Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Sziasztok !

Mitől lehet az hogy hetente 1 max 2-reggelen (most hogy hidegebb van) azt csinálja a kocsi hogy nem akar beindulni, és csak a 4-5 dik indításra sikerült. És csak előtte közvetlen hallom a benzinszivattyú működését. Holott máskor az első előtt már hallani amikor gyújtásra rakom.

Ez a szivattyú baja, vagy esetleg szűrőt kéne cserélni vagy mi lehet? És csak reggel csinálja. napközbe egyenlőre még nem csinálta. Akku feltöltve meg minden. Forgat 1000-rel. szikrát nem néztem, de újszerű gyertya van benne. Gyújtókábelt, és az elosztót még nem piszkáltam, de nem hiszem hogy ez lehetne a probléma.

Köszi !

Esetleg relé vagy tápszivattyú, de ilyenkor kivilágit a check engine lámpa amikor beindul, sztem villogtasd ki és ha tápszivattyú vagy relé feszültség túl alacsony akkor nézd meg elsőnek a relét :)

Link to comment
Megosztás:

Kapcsoló rajzot küldjön már vki, nemtudom melyik szinü vezeték melyik hangszoróé, és forrasztanám rá az ISO kábelt

Megfogsz egy 1,5V-os ceruzaelemet és minden egyes hangszóró kábelt megnézel, hogy mikor az elemet hozzáérinted a hangszórókábel egy-egy vezetékéhez melyik recseg.

Pofonegyszerű megoldás és igencsak költséghatékony. :)

Link to comment
Megosztás:

Megfogsz egy 1,5V-os ceruzaelemet és minden egyes hangszóró kábelt megnézel, hogy mikor az elemet hozzáérinted a hangszórókábel egy-egy vezetékéhez melyik recseg.

Pofonegyszerű megoldás és igencsak költséghatékony. -_-

Ennyi az egész :icon13: 1db ceruzaelemmel recsegni fog, azthittem minimum kell 6v kockaelem :lol: délután meg is nézzem B) Isten király vagy :) És akkor a bal első ajtó meg a csipogót egybe kössem igaz :D??? mert 4x50w és 4 darab hangszorót lehet rákötni <_<

Link to comment
Megosztás:

Ennyi az egész :lol: 1db ceruzaelemmel recsegni fog, azthittem minimum kell 6v kockaelem -_- délután meg is nézzem B) Isten király vagy :D És akkor a bal első ajtó meg a csipogót egybe kössem igaz <_<??? mert 4x50w és 4 darab hangszorót lehet rákötni :icon13:

Én úgy tudom, hogy az első szett hangváltóval van ellátva. Legalábbis ha a boltból veszel egy szettet abban ott figyel a hangváltó, de hogy gyárilag ezt hogy oldották meg anno opelék azt nem tudom. Kérdezz meg valami autóhifist nehogy elbassz valamit! :)

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy az első szett hangváltóval van ellátva. Legalábbis ha a boltból veszel egy szettet abban ott figyel a hangváltó, de hogy gyárilag ezt hogy oldották meg anno opelék azt nem tudom. Kérdezz meg valami autóhifist nehogy elbassz valamit! :)

az a hangváltó 1 kemény darab kondi a magasnál, a hangszóróval sorban :D

a tidében nem volt csati a magnóhoz? mert a gyári opeles stimmel a DIN-nel, csak a kapcsolt és állandó 12V-ot kell megcserélni.

Link to comment
Megosztás:

az a hangváltó 1 kemény darab kondi a magasnál, a hangszóróval sorban :)

a tidében nem volt csati a magnóhoz? mert a gyári opeles stimmel a DIN-nel, csak a kapcsolt és állandó 12V-ot kell megcserélni.

A kapcsolt és az állandó megcserélésével gyújtás levétele után is menni fog a fejegység?

Link to comment
Megosztás:

Megfogsz egy 1,5V-os ceruzaelemet és minden egyes hangszóró kábelt megnézel, hogy mikor az elemet hozzáérinted a hangszórókábel egy-egy vezetékéhez melyik recseg.

Pofonegyszerű megoldás és igencsak költséghatékony. :)

Ez nálam nem müködik, levettem a felső csipogót megnéztem a kábel színét és hozzá érintettem a testet a negativ sarkára a pozitivat a pluszra és semmit se csinál. Tuti ez a megoldás?

