Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy 2001. szeptemberi, 2.5 DTI motoros Omegám van. Sajnos a hosszú ékszíj feszítőgörgőjét tartó rúd (amit hátulról egy tekercs-rugó feszít) Háza, vagy tartóbakja vagy mije kikopott, a rúd már nem vízszintesen, a görgő pedig nem "spúrban" áll, így az ékszíj állandóan leesik, elszakad. Már elszántam magam ennek a tartónak (valaki azt mondta, ez nem más, mint az "alsó vezérlés-fedél") a cseréjére, csak azt lenne jó tudni, hogy az Y 25 DT motor (2497 ccm, soros hat hengeres, 151 LE-s common rail diesel) melyik BMW-ben lévővel egyezik meg?

Nem ez lenne az első eset, hogy a sokak által nagy rablónak tartott Wallis-nál szinte feléért kapom meg ugyanazt, mint az Opel szaküzletben...

Tud valaki egy biztosat, hogy melyik BMW motorjával egyezik meg az enyém? Előre is köszi! :huh:

Nem fogod feléért megkapni. Az öntvény ára 20-40 ezer...

Link to comment
Megosztás:

Ez pont az az alkatrész, amit bontottan kell beszerezni. Miért nem veszitek meg bontóból a féktárcsákat, fékbetéteket...

Hát, akkor lehet nem jön be- egy próbát megér. Talán azt a feszítőt lehet cserélni, ha nem, akkor úgyis csak az eredeti (vagyis új) marad.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Köszönöm szépen! :icon1:

És ezeken a váltókon belül létezik több féle? Gondolok például az áttételre...

Motor típusoktól függően, vagy, hogy diesel, benzin...

Elvileg az áttétel fix, de a 2,5Td váltó nem jó semmi másra. De itt nézz körül: opel-infos.de

Link to comment
Megosztás:

Hívd fel ezt a fószert, szerintem tud segíteni.

http://racing-bazar....ott_alkatreszei

Köszi szépen, időközben kiderült, hogy az E39-es, 525d-ben van ugyanez a motor, ami az Omegában mégsem teljesen ugyanaz... Csak a blokk.

Egy csomó szerelvény más, pl. az ékszíj vezetése és feszítése is más, mert máshol van pl. a szervópumpa, a generátor, meg mittudomén-mi.

Szóval ez a nyavalyás öntvény azért van 80ezer körül az Opelnél, mert nem ugyanaz, mint a Wallis 48ezres tartója...

Ja! és a szerelő jó híre: ahhoz, hogy a 80ezres öntvényt ki tudja cserélni, le kéne venni a hengerfejet (jól kezdődik!), azután a vezérlést szétborítani, mert valami mögött van ez a sz@r...

Szóval az egészben nem is az öntvény ára lenne a legfájóbb, hanem a többi, meg a többi... :pinch:

Így sajna marad a sufni-tuning, az oválisra kopott lyukat ott, a helyén felfúrni szabályos körre, oszt perselyt bele!

Azé' mondom, óvakodjatok ilyen öszvér autóktól, mert én 6 éve szívok ezzel a remek, BMW motoros (de mégsem teljesen) Omegával, egy csomó alkatrész az Opelnál nem mindig kapható hozzá, a BMW meg nem egyezik... Bontott alkatrésszel ugyanez a helyzet...

Köszi még1x a segítséget, jó 7végét mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Így sajna marad a sufni-tuning, az oválisra kopott lyukat ott, a helyén felfúrni szabályos körre, oszt perselyt bele!

Azé' mondom, óvakodjatok ilyen öszvér autóktól, mert én 6 éve szívok ezzel a remek, BMW motoros (de mégsem teljesen) Omegával, egy csomó alkatrész az Opelnál nem mindig kapható hozzá, a BMW meg nem egyezik... Bontott alkatrésszel ugyanez a helyzet...

Köszi még1x a segítséget, jó 7végét mindenkinek!

Ha rendesen meg van csinálva, miért lenne sufni-tuning? Csak ügyesen kell megcsinálni.

Nem-öszvér autó a mai világban!? :D :D

Egy svéd gyártású (Volvo), de kínai autót vezetek, ami német padlólemezen van (Ford), és francia motor van benne (PSA).

Akkor!? :D

Ja, és a múltkor az olasz vezérlő ment gallyra benne, szerencsére polcról cserélték, gariban :)

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudjátok, hogy az Omega B és a Calibra hátsó féltengelyei között van-e valami különbség?

Öcsém, kaptál már elég segítséget, de megköszönni, eddig elfelejtetted! Különben meg gugli, opel-info, TIS! Ezekre megkapod a választ. De tőlem kapsz fél választ! Nincs hátsó féltengely a Kolibriben...

