Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Csak a Calibrából tudok kiindulni (gondolom a Vectra hasonló), annál a centrálzár vezérlője a kesztyűtartó mögött van, az ablakok elektronikája meg rá van építve az elektromos ablak motorjára, ebből kifolyólag az ajtóban található a kárpit mögött

Vectránál a kpvezérlő anyósoldali lábnál, viszont az ablakelektronika itt is rajta van az emelőn.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a gond?

Mostanában kezdte el csinálni, hogy hidegen, alapjáraton ugrál a fordulat( 500-2000 közt), sokszor leáll, menet közben neki áll rángatni, amint kezd bemelegedni, a kék sávot elhagyja rendbejön. Hőjeladóra gondolunk. Találkozott vki ilyennel?

Nekem is csinálja, de nálam gyaníthatóan az LPG miatti 0.7mm-es gyertyahézag miatt. Nagyobb ~1mm körüli hézagnál nem tudott leállni a motor és utána összeszedte magát. 1-2 gázfröccs után abbahagyja a kínlódást, és megy rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Hát én összedugtam de nem müködik ill a lámpa az igen de az is csak hagyományos módon tehát nincs rajta az idő késleltetés .a két kicsi olvasó az nem !

Többféle ilyen lámpa létezik. Ami pl nekem van azon rajta volt a vezérlő áramkör. Amit az előző astrába szereltem azon nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Többféle ilyen lámpa létezik. Ami pl nekem van azon rajta volt a vezérlő áramkör. Amit az előző astrába szereltem azon nem volt.

Hát van egy nyák lap a tetején de szerintem az nem az!

Mert amiből ki vetem arra rádugtam egy simát és azt is késleltetve kapcsolta ki!

De kérdésem az hogy ha van iylen vezérlő az a vektrán azt nem biztositék táblába kell be dugni valahová?

Link to comment
Megosztás:

Csak tipp, de arra gondolok hogy valóban többféle ilyen lámpa létezik. A G Astrában és a B Vectrában tény hogy van egy multitimer nevű "vezérlő" a biztosítéktábla oldalában ami az összes időzíthető dolgot vezérli az ablaktörlőtől kezdve az indexen át a belső világításig. Nem tudom a B Omegában van-e ilyen, de ha nincs, akkor az lesz a megoldás, mert akkor annak a lámpába van építve ez a vezérlő, tehát neked B Omegából kell szerezni ilyen lámpatestet, a G Astra/B Vectra nem lesz jó.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor leírom még egyszer!

Tehát omega a autóból kivettem egy utastér lámpát amibe olvasó lámpa is van! Majd bele akartam rakni az enyémbe és mikor kivettem az enyémet meglepetésemre a + kábeleket találtam majd összevetetem az ómegáéval és színre is meg csatlakozóra is meg egyeznek ! Az omegé időzítő kapcsolós viszont az enyém az nem !Mert vissza raktam az én utastér lámpámat az omegáéba ami egyszerű sima csak egy izzó van benne semmi panel és azt is úgy kapcsolta hogy időzitve! Az omegáéba amit már most bele raktam az enyébe van egy kis panel nyák lap a tetején de ott semmi elektronika nincs csak a kábeleket igy oldották meg nyák lappal helyettesítették! Rádugtam az összes kábelt működni működik ahogyan az eredeti is de pl. a két olvasó lámpa az nem ! És én arra gondolok hogyha már bele rakták a + kábelekt gyárilag valoszinü a másik végén aminek most valoszinű nincs semmi onnan hiányzik valami ??? tehát azért nem működik az olvasó lámpa és az időzítő automatika. Saját biztosíték táblámba egy üres hely van ahová relét lehet bedugni de ott is át-van hidalva gyárilag két kapocs !!! Mondjuk pl. én erre gondolnék hogy nem e oda kell valami az áthidalást meg kidobni !!!

Link to comment
Megosztás:

Néztem én de nem találtam ! pedig profi vagyok rajzolvasásban :D

Na, 5 perc kapcsrajz böngészés után azt tudom neked mondani, hogy a kapcs rajzon nem szerepel semmi sem, ami az időzített kapcsolásért felelne. Tehát mindenképpen kell egy vezérlő, vagy egy olyan lámpa, ami ezt tartalmazza.

A kis lámpák meg azért nem mennek, mert az áramot az f29-es biztiről kapják, amit a biztitáblán mint fényszórómosó találsz meg. Ha ott nincs bent egy 10a-s bizti, akkor nem kapnak áramot.

Link to comment
Megosztás:

Na, 5 perc kapcsrajz böngészés után azt tudom neked mondani, hogy a kapcs rajzon nem szerepel semmi sem, ami az időzített kapcsolásért felelne. Tehát mindenképpen kell egy vezérlő, vagy egy olyan lámpa, ami ezt tartalmazza.

