Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

van itt ez a kocsi:

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Opel_Omega_B_Csere_Beszamitas_5940779.htm

A srác elcserélné a kocsit az egyik kocsinkra.

Amit tudok a gépről:A szélvédő repedt,de nem vészes,műszakiig ráér...

A másik komoly gond viszont,hogy check lámpás->sebesség jeladós hiba,nem is mér a km-óra.

Azt mondja a srác,hogy az ABS jeladóról veszi a jelet a gép és van is neki cseredarab,azt ide is adja.

A kérdésem,hogy mi garantálja,hogy ettől meg is fog javulni és nem télleg a sebesség-jeladó a xar? :)

Mert a sebességjeladót ilyen aranyáron láttam 150ezerért valami autósboltban a kocsihoz...

Valakinek volt már ilyen baja?

Üdv: Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van itt ez a kocsi:

http://www.jofogas.h...tas_5940779.htm

A srác elcserélné a kocsit az egyik kocsinkra.

Amit tudok a gépről:A szélvédő repedt,de nem vészes,műszakiig ráér...

A másik komoly gond viszont,hogy check lámpás->sebesség jeladós hiba,nem is mér a km-óra.

Azt mondja a srác,hogy az ABS jeladóról veszi a jelet a gép és van is neki cseredarab,azt ide is adja.

A kérdésem,hogy mi garantálja,hogy ettől meg is fog javulni és nem télleg a sebesség-jeladó a xar? :)

Mert a sebességjeladót ilyen aranyáron láttam 150ezerért valami autósboltban a kocsihoz...

Valakinek volt már ilyen baja?

Üdv: Zsolt

Ezekben sztem nincs sebességjeladó, nem tudom, mit néztél hozzá, de az ABS-től kapja tudtommal a sebességjelet, ahogy írtad is. Ilyen hibát tapasztaltam már, nekünk megoldotta az ABS elektronika cseréje (a mechanikus részhez nem kellett hozzányúlni), de lehet az is, hogy csak valamelyik keréknél az ABS jeladó hibás, és ezért nem dolgozik az ABS elektronika. Ennek viszont van hibakódja is, ki lehet olvastatni. Amennyire tudom, tech műszerrel még azt is elárulja, melyik jeladó a rossz.

Link to comment
Megosztás:

Ezekben sztem nincs sebességjeladó, nem tudom, mit néztél hozzá, de az ABS-től kapja tudtommal a sebességjelet, ahogy írtad is. Ilyen hibát tapasztaltam már, nekünk megoldotta az ABS elektronika cseréje (a mechanikus részhez nem kellett hozzányúlni), de lehet az is, hogy csak valamelyik keréknél az ABS jeladó hibás, és ezért nem dolgozik az ABS elektronika. Ennek viszont van hibakódja is, ki lehet olvastatni. Amennyire tudom, tech műszerrel még azt is elárulja, melyik jeladó a rossz.

Szia!

Köszi a választ!

Igen,ilyesmit mondott a srác is,hogy azt olvasták ki,hogy az egyik jeladó a rossz,azért nincs sebességmérés.

Asszem,a jobb első jeladóról van szó.

Nekem csak az volt fura,hogy az omega hátsókerekes,miért elöl mérné a sebességet,aszittem a difiben van valami mérő.

El tudod mondani,kb mi mennyi lehet bontottan?Az ABS vezérlőt néztem 150ért újonnan.

Vezérlő is van bontottan?A kocsi központi gépe lekezeli,nem kell hozzáidomítani?

Csak úgy felmérem a terepet,mennyit alkudjak majd.. :).

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ!

Igen,ilyesmit mondott a srác is,hogy azt olvasták ki,hogy az egyik jeladó a rossz,azért nincs sebességmérés.

Asszem,a jobb első jeladóról van szó.

Nekem csak az volt fura,hogy az omega hátsókerekes,miért elöl mérné a sebességet,aszittem a difiben van valami mérő.

El tudod mondani,kb mi mennyi lehet bontottan?Az ABS vezérlőt néztem 150ért újonnan.

Vezérlő is van bontottan?A kocsi központi gépe lekezeli,nem kell hozzáidomítani?

