Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Nekem volt mar szerencsem uj autohoz. Annyira jutottam hogy soha tobbet nem lesz!!!! Lehet hogy most a 300e -s bontoszokevenyre raboritunk egy millat. De 6 millaert vett japan fapaddal ugyanennyi a szivas, kurvadraga a szerviz, szar is volt az auto es masfel ev mulva 4 alatt ert.

Utobbi evekben eleg sokat jartam melo miatt Stockholmban. Az egy mas vilag valoban. Latni neha ott is oreg csotroganyokat, de legutoljara amikor mentem egy 2 eves V70 D5 bolt a taxi (ez a legaltalanosabb, meg a prius), 372000km volt benne 2 evesen <_<

A pornep futasteljesitmenyere meg tenyleg jellemzo, hogy nemes egyszeruseggel sved merfoldben szamolnak, ami bizony az elozo hozzaszolasban emlitett 10km-nek felel meg.

Skyrangr kinti forumokat nem olvasol? Azert arra is kivancsi lennek hogy ez a sok szep allapot mennyi szivas es anyagi raforditas eredmenye! Ez lenne a lenyeg.

Folyt köv itt: http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=693797

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hozzájuk kell majd vinnem,ök cserélnek mágnesszelepet állitolag. Az mondták 99% az a baja. Legalább nem 150ezertől indul az árlistájuk mint a többi váltos szakinak. Egyébként olajcsere után csavart meg réz tömitést én sem cseréltem és nyomta ki nekem is,de már orvosolva lett azota. Az olaj nem folyik,de sajnos nem ez a legnagyobb baja. Pénteken szakadó esőben városban,már egyesből sem akart váltani,de másnap megjavult. Üdv!

Ezt a Zsolti mondta szemelyesen az o sajat szajaval hogy az a baja es hogy ennyi lesz? (elozoleg nekem is innen indult a dolog <_<)

Link to comment
Megosztás:

Végülis akkor ezért mondanak 99%-ot. Mert ha mégse jön be, akkor hivatkoznak az 1%-ra... Jó megoldás <_<

Mielott veletlen ez terjedne el, tegyuk gyorsan rendbe. Lehet hogy a hibat megoldja egy szelepcsere. Egy szolenoid csereje a 4 bol. En nem mukodore takolni szerettem volna,

hanem tutira szerelni. Alapbol ugy indult hogy konverter felujitas, nehany lamella csere. Az ehhez kello szetboritasnak is van mar egy 30-50 rugos munkadija. Ha ezek utan nekem egyenkent kezdenek behalni a magnesszelepek is, akkor meg akar 4 alkalommal vinni, cserelni, munkadij 4x, szivas 4x, autom nincs 4x...

Elmondtak korrekten mit lehet csinalni, mi mennyibe kerult, ezt en merlegeltem es ezutan en valasztottam a FULL megoldast, uj alkatreszekkel.

Ezen szinte csodalkoznek is, hogy kepesek csak egy szelepet cserelni, es nem mondjak hogy "ocsem legalabb egy 20ast dobjal ma ra egy kis olaj meg szuro meg tomitescserere..."

Kivancsian varom a fejlemenyeket.

/p

Link to comment
Megosztás:

Mielott veletlen ez terjedne el, tegyuk gyorsan rendbe. Lehet hogy a hibat megoldja egy szelepcsere. Egy szolenoid csereje a 4 bol. En nem mukodore takolni szerettem volna,

hanem tutira szerelni. Alapbol ugy indult hogy konverter felujitas, nehany lamella csere. Az ehhez kello szetboritasnak is van mar egy 30-50 rugos munkadija. Ha ezek utan nekem egyenkent kezdenek behalni a magnesszelepek is, akkor meg akar 4 alkalommal vinni, cserelni, munkadij 4x, szivas 4x, autom nincs 4x...

Elmondtak korrekten mit lehet csinalni, mi mennyibe kerult, ezt en merlegeltem es ezutan en valasztottam a FULL megoldast, uj alkatreszekkel.

