Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Szinte ingyen volt az autó, pótalkatrészem meg van. Lefogom papíroztatni, mert még így is megéri. Bár ezt az alvázszámot sose értettem. Tegyük fel, hogy frontális ütközéses baleset után megéri megjavítani a kocsit. Ha elmegyek a bontóba és veszek egy fél autót, majd összeheggesztem, akkor az illegális vagy az alvázszámot a kpm-nél lehet intézni? Mivel így egy másik "plakett" van az elején. Az átmókolást meg tuti nem csinálnám meg, mert úgy akár egy autólopást is ráverhetnek az emberre, hogy honnan van.

Hát. Ha olyan szinten sérül az autó, hogy komplett orr-részt cserélnek, az már elvileg GTK, tehát nem érné meg javítani.

Ha viszont mégis megteszed, és rávarrsz új nyúlványokat, zárhidat, etc, akkor ugye lefúrod a régi plakettet, és átrakod az újraépített részre.

Ezzel nem szegtél törtvényt, egészen addig, amíg az autó többi pontján található vázszámok is egyeznek. Merthogy nem egyedül a plakett hordja az alvázszámot, hanem még 2 helyre be van ütve.

Omegánál, ha jól rémlik, akkor a tűzfalnál van vhol, meg az anyósülés alatt/mellett.

Motorcserénél más a buli, ott át kell vezettetni a motorszámot. Kell egy adásvételi a beépített motorról, séta az önkormányzathoz, és 12000ft ellenében kapsz új forgalmit, és törzskönyvet.

Persze ha típusazonos a motor. Ha nem, akkor NKH, stb.

Hát papírozásra úgy számolj, hogy regisztrációs adó, áfa. Vannak a neten kalkulátorok, ki lehet számolni, évjárat, és környezetvédelmi kategória alapján.

Nem lesz olcsó mutatvány.

Emellett ha jól tudom lámpákat is kell cserélj, mert ugye pont fordítva van az aszimetria, mint nálunk kellene. Ha nem akarsz szívni, nem DEPO/TYC lámpát veszel. Ebben az esetben legalább 60-80e ft csak a két lámpatest (és akkor még jó áron megúszod).

Ha még ehhez hozzáveszed az átépítés költségét (ha nem te csinálod)... Lehet hogy benne van a buli 3-4-500e-ben. Annyiért meg már otthon is kapsz autót. Vagy németből-osztrákból hozol be egy másikat, ugyanígy lepapírozod, de kihagyod az átépítés költségeit.

És akkor ez megmarad alkatrésznek.

Amúgy nem egy emberről tudok, akik szinte sírva szedték szét a behozott autót. Pont a papírmunka, és a brutál kiadások miatt, ami a forgalomba helyezéssel járt volna.

Link to comment
Megosztás:

Hát. Ha olyan szinten sérül az autó, hogy komplett orr-részt cserélnek, az már elvileg GTK, tehát nem érné meg javítani.

Ha viszont mégis megteszed, és rávarrsz új nyúlványokat, zárhidat, etc, akkor ugye lefúrod a régi plakettet, és átrakod az újraépített részre.

Ezzel nem szegtél törtvényt, egészen addig, amíg az autó többi pontján található vázszámok is egyeznek. Merthogy nem egyedül a plakett hordja az alvázszámot, hanem még 2 helyre be van ütve.

Omegánál, ha jól rémlik, akkor a tűzfalnál van vhol, meg az anyósülés alatt/mellett.

Motorcserénél más a buli, ott át kell vezettetni a motorszámot. Kell egy adásvételi a beépített motorról, séta az önkormányzathoz, és 12000ft ellenében kapsz új forgalmit, és törzskönyvet.

Persze ha típusazonos a motor. Ha nem, akkor NKH, stb.

Hát papírozásra úgy számolj, hogy regisztrációs adó, áfa. Vannak a neten kalkulátorok, ki lehet számolni, évjárat, és környezetvédelmi kategória alapján.

Nem lesz olcsó mutatvány.

