Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos dizájn (LEDek, neonok, xenon és társai)


Recommended Posts

Elküldve

Nekem a helyzetjelzőben 1centis fehér led van,alig van kékes fénye,viszont szép fehér és jó fényereje! :(

Nekem is volt kínai xenon utánzatú izzóm,de én is sűrűn cseréltem.

Aztán Udi barátom hozott nékem Bosch gyárit és azóta a fényerővel is megvagyok elégedve és nem is égett ki eddig!(kopp-kopp) :P

  • Hozzászólások 1,6k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
de ő nyugatrol irt!!!!!

egyébként, nekem házilagos 8mmes fehér led helyzetjelzőm van, ami ugyebár kékeset világol, nézték is műszakin, de nem szoltak bele

lehet csak szerencsém volt? :(

A versenygépsas is Miskolcon vizsgázott, ha ez mond neked valamit :P

Elküldve
Nekem a helyzetjelzőben 1centis fehér led van,alig van kékes fénye,viszont szép fehér és jó fényereje! :(

Nekem is volt kínai xenon utánzatú izzóm,de én is sűrűn cseréltem.

Aztán Udi barátom hozott nékem Bosch gyárit és azóta a fényerővel is megvagyok elégedve és nem is égett ki eddig!(kopp-kopp) :P

változóak ezek a kamuxenon izzók is, mert nekem az octavia-ban több mint 30e km-t volt a két Type-R 110 wattos H4-es (és ráadásul ez a legolcsóbb volt, 1400 a pár, nem 2-3e), és azzal adtam el, lehet még most is megy. a színével is elégedett voltam, jóval fehérebb volt a tungsram halogénnél ami előtte volt benne. de van olyan haver akinél 1-2e km alatt kiégett. olyan is van akinél megy megy, de cirka ugyanolyan sárga mint a tungsram halogén... a lényeg hogy a halogén monnyonle, valódi xenont mindenkinek! :cry:

Elküldve

Én nemrég kaptam az omihoz két "gold" nemtommilyen xenongázos kvarcüveges égőt, és meglepően

jól teljesítettek, tök fehér fényük volt. Most ugyan rendes xenon szettet akarok az országútiba, de

refibe már meg is vettem a belevaló ilyen gold égőket (5000/pár). :(

Elküldve
nekem is kiment a napokban az egyik helyzetjelző led... igazából nem is komáltam, mert bár asztalon vakító fehérnek tűnt, a gyakorlatban a xenon mellett már elég koszlott színe volt... lehet ki is veszem, egyáltalán mi a fenének van? éjjel nappal tompítottal járok, csak azért cseréltem le az izzókat mert idegesített a rusnya sárga pislákolás a xenon mellett... :P

Esetleg azért, hogy sötétben ne nézzen motorosnak a szembejövő, ha kiég a baloldali tompított.

Vagy ha véletlen kiégne mindkettő.... :(

Elküldve
Esetleg azért, hogy sötétben ne nézzen motorosnak a szembejövő, ha kiég a baloldali tompított.

Vagy ha véletlen kiégne mindkettő.... :(

elég hamar észreveszem én is, ha nem látok :P

Elküldve
elég hamar észreveszem én is, ha nem látok :P

Szerintem bizonyos körülmények közt nehéz észrevenni. Szürkületben, városban lámpáknál, és bizony ilyen helyzetekben is elég jól jöhet. (Sőt még nappal is, amikor tutira nem veszed észre)

Én konkrétan láttam már erős szürkületben első lámpa nélküli autót szembejönni, utána elgondolkoztam mi lett volna ha épp kielőzök. :(

Jóaz ha van, nem véletlen rakták azt oda. De az esetek 99,9%-ában bizonyára minden gond nélkül lehetne nélküle közlekedni.

Elküldve

esőben se látszik annyira, sőtt volt hogy este se vettem észre.... látásommal meg nincs gond :(

led kiment nektek?;)

hálistennek egy éve bene van és nem ment ki, csak evver kimozdult.

igaz ez nem bolti, hanem itthoni ráhagyással készített :P

szerintema helyzetjelző akkor se árt pl ha a határban kukoricalopás közben megállsz, és nem tudsz lemenni rendsen az utrol, az a zsáknyi kukorica nem éri meg a totálrazuzotautot :cry:

én sokszor használom, akár még lakott területen is ahol világítás is van

és most ez a xenon hogy is működik??

mi kell hozzá?

ilyen bi xenonrol olvastam de ott elég sokminden kellett ilyen oylan átalakító stb

am ez a projektoros szerintem tök szép, még akkor is ha ilyen szivárványfényű :D

Elküldve
Kispézé' ....... :P

Kis Tomiéknál állítólag van most H4 Bi szett 25E-ért!Gondolom valami kínai csoda.