Ezen szinte csodalkoznek is, hogy kepesek csak egy szelepet cserelni, es nem mondjak hogy "ocsem legalabb egy 20ast dobjal ma ra egy kis olaj meg szuro meg tomitescserere..."

Kivancsian varom a fejlemenyeket.

/p

Evidens.

Link to comment
Megosztás:

Ki tudja mit kapott előtte. Meg ha magyar autó volt, ki tudja hogy annyi-e a km állás, amennyi az órában van (ugye tudjuk hogy pl a szervízkönyv, meg ilyesmi az csak papír... az a biztos ha első gazda vagy, és null km-el veszed át)...

De ellenpéldaként tudom felhozni havert, aki vett egy szép állapotú 94es Omit, 200e km környékén. Nyilvántartásokból kiderült hogy közel 10 évvel ezelőtt már majdnem annyi km volt benne, mint amivel vette. Azután még 2 gazda. szal most közel a duplája lehet, és még bontatlan a motor (x20xev, nem füstöl, nem eszik sokat, nyomatékos, indul hidegen-melegen, stb). Nekem is 220e van az órában, de gyanítom hogy tekergetve lett (és nem előre <_< ), mert németből behozott autó... És a motor még nem volt megbontva.

Mást nem tudok rá mondani. A svéd autók állapota alátámasztja, hogy sokat el lehet menni egy autóval, ha karban van tartva. Persze nem azt mondom, hogy ez a kánaán, sőt... itt is vannak lógó belű, széthajtott rozsdakupacok. De nem az a domináns, szerencsére. Viszont legalább a bennük levő km reálisabb, mert itt rögzítik minden műszaki vizsgán (nomeg állítólag fejlövés értékű ha manipulál vki a km-órával). Csak a teljesség kedvéért, pár szépet futott gép: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=opel+...;md=th&sp=1 (1mil=10km) Ahogy nézem van ezek között is motorcserés, de nem az a jellemző.

136E-rel vettem óra szerint. Tekertek rajta 50-100-at? De amióta nálam van, csak jót kapott. Nálam volt megbontva 200-nál. Azóta 60E-t mentem vele és mégis.

Mi az a sok lampicsku az autók elején?

Link to comment
Megosztás:

136E-rel vettem óra szerint. Tekertek rajta 50-100-at? De amióta nálam van, csak jót kapott. Nálam volt megbontva 200-nál. Azóta 60E-t mentem vele és mégis.

Mi az a sok lampicsku az autók elején?

Hát nemtom. Akkor a hibaszázaléknak betudható. Vagy hétfői gyártású volt a motor. Vagy pénteki <_<

Itt télen ugye jóval korábban sötétedik, és később kel a nap, valamint elég sokszor taknyos az idő, ráadásul a közutak nagyon kis százaléka kivilágított (sokszor még a kisebb településeken se), így mindenki karácsonyfának öltözteti az autót.

Vicces amikor a vadiúj, szalonból kihozott nagy taszó Volvókon ott figyel a három, fazék méretű Hella :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom. Akkor a hibaszázaléknak betudható. Vagy hétfői gyártású volt a motor. Vagy pénteki <_<

A szerelő is azt mondta, ez volt neki megírva...

Itt télen ugye jóval korábban sötétedik, és később kel a nap, valamint elég sokszor taknyos az idő, ráadásul a közutak nagyon kis százaléka kivilágított (sokszor még a kisebb településeken se), így mindenki karácsonyfának öltözteti az autót.

Vicces amikor a vadiúj, szalonból kihozott nagy taszó Volvókon ott figyel a három, fazék méretű Hella :wacko:

Ilyesmire gondoltam én is, viszont a fazekak tényleg viccesek...

