Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Elég új vagyok itt, 120-as Skodából ültem át pár hónapja. Nem rossz kocsi, de azért van pár meglepő húzása, ami (komolyan) a Skodában jobb volt:

- Ráindításgátló. El sem hiszem, hogy nincs benne.

- Visszajelző lámpa a tompítottnak. Belekerült volna vagy 100 Ft-ba.

- Fura a vízhő jelzője. Már tök meleget fúj, de még meg sem moccan a mutató.

- Balra kifele ferdén áll a kormány. Tök nehéz megszokni. Odafigyelhettek volna picit.

Ami még gyanús: a hátsó ablakok aljánál a gumicsík az ablak osztásánál tök elválik az üvegtől. Nem folyik ott be a víz? Vagy az ki is folyik valahol? Mindenesetre elég béna megoldás.

Ennek ellenére persze nem rossz. Az ABS ma például megmentett egy csattól: éjjel vezettem, autópályán 130-cal, és egy pillanatra lenéztem a rádióra. Mire visszanézek, van előttem valaki, igaz, még odébb. Picit fékezek (kikerülni nem akartam, mert épp a lehajtónál voltam, ahol le kell mennem), de a piros fénypár bazi gyorsan közeledik. Még mindig kikerülhettem volna bármelyik irányba, de úgy megijedtem, leblokkoltam (a kerekek nem...), és csak nyomtam a féket ezerrel. Elvileg nem esett, de azért a fagyos időben a tiszta aszfalt is csúszik. Szerencsére az ABS és a téli gumik győztek, maradt még pár méter köztünk. A fickó 60-nal száguldott, ő is letérni készült, bár ezt nem jelezte. A lehajtó után amúgy tök egyenesen, a pályával párhuzamos az út, ezért is felesleges nagyon lassan menni. Ha összemegyünk, a hibás talán én vagyok, de a hülye ő. És meglepő, hogy mennyire nem segített a reflex, hogy kikerüljem, ami máskor oly jól működik. Picit fáradt voltam, de persze tök józan meg ilyesmi.

No, még jelentkezem, remélem vidámabb sztorikkal.

Üdv

H7

Link to comment
Megosztás:

ez a vízhőfokos dolog, gondolom azért van, mert a víz még nincs 80, de attól még tud fűteni

Én azért leteszteltem, ha nem megy a fűtés sokkal hamarabb bemelegszik a motor, ezért nállam 4-5 percig soha nem a fűtés, csak akkor kapcsolom be, ha már elmozdult egy picit a vízhőfok

Kérdésem lenne:

Ha a küszöbnél a az "L" résznél legelől leszedem torz kulcsal a küszöböt, a többi már pattintós megoldással jön le ( csak azért, mert a hifi kábel ott akarom elvezetni)

Láttam már nem1x hogy csinálják, és úgy emléxem így van, de nem mertnék rá mérget venni.

Link to comment
Megosztás:

- Visszajelző lámpa a tompítottnak. Belekerült volna vagy 100 Ft-ba.

- Fura a vízhő jelzője. Már tök meleget fúj, de még meg sem moccan a mutató.

- Balra kifele ferdén áll a kormány. Tök nehéz megszokni. Odafigyelhettek volna picit.

Ami még gyanús: a hátsó ablakok aljánál a gumicsík az ablak osztásánál tök elválik az üvegtől. Nem folyik ott be a víz? Vagy az ki is folyik valahol? Mindenesetre elég béna megoldás.

Hát a tompított visszajelzője az én 16 éves Corsámban sincsen.Meg a 7 éves Astrámban se nincsen.Mondjuk ott nappali fénynél nem is látom, mert fehér LEDek vannak berakva.Az Opel már csak ilyen.

Az ablakokat meg gumikat sztem addig nézesd meg/cseréltesd ki, amíg garis a verda.

Link to comment
Megosztás:

Hátsó műanyag sárhányó

Sziasztok!

Most lettem csak figyelmes erre a dologra, hogy a jobb-hátsót elhagytam valahol Budapest-Eger útvonalon, hogy figyelgettem a többi Astrát, és bizony elég ritka az ilyesmi az autókon...

Van ennek valami logikája, hogy melyik típusnak, vagy évjáratnak van és melyiknek nincsen?

Köszi:

Vanilia27

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég új vagyok itt, 120-as Skodából ültem át pár hónapja. Nem rossz kocsi, de azért van pár meglepő húzása, ami (komolyan) a Skodában jobb volt:

- Ráindításgátló. El sem hiszem, hogy nincs benne.

- Visszajelző lámpa a tompítottnak. Belekerült volna vagy 100 Ft-ba.

- Fura a vízhő jelzője. Már tök meleget fúj, de még meg sem moccan a mutató.

- Balra kifele ferdén áll a kormány. Tök nehéz megszokni. Odafigyelhettek volna picit.

Ami még gyanús: a hátsó ablakok aljánál a gumicsík az ablak osztásánál tök elválik az üvegtől. Nem folyik ott be a víz? Vagy az ki is folyik valahol? Mindenesetre elég béna megoldás.

......

