása elég mélyen lent van, a szívósoron. A másik fojtószelep háztól a DIS modul szomszédságába megy, de nem tudtam megsasolni mi az, innen nézve nem ismertem fel.

Nézd meg a gyújtást, ott minden rendben van-e, gyertyákra kényes a DIS nagyon (emellett kábelek, stb).

Tech2-t kellene rádugni, azzal okosabb az ember, nem csak vaktában lövöldözik...

Link to comment
Megosztás:

Kb 2 hónapja észrevettem, hogy vhol kicsit tudtam csak kinyitni a sofőrajtót, és kiszálás közben berugtam kicsit a hangszóró rácsot. Gondolkoztam, hogy használtat vegyek-e egy ezresért, vagy újat 3500-ért. Mivel a használt ugyan olyan rideg már mint az enyém, így maradt az új. Azt azonban már csak a gyárból lehetett rendelni, és majd egy hét volt mire megjött. Ma ki is cseréltem, ami nem volt nagy feladat. Tehát hangszóró rács még rendelhető az Omegához B)

Link to comment
Megosztás:

Kb 2 hónapja észrevettem, hogy vhol kicsit tudtam csak kinyitni a sofőrajtót, és kiszálás közben berugtam kicsit a hangszóró rácsot. Gondolkoztam, hogy használtat vegyek-e egy ezresért, vagy újat 3500-ért. Mivel a használt ugyan olyan rideg már mint az enyém, így maradt az új. Azt azonban már csak a gyárból lehetett rendelni, és majd egy hét volt mire megjött. Ma ki is cseréltem, ami nem volt nagy feladat. Tehát hangszóró rács még rendelhető az Omegához B)

Hät igen, aki lábbal nyitja az ajtót :D :) :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.