Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Hi all!

Ez a zizegés nálam is van a váltó karnál és ha megfogom elhalgat!!!

Van valakinek konkrét hiba eset mi okoza ???

Végig kell nézned a rudazatot a váltóig és a felesleges lötyögést megszüntetni ahol lehet. Pár napja adtam pár tanácsot erre.

Sebességeket rendesen veszi?

(Persze lehet a kuplungszerkezet hibája is. Hogy áll a kuplungpedál? Nincs magasan?

Váltáskor nem ad fura hangot?)

Ja, és a tartóbak is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Anyám vectrájában az a nagy "gömb" van kikopva, ami a váltókar aljánál van, a szoknya alatt.

Lehet venni hozzá gumigyűrűt, amit erre a gömbre kell ráhúzni. Ez sokat szokott segíteni, de találkoztam olyannal is, hogy annyira meg volt kopva a persely hogy az új gumi alá is kellett némi szigetelőszalag.

Link to comment
Megosztás:

Lehet venni hozzá gumigyűrűt, amit erre a gömbre kell ráhúzni. Ez sokat szokott segíteni, de találkoztam olyannal is, hogy annyira meg volt kopva a persely hogy az új gumi alá is kellett némi szigetelőszalag.

Na erről még nem hallottam. Ezt minden autósboltban kapni?

Bár én inkább keresek bele másikat, nem szeretem ha nyúlós a váltó, bár nem tudom ez gumi mennyire teszi azzá.

Egyébként érdekes hogy a 21 éves a1-ben 250ekm főleg városi használat mellett sem kopott el, a '94-s a2-ben 170 körül meg már lötyög erőteljesen.

Link to comment
Megosztás:

Ezt ki fogom próbálni. És igen menet közbe zenél és ha megfogom elhallgat.

De szerencsére a kora és a km ellenére sem lötyög. Nagyon passzentos még mindig...

Nekem rendszerint motorfékezésnél zizeg csak de akkor bizonyos fordulatokon eléggé rákezd. Viszont főleg a 2. fokozatot elég nehézkesen veszi be, sokszor picit fel kell engedni a kuplungot váltás közben és akkor könnyedén beugrik. Váltóolaj lett már cserélve, az javított a helyzeten. Ilyen időnként havas időben egy vissza 2 kézifék manővernél sok időt vesztek :D

A nyitás zárás jelző pöckök kergetnek még ki a világból. 2-t már leragasztottam a menetes rúdhoz, 2 még vissza van :-)

Átmeneti megoldás: lenyomom menet közbe, és akkor nem tud zizegni. :lol:

Cserébe kiszedni sem tudnának...

Link to comment
Megosztás:

Na erről még nem hallottam. Ezt minden autósboltban kapni?

Bár én inkább keresek bele másikat, nem szeretem ha nyúlós a váltó, bár nem tudom ez gumi mennyire teszi azzá.

Egyébként érdekes hogy a 21 éves a1-ben 250ekm főleg városi használat mellett sem kopott el, a '94-s a2-ben 170 körül meg már lötyög erőteljesen.

Hát szerintem nincs mindegyikben. Én Mülleréktől vettem anno.

Sok múlik azon, hogy mennyit volt "zsírozva" a történet, mert pl. sógoréban majd 16 év alatt egyszer sem volt. Nah meg is látszik rajta.

Link to comment
Megosztás:

Olyan fél éve kezdődött a dolog, hogy balos kanyarban bal oldalról elöl morgó hang jött, majd később elkezdett erősödni és már egyenesben is csinálta, de ha jobbra húztam akkor megszűnt. Gólyaláb ki csapágy kotyogott-lógott kicseréltem a minap vissza raktam, próbakör megint hallom:( Na jó jobb fele le szintén kivan a csapágy, kérdésem az lenne, hogy ha kivan a jobbos, akkor is elképzelhető, hogy bal oldalt hallom? Még féltengőcsuklóra gondolok+difi, a csukló mennyit kotyoghat, ha egyáltalán kotyoghat?

