Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hali. Van valaki aki tud infót az X16xel motorkódról? G-s astra mileneumi. Tempomatra van esélyem? nah meg a többi elektromos dolog érdekelne. Köszi előre is.

Szia!

Az X16XEL-nek bovdenes a gázpedálja, ezekben úgy működik a tempomat, hogy egy különálló vezérlő motor huzigálja a gázbovdent. Ez egy különálló egység a vezérlőelektronikájával egybeépítve. Annyi előnye van, hogy teljesen független az ECU-tól, így nem is kell semmit felprogramozni, beépíted, és megy. (Ha szerencséd van, és be van vezetékezve gyárilag, akkor gyakorlatilag csak rá kell dugdosni a részegységeket a csatlakozóikra és kész a beépítés.) Nem egyszerű beszerezni (nekem legalábbis elég nehezen sikerült), leginkább bontókban érdemes nézelődni (én két éve rákérdeztem márkaszervízben is, ott csillagászati összegekkel dobálóztak), viszont az előfordulása a fehér hollóéval vetekszik, de nem lehetetlen, páran már beépítettük. Ajánlom DarthVödör márkatárs weboldalát, mindent részletesen leírt: https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat .

A "többi elektromos dolog" alatt mit értesz? :)

Elküldve

Sziasztok

Az lenne a kérdésem , hogy amikor megvettem az autót az inditásnál, a mellékelt videon is láttható modon az órák mutató elindultak elentétes irányba majd ugy indultak felfelé, önteszt szerüen.

Mostmár ezt nem csinálja, ez természetes vagy valami hibás ?

Elküldve

Z12xe nem tudja kezelni a tempomatot.......Ezt nem tudom hányszor kell elmondanom ehez kell külön modul amit nálam lehet kapni.

Sziasztok!

Ha a Tech2 felkínálja a tempomatot akkor elvileg tudja az ecu? rámentünk és csak töltött, de nem történt semmi. (Az autó z12xe és nincs kivezetékelve még semmi)

Aki tud tanácsot, konkrétumot azt díjaznám!

Előre is köszönöm!

Elküldve

Z12xe nem tudja kezelni a tempomatot.......Ezt nem tudom hányszor kell elmondanom ehez kell külön modul amit nálam lehet kapni.

Írtam is neked a témával kapcsolatosan, de nem érkezett válasz...

Elküldve

Sziasztok

Az lenne a kérdésem , hogy amikor megvettem az autót az inditásnál, a mellékelt videon is láttható modon az órák mutató elindultak elentétes irányba majd ugy indultak felfelé, önteszt szerüen.

Mostmár ezt nem csinálja, ez természetes vagy valami hibás ?

Gyenge volt az akksid, talán sokáig állt. Legalábbis az enyém akkor csinálta ezt.

Elküldve

Kuplung pedál kapcsolonak milyen szerepe van , ha nincs az autóban tempómat ?

Benzinesben semmi, de dízelben tudomásom szerint mindegyikben van, azokban használja valamire a jelét az ECU a vezérléshez.

Elküldve

Benzinesben semmi, de dízelben tudomásom szerint mindegyikben van, azokban használja valamire a jelét az ECU a vezérléshez.

ebben az esetben dízelről lenne szó. "Y17DT

Elküldve

mult hét óta dobálta az autó a kuplung pedál kapcsoló hibakódot, elmentem a CROMAX ba és a képen látható szürkét kaptam hologramos GM csomagolásba

A gond az hogy ma kiszereltem a hibásat és régi az 3 vezetékes az meg csak 2 és a burkolatban is van némi eltérés oka ?

IMG_20120908_183316_www.kepfeltoltes.hu_.jpgIMG_20120908_183333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

mult hét óta dobálta az autó a kuplung pedál kapcsoló hibakódot, elmentem a CROMAX ba és a képen látható szürkét kaptam hologramos GM csomagolásba

A gond az hogy ma kiszereltem a hibásat és régi az 3 vezetékes az meg csak 2 és a burkolatban is van némi eltérés oka ?

A régi fekete 3 vezetékes egy elektronikus egység, a szürke kétvezetékes egy sima mechanikus kapcsoló. De gyakorlatilag ugyan az a működési módjuk, ugyan azt a célt szolgálják (a 3 vezetékesben a 3. vezeték a test, ez magának a kapcsolónak a működéséhez kell), nem tudom mi volt a jelentősége az elektronikusnak, funkcionálisan ugyan az a kettő. A Cromax honlapján láttam valahol, hogy egy bizonyos alvázszámtól van a váltás, vagyis a régebbieket szerelhették a 3 vezetékessel, az újabbakban meg már csak a 2 vezetékes van ha minden igaz.