Link to comment
Megosztás:

Ezt a Zsolti mondta szemelyesen az o sajat szajaval hogy az a baja es hogy ennyi lesz? (elozoleg nekem is innen indult a dolog <_<)

Nem személyesen,hanem telefonon. De ahogy mondtam neki a hibát,még egy másik valakitől is megkérdezte. Kérdeztem töle a fékszalagot is,hogy esetleg nem lehet e vmi állitási gond,mivel én olajcsere után nem állitottam rajta,de arra meg azt mondta,hogy nem szükséges állitani amig nincs vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Nem személyesen,hanem telefonon. De ahogy mondtam neki a hibát,még egy másik valakitől is megkérdezte. Kérdeztem töle a fékszalagot is,hogy esetleg nem lehet e vmi állitási gond,mivel én olajcsere után nem állitottam rajta,de arra meg azt mondta,hogy nem szükséges állitani amig nincs vele gond.

Akkor remelhetoleg ennyi lesz az egesz.

Az enyem megy vissza ujfent aaarrrrgghh. Megint kitalalt valahol az olaj, szorja a kipufogora rettenet budos....

Ez egy igazai automatavalto-saga <_<:)

Link to comment
Megosztás:

Akkor tehát jól gondoltam hogy főtengely vége, lendkerk és csavarok a sorrend...nem pedig főtengely vége, lendkerék, vmi tárcsaszerűség, és csavarok. Ha lesz hely, idő akkor kikapom belőle és megnézem a GM számát is. Úgyis megy a nyomozás a varrógép hang után.Köszi

Van tárcsa...mert baromi nagy LUK felirat van rajta ami nem az automata váltóhoz tartozik...a kettőstömegű lendkerékhez fog tartozni...

Link to comment
Megosztás:

Akkor remelhetoleg ennyi lesz az egesz.

Az enyem megy vissza ujfent aaarrrrgghh. Megint kitalalt valahol az olaj, szorja a kipufogora rettenet budos....

Ez egy igazai automatavalto-saga <_<:)

Én is remélem,de én egy szerelöben sem bizom,mindig félek a folytatástól,hogy törzsvendég leszek.:wacko: Neked is lassan törzskártyád lesz hozzályuk! De azért durva,hogy pont ők nem tudják ugy összereakni,hogy ne fojjon az olaj. Az még nekem is sikerült.Amit tudok megcsinálok én,csak a váltohoz kuka vok. Tavaj a vectrámon hengerfej javitást is én csináltam könyvböl olvasva,csak nyomásprobára és sikoltatni vittem el. Most még teszek egy probát mielött elviszem hozzájuk. Arra gondoltam hogy a váltó elektronikát átcserélem egy próbára,igaz még azt sem tudom hogy hol van?!:( Ugytudom hogy a motortér bal oldalán,vagy az a motorvezérlő? Az igy csináld könyben sem találtam érdemlegeset erröl.

Link to comment
Megosztás:

Én is remélem,de én egy szerelöben sem bizom,mindig félek a folytatástól,hogy törzsvendég leszek.<_< Neked is lassan törzskártyád lesz hozzályuk! De azért durva,hogy pont ők nem tudják ugy összereakni,hogy ne fojjon az olaj. Az még nekem is sikerült.Amit tudok megcsinálok én,csak a váltohoz kuka vok. Tavaj a vectrámon hengerfej javitást is én csináltam könyvböl olvasva,csak nyomásprobára és sikoltatni vittem el. Most még teszek egy probát mielött elviszem hozzájuk. Arra gondoltam hogy a váltó elektronikát átcserélem egy próbára,igaz még azt sem tudom hogy hol van?!:wacko: Ugytudom hogy a motortér bal oldalán,vagy az a motorvezérlő? Az igy csináld könyben sem találtam érdemlegeset erröl.

Ja. Ami a motortéri elektromos dobozban van, az a motorvezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Én is remélem,de én egy szerelöben sem bizom,mindig félek a folytatástól,hogy törzsvendég leszek.<_< Neked is lassan törzskártyád lesz hozzályuk! De azért durva,hogy pont ők nem tudják ugy összereakni,hogy ne fojjon az olaj. Az még nekem is sikerült.Amit tudok megcsinálok én,csak a váltohoz kuka vok. Tavaj a vectrámon hengerfej javitást is én csináltam könyvböl olvasva,csak nyomásprobára és sikoltatni vittem el. Most még teszek egy probát mielött elviszem hozzájuk. Arra gondoltam hogy a váltó elektronikát átcserélem egy próbára,igaz még azt sem tudom hogy hol van?!:wacko: Ugytudom hogy a motortér bal oldalán,vagy az a motorvezérlő? Az igy csináld könyben sem találtam érdemlegeset erröl.

