Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Sziasztok!

Kétségbeesésemben hozzátok kell forulok, hátha találkoztatok már hasonlóval.

Adott egy 96-os B-Vectra, X18XE motorral, aprobléme pedig a VÍZHŐFOK jelző!

Ami mehanikus részről befolyásolná a problémát minden cserélve lett

(fagyálló, hűtő, vízpumpa, vízhőfokjeladó a blokkon, valaminta komplett műszerfal óraegység is)

A problémám az, hogy mindezek ellenére a vízhőfokjelzőm a műszerfalon 12-15 fokkal többet jelez

a tényleges értéknél (le lett mérve számítógéppel is, a valódi hőfok jó, jeladók jól működnek valódi értéket adnak)

és ez a hiba már az őrületbe kerget, ugynis szinte mindig a pirosban vagy kicsivel alatta áll a

jelző és ott mozog. Furcsaság az egészben, ha párszor leveszem-ráadom a gyújtást két-három próbálkozás

után beáll a műszer a tényleges valódi értékre, sőt néha menet közben is ha gondol egyet leesik a hőfokmutató

a pirosból és beáll a valódi értékre.

A motorblokko lévő jeladó jó (tisszta új), a műszerfalat is cseréltem másikkal is ugyanezt teszi, tehát

a baj a jeladó és a műszerfal között lehet valahol, (részleges zárlat,stb... ) tehát a műszerfalba már a rossz jel

érkezik de a jeladótól jövő jel még jó.(a blokkon lévő vízhőfokjeladóra ami a víz hőfokához mérten változtatja ellenállását, egyetlen vezeték csatlakozik csak) Műkösését tekintve tehár a vízhőfokjelző szerintem csak egy sima ellenállásmérő.

Szerintetek hol lapulhat a hiba? Vezeték, esetleg a motor más pontjára csatlakozó vezeték rosdás lehet, ha van ilyen hol lehet?

Ötletek javaslatok, láttatok e már ilyet előtte? Segítségeteket köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kétségbeesésemben hozzátok kell forulok, hátha találkoztatok már hasonlóval.

Adott egy 96-os B-Vectra, X18XE motorral, aprobléme pedig a VÍZHŐFOK jelző!

Ami mehanikus részről befolyásolná a problémát minden cserélve lett

(fagyálló, hűtő, vízpumpa, vízhőfokjeladó a blokkon, valaminta komplett műszerfal óraegység is)

A problémám az, hogy mindezek ellenére a vízhőfokjelzőm a műszerfalon 12-15 fokkal többet jelez

a tényleges értéknél (le lett mérve számítógéppel is, a valódi hőfok jó, jeladók jól működnek valódi értéket adnak)

és ez a hiba már az őrületbe kerget, ugynis szinte mindig a pirosban vagy kicsivel alatta áll a

jelző és ott mozog. Furcsaság az egészben, ha párszor leveszem-ráadom a gyújtást két-három próbálkozás

után beáll a műszer a tényleges valódi értékre, sőt néha menet közben is ha gondol egyet leesik a hőfokmutató

a pirosból és beáll a valódi értékre.

A motorblokko lévő jeladó jó (tisszta új), a műszerfalat is cseréltem másikkal is ugyanezt teszi, tehát

a baj a jeladó és a műszerfal között lehet valahol, (részleges zárlat,stb... ) tehát a műszerfalba már a rossz jel

érkezik de a jeladótól jövő jel még jó.(a blokkon lévő vízhőfokjeladóra ami a víz hőfokához mérten változtatja ellenállását, egyetlen vezeték csatlakozik csak) Műkösését tekintve tehár a vízhőfokjelző szerintem csak egy sima ellenállásmérő.

Szerintetek hol lapulhat a hiba? Vezeték, esetleg a motor más pontjára csatlakozó vezeték rosdás lehet, ha van ilyen hol lehet?

Ötletek javaslatok, láttatok e már ilyet előtte? Segítségeteket köszönöm előre is!

Továbfejlődött a dolog, sikerült kiderrítenem, hogy a műszerfal negatív-Testeléssel van a probléma, azaz a test nem az igazi a műszerfalon.

Kérdésem volt e már ilyen gondotok és mi a megoldás mit lehet tenni így ezzel a problémával, hogy sikerülsjön megoldódnia?

Melyik lábon kaphat testet mi lehet a baj?

És még az is előfordulhat GYANÚS, hogy az újonnan bekötött riasztó okozhatja a gondokat!

Link to comment
Megosztás:

Továbfejlődött a dolog, sikerült kiderrítenem, hogy a műszerfal negatív-Testeléssel van a probléma, azaz a test nem az igazi a műszerfalon.

Kérdésem volt e már ilyen gondotok és mi a megoldás mit lehet tenni így ezzel a problémával, hogy sikerülsjön megoldódnia?

Melyik lábon kaphat testet mi lehet a baj?

És még az is előfordulhat GYANÚS, hogy az újonnan bekötött riasztó okozhatja a gondokat!

