Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő a kérdésem: 4 éves szervíznél mik azok a dolgok amiket cserélni kell az autón? Hogy egyszerűbb legyen a válaszadás, 2004-es Astra G 1.4-es 16v (nem twinport!) 45e km-et futott, a szervíz ősszel/kora télen esedékes. Tudom, hogy a fórumon ez általános kérdésnek számít, mégis ellentmondásos véleményekbe botlok lépten-nyomon és a szervízzel sem vagyok maradéktalanul elégedett, így az ő véleményükre sem feltétlenül adok.

Előre is köszönöm a válaszokat,

Viktor

Link to comment
Megosztás:

T Snail!

Az Opel Szervízfüzet szerint

cserélendő 4 év vagy 120 ekm után:

- távirányító elem

- szűrők (pollen, levegő, olaj, benzin)

- gyújtógyertya

- motorolaj

- fékfolyadék

- tengelykapcsoló folyadék.

Persze ezek nagy részét illik hamarabb is cserélni párszor, de itt megint következnek, meg még ki tudja mi, ami csereérett lehet. :rolleyes: (pl. fékek, gátlók, stb.)

Link to comment
Megosztás:

tényleg csak elvileg,mert nekem most a kétéves szervízben fel sem merült a cseréje...

Pedig a fékolajat, meg ha jól tudom, de ez nem biztos, a szervóolajat 2-3 évente illik cserélni, mert "fellevegősödhet", és romlik a hatás...

Link to comment
Megosztás:

Fékfolyadékot 2 évente KELL cserélni. Ha nem tették, hibáztak.

Csak az a baj, hogy ŐK hibáztak és a TE életedet veszélyeztetik.

Saját érdeked, hogy jól működjön a fék.

Mantámban tíz év alatt 1x cseréltem fékfolyadékot, csak azért, mert éppen rámjött. Soha semmilyen fék problémám nem volt. Azért nem eszik olyan forrón a kását. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mantámban tíz év alatt 1x cseréltem fékfolyadékot, csak azért, mert éppen rámjött. Soha semmilyen fék problémám nem volt. Azért nem eszik olyan forrón a kását. :rolleyes:

Nem is kötelező, csak ajánlott... én azért az előzőnél lecseréltem, amikor megvettem 2001-ben, meg lecseréltem 2005-ben, de nem azért mert nem lett volna normális fékhatás, csak mert azért 4 év csak 4 év.

Link to comment
Megosztás:

Valami ilyesmi, a lényeg, hogy egy idő után jobban összenyomható, és ez gáz lehet. A miértjét azt meghagyom a szakiknak. :rolleyes:

Így van!

Mivel a folyadék összenyomhatatlan, de ha a nedvességből (vízből) oxigén molekulák válnak ki benne, fellevegősödik és ezáltal a benne lévő oxigén molekuláktól már "összenyomhatóvá" kezd vállni, azaz csökken a fékhatásod....

Ettől még nem lesz életveszélyes, de nem is az igazi már!

Link to comment
Megosztás:

Így van!

Mivel a folyadék összenyomhatatlan, de ha a nedvességből (vízből) loxigén molekulák válnak ki benne, fellevegősödik és ezáltal a benne lévő oxigén molekuláktól már "összenyomhatóvá" kezd vállni, azaz csökken a fékhatásod....

Ettől még nem lesz életveszélyes, de nem is az igazi már!

Na... hát tudtam, csak nem sejtettem... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

T NeedForSpeed, I S!

A két éves GM fékfolyadék csere periódussal kapcsolatban csak

a 2008-07-05 21:21 hozzászólásomat tudnám ismételni.

De azt meg minek!

Már hogy ne számítana, de mondjuk motorolaj csereperiódusban nem igazán értek egyet a 30000km-es periódussal, amit a szerviz előír, tapasztalat és közvélemény alapján 10ezer után cserélni kell-érdemes, viszont a fékfolyadékot pl (nyilván ha drasztikus az elváltozás akkor kell) szvsz elég 3-4 évente cserélni, főleg, ha közben a műszakin nem csúszópénzzel, hanem rendesen átmegy. A szervót meg egyébként is illik kb 5000km után ellenőrizni (szintet), ha meg nehezedik a kormány, akkor úgyis csere, egyébként azt szvsz elég 2 évente cserélni.

Ezek az én véleményeim, javítsanak a szakik, ha tévedek valamiben.