Emellett ha jól tudom lámpákat is kell cserélj, mert ugye pont fordítva van az aszimetria, mint nálunk kellene. Ha nem akarsz szívni, nem DEPO/TYC lámpát veszel. Ebben az esetben legalább 60-80e ft csak a két lámpatest (és akkor még jó áron megúszod).

Ha még ehhez hozzáveszed az átépítés költségét (ha nem te csinálod)... Lehet hogy benne van a buli 3-4-500e-ben. Annyiért meg már otthon is kapsz autót. Vagy németből-osztrákból hozol be egy másikat, ugyanígy lepapírozod, de kihagyod az átépítés költségeit.

És akkor ez megmarad alkatrésznek.

Amúgy nem egy emberről tudok, akik szinte sírva szedték szét a behozott autót. Pont a papírmunka, és a brutál kiadások miatt, ami a forgalomba helyezéssel járt volna.

Mondhatni minden alkatrészem van hozzá. A szerelési részét én és faterom csináljuk. Mielőtt elhoztam a kocsit utánna számolgattam a dolgoknak, csak én még költségesebbnek hittem, mert a tűzfal barmolással is számoltam. Jelzem, ha zökkenő mentes lesz az átépítés és sikerülni is fog , akkor majdnem egy komlett autó lesz alkatrésznek BOSE hifivel, bőr belsővel. Szóval szabad a vásár. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha a nevén van a hazai gép,ezt meg sose adja el,sohasem bukik meg vele.Csak nem kell reklámozni.......................

Így van. Nem bukik meg vele..ha meg akkora a csatt hogy műszaki szakértő és hasonló akkor Őt már nem biztos hogy érdekelni fogja...

Tűzfalon minden lyuk megvan, egy konzolt kell sztem a motortérben heggeszteni (talán pollenszűrős rész más). Kicsit túlmisztifikálja ezt mindenki, ez egy autó, nem gyártanak bal meg jobb kormányos tűzfalat...a váltóátépítés a másik, az Omega BT fórumon riogattak ott valakit hogy ne építse át, mert nagy szívás és a papírok meg satöbbi, meg bukta, meg pénz a hatóságoknak. Lóxart...ha szerelték az autót ilyen konfiggal akkor átszereled, beviszed műszakira, levizsgázik, kapsz egy műszaki adatlapot rajta az új váltómű megjelöléssel, beballagsz az okmányirodába és kapsz "x" ezerért egy új forgalmit amiben a váltó típusa át lesz írva...nem kell túlmisztifikálni ezen dolgokat...ja és az én váltóátalakításom is át van írva, meg haveromé is...mindez legálisan, nem kamu vizsgán, és nagy spanokkal.

Link to comment
Megosztás:

Szinte ingyen volt az autó, pótalkatrészem meg van. Lefogom papíroztatni, mert még így is megéri. Bár ezt az alvázszámot sose értettem. Tegyük fel, hogy frontális ütközéses baleset után megéri megjavítani a kocsit. Ha elmegyek a bontóba és veszek egy fél autót, majd összeheggesztem, akkor az illegális vagy az alvázszámot a kpm-nél lehet intézni? Mivel így egy másik "plakett" van az elején. Az átmókolást meg tuti nem csinálnám meg, mert úgy akár egy autólopást is ráverhetnek az emberre, hogy honnan van.

Friss adatokkal szolgálhatok: német autó itthoni forgalomba helyezése. '98-as, EuroII-es, Regadó =233.200Ft+750Ft banki költség.(Vámirodában fizetendő)

Egyedi forgalombahelyezés (Bp-en csak a Mozaik u vagy Vas Gereben u) 40.000Ft

Okmányirodai ügyintézés 32.000Ft

Szerencsés esetben 1 hét alatt új rendszám van a kocsin.

És motorszám nincs, csak motorkód. Jelen esetben X25XE. Nem is nézik a motort.Viszont nagyon egyben kell lennie a kocsinak...

Link to comment
Megosztás:

Friss adatokkal szolgálhatok: német autó itthoni forgalomba helyezése. '98-as, EuroII-es, Regadó =233.200Ft+750Ft banki költség.(Vámirodában fizetendő)

Egyedi forgalombahelyezés (Bp-en csak a Mozaik u vagy Vas Gereben u) 40.000Ft

Okmányirodai ügyintézés 32.000Ft

Szerencsés esetben 1 hét alatt új rendszám van a kocsin.