Akkor keress a műszerfalon egy tiszta fém lyukat ahonnan kábelt vezethetsz a kasztni egy szintén fém pontjáig. Lehetőleg barna kábelt használj a későbbi félreértések elkerülése miatt. Mielőtt csavarozol, próbáld meg csak simán odaérintve tesztelni a dolgot egyáltalán javít-e valamit a hőfokjelzőn. Nekem f astrán volt a jobb lábtérnél az ECU-mellett van testelési pont-csavar a kasztnin, a műszerfalon meg vagy a középkonzolnál, vagy a műszeregységnél lehet fémet találni legkevesebb bontással. Olyan részre ami nincs útban fúrsz egy lyukat, ha nem találsz szabadot, és egy csavarral odafogatod a kábelt, a másik végét meg letesteled a kasztnihoz. De előtte próbáld ki, használ-e.

Link to comment
Megosztás:

Akkor keress a műszerfalon egy tiszta fém lyukat ahonnan kábelt vezethetsz a kasztni egy szintén fém pontjáig. Lehetőleg barna kábelt használj a későbbi félreértések elkerülése miatt. Mielőtt csavarozol, próbáld meg csak simán odaérintve tesztelni a dolgot egyáltalán javít-e valamit a hőfokjelzőn. Nekem f astrán volt a jobb lábtérnél az ECU-mellett van testelési pont-csavar a kasztnin, a műszerfalon meg vagy a középkonzolnál, vagy a műszeregységnél lehet fémet találni legkevesebb bontással. Olyan részre ami nincs útban fúrsz egy lyukat, ha nem találsz szabadot, és egy csavarral odafogatod a kábelt, a másik végét meg letesteled a kasztnihoz. De előtte próbáld ki, használ-e.

A kormány szerkezetén is van egy testelési pont a műszeregység mögött. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor keress a műszerfalon egy tiszta fém lyukat ahonnan kábelt vezethetsz a kasztni egy szintén fém pontjáig. Lehetőleg barna kábelt használj a későbbi félreértések elkerülése miatt. Mielőtt csavarozol, próbáld meg csak simán odaérintve tesztelni a dolgot egyáltalán javít-e valamit a hőfokjelzőn. Nekem f astrán volt a jobb lábtérnél az ECU-mellett van testelési pont-csavar a kasztnin, a műszerfalon meg vagy a középkonzolnál, vagy a műszeregységnél lehet fémet találni legkevesebb bontással. Olyan részre ami nincs útban fúrsz egy lyukat, ha nem találsz szabadot, és egy csavarral odafogatod a kábelt, a másik végét meg letesteled a kasztnihoz. De előtte próbáld ki, használ-e.

A kormány szerkezetén is van egy testelési pont a műszeregység mögött. :lol:

Köszönöm a tippeket!

A tegnapi napom az eddigi testelési pontok megtisztításával telt, sajna nem segített, kikötöttem a riasztót is, hátha az lehet a ludas, de sajna nem ő az, de a kormány környékén lévő testelési pont eszembe sem jutott, nem is tudtam rőla, viszont kipróbálom a tippjeiteket, direktben le testelem a műszeregységet próba képpen, már csak azt kellene megtudnom, a műszer-óra egységnem ha kiveszem van ugyebár egy csatlakozója, azon melyik lehet a testelési pont? tehát keresek a kocsin egy stabil testet ez ok, de hova is kell azt kötnöm, az órán pontosan hova? vagy csak kössem rá arra a veetékre, ami az órába menő kábelkötegen van és barna színű? Ez a bizonyos testelési hely a műszeregység környékén amit említettetek, az óra is itt lehet testelve, vagy a kocsi egy teljesen másik pontján? Ha tudnátok segíteni nagyon hálás lennék.

(Még egy kis adalék a dologhoz: ha két-háromszor leveszem ráadom a gyújtást a jelenség megszűnik, onnantól jól mutat a műszer!Órát már cseréltem ott is ugyanez van!)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippeket!

A tegnapi napom az eddigi testelési pontok megtisztításával telt, sajna nem segített, kikötöttem a riasztót is, hátha az lehet a ludas, de sajna nem ő az, de a kormány környékén lévő testelési pont eszembe sem jutott, nem is tudtam rőla, viszont kipróbálom a tippjeiteket, direktben le testelem a műszeregységet próba képpen, már csak azt kellene megtudnom, a műszer-óra egységnem ha kiveszem van ugyebár egy csatlakozója, azon melyik lehet a testelési pont? tehát keresek a kocsin egy stabil testet ez ok, de hova is kell azt kötnöm, az órán pontosan hova? vagy csak kössem rá arra a veetékre, ami az órába menő kábelkötegen van és barna színű? Ez a bizonyos testelési hely a műszeregység környékén amit említettetek, az óra is itt lehet testelve, vagy a kocsi egy teljesen másik pontján? Ha tudnátok segíteni nagyon hálás lennék.

(Még egy kis adalék a dologhoz: ha két-háromszor leveszem ráadom a gyújtást a jelenség megszűnik, onnantól jól mutat a műszer!Órát már cseréltem ott is ugyanez van!)

Ha a műszerfal testeléssel lenne probléma, akkor bajok lennének annak megvilágításával is. Tapasztalsz ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Ha a műszerfal testeléssel lenne probléma, akkor bajok lennének annak megvilágításával is. Tapasztalsz ilyet?