Csak úgy felmérem a terepet,mennyit alkudjak majd.. :).

Ha jól emlékszem a jobb első jeladó adja a sebességjelet,a difiben nincs jeladó,csak a két oldalán a hátsó ABS jeladók.Az én elméletem szerint azért előlről veszi a jelet,mert ha a hátsók elkaparnának megzavarná a rendszert.Meg közelebb is van az első.Sebességjelet a BMW-k veszik a difiből.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem a jobb első jeladó adja a sebességjelet,a difiben nincs jeladó,csak a két oldalán a hátsó ABS jeladók.Az én elméletem szerint azért előlről veszi a jelet,mert ha a hátsók elkaparnának megzavarná a rendszert.Meg közelebb is van az első.Sebességjelet a BMW-k veszik a difiből.

márpedig a hátsótól kapja a jelet! :icon1:

ha egyszer felemeled a gépet, indítsd be, és meglátod! :icon1:

(arról nem is beszélve, hogy nekem fél évig nem voltak első jeladóim (fizikailag értve, kiszedtem őket, mert gatyára mentek), és sebességjel mégis volt (meg ABS hiba is, de kiszedtem az izzót addig, nehogy kiégjen :D :D :D )...

én télen szoktam helyben állva 100-al menni :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van itt ez a kocsi:

http://www.jofogas.h...tas_5940779.htm

A srác elcserélné a kocsit az egyik kocsinkra.

Amit tudok a gépről:A szélvédő repedt,de nem vészes,műszakiig ráér...

A másik komoly gond viszont,hogy check lámpás->sebesség jeladós hiba,nem is mér a km-óra.

Azt mondja a srác,hogy az ABS jeladóról veszi a jelet a gép és van is neki cseredarab,azt ide is adja.

A kérdésem,hogy mi garantálja,hogy ettől meg is fog javulni és nem télleg a sebesség-jeladó a xar? :)

Mert a sebességjeladót ilyen aranyáron láttam 150ezerért valami autósboltban a kocsihoz...

Valakinek volt már ilyen baja?

Üdv: Zsolt

Lehet, csak én nem látom, hogy ez most sor4, V6 vagy Mv6....

Link to comment
Megosztás:

Lehet, csak én nem látom, hogy ez most sor4, V6 vagy Mv6....

Sima X20XEV motoros.

Van benne 2zónás digit klíma,4elektromos ablak+tükör,elektromos ülések,2 lufi,kb ennyi.

De akkor szerintetek megér ennyit?Így,hogy ki van lakatolva,meg újrafújva?

Az az ABS-es dolog aggasztott,de mivel mondtátok,hogy a jeladó cseréjével valószínűleg megjavul,így nem aggódok.

Jameg decemberig műszakis és szélvédőt kell majd cserélni,mert van benne repedés.

Szóval egy 50est azért megpróbálok alkudni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap délután nézem meg azt az Omegát!

Tudtok írni pár dolgot,mire figyeljek oda?Főként a motornál...

Futómű kopogás,stb,elektromos cuccok kipróbálása azt vágom,de a motor nagyon kényes,úgy tudom.

Youtubon néztem videókat,szinte mindegyik motor máshogy kerepelt,némelyik mint 1 rossz dízel.

Szóval valaki nézze a kipuffot,kék-e indtásnál,eddig ok...

Váltó-moci remeg-e - motortartó bakok...

A difi szokott búgni,ha már rossz?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap délután nézem meg azt az Omegát!

Tudtok írni pár dolgot,mire figyeljek oda?Főként a motornál...

Futómű kopogás,stb,elektromos cuccok kipróbálása azt vágom,de a motor nagyon kényes,úgy tudom.

Youtubon néztem videókat,szinte mindegyik motor máshogy kerepelt,némelyik mint 1 rossz dízel.

Szóval valaki nézze a kipuffot,kék-e indtásnál,eddig ok...

Váltó-moci remeg-e - motortartó bakok...

A difi szokott búgni,ha már rossz?

