Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Aki nem hitte el az most utánajárhat, hogy nincs rugós szíjfeszítő az autón :D

Hogy az a jóédes. Hát hol van neked a szervópumpád ember???!!! :D :D :D Ilyet én még életemben nem láttam, de nem hogy vectrán, astrán se. De még az EPC se hoz ilyen fajta pumpát.

A vezérlés meg így néz ki: 031ct874wp2-1.jpg

Cs-crankshaft-főtengely

Wp-water pump-vízpumpa,

Ca-camshaft-vezérműtengely,

És a tp meg a rugós feszítőgörgő. (mert hiába a vízpumpával feszítesz, abban a görgőben ott, van egy rugó, és addig tekered a vízpumpát, míg a kis rugós baszás jelre nem kerül)

Meg akkor még pár kép:

Ilyen az alap, ékszíjjas, minden nélküli, ez van nekem is:

c14se.jpg

Ez egy gyári szervós/klímás cumó:

id337.jpg

Na már most pont a legelterjedtebről nem találok képet, annál meg a pumpa ugyanott van mint a fenti képen, csak a szíjfeszítő meg ott, ahol neked a pumpa van.

De mindjárt kerítek arról is, csak szétfő a virslim. :D

Tehát így nézne ki a normál szervós szíj:

a1_2014_1_13_x1kukainam.jpg

Csak a valóságban a t jelű feszítő görgő sokkal magasabban van, itt kicsit el vannak cseszve az arányok.

Illetve van még az ékszíjas szervo, amit eddig csak 2000-es motorokon láttam, hogy a főtengely szíjtárcsa dupla, és a szervót egy külön kis ékszíj hajtja:

1006367og5.jpg

De a pumpa itt is a motor jobb első sarkán van.

Na, mostmár talán érted, miért csodálkoztam rá a tiedre. (azt továbbra sem értem, hogy mégis milyen megoldás)

Link to comment
Megosztás:

Mondom, hogy nincs rugós feszítő! :DDD

IMG_1757_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A vezérlés meg így néz ki: ...

Cs-crankshaft-főtengely

Wp-water pump-vízpumpa,

Ca-camshaft-vezérműtengely,

És a tp meg a rugós feszítőgörgő. (mert hiába a vízpumpával feszítesz, abban a görgőben ott, van egy rugó, és addig tekered a vízpumpát, míg a kis rugós baszás jelre nem kerül)

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy ha az autó javításának költsége meghaladja az éppen aktuális piaci árának az 50%-át, akkor általában gazdasági totálkárosra veszik az autót.

Mivel az Eurotax szerint (ami alapján a biztosítók számolnak) az ilyen korú autók ára meglehetősen nyomott (nem lepődnék meg ha nem érne többet 150e Ft-nál, még akkor is ha piacon ennyiért nem kapsz ilyen autót), az alkatrészek ára és a javítási költségek meg nem éppen alacsonyak (az a gyanúm hogy márkaszervizes áron számolnak, egész egyszerűen azért mert onnan van hiteles adatuk), így szélsőséges esetben előfordulhat hogy egy fényezett lökhárító cseréje (mondjuk egy parkolói koccanás következtében) GTK-t eredményezhet.

(Anno Calibrához pl. újonnan 120e volt egy lökhárító, fényezve 160e. Ez szerintük kapásból gazdasági totálkár, pedig ha más nem sérült, bontottan 10-20e-ért kapni rá lökhárítót, ha szerencséd van, még fényezni sem kell.)

Hát nem álltál messze a valóságtól! :) Tegnap kaptam meg a papírt a biztosítótól. Az autó kárkori értéke 175e Ft volt szerintük. A "roncs autó" értéke (ami ugye nagyon messze van a roncstól) pedig szerintük 75e Ft. Na már most mivel GTK lett, így ennek a kettőnek a különbségét kapom elvileg meg. Ezek függvényében így valójában nem is tudom meg, hogy szerintük mennyi volt a kár összege! <_<

Link to comment
Megosztás:

Kuplungozáson és vezérlés cserén esik át a kicsike ::D Eddig történtek:

Sajnos a kuplung nem fért ki a kémlelő nyíláson, így váltó le :( Féltengely ki, meglepődés, semmi olaj nem jön, hmmm érdekes. Lejött a váltó, megdöntés kicsit, olaj semmi, na ez szép. Minimális olajjal futkozok már ki tudja mióta. Ja ez Opel :D Szimmeringek kukák, talán ma megy már vissza a helyére. Eddig így állok, de jó lesz ez :D