A kétvezetékest is be tudod szerelni a háromvezetékes helyére, csak az egyik vezetéket át kell helyezni a csatlakozóban, és reszelni kell kicsit a burkolatán, hogy bemenjen a másik helyére. DarthVödör márkatárs oldalán megtalálod részletesen leírva hogy kell csinálni: https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

  • Like 1
Elküldve

A régi fekete 3 vezetékes egy elektronikus egység, a szürke kétvezetékes egy sima mechanikus kapcsoló. De gyakorlatilag ugyan az a működési módjuk, ugyan azt a célt szolgálják (a 3 vezetékesben a 3. vezeték a test, ez magának a kapcsolónak a működéséhez kell), nem tudom mi volt a jelentősége az elektronikusnak, funkcionálisan ugyan az a kettő. A Cromax honlapján láttam valahol, hogy egy bizonyos alvázszámtól van a váltás, vagyis a régebbieket szerelhették a 3 vezetékessel, az újabbakban meg már csak a 2 vezetékes van ha minden igaz.

A kétvezetékest is be tudod szerelni a háromvezetékes helyére, csak az egyik vezetéket át kell helyezni a csatlakozóban, és reszelni kell kicsit a burkolatán, hogy bemenjen a másik helyére. DarthVödör márkatárs oldalán megtalálod részletesen leírva hogy kell csinálni: https://sites.google...lccled/tempomat

Köszönöm hasznos info volt :icon13:

Elküldve

Srácok

Ennek a csatlakozónak mi a gyári száma, "vagy lehet ilyet külön márka kereskedésben rendelni ? "

Tempomatos kormánykapcsoló csatlakozó aljzata.

és ahozzátartózo tüskék cikkszáma

stecker-tempomat-3-6018790798446985824_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Helló Sziasztok !!!

Már,nem mostanában,de beszéltem valakivel,akinek ASTRA G 1.8 benzinhez van új közép dobja.....

Tud róla valaki valamit?

Nem tudom pontosan,hogy mikor lehetett.....

Elküldve

Helló Sziasztok !!!

Már,nem mostanában,de beszéltem valakivel,akinek ASTRA G 1.8 benzinhez van új közép dobja.....

Tud róla valaki valamit?

Nem tudom pontosan,hogy mikor lehetett.....

Van még topic ahová nem írtad be?!!

Elküldve

Srácok

Ennek a csatlakozónak mi a gyári száma, "vagy lehet ilyet külön márka kereskedésben rendelni ? "

Tempomatos kormánykapcsoló csatlakozó aljzata.

és ahozzátartózo tüskék cikkszáma

Ha valakinek van ilyen csati elfekvőben akkor engem is érdekelne!

Elküldve

csati ügyben bontóba próbálkozzatok

van neki száma de nem akartok Ti újat venni ;)

Azért ha elküldenéd a számát megköszönném.

Mert a bontós szerintem ugyanazt az összeget fogja, rá mondani mintha újat vennék.

Elküldve

csati ügyben bontóba próbálkozzatok

van neki száma de nem akartok Ti újat venni ;)

Az a baj, hogy felénk normális bontó nem létezik. Ezért ha valaki meg tudná nekem venni (nem arany áron), akkor én kifizetném természetesen a postaköltséggel együtt!

Előre is köszönöm!

Elküldve

ez a csati az index kapcsolón van vagy a kábelkötegen??

az anya csatit megtaláltam :6286059 (ZPF 4-50) amíg lehetett kapni ... 6410ft !!!! ezért mondom a bontót az apa csati is kb ennyi lehet ;)

http://zsu.hu/webaru...res=6286059 *CS

itt valamennyivel olcsóbb :)

Ez azért gusztustalanság az opeltöl, a BMW -nél ezek a csatlakozok, fillérekbe kerülnek. Így tényleg bontó lesz, csak imádkozni kell nekik hogy vágják le, amit egyébként kidobnának.

Elküldve

Ez azért gusztustalanság az opeltöl, a BMW -nél ezek a csatlakozok, fillérekbe kerülnek. Így tényleg bontó lesz, csak imádkozni kell nekik hogy vágják le, amit egyébként kidobnának.

én is végig jártam ezt.... én sem értem ...

valszeg az a csati van a kábelkötegen ;)

Elküldve

Ez azért gusztustalanság az opeltöl, a BMW -nél ezek a csatlakozok, fillérekbe kerülnek. Így tényleg bontó lesz, csak imádkozni kell nekik hogy vágják le, amit egyébként kidobnának.

Nekem is imádkoznál egyet?! Nagyon megköszönném!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.