Köszi

hehe, x20xev mindenről híres, csak arról nem, hogy kényes :D

amíg olaj van benne, meg víz, a világból is kimegy (na nem annyira mint az előd x20se, de nem rossz ez se)...

ami hiba szokott lenni:

-áll az olajos-vizes trutyi a gyertyák körül -> elmozdult szelepfedél tömítés/megrogyott-eldeformálódott szelepfedél

-kipufogó általános hiba, szétmállik ilyen idősen, nem szokott olcsó lenni (flexibilis rész különösen érdekes, mert nagyon zavaró tud lenni)

-hidegen a motor kicsit csattoghat (hidrotőkék), de melegen elnémul, és el kell nyomja a befecskendezők kopogása a többi zajt. ha a motor kopog, akkor ott valami nem ok

-klímakompresszor nem egy túl tartós konstrukció (ellenben könnyű, és relatív olcsó a javítása), ha olajos-maszatos, akkor legalább egy felújítás érett...

-bordás szíj és kompániája (eddig akárhány Omit láttam, nyüszített bennük a feszítő vagy a generátor csapágy)

-lámpák! ha mattult, gyenge a fénye, akkor csere. utángyári kínai elég olcsó, de gagyi fényű... javasolt sötétben kipróbálni. jó alkualap, egy pár normális lámpatest nem 20 Ft.

-ha a váltókar remeg, gázadásnál nagyot leng ki, akkor valahol gubanc van a bakoknál, cseréjük nem bonyolult, de csak a két motortartó bak 20-25e Ft/db. ellenben ha nincs megjavítva, akkor tuti hogy kinyírja a flexi részt a kipufogóban.

-víz olajos-e, vagy az olaj vizes-e...

-diffire nem jellemző hogy búgna, inkább a kerékcsapágy. diffi gyorsításnál, enyhe kanyarokban szokott morgolódni. felújítás, vagy csere. utóbbi olcsóbb, de kicsit lutri.

meg még egy.

ugyan a hirdetés szerint most lett lakatolva, meg fényezve, ilyen ár mellett azonban nem hinném hogy a Ferrari szalonban csinálták.

hajolj be a csomagtérbe, és nézz be a takaró-filcek mögé. elég sok lemez találkozik ott, ott meglátszik hogy milyen munkát végeztek. továbbá felemelni is érdemes a gépet, és átnézni a kerékjáratokat, ajtók alsó élét. alattomos helyek, szeret a rozsda megülni.

Link to comment
Megosztás:

hehe, x20xev mindenről híres, csak arról nem, hogy kényes :D

amíg olaj van benne, meg víz, a világból is kimegy (na nem annyira mint az előd x20se, de nem rossz ez se)...

ami hiba szokott lenni:

-áll az olajos-vizes trutyi a gyertyák körül -> elmozdult szelepfedél tömítés/megrogyott-eldeformálódott szelepfedél

-kipufogó általános hiba, szétmállik ilyen idősen, nem szokott olcsó lenni (flexibilis rész különösen érdekes, mert nagyon zavaró tud lenni)

-hidegen a motor kicsit csattoghat (hidrotőkék), de melegen elnémul, és el kell nyomja a befecskendezők kopogása a többi zajt. ha a motor kopog, akkor ott valami nem ok

-klímakompresszor nem egy túl tartós konstrukció (ellenben könnyű, és relatív olcsó a javítása), ha olajos-maszatos, akkor legalább egy felújítás érett...

-bordás szíj és kompániája (eddig akárhány Omit láttam, nyüszített bennük a feszítő vagy a generátor csapágy)

-lámpák! ha mattult, gyenge a fénye, akkor csere. utángyári kínai elég olcsó, de gagyi fényű... javasolt sötétben kipróbálni. jó alkualap, egy pár normális lámpatest nem 20 Ft.

-ha a váltókar remeg, gázadásnál nagyot leng ki, akkor valahol gubanc van a bakoknál, cseréjük nem bonyolult, de csak a két motortartó bak 20-25e Ft/db. ellenben ha nincs megjavítva, akkor tuti hogy kinyírja a flexi részt a kipufogóban.

-víz olajos-e, vagy az olaj vizes-e...