A kis lámpák meg azért nem mennek, mert az áramot az f29-es biztiről kapják, amit a biztitáblán mint fényszórómosó találsz meg. Ha ott nincs bent egy 10a-s bizti, akkor nem kapnak áramot.

bocs tévedtem mégsem vagyok elég profi te vagy profi :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy problémám,ami vissza-vissza tér . Hideg indítás nehézkes. Kb.3-ra indul gáz nélkül. Mindig beindul,de egyból le is áll. Ha gázzal indítok 3hengerezik,vagy 2. és utána nehezen áll be az alapjárat,vagy ismét leáll. Melegen nincs gond. Gyertyában kb 8000km van,bosch 2 pólusú. Pár napja ,piros utáni eluduláskor nem bírt felpörögni,erőtlen volt. Rángatott. Gyertyákat megnéztem,full kormos és benzinszagú .Tisztítás után ment rendesen minden.De a hideg indítás ugyanolyan. Fogyasztás városban 12L,városon kívül nincs gond 7L.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hello!

ahoz szeretnék segítséget kérni hogy a fűtés szabályzóba hol találhatók az izzók? (95-ös model)

illetve hogy hogy lehet azt a konzolt teljesen kizsedni mert nekem csak félig jött ki.

hali. nekem 93-as van, de ahhoz hogy teljesen ki tudjam szedni, ki kellett bontani a kilométer óránál lévő burkolatot, ott tartja két csavar, de ezt bizonyára megtetted. nekem a kesztyűtartót is kompletten ki kellett szednem, és akkor látszott hogy a pont fűtés szabályzó bowdent kellett kiakasztani hogy ki lehessen buktatni, és ha jól emlékszem akkor egy darab izzó ami ott sok mindent megvilágit.

Link to comment
Megosztás:

Úgy ahogy a kollega mondja.

Négy cvsavar fogja az egészet, kettő az óra/bc alatt, kettő a kmóra mellett. Ezután le kell akasztgatni a bowdeneket, de hidegben nem ajánlom, mert melegben is nagyon könnyen elpattannak a müanyag rögzítők. S végül magát az elektromos csatlakozót kell lehúzni, az se engedi túlzottan előre a cuccot.

És igen, mindössze egyetlen darab kis nyamvadt izzó van benne. Szóval érdemesebb több leddel kiváltani, ha már ki van szedve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A gyári riasztó hol található az autóban?

Egyébként mire riaszt?

Az egyémben van egy univerzális kp-zár vezérlő. Sajnos nagyon megbízhatatlan,szeretném kiszedni.,mindenből a gyárit használnám ha van! Az enyém most csak ajtó nyitásra riaszt ha van kedve! Eddig nem nagyon keresgettem, így nem tudom hol lehet. Az lehet hogy az univerzális kp-zár vezérlőt összekötötték a gyári riasztóval? Lehetséges ez? Mert én utólagos riasztót még nem találtam benne!

Link to comment
Megosztás:

Nem, valóban egy izzó van, annak a fényét bonyolult plexi fényvezetők juttatják el mindenhova. Ha neked csak két szimbólumot világít meg, akkor valószínűleg ezek a fényvezetők vannak eltörve.

és olyan fényvezetőt lehet kapni valahol és mennyiért?

Link to comment
Megosztás:

Néhány tízezer km után már nemkell megvilágítás :)

Hát lehet hogy néhány tízezer után nem kell, de nekem lassan 700e(!) km lesz a cégesemben, és még mindig felkapcsolom a belső világítást ha állítgatni akarom a fűtést, pedig bő félmillió km alatt (ennyi ideje romlott el) megszokhattam volna már... :(

Mielőtt megkérditek hogy akkor miért nem lett kicserélve: ki kell szedni hozzá az egész középkonzolt rádióstul, még márkaszervizben is sz.pás, egyszer megpróbálták, eltörtek pár műanyag patentot, és azt mondták többet ők ilyet nem...

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet hogy néhány tízezer után nem kell, de nekem lassan 700e(!) km lesz a cégesemben, és még mindig felkapcsolom a belső világítást ha állítgatni akarom a fűtést, pedig bő félmillió km alatt (ennyi ideje romlott el) megszokhattam volna már... :(

Mielőtt megkérditek hogy akkor miért nem lett kicserélve: ki kell szedni hozzá az egész középkonzolt rádióstul, még márkaszervizben is sz.pás, egyszer megpróbálták, eltörtek pár műanyag patentot, és azt mondták többet ők ilyet nem...

Na szép kis márkaszervíz :D Ahol a saját forgalmazott autójukat nem tudják szét bontatni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.