Link to comment
Megosztás:

Kuplungozáson és vezérlés cserén esik át a kicsike : :D Eddig történtek:

Sajnos a kuplung nem fért ki a kémlelő nyíláson, így váltó le :( Féltengely ki, meglepődés, semmi olaj nem jön, hmmm érdekes. Lejött a váltó, megdöntés kicsit, olaj semmi, na ez szép. Minimális olajjal futkozok már ki tudja mióta. Ja ez Opel :D Szimmeringek kukák, talán ma megy már vissza a helyére. Eddig így állok, de jó lesz ez :D

Uhhh, akkor kitartást! :)

Link to comment
Megosztás:

Kuplungozáson és vezérlés cserén esik át a kicsike : :D Eddig történtek:

Sajnos a kuplung nem fért ki a kémlelő nyíláson, így váltó le :( Féltengely ki, meglepődés, semmi olaj nem jön, hmmm érdekes. Lejött a váltó, megdöntés kicsit, olaj semmi, na ez szép. Minimális olajjal futkozok már ki tudja mióta. Ja ez Opel :D Szimmeringek kukák, talán ma megy már vissza a helyére. Eddig így állok, de jó lesz ez :D

Műtét sikeresen végrehajtva :D Kuplungszerkezet egyik lamellája el volt törve, tárcsa rugói is törve voltak, kinyomócsapágy széthullva, összes szimmering kuka volt, olaj mindenütt, 1 liter olaj hiányzott a váltóból :D Csoda hogy ment egyáltalán. Eddig jónak tűnik, bár kis gikszer azért volt, indulás után ledobta a szervó ékszíjat, szóval azokat is kicserélem a hét elején majd, eléggé oda vannak ránézésre, feszíteni sem tudok már rajta annyira nyúlva van már.

Link to comment
Megosztás:

Tegnapelőtt reggel jól bealudtam, siettem volna erre nem indul az autó. Akksi nyekk...

Erre délelőtt hív bátyám, hogy az övé sem indult. :)
Mondom nagyon jó.
Szerinte akksi.
Hazajöttem, indítok, hát ez forgatja rendesen. Ennyit a hozzáértéséről.. :)

Hallgatózok, nem megy az AC. Kimérem, áramot kap. Na akkor pumpa. Semmi baj, van a polcon.

Tegnap kiszedtem, nézem, a szűrője ketté van válva az illesztésnél. Na mondom biztos bekapott valami szemetet. Rátolom a villanyt, ez megy. Mondom mi a rák.

Na, kapott másik szűrőt (volt a polcon) Összerakom, próba, nemmegy. Na akkor AC relé. Kiveszem, rövidre zárom, pumpa megy. Király. Szétpattintom a relét, belül tiszta rozsda meg dzsuva volt, biztos beázott. Bele a másik, (volt a polcon) öröm bódottág.

Mondja bátyám, hogy kanyarban felvillant az olajnyomás lámpa. Király. Nézem a nívópálcát, nem ér bele az olajba... bazmeg... 3.5 liter olaj kell a rendszerbe, 2.5!!!! litert kellett rátöltsek!

Heccsát...

És akkor mondja meg nekem valaki, hova lesz 2.5 liter olaj egy nzből 7000km alatt? Ki nem folyik, meg nem eszi, a vízben nincs olaj...

Ma folytatás, mikor kerekeltem át az autókat télire, láttam hogy anyám és bátyám fékje is elég gáz állapotban van, szóval ma mindkettőn féket cseréltem.

Let's have fun! :D

a1_2014_1_18_b5lnpaurv2.jpg

Kétféle fékbetétet hoztam mert a gép nem tudta melyik van benne. Ugyan úgy néznek ki, csak az egyik nagyobb.

Utolsó pillanatban (bátyám betéte):

a1_2014_1_18_9nlmtlqb34.jpg

Anyám tárcsája (már kopáshatár alatt):

a1_2014_1_18_kjdyswhvkh.jpg

Ami röhej, hogy anyáméban eladás előtt valaki kicserélte a betéteket, ráadásul ferodo-ra, szóval nem teljesen tudom értelmezni mi vezette rá arra, hogy a már cserélendő tárcsákat benne hagyja az autóban.

