Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Gabi most jól bekavartál ezzel a témával mert azt hittem a gyári opel jó megoldás... :lol: akkor ajánlj vmit a c20ne-be :lol:

ui: eddig nekem sem volt bajom a gyári olajjal :D

Múltkor amikor jöttél Lurdyhoz, azért elég érdekes hangja volt az autónak. Az ismert probléma, vagy

csak úgy van? Kannás opel olaj ment bele?

De sztem folytassuk az olajos topikban az astra f alatt. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Van nekem ugye egy szép új G Astrám. 5e km-nél volt közbenső olajcserén, semmi gond, elvileg Castrol ment bele. Most 15e km-nél tart az autó, tehát az olajban 10e km van és most már 2-3x is előjött, hogy reggeli indításnál kopogtak a hidrotőkék. De csak az elmúlt hétben.. Ez mitől lehet? Előtte nem csinálta soha, hideg nem volt, ugyanúgy garázsból indulok, mint eddig, szóval hőmérséklet változás sem okozhatja, üzemi hőmérsékleten jó.

1. Elhasználódott az olaj ilyen gyorsan? (főként pályán használom, 120-150-es tempó, nagy ritkán max 5000-ig húzatva, a színe már elég sötét az olajnak)

2. esetleg fogyott belőle valamennyi és már így megérzi? (felkapja hidegen és lassabban folyik vissza? szalonban töltötték, szoktam ellenőrizni, de nem emléxek pontosan, h mennyi volt benne előzőleg, reggel nézve van benne még, de nem teljesen tele)

3. egyéb problem (remélem nem)

Köszönet, nyugodtan tippeljetek:

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Szerintem simán fárad az olaj. Egyébként is ajánlott 10, legkésőbb 15 ezreként cserélni (vagy egy év).

A szintet meg könnyű ellenőrizni. Ha a minimum felett van, akkor jó. :lol:

Aha. Akkor lehet, biztos, ami biztos, kap egy új olajat, ártani nem árthat. :lol:

Majd nézek valami fincsit. Elég ebbe az 5W40-es, vagy mehet bele a 0W-s is?

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Én olyat hallottam (persze ez tényleg csak másodlagos forrás), hogy EURO IV motorok már csak ilyen

olajjal tudják teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat (tehát legalább zöldkártya miatt ajánlott ilyet rakni).

De meg kéne nézni alaposan azt a gyári ajánlást :lol: A 0W30 és 5W30 olajok nagy része már egyébként ilyen

low SAPS jellemzőjű, de azért érdemes annak is utánajárni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

meglepne ha nem irnénak róla

én szkenneltem a kadett, az astra f és az astra g könyvét is és mindben irták milyen olaj kell bele

de miért lesz 10e km alatt fekete egy uj autoban az olaj? :lol:

Azért nem teljesen fekete, az tényleg súlyos lenne, de azért már látszik a használat, de engem inkább az érdekel, hogy mitől kezdtek el kopogni a tőkék hidegen, ha eddig nem csinálták.. Oké, hogy hamar abbahagyja, de mégis.. A könyben annyit találtam, hogy GM-LL-A-025 minőségi osztályú kell a benzinmotorokba..

Tomka

Link to comment
Megosztás:

de miért lesz 10e km alatt fekete egy uj autoban az olaj? :lol:

Talán mert elhasználódik ennyi idő alatt eléggé :lol:

Nekem eddig is gyári olaj volt benne és ezután is az lesz. Hibátlan. Eddig

Csak a 10-40-es kannás olyan amit mondtam. A többiről még nem hallottam rosszat.

Link to comment
Megosztás:

vagyinkább az adalékok miatt már a beletöltés pillanatában is sötét az olaj, nem aranyszinü, mint a 15w40 es....

Nem láttam még új sötét olajat. Arany, illetve fakó aranybarna szokott lenni, akár szinti, akár

félszinti. Illetve az RS volt jellegzetesen piros színű, de ennyiből lehetne kék színezéket is beletenni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 110000 van az automban, most volt az első alkalom, hogy hallottam kopogni a motort a gyári 5w-s olajtol, de csak bemelegedés után. 5000-km. után le cseréltem, és elmult a kopogó hang. Nem tudom ez mitöl lehet.

Bemelegedés utáni kopogás? Ráadásul pont 5w-snél? :lol: Érdekes...

Link to comment
Megosztás:

Már látszik valamennyi különbség. :lol:

Hát azért nem tragikus még az az olaj. 10 ezer után egyáltalán nem gáz.

Én egyébként is úgy vagyok vele, hogy max. 10 ezer kilométerenként le kell cserélni az olajat. A hosszú szervízintervallum csak marketing...

Link to comment
Megosztás:

Hát azért nem tragikus még az az olaj. 10 ezer után egyáltalán nem gáz.

Én egyébként is úgy vagyok vele, hogy max. 10 ezer kilométerenként le kell cserélni az olajat. A hosszú szervízintervallum csak marketing...

Ja, nem is azért, nem vagyok kétségbe esve, csak nem gondoltam, hogy ennyire átszineződik. :lol:

Melegen még jó, de indításkor nem az igazi, szal valószínűleg csere lesz..

Tomka

Link to comment
Megosztás:

sztem ez nagyon szép szín 10000 kilcsi után. majd fotózok a Corsa-ban 10000 kilcsi után hogy néz ki. :lol: na jó, 130 ezer van benne, de nem is marad ilyen szép.

Akkor jó. :lol:

Azért valószínűleg lecserélem, nekem ne csörögjön reggeli indításkor. :D

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.