Üdv

H7

1. A 120-s Skodát is rá lehetett indítani, viszont ezen az indító motor forog, de nem vált be a fogasívre. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

2. Egyetértek, hülyeség. De én úgy tudom, a maszkon megvan a helye a visszajelzőnek.

3. Most vagy a műszerjeladód szar vagy túl korán várod a kimozdulást. Nekem -10-ben kinn áll éjszaka, reggel beindítom, és kb. fél perc után langyost fúj. Ilyen a hűtő-fűtő rendszere. Viszont a jeladó máshol mér.

4. Ezen mit értesz? egyenesfutásban nem vízszintes a küllő? Vedd le és tedd arrébb eggyel!

5. Az ilyen, de még nem hallottam negatív következményt erre.

Link to comment
Megosztás:

Hátsó műanyag sárhányó

Sziasztok!

Most lettem csak figyelmes erre a dologra, hogy a jobb-hátsót elhagytam valahol Budapest-Eger útvonalon, hogy figyelgettem a többi Astrát, és bizony elég ritka az ilyesmi az autókon...

Van ennek valami logikája, hogy melyik típusnak, vagy évjáratnak van és melyiknek nincsen?

Köszi:

Vanilia27

Mo.-n nem kötelező a hátsó sárvédő, de azért ajánlott, mert a hátsó lököst könyebb takarítani, meg nem verődnek fel rá pl. a kavicsok, amik kipattannak a hátsó kerékből.

Szóval a tanácsok: :blink:

1. Vegyél másikat, v.

2. szedd le ami még fent maradt

Link to comment
Megosztás:

Mo.-n nem kötelező a hátsó sárvédő, de azért ajánlott, mert a hátsó lököst könyebb takarítani, meg nem verődnek fel rá pl. a kavicsok, amik kipattannak a hátsó kerékből.

Szóval a tanácsok: :)

1. Vegyél másikat, v.

2. szedd le ami még fent maradt

:blink:

Én arra gondoltam, hogy előbb-utóbb a másik is csak leesik magától, ha már az egyik leesett... :)

De a legvalószínűbb, hogy veszek majd egyet...

Link to comment
Megosztás:

:blink:

Én arra gondoltam, hogy előbb-utóbb a másik is csak leesik magától, ha már az egyik leesett... :)

De a legvalószínűbb, hogy veszek majd egyet...

Csak párban árulják...

az én kérdésemre senki nem tudja a választ? :)

Én nem tudom, de először keress meg minden csavart, mert lehet, hogy vannak rejtettek is. Utána meg feszegesd nyugodtan! Ha van bolhás része, úgyis megérzed.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

1. A 120-s Skodát is rá lehetett indítani, viszont ezen az indító motor forog, de nem vált be a fogasívre. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.

Az is valami. (Nem, a Skodában volt ráindításgátló, szóval csak akkor tudtál indítózni, ha előtte levetted a gyújtást.)

3. Most vagy a műszerjeladód szar vagy túl korán várod a kimozdulást. Nekem -10-ben kinn áll éjszaka, reggel beindítom, és kb. fél perc után langyost fúj. Ilyen a hűtő-fűtő rendszere. Viszont a jeladó máshol mér.

A haveroknak is ilyen. Szerintem, amikor érzem, hogy meleg, akkor már illene kitérnie. No mindegy, ez legyen a legnagyobb baj!

4. Ezen mit értesz? egyenesfutásban nem vízszintes a küllő? Vedd le és tedd arrébb eggyel!

Nem tom, mit szólna a légzsák... Én a Skoda után ezen eddig max az ablakmosó fúvókát mertem átállítani :blink:. Amúgy nem erre gondolok, hanem arra, hogy az egész kormány "balra néz". Azaz a kormányrúd (tengely?) picit a bal hátsó kerék fele mutat. Azaz a jobb kezedet kevésbé kell kinyújtani, mint a balt. Nehezen szokom meg, hülye tervezési hiba.

Az is hülyeség, hogy nem volt 10 percük átírni a szoftvert, hogy a dátumot magyar sorrendben mutassa. Ja, és olvasta valaki a kézikönyvet? Az katasztrófa. Nincs egy ép mondat benne :)

Azért kezdem megszeretni a verdát :)

Link to comment
Megosztás:

- Fura a vízhő jelzője. Már tök meleget fúj, de még meg sem moccan a mutató.

Ez ilyen. Az alsó tartománya viszonylag magas a hőfokmérőnek. De legalább van benne hőfokmérő... :blink: H Astrában pl nincs.

- Balra kifele ferdén áll a kormány. Tök nehéz megszokni. Odafigyelhettek volna picit.

Na ezt pl olvastam a Totalcar tesztben is, de nekem nem tűnt fel és sosem zavart. Sok más autót is vezettem már, de egyik után sem volt az az érzésem hogy a G Astrában nagyon más (vagy hülye) helyen lenne a kormány. De persze egyéne válogatja.

Ami még gyanús: a hátsó ablakok aljánál a gumicsík az ablak osztásánál tök elválik az üvegtől. Nem folyik ott be a víz? Vagy az ki is folyik valahol? Mindenesetre elég béna megoldás.

Igen, ez nekem is feltűnt. Ez is ilyen. Fura sztem is, de eddig nem hallottam hogy vmiféle típushibát okozott volna.

Ja, és olvasta valaki a kézikönyvet? Az katasztrófa. Nincs egy ép mondat benne :)

Én azért ezt nem állítanám....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.