-diffire nem jellemző hogy búgna, inkább a kerékcsapágy. diffi gyorsításnál, enyhe kanyarokban szokott morgolódni. felújítás, vagy csere. utóbbi olcsóbb, de kicsit lutri.

meg még egy.

ugyan a hirdetés szerint most lett lakatolva, meg fényezve, ilyen ár mellett azonban nem hinném hogy a Ferrari szalonban csinálták.

hajolj be a csomagtérbe, és nézz be a takaró-filcek mögé. elég sok lemez találkozik ott, ott meglátszik hogy milyen munkát végeztek. továbbá felemelni is érdemes a gépet, és átnézni a kerékjáratokat, ajtók alsó élét. alattomos helyek, szeret a rozsda megülni.

Nagyon szépen köszönöm,ez elég kimerítő volt! :)

Oké,mostmár mindent tudok! :)

Felét elmondom majd az asszonynak,mert ennyimindent nem tudok majd meghallgatni. :)

Ezekben a katalizátor nem szokott széthullani?Hamár a kipuff szétesik,gondolom,ez a legdrágább része. :)

Elég sok mindent cserélt rajta a srác,remélem,nem lesz vele gond!

Az ABS jeladót kivéve! :) Meg a szélvédőt.

Azt mondta,hoz diagnosztikát is,hogy elhiggyem,nincs más baja.

Ja meg az van még vele,hogy tölteni kell a klímáját,mondtam neki,ez érdekes,mert a lagunámba sose töltöttek plussz gázt,mindig a lefejtettet nyomták vissza.

Erre ő azt mondta,hogy a főtengely jeladóját cserélték neki,ehez le kellett venni a kompresszort.

Ez igaz lehet?Mert akkor ezt is elhiszem. :)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm,ez elég kimerítő volt! :)

Oké,mostmár mindent tudok! :)

Felét elmondom majd az asszonynak,mert ennyimindent nem tudok majd meghallgatni. :)

Ezekben a katalizátor nem szokott széthullani?Hamár a kipuff szétesik,gondolom,ez a legdrágább része. :)

Elég sok mindent cserélt rajta a srác,remélem,nem lesz vele gond!

Az ABS jeladót kivéve! :) Meg a szélvédőt.

Azt mondta,hoz diagnosztikát is,hogy elhiggyem,nincs más baja.

Ja meg az van még vele,hogy tölteni kell a klímáját,mondtam neki,ez érdekes,mert a lagunámba sose töltöttek plussz gázt,mindig a lefejtettet nyomták vissza.

Erre ő azt mondta,hogy a főtengely jeladóját cserélték neki,ehez le kellett venni a kompresszort.

Ez igaz lehet?Mert akkor ezt is elhiszem. :)

Ki lehet cserélni anélkül is. A rendszert meg főleg nem kell megbontani, tehát ha még ha le is szedik a kompresszort, nem kellene levenni róla a csöveket.

Megjegyzem, ha sokáig hűtőközeg nélkül van a rendszer, a tömítések kiszáradnak, és sanszos hogy hiába is tölteted fel, nem lesz addig jó, amíg nem cseréltetsz tömítéseket...

Amúgy a kompresszornak ami benne van (Harrison V5), jellemző hibája, hogy elfogy a tömszelencéje, ott szokta elengedni a hűtőközeget...

Valamint a hiányzó szelepsapkák is árulkodó jel, mivel a golyós szelep nem tömít rendesen, főleg ha egy kis kosz, szemét belemegy...

Miért hullana szét a katalizátor? Gyakorlatilag az az egyetlen masszív része a kipufogórendszernek :D

Szóval ha a barna ember nem veri ki belőle a betétet, akkor az egyben marad. Illetve szét lehet égetni, de akkor ott már egyéb nagy problémák is vannak. Ha elviszed egy zöldkártya mérésre (ami ugye ajánlott), akkor ott meglátszik a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Ki lehet cserélni anélkül is. A rendszert meg főleg nem kell megbontani, tehát ha még ha le is szedik a kompresszort, nem kellene levenni róla a csöveket.

Megjegyzem, ha sokáig hűtőközeg nélkül van a rendszer, a tömítések kiszáradnak, és sanszos hogy hiába is tölteted fel, nem lesz addig jó, amíg nem cseréltetsz tömítéseket...