Link to comment
Megosztás:

én úgy tom tök mindeg mijen fékolajat tölt bele az ember nem mindegy gm é citroen é suzukié. Másik meg meg lehet mérni fékfolyadék "vizesedését' én igy teszek fél évente és 3 éve volt fékolaj cserélve és még minden ok. igaz jobb cserélni az ördög nem alszik.ami kemény pl hogy a céges verdámban 20 ezernél van fékbetét csere (2.0 120hp) az opelbe meg 75 ezernél volt(most 130ekb) és még ennyit ki bir. Sztem a fék betétek gagyik, pedig mindig gyári kerül bele

Link to comment
Megosztás:

Így van!

Mivel a folyadék összenyomhatatlan, de ha a nedvességből (vízből) oxigén molekulák válnak ki benne, fellevegősödik és ezáltal a benne lévő oxigén molekuláktól már "összenyomhatóvá" kezd vállni, azaz csökken a fékhatásod....

Ettől még nem lesz életveszélyes, de nem is az igazi már!

Nem összenyomhatóvá kezd válni, hanem változik a viszkozitása.

Link to comment
Megosztás:

Nem összenyomhatóvá kezd válni, hanem változik a viszkozitása.

Az "összenyomhatóság" pontosabban:

A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel. Így a fékfolyadék forráspontja lecsökken. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti.

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá.

Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés elégtelen működéséhez is vezethetnek.

Nem véletlen használtam "........." jelet..... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Apám volt F-ben állítólag szerinte kevés volt a szervó rásegítés. Ő gyengének érezte mert az újabb autókon simán lehetett tenyérrel tekerni a kormányt de ezen meg kellett markolni rendesen. Ilyen esetben szervóolaj csere segíthetett volna? Szerelő szerint ez rendes volt így kellett annak lennie. Akkor most kinek van igaza?

Link to comment
Megosztás:

Apám volt F-ben állítólag szerinte kevés volt a szervó rásegítés. Ő gyengének érezte mert az újabb autókon simán lehetett tenyérrel tekerni a kormányt de ezen meg kellett markolni rendesen. Ilyen esetben szervóolaj csere segíthetett volna? Szerelő szerint ez rendes volt így kellett annak lennie. Akkor most kinek van igaza?

Én szervó nélkül is 50-50%-ban tekertem tenyérrel is az F-et, pedig 205-ös gumák voltak alatta...

szvsz ha gurul, akkor nem nehéz azt tekergetni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy egyszerü kérdésem lenne hozzátok.

tavaly azaz 2007.07-ban vettem az autom.

Asistans kártyámon az van az érvényességnél hogy 2009.07-ig érvényes.

Viszont mindenhol azt olvasom,opel.hu,a kereskedök honlapján,hogy az opel asistans kártya csak 1 évig érvényes,de hoszabbithato...

Akkor most az enyém meddig érvényes szerintetek??????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy egyszerü kérdésem lenne hozzátok.

tavaly azaz 2007.07-ban vettem az autom.

Asistans kártyámon az van az érvényességnél hogy 2009.07-ig érvényes.

Viszont mindenhol azt olvasom,opel.hu,a kereskedök honlapján,hogy az opel asistans kártya csak 1 évig érvényes,de hoszabbithato...

Akkor most az enyém meddig érvényes szerintetek??????

Ameddig a kártyán van. ;)

Amugy Én is tavaly vettem a kocsit (igaz decemberben), s nekem is 2 évig jo. Habár soha ne legyen rá szügségem/ed! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudja valaki esetleg hogy hogy mennek a szervizárak manapság?

Mondjuk esetleg Vas megyében nem volt valaki?

Az 1 éves szerviz árak érdekelnének.

És hogy hogy müködik ez a garancia meghosszabitás?

Jo tudom még van egy év a gari lejártáig,de valaki azt mondta hogy az elsö éves szerviznél kell jelezni a garancia hosszabbitást,szerintem ez hülyeség.....hisz ráér majd a 2 éves szerviznél gondolom.

Erröl valakinek tapasztalat esetleg ár területén????

Nos ha már a topic címe is a szervizelés, akkor válaszolok érdemit. Én BP-i vagyok és az 1,4 XEP G Astrat BP-n 35-40-re vállalták egy éve. Körbetelefonáltam, mire Opel Inveszta (Szolnok) mellett döntöttem, mert:

- 13XXX Ft szerepelt a számlán, úgy, hogy 1800 Ft-os Opel szűrőt felszámoltak (mert nem belevalót vettem Vaterán)

- vihettem az olajat + a belevaló szűrőt (két hónapja 4500-ért vettem 5l (csak négy kell bele) GM olajat + GM filtert)

Az autóhoz viszont itt sem engedtek be szervíz alatt.

