Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Valaki cserélt már otthon féktárcsát és betétet?Utánna néztem, és nem egy nagy durranás, ha valakinek van nyomatékkulcsa, meg olyan speckó szerszáma amivel visszatolja a dugattyút.

Kerékagy felfekvési felületét ne felejtsd el fémtisztára letakarítani és utána rézpasztával lefújni! :omg:

A szerelőm is így csinálta, gondolom ért hozzá. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Valaki cserélt már otthon féktárcsát és betétet?Utánna néztem, és nem egy nagy durranás, ha valakinek van nyomatékkulcsa, meg olyan speckó szerszáma amivel visszatolja a dugattyút.

Szia!

Én csak hátsó fékbetétet cseréltem,a dugattyút 22-es villáskulccsal segítettem vissza (pont befér a dugattyú rovátkáiba),óvatosan nyomtam befelé a dugattyút,közben az óra mutató járásával meg egyező irányba forgattam el.A kulcs másik végén természetesen keresztül toltam egy erősebb csavarhúzót erőkar gyanánt.

A művelet után ellenőrizd a fékfolyadék szintet a tartályban,nehogy a max jel fölött legyen.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én csak hátsó fékbetétet cseréltem,a dugattyút 22-es villáskulccsal segítettem vissza (pont befér a dugattyú rovátkáiba),óvatosan nyomtam befelé a dugattyút,közben az óra mutató járásával meg egyező irányba forgattam el.A kulcs másik végén természetesen keresztül toltam egy erősebb csavarhúzót erőkar gyanánt.

A művelet után ellenőrizd a fékfolyadék szintet a tartályban,nehogy a max jel fölött legyen.

A dob leszedéséhez hanyas torx kulcs kell?

Nem akarok egy egész készletet venni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ!

Én azért nem sietném el ennyire.

Nekem 100e KM után úgy nézett ki a hátsó fékem, hogy még egyszer ennyit simán elmegy mielőtt bármit is kell cserélni... ez nem km függő (bár a szerelő nyilván örülne ha mennél és kicserélhetné neked..)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ!

Normális esetben dobfékkel 200.000km környékén kell elkezdeni először foglalkozni, pont ez a jó benne.

Szétszedés előtt egy fékhatásmérésre elvihetnéd, az 1000 Ft kb. és akkor kiderül jó-e.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ!

Az enyémben is 125 000 km van, a hátsó dobfék kb. 70%-os.

Megnézetném mással is, mert nem biztos hogy cserélni kell

Link to comment
Megosztás:

nekem állandóan szétesett a dobfék belseje .

hetente rakták össze. mire rájöttek, hogy az autómatikát szabályozó kis fém pöcök lyuka annyira ki volt tágulva, leesett a rugó róla és nagyon szép hangon muzsikált a dobban

kb 170000km nél csere volt minden: pofák, dobok, rugók, munkahangerek és hátsó kézifékbowden. csapágy még gyári 230E km+

Link to comment
Megosztás:

Mióta ki lett cserélve a féktárcsa és a betét, a jobb kerék felől cicergő (jobb szót nem találtam rá) hang jön.Ha rálépek a fékre egy kicsit, akkor abbahagyja, de kis idő múlva megint elkezdi.Lehet hogy az egyik fékbetét nem megy vissza a helyére és hozzáér a tárcsához?A féknyereg levételéhez hányas dugókulcs kell?

Link to comment
Megosztás:

Mióta ki lett cserélve a féktárcsa és a betét, a jobb kerék felől cicergő (jobb szót nem találtam rá) hang jön.Ha rálépek a fékre egy kicsit, akkor abbahagyja, de kis idő múlva megint elkezdi.Lehet hogy az egyik fékbetét nem megy vissza a helyére és hozzáér a tárcsához?A féknyereg levételéhez hányas dugókulcs kell?

Nálam is pont ugyanez a helyzet. Ráadásul nekem nincs a kocsiban ABS, így egy kis-közepes erejű fékezésnél esős időben egyből blokkol a jobb eleje...