Bár ma már ami nem kínában készül az hamisítvány! :(

Elküldve

H4-2 (xenon tompított+halogén reflektor) szettet ajánlottak nekem, mertl ezzel lehet rendesen villogni. Bi-xenon esetében a gyújtási idő és a kezdeti gyengébb fényerő miatt a fénykürt állítólag felejtős dolog.

Elküldve
H4-2 (xenon tompított+halogén reflektor) szettet ajánlottak nekem, mertl ezzel lehet rendesen villogni. Bi-xenon esetében a gyújtási idő és a kezdeti gyengébb fényerő miatt a fénykürt állítólag felejtős dolog.

Neked adott a lehetőség rákötni a fénykürtöt a hűtőrácsba épített lámpicsekbe :P

Mit ajánlottak Neked pontosan? Ameg hogyan műkszik? :(

Elküldve
H4-2 (xenon tompított+halogén reflektor) szettet ajánlottak nekem, mertl ezzel lehet rendesen villogni. Bi-xenon esetében a gyújtási idő és a kezdeti gyengébb fényerő miatt a fénykürt állítólag felejtős dolog.

az a baj, hogy mostanra már minden noname xart bi-nek neveznek, még ha köze sincsen hozzá akkor is! a következő H4-esekről tudok:

- xenon tompított, távolsági nincsen

- xenon tompított, halogén távolsági

- szervósan mozgatja az ívfényt a tompított és távolsági pozíciója között, gyors, lehet vele villogtatni is

tudtommal csak a szervós a bi, de mostmár hajlamosak a kombinált halogén szálasat is annak hazudni... természetesen a legutóbbi a legdrágább, de a leginkább használható is. ha a másodiknál kiég a halogén szál - ami egy noname esetében elég esélyes - akkor cserélheted 10-15e-ért a xenonnal együtt...

Elküldve
- szervósan mozgatja az ívfényt a tompított és távolsági pozíciója között, gyors, lehet vele villogtatni is

A villogtatás csak akkor ajánlott, ha egyébként a tompítottat használod, mert akkor csak a szervót dolgoztatod. Ha viszont nincs felkapcsolva a tompított, akkor felejtős a villogtatás (ugyanis akkor ki-be kapcsolgatod a xenont, aminek nincs sok értelme, és nem is hasnyál nekije)

SZVSZ :(

Elküldve
A villogtatás csak akkor ajánlott, ha egyébként a tompítottat használod, mert akkor csak a szervót dolgoztatod. Ha viszont nincs felkapcsolva a tompított, akkor felejtős a villogtatás (ugyanis akkor ki-be kapcsolgatod a xenont, aminek nincs sok értelme, és nem is hasnyál nekije)

SZVSZ :(

nyilván, de amúgy is illik éjjel nappal mindenhol használni a tompítottat, sokat számít egy autó észrevehetőségében még verőfényes nyári napon is...

(egyébként sztem a szervós trafója a tompítottól kapja a tápot, a távolsági tápra pedig rángat a szervó - vagyis ha nem ég a tompított akkor csak a szervó dolgozik, fény nincsen)

Elküldve
nyilván, de amúgy is illik éjjel nappal mindenhol használni a tompítottat, sokat számít egy autó észrevehetőségében még verőfényes nyári napon is...

(egyébként sztem a szervós trafója a tompítottól kapja a tápot, a távolsági tápra pedig rángat a szervó - vagyis ha nem ég a tompított akkor csak a szervó dolgozik, fény nincsen)

Lakott területen belül szerintem fölösleges, de erről is biztosan megoszlanak a vélemények.

A múltkor belinkeltem egy cikket a világítás használata és a többletfogyaszás (ebből adódóan a környezetszennyezésről, valmint az anyagi vonzatáról) összefüggéséről. Hirtelen nem tudom, hogy hova írtam, és érkeztek-e rá reakciók (kihagytam egy hetet :( )

Megtaláltam azt a bizonyos hozzászólásomat:

ITT van-e. Túl sok vélemény nem érkezett rá.