Link to comment
Megosztás:

A másik gondom hidegben mikor a mínuszok megjelennek, a 2-es fokozatot alig tudom berakni neki, de inkább vissza váltásnál. Levettem a váltószoknyát és próbálgattam, hogy mi lehet és azt vettem észre, hogy mikor kettesbe húzom vissza attól a sárgás háztól nem megy balra jobban. Aztán próbálgattam kicsit nagyobb erővel, olyan megütöm balra és 2esbe be és lám bevette szinte mindig. Lehetséges, hogy a hidegtől az a műanyag zsugorodik?:S:S lol

Link to comment
Megosztás:

Olyan fél éve kezdődött a dolog, hogy balos kanyarban bal oldalról elöl morgó hang jött, majd később elkezdett erősödni és már egyenesben is csinálta, de ha jobbra húztam akkor megszűnt. Gólyaláb ki csapágy kotyogott-lógott kicseréltem a minap vissza raktam, próbakör megint hallom:( Na jó jobb fele le szintén kivan a csapágy, kérdésem az lenne, hogy ha kivan a jobbos, akkor is elképzelhető, hogy bal oldalt hallom? Még féltengőcsuklóra gondolok+difi, a csukló mennyit kotyoghat, ha egyáltalán kotyoghat?

Előfordul, hogy a másik oldalról is hallani a hibát, mert a fémben sokkal gyorsabban terjed a hang.

Ülj át az anyósülésbe és vitesd magad. Aztán fülelj erősen.

Link to comment
Megosztás:

A másik gondom hidegben mikor a mínuszok megjelennek, a 2-es fokozatot alig tudom berakni neki, de inkább vissza váltásnál. Levettem a váltószoknyát és próbálgattam, hogy mi lehet és azt vettem észre, hogy mikor kettesbe húzom vissza attól a sárgás háztól nem megy balra jobban. Aztán próbálgattam kicsit nagyobb erővel, olyan megütöm balra és 2esbe be és lám bevette szinte mindig. Lehetséges, hogy a hidegtől az a műanyag zsugorodik?:S:S lol

Szerintem kicsit elmozdult a rudazat. Állítsd be.

Én hátramenetbe szoktam tenni a váltót és a váltókart is oda állítom és úgy húzom meg a bilincset.

Ez a leg1szerübb. Világít a tolatólámpa és a rükvercet se tudod máshova tenni.

Ráadásul így egyedül is belehet állítani, ha kitámasztod a v.kart rükvecben. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kicsit elmozdult a rudazat. Állítsd be.

Én hátramenetbe szoktam tenni a váltót és a váltókart is oda állítom és úgy húzom meg a bilincset.

Ez a leg1szerübb. Világít a tolatólámpa és a rükvercet se tudod máshova tenni.

Ráadásul így egyedül is belehet állítani, ha kitámasztod a v.kart rükvecben. :lol:

Az astra GYIK-ban le van írva a pontos menete a rudazat beállításának.

Link to comment
Megosztás:

Ma belövöm akkor a rudazatot köszi mindenkinek, a morgó hang megoldódott, a jobbos kerékcsapágy okozta (legalább mindkettő ki lett cserélve:)), öcsibácsi átültem az anyósülésre de akkor is balról hallottam:S Na de mind1 ez volt a probléma ha valaki ilyet tapasztalna:D

Link to comment
Megosztás:

Az astra GYIK-ban le van írva a pontos menete a rudazat beállításának.

Ettől függetlenül az én módszerem gyorsabb és egyszerűbb. :devlish:

Nem kell 5-ös fúró/csavar, a váltószoknyát se kell piszkálni, csak azt az 1 csavart a bilincsen kell kilazítani/meghúzni. :D

És tökéletesen működik :devlish:

Mint ahogy ez is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Clipi, ha megfogod a váltókart, akkor halkabb lesz a zizegés?

Nem muszáj kivenni a konzolt, ha csak a kar miatt "zenél".

Leveszed a váltószoknyát és 1 csavarhúzóval elpattintod a stift reteszét, ami a kart tartja és hátrafelé kihúzod a siftet és kiveszed a kart.