Link to comment
Megosztás:

Öcsém, kaptál már elég segítséget, de megköszönni, eddig elfelejtetted! Különben meg gugli, opel-info, TIS! Ezekre megkapod a választ. De tőlem kapsz fél választ! Nincs hátsó féltengely a Kolibriben...

Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került.

Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű...

Link to comment
Megosztás:

Öcsém, kaptál már elég segítséget, de megköszönni, eddig elfelejtetted! Különben meg gugli, opel-info, TIS! Ezekre megkapod a választ. De tőlem kapsz fél választ! Nincs hátsó féltengely a Kolibriben...

Öcsém... jajj de sok mindent kérdeztem... :blink: 1-2 kérdésem volt... de azért mert nem írom oda, attól még hálás vagyok a "Hasznos" válaszokért. Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee...

Kerestem már google-ben is, de nem igazán lehet ilyen kérdésekre választ találni és amúgy is sokkal jobb és hasznosabb itt, olyan tapasztalt emberektől hasznos infót kapni, mint a google-n keresgélni!!

És a válaszod helytelen, ugyan is van hátsó féltengely a Calibrában!!!!!!! A 4x4 -ben!!!

Ja és szerintem azért van ez a fórum, hogy meg tudjunk beszélni mindent!

Link to comment
Megosztás:

Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került.

Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű...

De van ABS gyűrű!

Link to comment
Megosztás:

Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került.

Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű...

ABS gyűrű még csak-csak volna, sztem a nyomtávok nem egyeznek, ebből kifolyólag pedig a féltengely hossza sem, de ez csak tipp.

Link to comment
Megosztás:

Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került.

Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű...

Tudom, hogy arra gondolt, azért írtam a fél választ. Az A Vectra stimmel, de az A Omega szerintem nem. Ugyanis első kerekesek, csak van kihajtás hátra ISS. De nyomtáv és kerékagy méretbeli különbségek ISS vannak...

Link to comment
Megosztás:

Öcsém... jajj de sok mindent kérdeztem... :blink: 1-2 kérdésem volt... de azért mert nem írom oda, attól még hálás vagyok a "Hasznos" válaszokért. Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee...

Kerestem már google-ben is, de nem igazán lehet ilyen kérdésekre választ találni és amúgy is sokkal jobb és hasznosabb itt, olyan tapasztalt emberektől hasznos infót kapni, mint a google-n keresgélni!!

És a válaszod helytelen, ugyan is van hátsó féltengely a Calibrában!!!!!!! A 4x4 -ben!!!

Ja és szerintem azért van ez a fórum, hogy meg tudjunk beszélni mindent!

Jó hogy megmondod mire való a fórum. A pofád meg befogásra!

Link to comment
Megosztás:

Öcsém... jajj de sok mindent kérdeztem... :blink: 1-2 kérdésem volt... de azért mert nem írom oda, attól még hálás vagyok a "Hasznos" válaszokért. Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee...

Kerestem már google-ben is, de nem igazán lehet ilyen kérdésekre választ találni és amúgy is sokkal jobb és hasznosabb itt, olyan tapasztalt emberektől hasznos infót kapni, mint a google-n keresgélni!!

És a válaszod helytelen, ugyan is van hátsó féltengely a Calibrában!!!!!!! A 4x4 -ben!!!

Ja és szerintem azért van ez a fórum, hogy meg tudjunk beszélni mindent!

" Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee." -Pedig illene......

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy arra gondolt, azért írtam a fél választ. Az A Vectra stimmel, de az A Omega szerintem nem. Ugyanis első kerekesek, csak van kihajtás hátra ISS. De nyomtáv és kerékagy méretbeli különbségek ISS vannak...

rémképeimben ez volt, hogy azt a diffit rakták a Vectra/Calibra 4x4 alá, ami az A Omega/B Senator-ban volt...

Nyomtáv különbség ne zavarjon senkit, max egy kicsit kijjebb lóg a felni a Calibra alól, kb 5-5 centivel :D :D :D :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

...de ha a féltengely hosszabb akkor ugye nem jó a Calibra gyári lengőkarja sem mert a kerékagy nem "találkozna" a féltengely végével, tehát az lesz a vége hogy egyedileg kell gyártatni féltengelyeket. Az meg azért nem kis meló, meg lehet kérdezni Demót mennyit szívott a Corsánál, pedig ott csak kb. 200LE-t kellett átvinni... nem úgy van az hogy csak úgy megesztergáljuk Barkas féltengelyből oszt jó lesz... :D Az Omega féltengely kettévág-összehegeszt meg végképp kiesett, mert a hegesztésnél el fogja nyírni a nyomaték, szvsz még akkor is ha dörzshegesztéssel próbálkozik (használnak még ilyet egyáltalán?), a sima CO-t főleg...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.