Semmi más probléma nincs, csak a hőfokjelzőm mutat jóval többet a tényleges értéknél (óra pirosban, tényleges hő számítógéppel nézve a másik jeladót 85-90C) semmi vibrálás, sem műszerek kihagyás, sem vibráló megvilágítás, minden teljesen jó a hőfokjelzőn kívül, amely többszöri gyújtás-elvét-ráadás után hajlamos helyrejönni.Akkor nem a testelés a baj, tuti? Mi lehet még a probléma forrása?

Link to comment
Megosztás:

Semmi más probléma nincs, csak a hőfokjelzőm mutat jóval többet a tényleges értéknél (óra pirosban, tényleges hő számítógéppel nézve a másik jeladót 85-90C) semmi vibrálás, sem műszerek kihagyás, sem vibráló megvilágítás, minden teljesen jó a hőfokjelzőn kívül, amely többszöri gyújtás-elvét-ráadás után hajlamos helyrejönni.Akkor nem a testelés a baj, tuti? Mi lehet még a probléma forrása?

Egy kérdést még hozzáfűznék, a hőfokérzékelő NTK-ra ugye csak egy láb csatlakozik, ami be van vezetve a műszerfalba,

ha fogok egy ellenállásmérő műszert és rámérek a blokkra(ebbe van csavarva az NTK) és az NTK kivezetésre, ugyanannyi OHM ellenálást kell lássak, mint a műszerfalon, ha rámérek a műszerfal-test és az NTK ról bejövő szálra, vagy itt már módosult értéket kell kapjak?

Másik kérdésem pedig az lenne, hogy lehet az hogy gyújtás elvétel, ráadástól helyreáll a műszer, és jó értéket mutat, amikor ráadom a gyújtást, a negatív, vagy +12V -ot adom a műszercsoportra, agyújtáskapcsoló befolyásolhat ebben az esetben bármit is, vagy ez is vakvágány lehet? Köszönöm a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdést még hozzáfűznék, a hőfokérzékelő NTK-ra ugye csak egy láb csatlakozik, ami be van vezetve a műszerfalba,

ha fogok egy ellenállásmérő műszert és rámérek a blokkra(ebbe van csavarva az NTK) és az NTK kivezetésre, ugyanannyi OHM ellenálást kell lássak, mint a műszerfalon, ha rámérek a műszerfal-test és az NTK ról bejövő szálra, vagy itt már módosult értéket kell kapjak?

Másik kérdésem pedig az lenne, hogy lehet az hogy gyújtás elvétel, ráadástól helyreáll a műszer, és jó értéket mutat, amikor ráadom a gyújtást, a negatív, vagy +12V -ot adom a műszercsoportra, agyújtáskapcsoló befolyásolhat ebben az esetben bármit is, vagy ez is vakvágány lehet? Köszönöm a segítségeket!

A műszerfalból 1 vezeték megy a jeladóhoz. Ám magában a műszeregységben van 1 feszültség stabilizátor, ennek a hibája is okozhat ilyesmit. Bár az elmondásod szerint másik műszeregységet is kipróbáltatok, és azzal is uezt produkálta. Ezért nem zárnám ki a test problémát. Kivett műszer mellett rá kéne mérni a testkábelre, vmit a gomba felé menőre (astrán kék vezeték). A testnél (barna) egyértelmű 0 ohm kell, míg a gombáénál (jeladóról levett saruval) szakadást kell mutatnia.

Link to comment
Megosztás:

A műszerfalból 1 vezeték megy a jeladóhoz. Ám magában a műszeregységben van 1 feszültség stabilizátor, ennek a hibája is okozhat ilyesmit. Bár az elmondásod szerint másik műszeregységet is kipróbáltatok, és azzal is uezt produkálta. Ezért nem zárnám ki a test problémát. Kivett műszer mellett rá kéne mérni a testkábelre, vmit a gomba felé menőre (astrán kék vezeték). A testnél (barna) egyértelmű 0 ohm kell, míg a gombáénál (jeladóról levett saruval) szakadást kell mutatnia.

KIDERÜLT!

Nagy szenvedések árán mesélnék, a megoldás a sok sok gondomra ez volt

http://www.fotexnet.hu/conrad_s171/page/it..._stabilizalt_ic

azaz egy 78s10 es 10V os 2 A es feszültség stab, adta meg magát, sem vzeeték sem gomba sem kasztni sem test gond nem volt, cupán az idő emgette ezt a kütyüt, és olyan pórul jártam, hogy a scere műszerfalban is be volt tojva a fesztsat, széria hiba lenne?

Mivel nem bírtam magammal utánanéztem, és nagyon meglepődtem, oldalak 100 -ain keresztül vitatkoznak a német vectrások a hibán és ugyanígy jártak mint én test, műszer, kábel, (bár volt akinek elolvadt a kábele tényleg)...

Szóval egy a vége sok korai vectrában ez a pici IC a 78S10 -es adja meg magát és ezért pontatlan a tank és a hőfok mutató, csere és oks minden, egyébként villanyos dolgokban jó hely lehet, minden kapcsolási rajz és egyéb érdekesség letölthető innen :

http://www.vectra16v.com/

akinek elektronikai dolga van itt talál mindent fenn.

http://www.vectra-forum.de

itt általánosságban is fellelhető minden, mint nálunk, megoldásra is itt leltem.