Ha annyira lötyögős, akkor kiveszed a gumikarikát belőle(meleg helyen, nem szakadjon el) és pár menet szig.szalagot tekersz alá. Aztán mehet vissza. :lol:

A motortérbe lévő "fehér kockás" részt még nem néztem, de tanácsodra kitéptem egy pajszerral a váltókart :-).

Nemám, csak ahogy leírtad. benéztem a szoknyája alá és ledöbbentem :-)

Mire rájöttem hogy nem tudom a csapot kihúzni akár mennyire is feszegetem, csak ha a váltókar rudazatáról lepattintom a megfogást .... huhhh

De lényeg hogy kiszedtem, szárazra töröltem, zsírtalanítottam, kapott szigetelőszalagot a gömb részére és lentre is a stifthez. Bezsiroztam és hajrá.

Azóta csak magasabb fordulaton csiálja de nem zavaró mert nem mászkálok 4000 fölött. ha meg igen akkor "nagyon hamar" átugrik és eléri a szabályzást, szóval nincs lehetősége zizegni....

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Most olajfolyás a bajom. Minden alkalommal van 1 kisebb tenyérnyi az autó alatt. Mivel 23.000 km után cseréltem olajat gondoltam hátha az új olajjal megszűnik. Hát nem.

Annyi hogy most látszik hogy a friss szép átlátszó motorolaj van a kocsi alatt...

Lehúztam próbaképp az összes olajteknő csavart, merthát ugye 1et megnéztem és lehetett még húzni bőven...

Reménykedtem és nem jött be... Most azon görcsölök, hoyg mosassam le a motorblokkot mosóba(találtam egy emelvényest ahol gőzzel mossák a blokkot) mert mire odajutnék meló után bezár. a nélkül meg nehézkes rájönni honnan folyik. Szelepfedél tömítést cseréltem.

Olvastam, hogy mészpor, vagy hintőporral szórjam körbe az olajos részt és egy menetpróba után látszik egyből hogy honnan jön. Ezt még nem tudtam megvalósítani....

5let esetleg?

Ami látszik:

A teljes olajteknő olajos sárral van tele. Felveri a jobbos hosszú féltengelyre (vagy akár onann folyik és szétszórja) de lényeg, látszik hogy a féltengely belső része szórja szét az olajat. Ez hoygan lehetséges, ha a váltóhoz csatlakozik és abból meg nem fogy az olaj ?

Mondták nekem futóművezésnél hogy féltengelyeknél cseréljem ki a szimeringeket meg esetleg olajtaknő tömítést, de hátha van jobb 5letetek....

Link to comment
Megosztás:

Átmeneti megoldás: lenyomom menet közbe, és akkor nem tud zizegni. :lol:

Cserébe kiszedni sem tudnának...

amit észrevettem hogy az ajtóníitó rudazatom is zizeg. Ha menetközbe ráhúzok kicsit akkor elhallgat.

De mondjuk egy 22 éves autótól teljes síri csendet nem várhatok :-)

Link to comment
Megosztás:

A motortérbe lévő "fehér kockás" részt még nem néztem, de tanácsodra kitéptem egy pajszerral a váltókart :-).

Nemám, csak ahogy leírtad. benéztem a szoknyája alá és ledöbbentem :-)

Mire rájöttem hogy nem tudom a csapot kihúzni akár mennyire is feszegetem, csak ha a váltókar rudazatáról lepattintom a megfogást .... huhhh

De lényeg hogy kiszedtem, szárazra töröltem, zsírtalanítottam, kapott szigetelőszalagot a gömb részére és lentre is a stifthez. Bezsiroztam és hajrá.

Azóta csak magasabb fordulaton csiálja de nem zavaró mert nem mászkálok 4000 fölött. ha meg igen akkor "nagyon hamar" átugrik és eléri a szabályzást, szóval nincs lehetősége zizegni....

Akkor csak összejött. :D

A kockánál a stiftet szintén "egyszerű" kijátszani. De azt így natúrban is látod, ha megmozgatod a rudazatot, hogy ott mennyire lötyög.

Kell-e vele foglalkozni. Bár általában ennyi idős autóknál már kell. :icon13:

Most olajfolyás a bajom. Minden alkalommal van 1 kisebb tenyérnyi az autó alatt. Mivel 23.000 km után cseréltem olajat gondoltam hátha az új olajjal megszűnik. Hát nem.