Szóval szerintem telefonálgass körbe, mert nagyon változó az ár, leginkább a felhasznált anyagoktól függ, mert azt a 4l GM olajat amit beleöntenek 15-20 ezer között vesztegetik.

Gari hosszabbítás:

Én is gondolkodtam rajta, de elvetettem, mert max +2 évre hosszabítanak és évente olyan 100.000-t kell fizetni, de nem teljeskörű a gari. Fő alkatrészekre tudsz csak hosszabbítást kötni. Innentől kezdve engem a részletek nem érdekeltek igazából.

Link to comment
Megosztás:

Átvételi írányelv Új járművek - Csatolás – Garanciacsoport B 196

Garanciabiztosítás (Opel) új járműveknél

a 2 éves új járműgarancia csatolásához

A CG Car-Garantie Biztosító-Részvénytársaság –a továbbiakban CG-nek nevezett- a szerződéses

partnerek révén eladott új személygépkocsikat melyek új személygépkocsira érvényes

garanciabiztosítással ellátottak a következő feltételek mellett biztosítja:

A garancia megköthető a szerződéses partnerek által forgalmazott Opel gépkocsimárkáknál

mint személygépkocsik és kombik, kisteherszállítók (pl. Ládás -, Kombi-, Priccsesautó, Kisbusz

pld.: Opel Combo/ Astra Kisteherszállító/ Campo/ Movano) és lakókocsik 3,5t összsúlyig,

amennyiben a következő korlátozások a garancia megkötését nem zárják ki.

Nem köthető garancia a különsorozatokra (pl. Opel Vectra i 500) különleges járművekre,

fokozott teljesítményű berendezésekkel ellátott járművekre (Opel Irmscher), Chip-Tuningolt

járművekre és azon járművekre :

- melyeket taxi-, bérautó- vagy tanulóautóként használnak;

- melyek egy több mint 5 járművet számláló üzleti célokra használt cég járműparkjához tartoznak;

- a kereskedőre beiratott gépjárművek ;

- a hivatásos viszont eladókra átruházottak lesznek;

- melyek nem az EU-ban, Svájcban vagy Norvégiában beíratásra kerülnek;

A garancia csak az első beíratástól számított 24 hónapon belül köthető. A garanciaszerződés megkötésekor a

megtett össz km-ek száma nem haladhatja meg a 40.000 km-t az első beíratás időpontjától.

A megkötési időpont a garanciaszerződésen eladási időpontként feltüntetendő. A garancia kezdete az első

beíratástól számított harmadik év első napja.

A garanciaszerződés CG átali elfogadásának feltétele, hogy a szerződés megkötésétől számított 3 napon belül

a garanciaszerződés eredeti példányát a CG-hez el kell juttatni.

Ezen előírások megszegése esetén a CG jogosult mindenegyes ez irányban tett szolgáltatásáért az ügyféltől

kártérítést követelni.

CG Car-Garantie Versicherungs-AG

Díjkimutatás Szolgáltatási forgalom Magyarország

Garanciacsoport B 196 A - 1230 Wien, Lemböckgasse 49, Haus 2, Stiege E

Opel Eladásszervezés Tel: +43(1) 879 14 26 263 ; Fax: +43(1) 879 14 26 260

www.cargarantie.com

Csoport 1 Agila, Corsa

12 Havi

Garancia* 23.500,00 HUF 24 Havi

Garancia* 44.800,00 HUF

Csoport 1 Astra, Combo, Meriva, Tigra Twin Top

12 Havi

Garancia* 23.500,00 HUF 24 Havi

Garancia* 59.800,00 HUF

Csoport 2 Signum, Vectra, Zafira

12 Havi

Garancia* 32.700,00 HUF 24 Havi

Garancia* 89.800,00 HUF

Csoport 3 Movano, Vivaro

12 Havi

Garancia* 64.900,00 HUF 24 Havi

Garancia* 127.800,00 HUF

Az említett nettó díjak tartalmazzák a törvényes bizt. adót.

= 12 illetve 24 Hónap a gyártói- garancia lejártától maximálisan 100.000 leszaladt km-ig

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.