A műszerfal jobb oldalán keresd. Vagy az A oszlop tövében, vagy a légzsák mögött.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdv mindenkinek! Tettem ma megint egy probát a váltommal. Kivettem a biztositékot és mentem vele egy kört. Azt vettem észre,hogy 4.-be nem is vált fel! Az jo,vagy kellene neki? Ha visszateszem a biztit és ugy váltok akkor vált oda-vissza. Kivéve amikor üresbe dobja.Ha D-ben megyek,akkor meg 50-nél mindig kidobja. Normál esetben,hol kellene kapcsolnia? Ezek még gondolom nem a tanithato váltok? Nem tudom érdemes lenne a elvinni,szerviz elött egy hibaolvasásra,mert világit a chek lámpa is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Tettem ma megint egy probát a váltommal. Kivettem a biztositékot és mentem vele egy kört. Azt vettem észre,hogy 4.-be nem is vált fel! Az jo,vagy kellene neki? Ha visszateszem a biztit és ugy váltok akkor vált oda-vissza. Kivéve amikor üresbe dobja.Ha D-ben megyek,akkor meg 50-nél mindig kidobja. Normál esetben,hol kellene kapcsolnia? Ezek még gondolom nem a tanithato váltok? Nem tudom érdemes lenne a elvinni,szerviz elött egy hibaolvasásra,mert világit a chek lámpa is.

Negyedikbe nem is fog olyankor felváltani,mert vészprogramban fix harmadikban megy.

Link to comment
Megosztás:

Igen én is igy gondoltam de nekem olyankor a 4-be nem vált. Biztositékkal viszon igen.

Az baromira erdekes! Nem kevered veletlenul a 4 et ossze a lockuppal? Mert lockup az nincs ilyenkor.

Vagy az van hogy D allasba rakod es csak porog de nem huz? Akkor szelep vagy fekszalag.

Link to comment
Megosztás:

Az baromira erdekes! Nem kevered veletlenul a 4 et ossze a lockuppal? Mert lockup az nincs ilyenkor.

Vagy az van hogy D allasba rakod es csak porog de nem huz? Akkor szelep vagy fekszalag.

3-bol D-be felteszem és ugyanugy megy tovább. Csak akkor pörög fel a motor ha normálisan D-be megyek. Jövöhét Pénteken viszem pestre szervizbe,de idegesit már nagyon. 3.-ban is van lockupp? Lehet hogy mindig 3 volt a plafon?! 4000km-t mentem eddig vele és nem vettem észre. Van ugy hogy gyorsitáskor megtorpan minimálisan,de az nem váltás. Azt is probáltam hogy a téli fokozat is kikapcsol 80km-nél.

Link to comment
Megosztás:

3-bol D-be felteszem és ugyanugy megy tovább. Csak akkor pörög fel a motor ha normálisan D-be megyek. Jövöhét Pénteken viszem pestre szervizbe,de idegesit már nagyon. 3.-ban is van lockupp? Lehet hogy mindig 3 volt a plafon?! 4000km-t mentem eddig vele és nem vettem észre. Van ugy hogy gyorsitáskor megtorpan minimálisan,de az nem váltás. Azt is probáltam hogy a téli fokozat is kikapcsol 80km-nél.

Lockup csak 4 ben, 80kmh sebesseg felett kapcsol, ha nem gyorsitasz intenziven. Lehet hogy pont a lockup ment ki, es azert porog neked. Megszamoltad a valtasokat? A lockup lenne az otodik amit erzel.

De mindegy ha a Zsoltihoz viszed akkor rendben lesz!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.