Vki nem venné ki a magnóját megnézné melyik szin hova megy, vagy hogy melyik a páros szinek, melyik hangszorókhoz mennek??

Link to comment
Megosztás:

Ez nálam nem müködik, levettem a felső csipogót megnéztem a kábel színét és hozzá érintettem a testet a negativ sarkára a pozitivat a pluszra és semmit se csinál. Tuti ez a megoldás?

Vki nem venné ki a magnóját megnézné melyik szin hova megy, vagy hogy melyik a páros szinek, melyik hangszorókhoz mennek??

Inkább vágd el a piros tyúkbelet :D A filmekben ez mindent megold... vagy a kéket kell :) ?

Link to comment
Megosztás:

Én csak ezt láttam:

"5.27. CZ/SK menu"

De a Calibraclubosok írtak mailt a készítőjének, meglátjuk mit válaszol...

Bakker, most nézem az eredeti szöveget :) Tényleg nincs HU benne. A köcsög fordító pedig HU-nak fordította:

5.25. A bejelentő a szolgáltatás ellenőrzése

5.26. Mentések - adatok azután is, miután az akkumulátor leválasztásával.

5.27. CZ / HU menü

5.28. Firmware frissítés

Link to comment
Megosztás:

Nah megjött a válasz a cseh konstruktőrtől a részletekkel, íme:

Hello,

thanks for compliment. I am glad that you like it.

I allready sold some in some countries over the europe, but nothing in Hungary.

The biggest problem is that this BC doesn't have his own box. It is only new electronic with display which has to be built to box from original BC.

Normally I have in different countries some distributors which change my electronic in box from original BC of customer. Of couse it is possible tu put my electronic in this your box ourselves, because is very simple (takes only 1-2 minutes), but is is not ideal.

I can also supply this BC inclusive box, so you have to only put it in your car and everything will works, but for this I have to buy original BC (for box) so it will cost cca +25€ more.

Prices:

1pc 330€ (+20€ postage) (only electronic with LCD)

10pcs 2800€ (+30€ postage) (only electronic with LCD)

for more you can have better price

Here you can find manual. This is just quick translation of old version SW, actual version has more features.

http://www.kadel-turbina.wz.cz/bc_guide.pdf

Best regards,

Pepo

A lényeg röviden:

Azt tudni kell hogy alapesetben nincsen készre szerelve a kütyü, a készlet csak az elektronikát tartalmazza a kijelzővel, nincsen neki háza. Persze be lehet építeni a gyári BC házába az egészet, de ha kell ő is megcsinálja ezt, 25€ felárért. Az árak láthatóak a levélben, egy darab esetén 330€+20€ posta, 10db rendelése esetén már csak 280€ darabja. Elég borsos, mert ez közel 100e Ft, de hát ez van, érdemesebb többet rendelni belőle egyszerre, akkor olcsóbb. Jaigen: a levélben szereplő linken a használati utasítás van ezúttal emberi nyelven (angolul), és ez már egy újabb verzió mint aminek a használatiját a múltkor belinkeltem (pl. ez már színes kijelzős ahogy az látszik is), de azóta van még újabb, még több plusz funkcióval.

Link to comment
Megosztás:

Nah megjött a válasz a cseh konstruktőrtől a részletekkel, íme:

A lényeg röviden:

Azt tudni kell hogy alapesetben nincsen készre szerelve a kütyü, a készlet csak az elektronikát tartalmazza a kijelzővel, nincsen neki háza. Persze be lehet építeni a gyári BC házába az egészet, de ha kell ő is megcsinálja ezt, 25€ felárért. Az árak láthatóak a levélben, egy darab esetén 330€+20€ posta, 10db rendelése esetén már csak 280€ darabja. Elég borsos, mert ez közel 100e Ft, de hát ez van, érdemesebb többet rendelni belőle egyszerre, akkor olcsóbb. Jaigen: a levélben szereplő linken a használati utasítás van ezúttal emberi nyelven (angolul), és ez már egy újabb verzió mint aminek a használatiját a múltkor belinkeltem (pl. ez már színes kijelzős ahogy az látszik is), de azóta van még újabb, még több plusz funkcióval.

Hmm... tényleg megkérik az árát...

De ez a gyorsulásméréses plusz opció nagyon ígéretes :)

Tényleg érdemes összeállni a vásárláshoz, úgy valamivel gazdaságosabb.