Link to comment
Megosztás:

Semmi más probléma nincs, csak a hőfokjelzőm mutat jóval többet a tényleges értéknél (óra pirosban, tényleges hő számítógéppel nézve a másik jeladót 85-90C) semmi vibrálás, sem műszerek kihagyás, sem vibráló megvilágítás, minden teljesen jó a hőfokjelzőn kívül, amely többszöri gyújtás-elvét-ráadás után hajlamos helyrejönni.Akkor nem a testelés a baj, tuti? Mi lehet még a probléma forrása?

Nagy szenvedések árán mesélnék, a megoldás a sok sok gondomra ez volt

Ha előbb mondod hogy a tankszintjelződ is szarul mért, akkor egyértelműen mondjuk a probléma okát :rolleyes:

De még ki is emelted, hogy semmi más gond nincs <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha előbb mondod hogy a tankszintjelződ is szarul mért, akkor egyértelműen mondjuk a probléma okát <_<

De még ki is emelted, hogy semmi más gond nincs :D

Pedig még írtam is, hogy az is lehet probléma forrása. :rolleyes:

Mondjuk az elég nagy szívás, hogy mind a 2 műszerben xar volt.

Link to comment
Megosztás:

Ha előbb mondod hogy a tankszintjelződ is szarul mért, akkor egyértelműen mondjuk a probléma okát <_<

De még ki is emelted, hogy semmi más gond nincs :D

Elsőre rá akartam vágni, hogy az IC-t ellenőrizze, de írta, hogy a hőfokjelzésen kívül minden más jó, akkor gondoltam nem az IC lehet a hibás, meghogy másik műszerrel is ugyanazt csinálta.. :rolleyes: Mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Elsőre rá akartam vágni, hogy az IC-t ellenőrizze, de írta, hogy a hőfokjelzésen kívül minden más jó, akkor gondoltam nem az IC lehet a hibás, meghogy másik műszerrel is ugyanazt csinálta.. :rolleyes: Mindegy.

Sziasztok ismét!

Hát erre a műszerfalas IC mutatvánnyal igen sokat szenvedtem, és ha hiszitek ha nem beraktam mind a két ugyanolyan műszerfalat, (motor, sőt még évjárat is stimmelt a másik fallal) és a jelenség ugyanez volt ezér nem gyanakodtam a műszeregységre én sem sőt nem is tudtam IC dologról ezelőtt, és a két műszerfal ugyanúgy csalt, dettó, csak a saját műszercsoportom, ha 3-4 szer szórakoztam a gyújtással helyrejött, míg az ugyanolyan másik végig pirosban állt az nem javult meg.

Az üzemanyagjelző: mivel nem tankoltam sűrűn tele a kocsit így nem igen tűnt fel a dolog, csak azt vettem észre, akárhogy próbálom teletankolni, a műszer sosem ment tele állásba picivel alatta volt mindig! Bár a cserélt műszeregységnél, ici-picit feljebb volt de jó értéket ott sem mutatott sosem, de én ezt az üzemanyagszintjeladó hibájának tudtam volna be nem is tartottam fontosnak emlegetni <_< most má látom kellett volna :D

Egyébként én L4810CV tip. fesztabot kaptam, ti milyen tip. cseréltétek ki?

Egyébként mikor műszerfalcsoportot kerestem, mikor még a hiba legelején arra gyanakodtam, találtam egy angliában élő magyar gyereket aki bont, és írta nekem, nem tudja mit csinálnak itthon a vectra B műszerfalakkal, ami ráadásul jobbos is, de egy srácnak 5-esével küldi haza, selytem az IC miatt a TCA700Y, -kat cserélgeti a gyerek benne -_-

Szóval tanulságos volt a műszerfalstorym és köszönöm a segítségeteket, az ötleteket!

Viszont feladnék egy fejtörőt nektek még, találkoztam egy kék színű középastag(3mm körüli) kábellel, ami a hűtőre akasztott kábelkötegben ér véget, azaz így vettem a kocsit, hogy ez a kék kábel ott el volt vágva és csak volt.

Egy villamosságis szerelő egyből rávágta, hogy az valamelyik gombára volt rákötve (2 hűtőn lévő hőérzékelő gomba) és szerepe az lehetett, hogy ha tűlmelegedne a hűtővíz kikapcsolja a klímát! És biztos tönkrement a jeladó ezért kötötték ki! Szerintetek ilyen van? Tényleg ez lehetett és ha igen hol lenne rákötve, mivel folytatása nincs csak el van vágva és be volt tekerve? Szerintetek mi ez a kábelecske?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Hát erre a műszerfalas IC mutatvánnyal igen sokat szenvedtem, és ha hiszitek ha nem beraktam mind a két ugyanolyan műszerfalat, (motor, sőt még évjárat is stimmelt a másik fallal) és a jelenség ugyanez volt ezér nem gyanakodtam a műszeregységre én sem sőt nem is tudtam IC dologról ezelőtt, és a két műszerfal ugyanúgy csalt, dettó, csak a saját műszercsoportom, ha 3-4 szer szórakoztam a gyújtással helyrejött, míg az ugyanolyan másik végig pirosban állt az nem javult meg.