És motorszám nincs, csak motorkód. Jelen esetben X25XE. Nem is nézik a motort.Viszont nagyon egyben kell lennie a kocsinak...

Nagyon szépen köszönöm a válaszod!

Az autó annyira egyben van, hogy leesett az állam mikor megláttam. Úgy hozattam a kocsit, hogy egy képen láttam csak, de megérte a pénzét. Csak az benne a borzasztó, hogy 3X annyi a forgalomba helyezése mint a kocsi ára.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszod!

Az autó annyira egyben van, hogy leesett az állam mikor megláttam. Úgy hozattam a kocsit, hogy egy képen láttam csak, de megérte a pénzét. Csak az benne a borzasztó, hogy 3X annyi a forgalomba helyezése mint a kocsi ára.

Háát, ha esetleg bontani fogod, akkor szólj,megnézném :) Hátha van pár apróság, amire nem lesz szükséged :)

Most nézem, hogy kicsit messze vagyunk egymástól...

Link to comment
Megosztás:

Háát, ha esetleg bontani fogod, akkor szólj,megnézném :) Hátha van pár apróság, amire nem lesz szükséged :)

Most nézem, hogy kicsit messze vagyunk egymástól...

A távolság megoldható. Ha minden igaz lesz eladóba gyári BOSE hifi, bőrűlések, futómű és karosszéria alkatrészek, 2.5 V6-ból automata váltó, meg a motor is, légzsákok . Illetve jelenleg is vannak egy '96-os B omegából alkatrészeim dögivel. Fel is rakom, ha sikerült leltározni. :)

Egy másik dolog. Ha az egyik autóban navigációs színes kijelző van, a másikba meg a régebbi monochrom (?) azt ha átcserélem, akkor működni fog? A computerrel gondolom egybe van építve, de példának: kiszedném egy dízelből a navit, és beraknám a helyére a benzinesből az előbb említett másik fajtát. Ebben a témában, ha segítene valaki nagyon megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

A távolság megoldható. Ha minden igaz lesz eladóba gyári BOSE hifi, bőrűlések, futómű és karosszéria alkatrészek, 2.5 V6-ból automata váltó, meg a motor is, légzsákok . Illetve jelenleg is vannak egy '96-os B omegából alkatrészeim dögivel. Fel is rakom, ha sikerült leltározni. :) Egy másik dolog. Ha az egyik autóban navigációs színes kijelző van, a másikba meg a régebbi monochrom (?) azt ha átcserélem, akkor működni fog? A computerrel gondolom egybe van építve, de példának: kiszedném egy dízelből a navit, és beraknám a helyére a benzinesből az előbb említett másik fajtát. Ebben a témában, ha segítene valaki nagyon megköszönném!

Ez most akkor B2 Omega?

Akkor most mit is szeretnél?A színes helyére megy a monochrome? Elég downgrade szagú...inkább a színest használd ha nem rossz a kijelzője,a programozását megoldják TECH2-vel.

A színes kijelző csak a rádiójával fog működni (adott esetben NCDC vagy NCDR fejegységek), a kettő 1 pár. A rádióval cseréld, de vsz. forrasztgatni is kell, mivel a színesnek 2 csatija van talán egy 12 és 36 tüskés, és a kijelzőt a rádió gombokkal vezérled nem pedig az ablaktörlő karról. Ha megbontod a rádiót és színes kijelzőt és úgy adod el akkor nem sokat kapsz érte sztem -kivéve ha madarat fogsz-, mert mokkolni kell a párosítás miatt ami plussz lové annak aki majd megveszi.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

lenne egy kérdésem.