Link to comment
Megosztás:

Na végre tudom az egyik csoportba, az autó kábelei között hogy melyik-melyik. Vettem pár száz ftos próbalámpát és kiméregettem, vastag barna a gyújtáskapcsoló, piros az állandó és fekete a test. Már csak a magnó kábeleit kell megnéznem azok hogy vannak, vagyis melyik kábel melyik hangszoróhoz megy

Link to comment
Megosztás:

Na végre tudom az egyik csoportba, az autó kábelei között hogy melyik-melyik. Vettem pár száz ftos próbalámpát és kiméregettem, vastag barna a gyújtáskapcsoló, piros az állandó és fekete a test. Már csak a magnó kábeleit kell megnéznem azok hogy vannak, vagyis melyik kábel melyik hangszoróhoz megy

Nah akkor halad sztori lassacskán :)

Link to comment
Megosztás:

Nah akkor halad sztori lassacskán :)

Na bekötöttem végre, de nagy kínynokkal, össze forrasztom lezsugorcsővezem és bekapcsol de villog, mintha minden másodpercbe újraindulna, majd ráteszem a gyújtást ott nem müködik semmi. Pedig az autó piros vezetékét a sárga (állandó áramra) mig a barna azaz a kapcsolt áramot a magnó piros (kapcsolt) áramával kötöttem össze.

Ezután rájöttünk nem jó a test, csináltunk helyette másikat, de így csak a magnó piros-sárga vezetékét összekötöttük az autó állandó piros vezetékével és müködik, Hangszorók jók, erősitő és mélyláda is.

De a testet csak a gyújtáskapcsolóra tekertem rá ideglenesen. Tudtok segíteni helyesen bekábelezni hogy legyen egy állandó meg egy kapcsolt áramom és legyen egy test ami mindkettőt letesteli és biztositva legyen a kábel, hova forrasszak??

Vagy az hogy lehet hogy a gyári test nem jó, próbalámpával müködik, beis kapcsol a magnó de másodpercenként újraindul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok! :) Olyan ügyben szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy mióta megvettem az autót már azóta esedékes a tompított fényszóróm beállítása mert hogy össze-vissza világít! Múltkor vagy itt a Vectra topicban vagy pedig az F Astra topicban láttam egy pontos leírást hogy hogyan is kell beállítani, függőleges falfelülettől mennyire kell megállni stb. stb.! Keresgéltem azóta mert most szeretném megcsinálni de sajnos nem találom. :D Tudna valaki segíteni egy ilyen pontos leírással, mert hogy mostanában többször előfordult hogy a szembejövök rámvillogtak..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok! :) Olyan ügyben szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy mióta megvettem az autót már azóta esedékes a tompított fényszóróm beállítása mert hogy össze-vissza világít! Múltkor vagy itt a Vectra topicban vagy pedig az F Astra topicban láttam egy pontos leírást hogy hogyan is kell beállítani, függőleges falfelülettől mennyire kell megállni stb. stb.! Keresgéltem azóta mert most szeretném megcsinálni de sajnos nem találom. :D Tudna valaki segíteni egy ilyen pontos leírással, mert hogy mostanában többször előfordult hogy a szembejövök rámvillogtak..

Bemész akármelyik autószervizbe, és max. 1500ft ért belövik a 2lámpád totálisan pontosan. Én is ezt választottam:)

Link to comment
Megosztás:

Bemész akármelyik autószervizbe, és max. 1500ft ért belövik a 2lámpád totálisan pontosan. Én is ezt választottam:)

2 lámpa beállításáért sokalom az 1500Ft-ot amikor szerintem én is meg tudnám csinálni az állító csavarok segítségével.. :) Bár lehet hogy csak én vagyok ezzel így hogy ha nem muszáj akkor inkább spórolok ezen a dolgon..

Link to comment
Megosztás:

2 lámpa beállításáért sokalom az 1500Ft-ot amikor szerintem én is meg tudnám csinálni az állító csavarok segítségével.. :) Bár lehet hogy csak én vagyok ezzel így hogy ha nem muszáj akkor inkább spórolok ezen a dolgon..

Ez talán segít. Opelon a lámpa hátulján van a magasság állító csavar, azt kell tekergetni. dőlésszöget meg a lámpa tetején lévő fehér műanyagcsavarral tudod állítani:) Sok szerencsét ;-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.