Az üzemanyagjelző: mivel nem tankoltam sűrűn tele a kocsit így nem igen tűnt fel a dolog, csak azt vettem észre, akárhogy próbálom teletankolni, a műszer sosem ment tele állásba picivel alatta volt mindig! Bár a cserélt műszeregységnél, ici-picit feljebb volt de jó értéket ott sem mutatott sosem, de én ezt az üzemanyagszintjeladó hibájának tudtam volna be nem is tartottam fontosnak emlegetni <_< most má látom kellett volna :D

Egyébként én L4810CV tip. fesztabot kaptam, ti milyen tip. cseréltétek ki?

Egyébként mikor műszerfalcsoportot kerestem, mikor még a hiba legelején arra gyanakodtam, találtam egy angliában élő magyar gyereket aki bont, és írta nekem, nem tudja mit csinálnak itthon a vectra B műszerfalakkal, ami ráadásul jobbos is, de egy srácnak 5-esével küldi haza, selytem az IC miatt a TCA700Y, -kat cserélgeti a gyerek benne -_-

Szóval tanulságos volt a műszerfalstorym és köszönöm a segítségeteket, az ötleteket!

Viszont feladnék egy fejtörőt nektek még, találkoztam egy kék színű középastag(3mm körüli) kábellel, ami a hűtőre akasztott kábelkötegben ér véget, azaz így vettem a kocsit, hogy ez a kék kábel ott el volt vágva és csak volt.

Egy villamosságis szerelő egyből rávágta, hogy az valamelyik gombára volt rákötve (2 hűtőn lévő hőérzékelő gomba) és szerepe az lehetett, hogy ha tűlmelegedne a hűtővíz kikapcsolja a klímát! És biztos tönkrement a jeladó ezért kötötték ki! Szerintetek ilyen van? Tényleg ez lehetett és ha igen hol lenne rákötve, mivel folytatása nincs csak el van vágva és be volt tekerve? Szerintetek mi ez a kábelecske?

Nekem még az eredeti van benne, mivel amit akartam belerakni IC-t, olyat mégsem tudtak hozni... :rolleyes: Nincs semmi baja, csak jobb tűrésűt akartam, de nem jött össze egyelőre.

Olyan része valóban létezik a klímának, hogy túlmelegedés esetén lekapcsolja, de csak a vízhűtőn van hőgomba. Tudtommal csak két esetben kapcsolódik le a klíma automatikusan:

1. Marhameleg a víz

2. Fagyásérzékelő

...minden más esetben üzemel tovább.

Mivel a kapcsolási rajzon csak egy kék vezetéket látok a klíma részénél, ezért nem hinném, hogy az lenne. Egy darab kék vezeték van a klímakörben, az meg a befúvóventilátor 1-es pontjára van kötve, mivel ha bekapcsolod a klímát, akkor legalább egyes fokozaton jár a fűtőventilátor, ha még nulla állásban is van a kapcsoló a fűtéskonzolon.

Pontosabban nem tudnád behatárolni a helyét? Esetleg egy fotó?

Talán még az lehet, hogy alapból neked a vízhűtőben a hőgombád háromvezetékes volt, valószínűleg elromlott és kétvezetékes lett berakva. Enyémben gyárilag kétvezetékes, de Udi Cartársnak 3 vezetékes ez a gomba és neki is gyári klímája van, mint nekem...

Link to comment
Megosztás:

Nekem még az eredeti van benne, mivel amit akartam belerakni IC-t, olyat mégsem tudtak hozni... :rolleyes: Nincs semmi baja, csak jobb tűrésűt akartam, de nem jött össze egyelőre.

Olyan része valóban létezik a klímának, hogy túlmelegedés esetén lekapcsolja, de csak a vízhűtőn van hőgomba. Tudtommal csak két esetben kapcsolódik le a klíma automatikusan:

1. Marhameleg a víz

2. Fagyásérzékelő

...minden más esetben üzemel tovább.

Mivel a kapcsolási rajzon csak egy kék vezetéket látok a klíma részénél, ezért nem hinném, hogy az lenne. Egy darab kék vezeték van a klímakörben, az meg a befúvóventilátor 1-es pontjára van kötve, mivel ha bekapcsolod a klímát, akkor legalább egyes fokozaton jár a fűtőventilátor, ha még nulla állásban is van a kapcsoló a fűtéskonzolon.

Pontosabban nem tudnád behatárolni a helyét? Esetleg egy fotó?

Talán még az lehet, hogy alapból neked a vízhűtőben a hőgombád háromvezetékes volt, valószínűleg elromlott és kétvezetékes lett berakva. Enyémben gyárilag kétvezetékes, de Udi Cartársnak 3 vezetékes ez a gomba és neki is gyári klímája van, mint nekem...