Amúgy a kompresszornak ami benne van (Harrison V5), jellemző hibája, hogy elfogy a tömszelencéje, ott szokta elengedni a hűtőközeget...

Valamint a hiányzó szelepsapkák is árulkodó jel, mivel a golyós szelep nem tömít rendesen, főleg ha egy kis kosz, szemét belemegy...

Miért hullana szét a katalizátor? Gyakorlatilag az az egyetlen masszív része a kipufogórendszernek :D

Szóval ha a barna ember nem veri ki belőle a betétet, akkor az egyben marad. Illetve szét lehet égetni, de akkor ott már egyéb nagy problémák is vannak. Ha elviszed egy zöldkártya mérésre (ami ugye ajánlott), akkor ott meglátszik a dolog.

Üdv!

Nos megvolt az autónézés!

A véleményem:

A festés elég gáz,vagyis a fehér.A fekete teteje az szép lett.Mintha ecsettel lett volna lefestve,vagy csak a festék minősége a xar,mert amúgy mindenhol szépen ki lett javítva,ajtók alja,tanknál,hátsó ívek,küszöbök.

1 éve lett festve,új lökös lett feltéve előlre,hátra.Épp ezért nincsenek benne ködlámpák,nincsenek meg a vonószemtakarók.A festés miatt lekapták az ajtók díszléceit,de nem tudták visszatenni szépen,ezért ott is lukas az ajtó.

Belül picit lelakva,váltószoknya,kézifékszoknya,középső könyöklő.

Az ülések szépek.

Szélvédő alul hosszában elrepedt,ahol a fűtő ráfúj,a vezető oldal közepén meg majdnem a tetejéig felkúszott a repedés.

A motor szépen jár,hangja is gyönyörű,csak a kartergázvisszavezető ki van repedve,ott tolja ki a gőzt.

Víz tiszta,olaj is szép,szóval egészséges a motor.

A váltó picit ráz,ha sebességben van a gép és nyomod is neki.Meg váltásoknál eléggé nagyot ránt a kocsi.

A kuplung új állítólag...

Esetleg a Hardy-tárcsa lehet szar?

Klímáról nem esett szó,de azzal mi a legrosszabb eset?Legtöbb elemét cserélni kb mibe fáj?

Mondtok valami tárgyalási alapot?Mennyire alkudjak?

Szóval kb ennyi,lenne mit rendberakni rajta...

Mondjak 350-et?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nos megvolt az autónézés!

A véleményem:

A festés elég gáz,vagyis a fehér.A fekete teteje az szép lett.Mintha ecsettel lett volna lefestve,vagy csak a festék minősége a xar,mert amúgy mindenhol szépen ki lett javítva,ajtók alja,tanknál,hátsó ívek,küszöbök.

1 éve lett festve,új lökös lett feltéve előlre,hátra.Épp ezért nincsenek benne ködlámpák,nincsenek meg a vonószemtakarók.A festés miatt lekapták az ajtók díszléceit,de nem tudták visszatenni szépen,ezért ott is lukas az ajtó.

Belül picit lelakva,váltószoknya,kézifékszoknya,középső könyöklő.

Az ülések szépek.

Szélvédő alul hosszában elrepedt,ahol a fűtő ráfúj,a vezető oldal közepén meg majdnem a tetejéig felkúszott a repedés.

A motor szépen jár,hangja is gyönyörű,csak a kartergázvisszavezető ki van repedve,ott tolja ki a gőzt.

Víz tiszta,olaj is szép,szóval egészséges a motor.

A váltó picit ráz,ha sebességben van a gép és nyomod is neki.Meg váltásoknál eléggé nagyot ránt a kocsi.

A kuplung új állítólag...

Esetleg a Hardy-tárcsa lehet szar?

Klímáról nem esett szó,de azzal mi a legrosszabb eset?Legtöbb elemét cserélni kb mibe fáj?

Mondtok valami tárgyalási alapot?Mennyire alkudjak?

Szóval kb ennyi,lenne mit rendberakni rajta...

