Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

nehéz indítás


komega

Recommended Posts

Igen, ez kétségtelen. De nem kell ezt túlreagálni szerintem. Az OpelScanner-t még eredetiben vettem kegyetlen drágán, de az OP-COM-ot Vateráról be tudod szerezni (pontosan ezt vettem ettől az eladótól: gyors, korrekt, stb) jelentősen olcsóbban, és az is hibátlan. Max. nincs hivatalos support/frissítés, de ez az eredeti OpelScanner esetében sem túl meggyőző: évente 4 frissítést garantáltak (új feature-ök, javítások, stb) ezzel szemben az uccsó frissítés 2009-ben volt...

amúgy a kapzsi magyar...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OPEL-OP-COM...=item4aadb4b108

közel 8000ft különbség.

no kóment...

itt meg a másik, free shipping

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OPEL-OP-COM...=item4aadb4b108

Link to comment
Megosztás:

Új megfigyeléseim eredménye, hogy ugyanaz van, mint Korinak pl.

Ha indítás után azonnal kap egy finom gázt és nem hagyom ejteni a fordulatot még 5-10 másodpercig, akkor megmarad.

Gondolom most jönne, hogy alapjárati motor, amit ma meg is próbálok kipucolni, de ha jól láttam ez még nem sokunkon segített.

Egy érdekességet még találtam, ha a ilyenkor életben is marad, rázkódik a gép egy kicsit és röfögve ingadozik a fordulat is. Ha lehúzom a légtömegmérőt kisimul azonnal!

Üzemmelegen ha lehúzom leáll.

Link to comment
Megosztás:

Új megfigyeléseim eredménye, hogy ugyanaz van, mint Korinak pl.

Ha indítás után azonnal kap egy finom gázt és nem hagyom ejteni a fordulatot még 5-10 másodpercig, akkor megmarad.

Gondolom most jönne, hogy alapjárati motor, amit ma meg is próbálok kipucolni, de ha jól láttam ez még nem sokunkon segített.

Egy érdekességet még találtam, ha a ilyenkor életben is marad, rázkódik a gép egy kicsit és röfögve ingadozik a fordulat is. Ha lehúzom a légtömegmérőt kisimul azonnal!

Üzemmelegen ha lehúzom leáll.

Egy szerelés után elfelejtettem visszarakni a légtömegmérő csatiját. Amíg csak gázzal mentem, nem is volt problem, de menet közben kifogyott a gáz, és benzinnel kellett mennem, és megrökönyödve tapasztaltam, hogy ugyan azt csinálta, mint a hidegindításkor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocs, hogy belekotyogok... speciel diesel omegám van, de az előző 1.6-os vectrám produkált hasonló tüneteket, hátha segít.

Le volt csúszva a légtömegmérő csöve, és mégis véletlenszerüen produkált hibát. Indításnál nehezebben indult felpörgött 3000-ig 2-3 másodperc ejtette a fordulatot és megált, általában párás hideg reggelen. Mire elértem a műhelybe minden ment rendesen. Ugyanezt megcsinálta menet közben is. Elindultam vele othonrol simán indul, azt egy visszaváltásnál 3000 alá esett a fordulat és leált. Gyors műhely elkezdte a szerelő lehuzogatni a kábeleket hibakeresésként, a vezérműtengej jeladó lehúzásakor leált. Következő indításnál megint jól muzsikált. Ezt egy párszor megcsinálta mire észrevettem, hogy le van csúszva egy gumicső. Ja és a csekk lámpa nem gyulladt ki egyszer se.

Ha nem idevaló kitörlöm, csak azért írtam, mert már tapasztaltam, hogy a légtömegmérő tud érdekes hibajelenséget produkálni, és ráadásul véletlenszerüen.

Ez tényleg nem idevaló, de a donor omegám nem fér el, megy a kukába, ha valakinek kell róla valami kütyü,karosszéria baráti árba odaadom. 2006 2.5 TD CD karaván

Link to comment
Megosztás:

Új megfigyeléseim eredménye, hogy ugyanaz van, mint Korinak pl.

Ha indítás után azonnal kap egy finom gázt és nem hagyom ejteni a fordulatot még 5-10 másodpercig, akkor megmarad.

Gondolom most jönne, hogy alapjárati motor, amit ma meg is próbálok kipucolni, de ha jól láttam ez még nem sokunkon segített.

Egy érdekességet még találtam, ha a ilyenkor életben is marad, rázkódik a gép egy kicsit és röfögve ingadozik a fordulat is. Ha lehúzom a légtömegmérőt kisimul azonnal!

Üzemmelegen ha lehúzom leáll.

Korinak lett igaza(megint a rutin meg az évek...),probléma megmaradt,de nem mindig.Van, hogy 0 foknál elindul, de van hogy +12-nél csinálja a hülyeséget.Kori és amikor elfelejtetted vissza rakni a csatlakozót, akkor gázzal indítottál? És azzal elindult rendesen?CSak azért kérdezem, mert ha néha gázzal indítok, akkor ez a probléma annyira nem jelentkezik, max egy picit egyenetlen az alapjárat indítás után,de nem akar lefulladni.Esetleg valakinek így valami ötlete?Mert persze hibajelzés nincs.

Link to comment
Megosztás:

Korinak lett igaza(megint a rutin meg az évek...),probléma megmaradt,de nem mindig.Van, hogy 0 foknál elindul, de van hogy +12-nél csinálja a hülyeséget.Kori és amikor elfelejtetted vissza rakni a csatlakozót, akkor gázzal indítottál? És azzal elindult rendesen?CSak azért kérdezem, mert ha néha gázzal indítok, akkor ez a probléma annyira nem jelentkezik, max egy picit egyenetlen az alapjárat indítás után,de nem akar lefulladni.Esetleg valakinek így valami ötlete?Mert persze hibajelzés nincs.