Köszi a gyors választ,

A motortérben van egy 3 -as széthúzható csatlakozó a hűtőn, na ahonnanez a kábel jöön az akksi felöl, pontosabban ahonnan leágazik ez a csatlakoző kb 20 cm re odáig jön ez a kis vacak kék kábel, de onnan merre megy sajna nem tudom. A gombák amelyek a hűtőn vannak van egy kétágú (az alsó) és egy háromágú a felső. Az alsó dugója kék színű a felsőé szürke, és elvileg ezek a gyáriak. (Ahogy én tudom) A hűtőt nemrég cseréltük és a felső szürke gombát is, és az hűtőre a szerelő azt mondta ez még a gyárija, szóval a gombákat cserélhették, nekem a felső ahogy írtam szürke 3 lábú, az alsó kék csatlakozós és két ágú, ezek a gyáriak? Ja igen a klíma gyári benne, és ha bekapcsolom valóban egyesen megy a befúvóventillátor, az ok. Mit lessek még meg? Ja igen a többi kábelhez képest ez a kék picit vastagabb, elüt, nem zárom, ki hogy erre cseréltek egy másikat és ezt fűzték be helyette, de gondolom így ha ez történt nem sokat lehet kezdeni a színével és megmondani mi szerepe is lehetett ennek.

Ja igen egy kérdés még, mi a szerepe a két gombának a hűtőn, minek van kettő? De egyébként ha széthúzom a hűtőn lévő 3-as csatlakozót a klíma ventillátor működik akkor is, érdekes ez nekem.

Ja igen, ha IC-t cserélsz figyelj nagyon, hogy Low-Dropoutos legyen tehát egy sima 7810 es szériájű mint sok helyen írják, ha nem Low Drop-os akkor nem tuti hogy jó lesz, villamosék felvilágosítottak fesz stab ügyben <_<

Amúgy a Low Drop os csak annyit jelent, hogy kis fesz különbségnél is már működik, tehát egy sima 10V-os stab, csak 12,5V min fesz nél jó egy low Drop os 10,5-11V tól is már megfelelő 10Vos ffeszt ad, drágábbak is de ez kell bele azt mondták és fontos még hogy nagy terhelésbírásút, nem szabad bele tenni, pl 2A elbírót, mert a gyári is csak 0.22A max terhelésbírású, amire meg cseréltem az 0.4A, ezt nem tudom hogy miért fontos de lényeges szempont ez is, szóval sokat kellett túrni mire lett megfelelő. De L4810CV és L4710CV még kaphatóak és tökéletesek!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ,

A motortérben van egy 3 -as széthúzható csatlakozó a hűtőn, na ahonnanez a kábel jöön az akksi felöl, pontosabban ahonnan leágazik ez a csatlakoző kb 20 cm re odáig jön ez a kis vacak kék kábel, de onnan merre megy sajna nem tudom. A gombák amelyek a hűtőn vannak van egy kétágú (az alsó) és egy háromágú a felső. Az alsó dugója kék színű a felsőé szürke, és elvileg ezek a gyáriak. (Ahogy én tudom) A hűtőt nemrég cseréltük és a felső szürke gombát is, és az hűtőre a szerelő azt mondta ez még a gyárija, szóval a gombákat cserélhették, nekem a felső ahogy írtam szürke 3 lábú, az alsó kék csatlakozós és két ágú, ezek a gyáriak? Ja igen a klíma gyári benne, és ha bekapcsolom valóban egyesen megy a befúvóventillátor, az ok. Mit lessek még meg? Ja igen a többi kábelhez képest ez a kék picit vastagabb, elüt, nem zárom, ki hogy erre cseréltek egy másikat és ezt fűzték be helyette, de gondolom így ha ez történt nem sokat lehet kezdeni a színével és megmondani mi szerepe is lehetett ennek.

Ja igen egy kérdés még, mi a szerepe a két gombának a hűtőn, minek van kettő? De egyébként ha széthúzom a hűtőn lévő 3-as csatlakozót a klíma ventillátor működik akkor is, érdekes ez nekem.

Ja igen, ha IC-t cserélsz figyelj nagyon, hogy Low-Dropoutos legyen tehát egy sima 7810 es szériájű mint sok helyen írják, ha nem Low Drop-os akkor nem tuti hogy jó lesz, villamosék felvilágosítottak fesz stab ügyben :rolleyes:

Amúgy a Low Drop os csak annyit jelent, hogy kis fesz különbségnél is már működik, tehát egy sima 10V-os stab, csak 12,5V min fesz nél jó egy low Drop os 10,5-11V tól is már megfelelő 10Vos ffeszt ad, drágábbak is de ez kell bele azt mondták és fontos még hogy nagy terhelésbírásút, nem szabad bele tenni, pl 2A elbírót, mert a gyári is csak 0.22A max terhelésbírású, amire meg cseréltem az 0.4A, ezt nem tudom hogy miért fontos de lényeges szempont ez is, szóval sokat kellett túrni mire lett megfelelő. De L4810CV és L4710CV még kaphatóak és tökéletesek!

