Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

És mi a terv, amiért ennyit dolgozol? Csak nehogy annyira szép legyen, hogy el sem akarjátok adni
Hát a széptől messze van... (kisebb horpadás, amit tőlem kapott szerelés közben, sárvédőív rohadás stb..) egyelőre csak szerkezetileg jó. De eddig nem került sokba az egész. Tetőkárpit, rugó, futómű, váltó, féltengelyek, stb. mind voltak itthon. Tulajdonképpen ezért vettünk egy olcsó, lepukkantabb vectrát, hogy amit lehet átpakoljak, csak ez nem egyszerre történt, hanem apránként. Mindez amit eddig leírtam 2 év alatt ment végbe. A Cavalier meg lassan elfogy. Már el is kezdtem szétvágni.

Szóval még egy darabig meglesz a vectra. Talán tavaszig... Még nem tudom pontosan. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Tiédből nem lehet C16SE-t csinálni? Már ha a 75LE-t kevesled :lol:

OFF vége

Ja, nem, én csak elvoltam katalizátor meg injektor nélkül. (Mert hogy volt 16SV vectrám) Egyszerűbb mindene. Ennyi. (És nem eszik többet, mert 3/4 tank benzinnel elgurultam Bp-ről Varsóba vele. :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Na úgy tűnik, hogy kiköltözött a harkály a Vectra motorjából. Megvolt a vezérműtengely csere. Bár még kicsit hajtom, hadd ismerkedjenek az alkatrészek egymással. De talán nem vesznek össze, és csend lesz. :lol:

mesélj egy kicsit róla :)

olyan hangja volt mint az enyémnek ? mekkora mutatvány ? mennyi idő ? mit kellett még cserélni ? és hasonlók :)

Link to comment
Megosztás:

mesélj egy kicsit róla :)

olyan hangja volt mint az enyémnek ? mekkora mutatvány ? mennyi idő ? mit kellett még cserélni ? és hasonlók :)

Hasonló hangja volt mint a tiednek, de nem merem azt mondani, hogy a tieddel is ez a gond. Elvileg kb annyi kicserélni a veztengelyt, mint a hidrotőkéket. De ha olyan béna vagy, mint én, akkor le kell venni a hengerfejet. Ugyanis a szelepeket le kell nyomni, hogy kivedd a himbákat . (Nekem a nyolcadik szeleprugó szétugrott. hengerfej le... :lol: )Mennyi idő??? Nekem így 3 nap. Ha nem ugrott volna szét a szelep, (tehát ha hozzáértő csinálta volna :) ) akkor 2-3 óra.

Gondold végig. Ha nem hirdotőke, nem hajtókar, akkor mi lehet? Valószínűsíthetőleg vagy a veztengely, vagy a vezérműház. (Extrém esetektől eltekintve.)

Link to comment
Megosztás:

Arekordnál mi is ilyenekre tippeltünk, de kiderült, hogy el volt rakva a vezérlés, és a szelep beleért a dugattyúba. Aminek következtében szétverte a veztengely csapágyakat és a szelepeket.

Na ilyet nem feltételeznék, hogy Gelko esetében, (amikor annyi jó szerelő kezén átment) előfordulhat. Plusz annak nem ilyen lenne a hangja, és az nem lenne csendben hidegen. :lol:

De továbbmegyek, én úgy tudom (és ha rosszul tudom akkor is ebből indultam ki), hogy a c20ne szíjszakadás esetén sem ver bele a dugattyúba. (Bár biztos le lehet annyira köszörülni a hengerfejet, hogy beleérjen...)

Link to comment
Megosztás:

Na ilyet nem feltételeznék, hogy Gelko esetében, (amikor annyi jó szerelő kezén átment) előfordulhat. Plusz annak nem ilyen lenne a hangja, és az nem lenne csendben hidegen. :lol:

De továbbmegyek, én úgy tudom (és ha rosszul tudom akkor is ebből indultam ki), hogy a c20ne szíjszakadás esetén sem ver bele a dugattyúba. (Bár biztos le lehet annyira köszörülni a hengerfejet, hogy beleérjen...)

az annyi jó szerelőben már nem vagyok 100% mert nem a Gyuláék csinálták a nagyobb dolgokat de hidrotőke cserénél lehet feltűnt volna..nemtom...

a szíjszakadást jól tudod :)

Link to comment
Megosztás:

De továbbmegyek, én úgy tudom (és ha rosszul tudom akkor is ebből indultam ki), hogy a c20ne szíjszakadás esetén sem ver bele a dugattyúba. (Bár biztos le lehet annyira köszörülni a hengerfejet, hogy beleérjen...)

Jól tudod, és elvileg hengerfej gépmunka esetén is mindössze 0.1mm-t lehet biztonsággal leköszörülni a hengerfejből, ennél több esetén könnyen baj történhet. Legalábbis aszongyák.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Hát igen. Fődarabcsere volt az első rendszámtól a hátsóig. Kormányművet, komplett váltót, gyűrűket, motorcsapágyakat, hátsó váznyúlványt, szélvédőt, kipuffogót, első futóművet (megkapta a Cavalier-ét kompletten), hátsó fékdobokat, kerékcsapágyakat és fékpofákat. Meg apróságokat....

Hirtelen ennyi.