Fenn a fék:

a1_2014_1_18_8nvp2ornt4.jpg

Persze amilyen fos idő volt ma, nem tudtam kint szerelni, szóval a garázsban kellett szűkölködnöm, egyszerre egy oldalt csinálva:

a1_2014_1_18_31q9tk9oac.jpg

a1_2014_1_18_8jiz5fjwaj.jpg

Bátyámén akartam főfékhengert is cserélni, mert mióta megvan az autó nem tetszik rajta a fék, az 1.8-asból maradt is egy kis ffh-m, erre nézem, hiába ugyanaz, mégsem jó, mert a donorban patronos fékerőszabályzó van, ami egy kb 12-es menettel van a ffh-be csavarva, bátyámén viszont vagy a keréknél van a patron, vagy terhelésfüggő, szóval a ffh-nél nincs patron, így a menet is csak 10-es. Csak kicsit voltam ideges. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azzzigen :D

Te sem unatkozol :D

Respect!

Hát nem, ami azt illeti. :D Három autó mellett van munka bőven. És akkor a rekord még kész sincs... Pedig az enyémet már nem is szereltem tavaly óta. :D Mondjuk abból meg ki kéne termelni a jobb hátsó zármotort, mert hidegben nem zár le.

Bátyámnak meg össze kéne rakni a saját motorját hogy végre visszakerülhessen a helyére, és ne az én gyári motorommal szaladgáljon. Szóval mindig van itt mit csinálni. :)

Komolyan elgondolkoztam rajta hogy olajat is inkább hordóval kéne venni. :D

Link to comment
Megosztás:

Valakiiii árulja már el nekem hogy hogy lehet leszedni a légzsákos műszerfalról a légzsákos takarót úgy, hogy vissza is lehessen tenni?

Ugyanis a jobboldali szellőző rostélyt még annó kierőszakoltam anyáméból, mert szét volt esve, de visszatenni így nem tudom, mert a légzsákfedél rátakar. Simánál itt ugye ki kell venni a kesztyűtartó fölötti rekeszt, de ennél meg ezt nem lehet megtenni.

Link to comment
Megosztás:

Túlesett ugye a kicsike egy kuplungozáson, szimmering cseréken, meg vezérlés cserén (isuzu 1.7 td). A vezérlést szakira bíztam. Azóta azt tapasztalom, hogy mintha nem harapna úgy a gép, ahogy azelőtt. Mintha valami fogná vagy nyomná visszafelé az autót, nem húz akkorát, mikor megjön a töltőnyomás. Lehetséges, hogy a vezérlés cserénél elmászott az előtöltés? Könnyen indul amúgy.

Link to comment
Megosztás:

Olyan király porvédőket meg gumi ütközőket nekem is kéne szerezni így gátlócsere előtt :D Rendelted, vagy valami kisboltba volt raktáron ezis? :D

Nem akarom reklámozni de a Forensis-től rendeltem. A két nagy alkatrész kereskedés a B és U betősnél jóval ólcsóbb!

Mik vannak :) Még olyan kormány alatti műanyagot is kapni, meg világítás kapcsoló keretet is? hmmmm :D :D

Igen! Wokkie kereskedésében! :D

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom reklámozni de a Forensis-től rendeltem. A két nagy alkatrész kereskedés a B és U betősnél jóval ólcsóbb!

Igen! Wokkie kereskedésében! :D

Már akartam is mondani, hogy egyik másik alkatrész olyan ismerős. :D

Más:

Mostmár nagyon felkúrt hogy bátyám kocsijában nem megy vissza az öv, szóval tegnap nekiláttam:

a1_2014_1_21_sosgbskgzt.jpg

:D Mondjuk sokkal jobb nem lett, mert sajnos ennél már a rugó is tényleg ko, de azért érezni a változást. Következőnek az enyém jön. :)

Amúgy meg, tudja valaki hogy mi ez?

a1_2014_1_21_yn23dcdffo.jpg

Arra a szürke C-re gondolok.

Ja igen, immo nem valószínű, mert az így néz ki: http://www.autotronics.co.uk/cscart/images/detailed/0/29996_29985_29984_29983_29982_20_Opel_Immo2_Immobox_Siemens.png

Na meg egyik kulcs sem chipes, főleg mert nem gyári. :)

Esetleg nincs valaknek elfekvőben felesleges gyújtáskapcsoló zárbetétje? Lamelláznék és kellene alapanyag. (elég csak a lamella is ha van)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.