Hm. A rajzon is szerepel két hőérzékelő, az egyik 2 a másik 3 vezetékes. Ha jól látom a rajzon, akkor a háromvezetékes felel azért, hogy a második fokozatba kapcsolják a ventilátorokat (ha üzemel a klíma és a víz is annyira meleg lett, hogy hűteni kell). Csak nekem éppenséggel felül a kunkori cső alatt található egy csatlakozó, ott van a vízhőfok gombája, ami indítja a ventiket is ha szükséges, lejjebb nem találtam csatlakozókat. Valószínűleg ezért indult be a klíma bekapcsolására is mindkét venti nálad. Esetleg nem a belső ventilátor alatti gombákra gondoltál? Azok nyomáskapcsolók a klímához. Igaz, az egyik 2, a másik 4 vezetékes.

Link to comment
Megosztás:

Hm. A rajzon is szerepel két hőérzékelő, az egyik 2 a másik 3 vezetékes. Ha jól látom a rajzon, akkor a háromvezetékes felel azért, hogy a második fokozatba kapcsolják a ventilátorokat (ha üzemel a klíma és a víz is annyira meleg lett, hogy hűteni kell). Csak nekem éppenséggel felül a kunkori cső alatt található egy csatlakozó, ott van a vízhőfok gombája, ami indítja a ventiket is ha szükséges, lejjebb nem találtam csatlakozókat. Valószínűleg ezért indult be a klíma bekapcsolására is mindkét venti nálad. Esetleg nem a belső ventilátor alatti gombákra gondoltál? Azok nyomáskapcsolók a klímához. Igaz, az egyik 2, a másik 4 vezetékes.

Hát megnéztem a vezetéket, ez a kis ominózus kék kábel nem tudom merre mehet, és mi lehet akkor, de a hűtőn lévő gombákba a hogy néztem megvan mind a 2 és a 3 vezeték is. Szóval normál esetben a kék fejű,alsó 2-es indítja a hűtés első fokozatát, adott hőmérsékleten? Ahogy megfigyeltem, amikor széthúztam a hűtőn lévő 3-as csokit és nem ment a klíma, akkor a kék gomba beindította a klíma ventillátort, ha rádugtam a 3-as vezetéket ment a normál belső is, szóval a 3-as ágú tuti vmi 2. fokozatot kapcsol.

Ez a második fokozat, ami gondolom gyorsabb működést eredményez, csak a belső ventire vonatkozik szerintem mert ez a gomba nem kapcsolja be a klíma ventit, tehát nálam a klíma ventit a fenti 3-as ágú nem vezérli, de az aló 2-es ágú bizony beindítja. Arra tudok következtetni, azért lehet a fenti -3as ágúnak 3 vezetéke, mert ugye kettesbe rakja a belső ventit, a másik vezetéken pedig kikapcsolja a klímát?? Vagy teljesen más okból 3-ágú ez a csoda?

Link to comment
Megosztás:

Hát megnéztem a vezetéket, ez a kis ominózus kék kábel nem tudom merre mehet, és mi lehet akkor, de a hűtőn lévő gombákba a hogy néztem megvan mind a 2 és a 3 vezeték is. Szóval normál esetben a kék fejű,alsó 2-es indítja a hűtés első fokozatát, adott hőmérsékleten? Ahogy megfigyeltem, amikor széthúztam a hűtőn lévő 3-as csokit és nem ment a klíma, akkor a kék gomba beindította a klíma ventillátort, ha rádugtam a 3-as vezetéket ment a normál belső is, szóval a 3-as ágú tuti vmi 2. fokozatot kapcsol.

Ez a második fokozat, ami gondolom gyorsabb működést eredményez, csak a belső ventire vonatkozik szerintem mert ez a gomba nem kapcsolja be a klíma ventit, tehát nálam a klíma ventit a fenti 3-as ágú nem vezérli, de az aló 2-es ágú bizony beindítja. Arra tudok következtetni, azért lehet a fenti -3as ágúnak 3 vezetéke, mert ugye kettesbe rakja a belső ventit, a másik vezetéken pedig kikapcsolja a klímát?? Vagy teljesen más okból 3-ágú ez a csoda?

Szerintem akkor nálad teljesen független a dolog. Szóval ha nem üzemel a klímád, csak vízhűteni kell, akkor egyes fokozat (a két venti sorba kötve üzemel), aztán ha a hőgomba úgy érzékeli, hogy mégjobban melegedett a víz, akkor bekapcsol a második fokozat, amikor a két venti már direktbe kapja a 12V-ot, nem 6-6Voltot.

Aztán hogy innentől hogy szól bele a klíma vezérlése, azt nem tudom. Az enyém ügye kétvezetékes hőgomba: vízhűtésnél sorba kötve üzemelnek, valamint ha csak a klíma megy, akkor is. Amint melegedett a víz és közben a klíma is üzemel, akkor bekapcsolnak max fordulatra a ventik, ezt tapasztaltam is már. Majd lesegetek én is, hogy nincs-e még egy hőgomba valahol, de nem emlékszem rá.

Milyen évjáratú a kocsid?