Nem baj, egy hónap, és lesz jobb. :blush:))

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
AHA! Még egy lényeges kérdés bár lehet , hogy hülyeségnek hangzik , de tényleg nem vágom! Mi a lényeges különbség a 8 és 16 szelepes motorok között?? Amit és hallottam : 8-as lomhább a 16-osnál de jobban bírja a strapát mert nincs annyira kihegyezve és kevesebbet is eszik??? meg állítólag a szervízelése is olcsóbb és ritkább is mint a 16 szelepesé! Igaz ez??

szia megnyugtatás végett mondom nem is annyira lomhább a 8 szelepes hisz más a váltó áttétele ezáltal már alacsonyabb fordulaton el kezd élni tényleg strapabíró és jó a fogyasztása is. mivel fele annyi a szelepek száma ezért tényleg olcsóbb a szervizelése nem csak a szelepek miatt hanem mert sokkal egyszerűbb a blokkja ja és nem is olyan ritka motortipus a c20ne

üdv GUMIS

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Helló!

Ha nem fordulatszám mérős a vectrám lehet bele tenni fordulatszám mérős órát és használni is lehet?

Mi árulja el, hogy fordulatszám mérős eredetileg vagy sem?

Igen, bele lehet tenni utólag, nem is bonyolult művelet, valamelyik F Astra topikban nemrég volt róla szó, ha szerencséd van és gyárilag benne van a vezetéke, akkor csak kicseréled az órát és már működik is, de nem nehéz behúzni másik spagócát sem ha esetleg nem lenne benne. Hogy gyárilag melyikben volt, az sztem motortípus és/vagy felszereltségfüggő, de sztem amiben gyárilag benne volt abból nem hinném hogy kiszedték volna. Asszem a nagy köbcentis benzinesek (1.8-tól felfeké talán, de a kétezresekben már biztos volt) szériában fordulatszámmérősek, a dízelekről nem tudok nyilatkozni.

Másik óracsoport kiválasztásánál gondosan kell eljárni, impulzusszámra (W=xxxx a sebességmérő bal alsó sarkában) figyelni hogy ugyanolyan legyen mint a régi órában volt, különben impulzusjeladót kell cserélni vagy nem lesz pontos az új óra, illetve az új óra is lehetőleg Vectrából származzon, mert pölö a sebességmérő a Caliknál 240-ig van számozva, a Vectráknál meg a kisebb motoros változatoknál 220-ig, illetve az Astra tankja 50 literes, a Vectráé meg 60 óra szerint, valamint fordulatszámmérő skálázása sem mindegy: C20XE-é 8000-ig, C20NE-é meg a többi benzinesé 7000-ig, dízeleké meg asszem 6000-ig van számozva eredetileg.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemsemmi ezeknek utánna nézek köszi!

Azért gyanakszom(reménykedem), hogy kicserélték az órát, mert van egy kis gumi ami kikandikál a műszerfal és az óra találkozásánál.

Amúgy egy 1.8i (szerintem alap) ról beszélünk.

Az valós lehet hogy c18nz a motorkód? a forgalmiból néztem ki.

Igen, bele lehet tenni utólag, nem is bonyolult művelet, valamelyik F Astra topikban nemrég volt róla szó, ha szerencséd van és gyárilag benne van a vezetéke, akkor csak kicseréled az órát és már működik is, de nem nehéz behúzni másik spagócát sem ha esetleg nem lenne benne. Hogy gyárilag melyikben volt, az sztem motortípus és/vagy felszereltségfüggő, de sztem amiben gyárilag benne volt abból nem hinném hogy kiszedték volna. Asszem a nagy köbcentis benzinesek (1.8-tól felfeké talán, de a kétezresekben már biztos volt) szériában fordulatszámmérősek, a dízelekről nem tudok nyilatkozni.

Másik óracsoport kiválasztásánál gondosan kell eljárni, impulzusszámra (W=xxxx a sebességmérő bal alsó sarkában) figyelni hogy ugyanolyan legyen mint a régi órában volt, különben impulzusjeladót kell cserélni vagy nem lesz pontos az új óra, illetve az új óra is lehetőleg Vectrából származzon, mert pölö a sebességmérő a Caliknál 240-ig van számozva, a Vectráknál meg a kisebb motoros változatoknál 220-ig, illetve az Astra tankja 50 literes, a Vectráé meg 60 óra szerint, valamint fordulatszámmérő skálázása sem mindegy: C20XE-é 8000-ig, C20NE-é meg a többi benzinesé 7000-ig, dízeleké meg asszem 6000-ig van számozva eredetileg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én még nem írtam ide soha,csak olvasgattam.

Van pár vectám nekem is. 1.6,2 x 2.0GT,2.0,2.0 automata.

Na az automatával van a baj,és persze a váltójával.

Előre megy rendesen,hátra menetben meg olyat csinál mintha nem engedné rá a kuplungot.

Kicsit megmozdul az autó hátra,de mintha nem zárna össze.

Vajon mi lehet?

Komoly baj lehet,vagy csak valami jeladó?

Segítségeteket köszi előre!!!

Link to comment
Megosztás:

Sztem komoly tanácsokra ne számíts automata ügyben, mert nagyon kevés van és rendkívül bonyolult szerkezet. Tippelni tudok csak, hogy vmiért a fékszalag nem húz be. Vagy hidraulikus a probléma, vagy elkopott a szalag. De nem hinném, hogy otthon javítható.

Link to comment
Megosztás:

Sztem komoly tanácsokra ne számíts automata ügyben, mert nagyon kevés van és rendkívül bonyolult szerkezet. Tippelni tudok csak, hogy vmiért a fékszalag nem húz be. Vagy hidraulikus a probléma, vagy elkopott a szalag. De nem hinném, hogy otthon javítható.

Köszi szépen,hogy mondtál rá valami lehetőségeket,hogy mi lehet.

Már másik váltó után intézkedem. 40 körül ígértek. Annyiért szinte szét sem szedik. Köszi mégegyszer.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.