Mondjak 350-et?

Csak a hibák töredékét láttad....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nos megvolt az autónézés!

A véleményem:

A festés elég gáz,vagyis a fehér.A fekete teteje az szép lett.Mintha ecsettel lett volna lefestve,vagy csak a festék minősége a xar,mert amúgy mindenhol szépen ki lett javítva,ajtók alja,tanknál,hátsó ívek,küszöbök.

1 éve lett festve,új lökös lett feltéve előlre,hátra.Épp ezért nincsenek benne ködlámpák,nincsenek meg a vonószemtakarók.A festés miatt lekapták az ajtók díszléceit,de nem tudták visszatenni szépen,ezért ott is lukas az ajtó.

Belül picit lelakva,váltószoknya,kézifékszoknya,középső könyöklő.

Az ülések szépek.

Szélvédő alul hosszában elrepedt,ahol a fűtő ráfúj,a vezető oldal közepén meg majdnem a tetejéig felkúszott a repedés.

A motor szépen jár,hangja is gyönyörű,csak a kartergázvisszavezető ki van repedve,ott tolja ki a gőzt.

Víz tiszta,olaj is szép,szóval egészséges a motor.

A váltó picit ráz,ha sebességben van a gép és nyomod is neki.Meg váltásoknál eléggé nagyot ránt a kocsi.

A kuplung új állítólag...

Esetleg a Hardy-tárcsa lehet szar?

Klímáról nem esett szó,de azzal mi a legrosszabb eset?Legtöbb elemét cserélni kb mibe fáj?

Mondtok valami tárgyalási alapot?Mennyire alkudjak?

Szóval kb ennyi,lenne mit rendberakni rajta...

Mondjak 350-et?

Rángató váltó (lehet szinkron, vagy már egy kopott kuplungszerkezet), kopott váltószoknya, kézifékszoknya ~negyedmillió km. Ez elegendő alkualap... Meg a gagyi fényezés dettó.

Léceket persze hogy nem tudták visszarakni, mert eltörték őket, nem olyan egyszerű leszedni roncsolás nélkül...

Klímánál mi a legrosszabb? Kompresszor csere/felújítás, esetleg egy lyukas kondenzátor, szárítószűrő, 1-2 nyomáskapcsoló. Ez haveri alapon, bontóból se 50e. Plusz munkadíj, plusz hűtőközeg, plusz olaj.

350ért nem rossz vétel, már csak azért is, mert van rajta műszaki még... amúgy elég sok meló lesz vele... átíráson felül simán rámehet az autó ára. és akkor a fényezés még kérdéses.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki,mégis lesz alku!

Dob rá nekem 1 műszakit,meg megcsinálta a jeladót a sebességméréshez.

Szóval igazából amik rám várnak:

Klímatöltés,nyomáspróba.

Szélvédőcsere (de ez ráér,mert friss műszakis lesz)

Első lökösbe 2 ködlámpa (a kapcsolót már bekötötte a műszerfalon)

Első-hátsó lökösbe 2 vonószemtakarót venni és lefújni fehérre.

Az oldalát meg vagy falaztatom,vagy veszek díszléceket és azt fújom fehérre.

Ad még festéket is 1 litert,amivel a kocsi volt fújva...

Még a hardy-tárcsát kell megnéznem,mennyire laza,szerintem mással nem lesz gond!

Ja,ideadja a Keskin KT5 felniket is,esetleg nem érdekel valakit? :)

Kb jövőhéten egyezünk meg,mert ő is megnézi az én autómat,végülis csere lesz...

Link to comment
Megosztás:

pffff.. :D :D cserével (mindenáron) akkor szoktak egy autótól szabadulni,ha khmm mindene szar megunták a küzdelmet vele.

A többit azért pénzért is el lehet adni.

A legviccesebb ilyen sztorim az volt,amikor kinéztem egy szép e32 730i-t,megnéztem,tényleg jó esztétikailag,műszakilag,de két éve lejárt a műszaki róla rendszáma szerint,viszont két éve azzal a rendszámmal egy e34 525i járt műszakin.Azt is cserélte volna már 1.2-es b corsára is...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.