A féknyereg levételéhez ha jól emlékszem, akkor egy 7-es imbuszkulcs kell, 2 csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is pont ugyanez a helyzet. Ráadásul nekem nincs a kocsiban ABS, így egy kis-közepes erejű fékezésnél esős időben egyből blokkol a jobb eleje...

A féknyereg levételéhez ha jól emlékszem, akkor egy 7-es imbuszkulcs kell, 2 csavar fogja.

Utána néztem, hogy amin a két fékpofa csúszkál, azt kéne egy kicsit megtisztítatnom, reszelgetnem, meg rézpasztával bekenni.Ha nem esik az eső akkor megcsinálom.Az imbusz az nem 6-os ?Ha jól tudom akkor 2-4-6-8-10..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2001-es gépem van, motorkód: Z12XE. Eléggé zajos volt az utóbbi időben az autó , ezért a hétvégén komplett vezérműlánc csere történt (lánc, fogaskerekek). Az autó hangja szép csendes lett, de azóta ég a motorvezérlő rendszer (sárga motor alakú) lámpa a műszerfalon. A hibát kivillogtatva 0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség hibát kaptam! :icon7: Mit lehet ezzel kezdeni, hogy megszűnjön a hiba? Segítsetek! :cry:

Link to comment
Megosztás:

Nálam a jobb hátsó fék csinálja ezt (tárcsafék) a néha cicergést. Sajnos már látszik is nyoma a tárcsán. Ehhez felújítókészlet érdemes foglalkozni, vagy pofa csere két oldalt? Tárcsa és betétcsere tavaly volt.

Nem tudom, hogy mi okozza, de ahogy sikerül vennem egy francos 7-es kulcsot szétszedem és megpróbálok rájönni.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem a féket.A lényeg, hogy a két fékbetét két végét reszelővel meg kellett reszeli, mert sok volt rajta a festék és nem illeszkedett normálisan a féknyeregre.A féknyeregnek azt a részét is megpucoltam drótkefével amire ráilleszkedik a fékbetét.Tehát szerintem nem tudott normálisan visszamenni a fékbetét, vagy egyszerűen beragadt egy pozícióba és azért adta azt a hangot, és azért melegedett mint az állat.Miután megcsináltam azt amit leírtam, hangot sem hallottam, illetve a tárcsa sem volt tűzforró, csak langyos. Az egészben csak az idegesít, hogy 6000Ft-ot kért a szerelő a cseréért, és én csináltam meg végül is normálisan.Nem is értem, hogy miért mentem egy tárcsa és betét cserével szerelőhöz.

Mind 1!

Ez volt a tanulópénz.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem a féket.A lényeg, hogy a két fékbetét két végét reszelővel meg kellett reszeli, mert sok volt rajta a festék és nem illeszkedett normálisan a féknyeregre.A féknyeregnek azt a részét is megpucoltam drótkefével amire ráilleszkedik a fékbetét.Tehát szerintem nem tudott normálisan visszamenni a fékbetét, vagy egyszerűen beragadt egy pozícióba és azért adta azt a hangot, és azért melegedett mint az állat.Miután megcsináltam azt amit leírtam, hangot sem hallottam, illetve a tárcsa sem volt tűzforró, csak langyos. Az egészben csak az idegesít, hogy 6000Ft-ot kért a szerelő a cseréért, és én csináltam meg végül is normálisan.Nem is értem, hogy miért mentem egy tárcsa és betét cserével szerelőhöz.

Mind 1!

Ez volt a tanulópénz.

milyen betét egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Textar a betét, és Ferodo a tárcsa.

A textar betét jó. :)

A brembó féktárcsa jobb.

Én Brembo-textar-al fogok majd próbálkozni. Ismerősömnek is mondták a brembó tárcsa hatásosabb kicsit mint a gyári. Én nem igazán vagyok elégedett a fékkel. :) Igaz motor sem ártana valami nagyobb, 200Le körül már menne. :)

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP motoromnál a szűrőbetét foglalat ahol a blokkhoz csatlakozik, az folyat... :(

1500km alatt 2dl olaj, nem gazdaságos.

Elviszem jövő héten szerelőhöz, azt mondta ha látja akkor tud rá árat mondani. Márkaszervízben 30-35e ft az 1200Ft-os tömítés cseréje. :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.