3000 v6 automata váltós az omegám . hegymenetben felfelé 5 fővel ,de ez lehet nem lényeges ,egy idő után kuplung szag van. olaj a váltóban elvileg rendben.normálisan vált semmi csúsztatás rángatás.

ez így biztos,hogy nem jó de vajon nagy a gáz.sík terepen soha nem volt ilyen jelenség az autóval.

azt hozzá teszem mielőtt valaki leáll fikázni nem vagyok szerelő nincs műhelyem és szerszámom sincs.

köszönöm a válaszokat

attila

Link to comment
Megosztás:

A távolság megoldható. Ha minden igaz lesz eladóba gyári BOSE hifi, bőrűlések, futómű és karosszéria alkatrészek, 2.5 V6-ból automata váltó, meg a motor is, légzsákok . Illetve jelenleg is vannak egy '96-os B omegából alkatrészeim dögivel. Fel is rakom, ha sikerült leltározni. :)

Egy másik dolog. Ha az egyik autóban navigációs színes kijelző van, a másikba meg a régebbi monochrom (?) azt ha átcserélem, akkor működni fog? A computerrel gondolom egybe van építve, de példának: kiszedném egy dízelből a navit, és beraknám a helyére a benzinesből az előbb említett másik fajtát. Ebben a témában, ha segítene valaki nagyon megköszönném!

Ha teszel fel képeket a dolgokról, az sokat fog segíteni. A navi lehet érdekelne, de nem tudom elképzelni, milyen.Nem találtam róla képeket.Esetleg a hifi is érdekel, ha a navival együtt működik.
Link to comment
Megosztás:

Ez most akkor B2 Omega?

Akkor most mit is szeretnél?A színes helyére megy a monochrome? Elég downgrade szagú...inkább a színest használd ha nem rossz a kijelzője,a programozását megoldják TECH2-vel.

A színes kijelző csak a rádiójával fog működni (adott esetben NCDC vagy NCDR fejegységek), a kettő 1 pár. A rádióval cseréld, de vsz. forrasztgatni is kell, mivel a színesnek 2 csatija van talán egy 12 és 36 tüskés, és a kijelzőt a rádió gombokkal vezérled nem pedig az ablaktörlő karról. Ha megbontod a rádiót és színes kijelzőt és úgy adod el akkor nem sokat kapsz érte sztem -kivéve ha madarat fogsz-, mert mokkolni kell a párosítás miatt ami plussz lové annak aki majd megveszi.

Ha teszel fel képeket a dolgokról, az sokat fog segíteni. A navi lehet érdekelne, de nem tudom elképzelni, milyen.Nem találtam róla képeket.Esetleg a hifi is érdekel, ha a navival együtt működik.

Mikor bontom a gépet rakok mindenről képet! Igen downgrade szaga van, mert a BOSE hifi nálam takarja a gyári fejegységet a kijelzővel, ami így már navi (navigáció) is. A kijelző az kezdi a haldoklást, így árba bele lesz kalkulálva. Ami miatt cserélek, az az, hogy nekem abszolút jól szól sima is, így a rádió forrasztgatás helyett az általad említett "downgrade" lesz. Igen amúgy B2 :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

lenne egy kérdésem.

3000 v6 automata váltós az omegám . hegymenetben felfelé 5 fővel ,de ez lehet nem lényeges ,egy idő után kuplung szag van. olaj a váltóban elvileg rendben.normálisan vált semmi csúsztatás rángatás.

ez így biztos,hogy nem jó de vajon nagy a gáz.sík terepen soha nem volt ilyen jelenség az autóval.

azt hozzá teszem mielőtt valaki leáll fikázni nem vagyok szerelő nincs műhelyem és szerszámom sincs.

köszönöm a válaszokat

attila

Én automatához és kuplunghoz annyit értek, hogy olajat cserélek benne meg le- és felszerelem, de szerintem valami kuplungszerkezet baja lehet.

Link to comment
Megosztás:

Mikor bontom a gépet rakok mindenről képet! Igen downgrade szaga van, mert a BOSE hifi nálam takarja a gyári fejegységet a kijelzővel, ami így már navi (navigáció) is. A kijelző az kezdi a haldoklást, így árba bele lesz kalkulálva. Ami miatt cserélek, az az, hogy nekem abszolút jól szól sima is, így a rádió forrasztgatás helyett az általad említett "downgrade" lesz. Igen amúgy B2 :)

A BOSE összerakható CCR2006 és CCRT2008 gyári rádiókkal is, csak hangszóró cserék, BOSE kábelköteget, erősítőt és mélynyomókat kell bepattintani illetve TECH2 a rádiók esetében. Azért a gyári rádió karcsúbban szól mint a BÖSZME rendszer, bár utóbbi se egy mai cucc ugye. A kijelző ami haldoklik javítható, ondolom csíkos, vagy fehér a megjelenítése.