De ezt a témát szerintem ne itt folytassuk, ha folytatni akarjuk. :P

Elküldve

> Fórum üzenet.

Hiba történt. Ha nem vagy biztos abban, hogyan kell használni ezt a szolgáltatást, illetve ismeretlen a hiba oka, tekintsd meg a súgót e funkcióval kapcsolatban.

A hiba a következő:

Sajnáljuk, a link, mely erre az oldalra vezetett hibás lehetett.

Elküldve
> Fórum üzenet.

Hiba történt. Ha nem vagy biztos abban, hogyan kell használni ezt a szolgáltatást, illetve ismeretlen a hiba oka, tekintsd meg a súgót e funkcióval kapcsolatban.

A hiba a következő:

Sajnáljuk, a link, mely erre az oldalra vezetett hibás lehetett.

:(

Ez meg mire föl?

Ui: Ja, hogy Te nem vagy tag :P ! Én meg egy tagoknak fenntartott topikban található hozzászólást linkeltem be. Szóval ezért kaptad a hibaüzenetet.

Itt a cikk, ami a fent említett hozzászólásomban olvasható

Elküldve
:(

Ez meg mire föl?

Ui: Ja, hogy Te nem vagy tag :P ! Én meg egy tagoknak fenntartott topikban található hozzászólást linkeltem be. Szóval ezért kaptad a hibaüzenetet.

Itt a cikk, ami a fent említett hozzászólásomban olvasható

ez így elég zöldségnek hangzik, de lehet emberfüggő... egy jelentős dologról tuti megfeledkeznek: ha távolról látsz egy autót és világít, akkor tudhatod hogy közlekedik, nem csak álldogál az út szélén... már nem 1x xopatott be pesten olyan aki nem világított, úgy viselkedett mint aki csak várakozik, erre egyszercsak megmozdul...

részemről éjjel-nappal kötelezővé tenném a tompítottat (egyes amcsi államokban forgalomba helyezett kocsikon le se lehet kapcsolni, a motor indítása után magától felkapcsol és leállításig világít), de persze a jó hatásfokú LED-es megoldás is támogatandó...

Elküldve
...a motor indítása után magától felkapcsol és leállításig világít), de persze a jó hatásfokú LED-es megoldás is támogatandó...

Egyik haver kocsiján is így van, csak neki azért, mert erősebb égőket rakott bele, amitől leégett a világításkapcsoló, és átkötötte :P

Egyébként úgy tudom, a svédeknél is kötelező a menetfény :(

Elküldve

Én meg azt mondom, hogy az a vakegér, aki ragyogó napsütésben nem lát meg egy közeledő

autót, az ne vezessen :( Részemről csak rosszabb időjárási körülmények között, és kezdődő

szürkületben, meg persze sötétben tenném kötelezővé.

Elküldve
Egyik haver kocsiján is így van, csak neki azért, mert erősebb égőket rakott bele, amitől leégett a világításkapcsoló, és átkötötte :D

Egyébként úgy tudom, a svédeknél is kötelező a menetfény :(

:P

sajnos sok típusban megspórolnak egy nyeszlet kis relét... :cry: az enyém meg már tiszta félvezető, kénytelen voltam külön lerelézni a xenontrafókat mert állandóan lekapcsolta valami védelem...

Elküldve
Én meg azt mondom, hogy az a vakegér, aki ragyogó napsütésben nem lát meg egy közeledő

autót, az ne vezessen :( Részemről csak rosszabb időjárási körülmények között, és kezdődő

szürkületben, meg persze sötétben tenném kötelezővé.

nem az átlagos 100-al közlekedő városlakóval van a gond... pesten rengetegszer adódik olyan forgalmi helyzet a sűrűn beparkolt, dúgósodó kisutcákban, ahol bizony hiányzik az információ hogy az illető csak álldogál, vagy igényt tart az elsőbbségére... egymás hegyén-hátán, szabályosan/szabálytalanul parkoló autók, etc...

jah, és ha már a fogyasztást felhozta az a cikk: egy nem egyértelmű forgalmi helyzet miatti felesleges fékezés / gyorsítás legalább annyi üzemanyagot elfüstöl mint egy tompított párszáz kilométeren...

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.