Link to comment
Megosztás:

Enyém az gyári csak egy kicsit "hackeltem" rajta mivel utólag lett beépítve és nem akartam lököst, homlokfalat cserélni stb. Raktam bele egy Astra G klímás hűtőventit ami elég nagy teljesítményű, 3 vezetékes klímás hőgomba van benne ami (relével) kapcsolja a ventit amikor szükséges és kikapcsolja klímakompresszort ha túl meleg a hűtővíz. A klíma bekapcsolásakor ezt a relét meghúzatom és elindul a venti megy megállás nélkül mivel csak 1 van belőle. Teszteltük és éppen elegendő igaz biztonsági okokból egy kicsivel kevesebb gázt töltöttünk bele. 2 vezetékes hőgomba is benne van de nincs bekötve, mivel így nincs rá szükség.

Link to comment
Megosztás:

Enyém az gyári csak egy kicsit "hackeltem" rajta mivel utólag lett beépítve és nem akartam lököst, homlokfalat cserélni stb. Raktam bele egy Astra G klímás hűtőventit ami elég nagy teljesítményű, 3 vezetékes klímás hőgomba van benne ami (relével) kapcsolja a ventit amikor szükséges és kikapcsolja klímakompresszort ha túl meleg a hűtővíz. A klíma bekapcsolásakor ezt a relét meghúzatom és elindul a venti megy megállás nélkül mivel csak 1 van belőle. Teszteltük és éppen elegendő igaz biztonsági okokból egy kicsivel kevesebb gázt töltöttünk bele. 2 vezetékes hőgomba is benne van de nincs bekötve, mivel így nincs rá szükség.

Na ezt nem is tudtam, hogy a "lökősben" nincs ott neked a második venti a klímának. <_< Ebben az esetben tényleg kell a három vezetékes hőgomba szerintem. Az Astra G klímás vízhűtőventi ugyanaz mint az F Astráé, nem? Nekem úgy rémlik. Sőt még a céges VW transporterben is ugyanez a Bosch venti van. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ,

A motortérben van egy 3 -as széthúzható csatlakozó a hűtőn, na ahonnanez a kábel jöön az akksi felöl, pontosabban ahonnan leágazik ez a csatlakoző kb 20 cm re odáig jön ez a kis vacak kék kábel, de onnan merre megy sajna nem tudom. A gombák amelyek a hűtőn vannak van egy kétágú (az alsó) és egy háromágú a felső. Az alsó dugója kék színű a felsőé szürke, és elvileg ezek a gyáriak. (Ahogy én tudom) A hűtőt nemrég cseréltük és a felső szürke gombát is, és az hűtőre a szerelő azt mondta ez még a gyárija, szóval a gombákat cserélhették, nekem a felső ahogy írtam szürke 3 lábú, az alsó kék csatlakozós és két ágú, ezek a gyáriak? Ja igen a klíma gyári benne, és ha bekapcsolom valóban egyesen megy a befúvóventillátor, az ok. Mit lessek még meg? Ja igen a többi kábelhez képest ez a kék picit vastagabb, elüt, nem zárom, ki hogy erre cseréltek egy másikat és ezt fűzték be helyette, de gondolom így ha ez történt nem sokat lehet kezdeni a színével és megmondani mi szerepe is lehetett ennek.

Ja igen egy kérdés még, mi a szerepe a két gombának a hűtőn, minek van kettő? De egyébként ha széthúzom a hűtőn lévő 3-as csatlakozót a klíma ventillátor működik akkor is, érdekes ez nekem.

Ja igen, ha IC-t cserélsz figyelj nagyon, hogy Low-Dropoutos legyen tehát egy sima 7810 es szériájű mint sok helyen írják, ha nem Low Drop-os akkor nem tuti hogy jó lesz, villamosék felvilágosítottak fesz stab ügyben :rolleyes:

Amúgy a Low Drop os csak annyit jelent, hogy kis fesz különbségnél is már működik, tehát egy sima 10V-os stab, csak 12,5V min fesz nél jó egy low Drop os 10,5-11V tól is már megfelelő 10Vos ffeszt ad, drágábbak is de ez kell bele azt mondták és fontos még hogy nagy terhelésbírásút, nem szabad bele tenni, pl 2A elbírót, mert a gyári is csak 0.22A max terhelésbírású, amire meg cseréltem az 0.4A, ezt nem tudom hogy miért fontos de lényeges szempont ez is, szóval sokat kellett túrni mire lett megfelelő. De L4810CV és L4710CV még kaphatóak és tökéletesek!

Még egy kis adalék a "kék kábeles" történethez, mégsem kék aza kábel, hanem csak hozzá van kötve egy fekete-fehér kábelhez, az előző tulaj mókányolhatott valamit oda, de ott hagyta a semmibe lógni a rákötött kék kábelt.

Ez a fekete - fehér kábel végigfut a hűtőn de nem megy be egyik gombába sem, hanem legalul ha szembe állok balra elvezetődik ahol már nem követhető. Mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Még egy kis adalék a "kék kábeles" történethez, mégsem kék aza kábel, hanem csak hozzá van kötve egy fekete-fehér kábelhez, az előző tulaj mókányolhatott valamit oda, de ott hagyta a semmibe lógni a rákötött kék kábelt.

Ez a fekete - fehér kábel végigfut a hűtőn de nem megy be egyik gombába sem, hanem legalul ha szembe állok balra elvezetődik ahol már nem követhető. Mi lehet ez?

Ködlámpa?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.