A helyedben ha átmokkolod akkor már fölfele tuningolnám ha hozzá kell nyúlni.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

lenne egy kérdésem.

3000 v6 automata váltós az omegám . hegymenetben felfelé 5 fővel ,de ez lehet nem lényeges ,egy idő után kuplung szag van. olaj a váltóban elvileg rendben.normálisan vált semmi csúsztatás rángatás.

ez így biztos,hogy nem jó de vajon nagy a gáz.sík terepen soha nem volt ilyen jelenség az autóval.

azt hozzá teszem mielőtt valaki leáll fikázni nem vagyok szerelő nincs műhelyem és szerszámom sincs.

köszönöm a válaszokat

attila

Ne aggódj, az az ember már nem nagyon írogat. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

lenne egy kérdésem.

3000 v6 automata váltós az omegám . hegymenetben felfelé 5 fővel ,de ez lehet nem lényeges ,egy idő után kuplung szag van. olaj a váltóban elvileg rendben.normálisan vált semmi csúsztatás rángatás.

ez így biztos,hogy nem jó de vajon nagy a gáz.sík terepen soha nem volt ilyen jelenség az autóval.

azt hozzá teszem mielőtt valaki leáll fikázni nem vagyok szerelő nincs műhelyem és szerszámom sincs.

köszönöm a válaszokat

attila

Mivel nincs klasszikus kupplung, az ki is zárható. Inkább olajfolyásra tippelnék, esetleg öreg a váltóban az olaj, és nem keni rendesen a váltó csúszó alkatrészeit. Én mindenképp olajfolyás után kutatnék először.

Link to comment
Megosztás:

A BOSE összerakható CCR2006 és CCRT2008 gyári rádiókkal is, csak hangszóró cserék, BOSE kábelköteget, erősítőt és mélynyomókat kell bepattintani illetve TECH2 a rádiók esetében. Azért a gyári rádió karcsúbban szól mint a BöSZME rendszer, bár utóbbi se egy mai cucc ugye. A kijelző ami haldoklik javítható, ondolom csíkos, vagy fehér a megjelenítése.

A helyedben ha átmokkolod akkor már fölfele tuningolnám ha hozzá kell nyúlni.

A kijelzo az minden szinben jatszik. Viszont nekem jo a gyari rendszer. ugyse hasznalom ki, inkabb eladom, es rakoltom a motorra.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, jó helyen van-e...

2.5 V6 Omiban az ABS-egységen a csatit hogy lehet leszedni, hogy megmozgassam kicsit? Felülről nem nagyon látni a rögzítését.Utána valószínüleg az egész egységet ki kell varázsolnom, mert világít a visszajelző és nem mutat a km óra. A gyári tesztműszer nem kommunikál a központtal sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, jó helyen van-e...

2.5 V6 Omiban az ABS-egységen a csatit hogy lehet leszedni, hogy megmozgassam kicsit? Felülről nem nagyon látni a rögzítését.Utána valószínüleg az egész egységet ki kell varázsolnom, mert világít a visszajelző és nem mutat a km óra. A gyári tesztműszer nem kommunikál a központtal sajnos.

Akkor méresd ki a jobb első forgásjeladót,onnan kapja a sebességjelet.Csati lehúz,multiméter beköt,valaki megforgatja a kereket,a jeladónak pedig feszültséget kell indukálnia.Feltéve,hogy jó.

Link to comment
Megosztás:

Akkor méresd ki a jobb első forgásjeladót,onnan kapja a sebességjelet.Csati lehúz,multiméter beköt,valaki megforgatja a kereket,a jeladónak pedig feszültséget kell indukálnia.Feltéve,hogy jó.