Annyi hogy most látszik hogy a friss szép átlátszó motorolaj van a kocsi alatt...

Lehúztam próbaképp az összes olajteknő csavart, merthát ugye 1et megnéztem és lehetett még húzni bőven...

Reménykedtem és nem jött be... Most azon görcsölök, hoyg mosassam le a motorblokkot mosóba(találtam egy emelvényest ahol gőzzel mossák a blokkot) mert mire odajutnék meló után bezár. a nélkül meg nehézkes rájönni honnan folyik. Szelepfedél tömítést cseréltem.

Olvastam, hogy mészpor, vagy hintőporral szórjam körbe az olajos részt és egy menetpróba után látszik egyből hogy honnan jön. Ezt még nem tudtam megvalósítani....

A teljes olajteknő olajos sárral van tele. Felveri a jobbos hosszú féltengelyre (vagy akár onann folyik és szétszórja) de lényeg, látszik hogy a féltengely belső része szórja szét az olajat. Ez hoygan lehetséges, ha a váltóhoz csatlakozik és abból meg nem fogy az olaj ?

Mondták nekem futóművezésnél hogy féltengelyeknél cseréljem ki a szimeringeket meg esetleg olajtaknő tömítést, de hátha van jobb 5letetek....

Nem kapkodtad el. B) :icon13: Olajcserénél tömítéscsere nem volt? Előtte nem csöppent? Amúgy milyen olaj van benne?

A nagynyomásúval csak óvatosan. :devlish: Én nem erőltetném. Le kéne takarni jól az elektronikus holmit, hogy ne kapjon vizet. :D

Először valami ronggyal letörölném a nagyját az olajnak, utána bármi megteszi ami oldja az olajat. Pl. hidegzsíroldó (ez jó mert spricnis flakonban van),

az én trükköm jégoldó spray(ezer éves, a garázsban találtam, erre jó) :D Kis kézi törölgetés, ecsetelés, törölgetés.

A meszelést és a hintőporozást is finoman, mert tiszta trutyi lesz minden. :devlish:

Ha ennyire csöpög, akkor a menetszél simán odaviszi az olajcseppet a féltengelyhez.

Találd meg hol jön az olaj és utána egyből tudod melyik tömítést/szimeringet kell cserélned. Ha futja rá cserélheted mind. 1 darabig nem lesz rá gond. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem kapkodtad el. :icon13: :icon13: Olajcserénél tömítéscsere nem volt? Előtte nem csöppent? Amúgy milyen olaj van benne?

A nagynyomásúval csak óvatosan. :devlish: Én nem erőltetném. Le kéne takarni jól az elektronikus holmit, hogy ne kapjon vizet. :D

Először valami ronggyal letörölném a nagyját az olajnak, utána bármi megteszi ami oldja az olajat. Pl. hidegzsíroldó (ez jó mert spricnis flakonban van),

az én trükköm jégoldó spray(ezer éves, a garázsban találtam, erre jó) :D Kis kézi törölgetés, ecsetelés, törölgetés.

A meszelést és a hintőporozást is finoman, mert tiszta trutyi lesz minden. :devlish:

Ha ennyire csöpög, akkor a menetszél simán odaviszi az olajcseppet a féltengelyhez.

Találd meg hol jön az olaj és utána egyből tudod melyik tömítést/szimeringet kell cserélned. Ha futja rá cserélheted mind. 1 darabig nem lesz rá gond. :lol:

Terveztem az olajcserét régóta, de csak most volt rá pénzem és időm. Amiért most kapni fogok az az olaj :-)

Tescoba vettem nem tescos (valami hun oil vagy hasonló) félszintetikus olajat. az 5 liter volt 4000 ft :-) és sajnos ez sokat számított.

Olajcsere előtt is folydogált de akkor sokkal jobban. Gondolom az olaj már nem töltötte be a szerepét és sokkal folyékonyabb volt...

Mivel nincs időm és aknám, ezért akartam elvinni mosatni. Még nem sos, csak zavar hogy pöttyöz mindig...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.