Nekem még annyi megfigyelésem van, hogy ha nagyon hideg van már, akkor (mintha, talán) nem iss jelentkezik a probléma (mondjuk nekem szinte mindig garázsban áll). Tehát csak bizonyos hőmérséklet tartományban jelentkezik a hiba (mondjuk +5° és +12° C között). De ezt még tesztelnem kellene, hogy határozottan ki tudjam jelenteni....

Link to comment
Megosztás:

Átyáég! Mi az, ami még nem romlott el mostanság?? De hát itt a hideg, búcsúznak az akksik...

Volt egy kis izzítási gond nálam is, vártam már, hogy jöjjenek a hűvösebb reggelek és kiderüljenek még dolgok a hófehérkéről. Hát persze, hogy izzítógyertya. 6-ból 4 döglött volt, volt olyan reggel, hogy 3-4 indítózás után éledtek csak fel az álmos lovak. Aztán megjött a készlet új gyertya, ment bele hat friss, azóta indul, mint a parancsolat. 1-2 dolog van már csak, ami még kinyomozásra vár, de idővel azok is megoldódnak (így vagy úgy).

Link to comment
Megosztás:

Mindig gázzal indítok. Én is megfigyeltem, hogy hidegindítás után, kb fél percig elég egyenetlen az alapjárat, utána kicsit felpörög és utána már szépen jár.

Nekem ma sikerült végre beszélgetnem a gázrendszer ECUjával is, ami magában azért érdekes mert az autónak ugyan nincs map szenzora, de a gázhoz van vákuum bekötve.

Konkrétan 0.1 et mért az egészségesnek tartott 0.3 helyett alapjáraton. (nekem ingadozik az alapjárat +-50et melegen is)

Szóval nálam még bejöhet egy csúnya fals vagy el vagyok rakva vezérlésileg egy foggal valamelyik oldalon. Vagy mindkettőn, nem eggyel ;)

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom ehhez a klubhoz... kb két hete nálam is behalt a 2,5 éves exide akku, reggelről délutánra. Vettem helyette noname újat,

ennyi időt az is kibír feleannyiért :lol:

Az elveszett ember! ;)

Amúgy ilyen akkus sztori nálam is volt. Bosch Silver, 2év után megadta magát. Ugyanabban a kocsiban előtte kb 6-8 éves Jász-Akku volt, és csak azért kellett kicserélnem, mert volt egy repedés a sisakján, és gőzölt rendesen. De akkor is, kiszolgált két autót, meg 3x annyit mint a Fosch, ami durván 2x annyiba került.

Ennyit a márkáról ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem ma sikerült végre beszélgetnem a gázrendszer ECUjával is, ami magában azért érdekes mert az autónak ugyan nincs map szenzora, de a gázhoz van vákuum bekötve.

Konkrétan 0.1 et mért az egészségesnek tartott 0.3 helyett alapjáraton. (nekem ingadozik az alapjárat +-50et melegen is)

Szóval nálam még bejöhet egy csúnya fals vagy el vagyok rakva vezérlésileg egy foggal valamelyik oldalon. Vagy mindkettőn, nem eggyel ;)

1-1 fog még nem a világ vége :lol: :lol: :lol:

Felfoghatod enyhe elő vagy utógyújtásnak ;)

Link to comment
Megosztás:

1-1 fog még nem a világ vége ;) :lol: :lol:

Felfoghatod enyhe elő vagy utógyújtásnak ;)

Mas lehetoseget nem latok, bar lehet, hogy megis szivosoron van falls valahol. De ha mar lekell bontani a szivosort nehogymar ossze legyen arkva anelkul, hogy raneztunk a vezerlesre hogy all...

Ebben az esetben tuti az lenne, hogy szetossze aztan ja hat igen, akkor megiscsak a vezerles.

Link to comment
Megosztás:

Mas lehetoseget nem latok, bar lehet, hogy megis szivosoron van falls valahol. De ha mar lekell bontani a szivosort nehogymar ossze legyen arkva anelkul, hogy raneztunk a vezerlesre hogy all...

Ebben az esetben tuti az lenne, hogy szetossze aztan ja hat igen, akkor megiscsak a vezerles.

vetté' vóna' sor4-et. Azon nem ilyen nagy probléma megnézni a vezérlést ;)

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom ehhez a klubhoz... kb két hete nálam is behalt a 2,5 éves exide akku, reggelről délutánra. Vettem helyette noname újat,

ennyi időt az is kibír feleannyiért ;)

Na, én is belépek a klubba. Olyan szinten meghalt az akksim, hogy már a központizár se megy, semmi élet a műszereknél.

Pedig csak hétfő délután óta áll a parkolóban....

Link to comment
Megosztás:

Na, én is belépek a klubba. Olyan szinten meghalt az akksim, hogy már a központizár se megy, semmi élet a műszereknél.

Pedig csak hétfő délután óta áll a parkolóban....

Én a hosszú parkolások miatt vettem napelemes cuccot bele, hogy szinten tartsa az akkut. Már csak be kéne kötnöm valahogy a tetőablak +on keresztül, vagy a szivargyujtót átkötni fixre.

Ráadásul nálam ez sokkal neccesebb téma, ugyanis az enyém kulccsal nem is nyílik!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.