Sztem előtte érdemes levenni azt a nagy csatit az ABS egységről, mert lehet, hogy mindjárt meg is látja a hiba okát: ha a csatiba víz tud beszivárogni (márpedig be tud) akkor az elektrokémiai korrózió beindul, és szabályosan elfogynak az érintkező tüskéi. Láttam már ilyet, a lehúzott csatiban benne maradt az elrohadt érintkezőtüske maradványa (ami "véletlenül" épp a sebességjel tüskéje volt).

Link to comment
Megosztás:

Sztem előtte érdemes levenni azt a nagy csatit az ABS egységről, mert lehet, hogy mindjárt meg is látja a hiba okát: ha a csatiba víz tud beszivárogni (márpedig be tud) akkor az elektrokémiai korrózió beindul, és szabályosan elfogynak az érintkező tüskéi. Láttam már ilyet, a lehúzott csatiban benne maradt az elrohadt érintkezőtüske maradványa (ami "véletlenül" épp a sebességjel tüskéje volt).

ez utóbbi a nyerő úgy néz ki, mert a jeladó jónak látszik, és mivel a tesztműszer nem kommunikál egyáltalán a központtal, más lehetőség nem sok van.Jól el van dugva ez a vezérlő, nem lesz könnyű kiszedni, de még csak a csatit se lehúzni.
Link to comment
Megosztás:

Sztem előtte érdemes levenni azt a nagy csatit az ABS egységről, mert lehet, hogy mindjárt meg is látja a hiba okát: ha a csatiba víz tud beszivárogni (márpedig be tud) akkor az elektrokémiai korrózió beindul, és szabályosan elfogynak az érintkező tüskéi. Láttam már ilyet, a lehúzott csatiban benne maradt az elrohadt érintkezőtüske maradványa (ami "véletlenül" épp a sebességjel tüskéje volt).

Akkor úgy látom ez furcsa* mód sűrűn előforduló probléma mert nálam az X20XEV-nél is pontosan ez volt a helyzet. Tavaly ősszel épp vittem vizsgára a verdát, amikor menet közben egyszercsak kigyulladt az ABS lámpa, és leesett a km óra mutatója. Az amúgy hibátlan verdát át sem engedték a vizsgán, mert nem működik az ABS. Kérdésemre, hogy akkor mi van azokkal a kocsikkal amikben eleve nincs ABS, válasz: ebben van, nem működik (azaz világít az lámpa a műszerfalon), nem megy át a vizsgán. :D

Mind1 otthon rádobtam a notit (nem vennék rá mérget, de ha jól emlékszem nekem a bal) első kerék ABS érzékelő problémát jelzett. Kerék mögött rátettem egy másikat a csatira, ugyan az. Leszedtem a vezérlő csatlakozóját és a csatlakozóban maradt az egyik "tüske"... Igazán remek hogy egybe van öntve a burkolat, így meg sem lehet forrasztani/kicserélni az eltört "tüskét" az amúgy hibátlan vezérlőn. Azóta úgy van, majd tavasszal megnézem mit lehet vele kezdeni.

Ja még annyit, ha a szervópumpa tartály tartókonzolját leszeditek a kasztniról, könnyedén szerelhető.

* furcsa, mert a csatlakozó vízhatlannak tűnik és még egy fedél is van rajta...

Link to comment
Megosztás:

Ez most akkor B2 Omega?

Akkor most mit is szeretnél?A színes helyére megy a monochrome? Elég downgrade szagú...inkább a színest használd ha nem rossz a kijelzője,a programozását megoldják TECH2-vel.

A színes kijelző csak a rádiójával fog működni (adott esetben NCDC vagy NCDR fejegységek), a kettő 1 pár. A rádióval cseréld, de vsz. forrasztgatni is kell, mivel a színesnek 2 csatija van talán egy 12 és 36 tüskés, és a kijelzőt a rádió gombokkal vezérled nem pedig az ablaktörlő karról. Ha megbontod a rádiót és színes kijelzőt és úgy adod el akkor nem sokat kapsz érte sztem -kivéve ha madarat fogsz-, mert mokkolni kell a párosítás miatt ami plussz lové annak aki majd megveszi.

Én lennék az a madár, csak érdekelne, milyen rádió van benne. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.