Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

T uhuhu!

Igen, mióta tervezték a motort sokat fejlődött a kenőolajipar is.

Megjelentek a teljesen szintetikus olajok, a hosszított csereperiódust is teljesítő olaj stb.

Miért kellene az elmúlt 15 év fejlesztését megtagadni a motortól?

Arányban áll ez a megtakarított kb 4000 Ft-tal?

Link to comment
Megosztás:

Kisasszony Castrol Edge 0W 30 olajat kapott márciusban. Azóta dorombol, és megy, mint a puskagolyó. Legközelebb is ilyet kap.

Évente lecseréled azt is?

Vagy annak kicsit hosszabb a periodusa?

Azt olvastam hogy olyan 12000ft körül van,én is olyat akarok majd bele tenni csak nem tudom meglri e.

Biztos jó meg minden csak gyári opel 5w 6000ft azt igy már gondolkodoba estem.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Érintettek (G Astra Klub"tagok")!

Nem tudom, mennyire "esett le" bármelyikőtöknek, bármelyikünknek, hogy Telo bejelentette lemondását a klub vezetői posztjáról. Ahogyan a hozzászólásokat elnézem, semennyire. A legnagyobb gáz az, hogy a G Astra klubon belüli "aktivitás" pontosan ugyanilyen. Lehet, nem pont ez a megfelelő topic ehhez a kis monológomhoz, de itt legalább van egy kis "élet", nem úgy, mint a G Astra Klubban. Ez a "beszélgetős" topic is teljesen elkanyarodott már eredeti mivoltától, és elment a szervízelés irányába, holott szvsz nem feltétlenül erre lett kitalálva. De nem is ez a lényeg.

A bajom az, hogy a G Astra Klub nihillbe fulladt. Nem hiszem el, h a kicsiny országunkban eléggé népszerű G Astra típus képviselői, tulajdonosai nem képesek néha összejönni egymással egy-egy hétvégi kirándulásra, laza kajálós-dumálós, nyáron strandolós, mittudoménmitcsinálós meetingre. Nem hiszem el, hogy mindig, mindenkinek van fontosabb dolga. Persze, lehet. Ez hobbi, meló van, kergetjük a lóvét, hétvégén meg a család, telek, papamamagyerekek, meg a kutya. Hát miért ne jöhetne (mehetne) kirándulni, bográcsozni, "kikocsizni" az egész család?

EMBEREK! Ez a klub NEKTEK, NEKÜNK van (v volt...)!!! A MI szórakoztatásunkra, szabadidőnk kellemes eltöltésére jött létre, hovatovább szemünk fénye, szeretett Opel Astránk társaságában.

És még egy dolog. Telo azt írta, hogy nem tudja ellátni a vezetői teendőket, v vmi hasonlót. A "vezetői teendők" nem épp azt jelentik, h a G Astra Klub programjait feltétlenül Neki kell kitalálnia. Mint ahogyan ez az év eleje óta (és azelőtt is) leginkább előfordult. És az invitáló bejegyzéseire még csak válaszok sem jöttek!!!

Félre ne értse senki, én nem vagyok Telo szóvivője, sem ügyvédje, még csak nem is tudja, h most nekiálltam ennek az irománynak. Majd elolvassa. Ha akarja még. Telo egyszerűen a barátom, MI igenis összejárunk, napi kapcsolatban vagyunk. Az általa feldobott autózós programok valamelyikére sokszor konkrétan ketten mentünk el. Pedig jöhetett volna bárki. Lehet, h némelyeknek túl gagyik voltak ezek, de higgyétek el, azért jól éreztük magunkat. Arról nem is beszélve, hogy bárki feldobhat bármilyen ötletet, programot, amire jól elgurulhatunk kedvenc járgányunkkal. Erre lett kitalálva a klub. Csak össze kell hozni. És nem EGY embernek. Nekünk, a tagoknak. Szerintem.

Srácok, kérlek Benneteket, gondolkozzatok, gondolkozzunk el ezen egy kicsit. Szerintem klassz dolog tartozni valahová, egy ilyen klubhoz pl., én annak idején ezért léptem be. Mert tetszett a klubélet, a társaság, a közös programok. Hát ez most nagyon nincs. Pedig jó lenne, ha lenne! Csak egy kis aktivitás kellene hozzá.

Sorry, h ilyen hosszúra sikerült, de ez van. Remélem, nem bántottam meg senkit, nem ez a célom. Könyörögni nem akarok senkinek, meg azt bizonygatni, h ez milyen k... jó. Akinek van kedve hozzá, jöjjön, az ajtó nyitva van...

Telo! Köszönjük az eddigi tevékenységed!

Jóéjt Mindenkinek!

Peace&Love

Link to comment
Megosztás:

Elnézést, hogy előző "F" szériás léttemre hozzászólok (bár ugyan 1 milka híján én is G tulaj lettem volna) de erről hasonló a véleményem.

Sajnos valóban nem nagy az aktivitás semelyik klubban (habár Kadett klub keleti-részéről már feljöttünk kicsit idén talik tekintetében, pesten és nyugaton nyilván más a helyzet) de ezeket a talikat szerintem nem csak szériafüggővé kellene tenni. Az Ascona klub részéről is volt olyan felvetés, hogy a legutóbbi talijukra nem csak Ascona tulajok mehetnek (amire idő hiányában sajnos nem tudtam menni pedig szerettem volna) tehát ezzel azt akarom mondani, hogy bárki aki klubtag (vagy majd akar lenni) nyugodtan eljöhetne más találkozókra is -legyen az akár régió, akár tipustalálkozó.

És valóban! Egy találkozót nem feltétlen a klubelnök feladata kitalálni helyszín és időpont tekintetében valamint megszervezni hanem bármelyik tagnak. Ugyanúgy jöhet oda bármely családtag vagy kutya-macska is. Ne korlátolódjon le hétvégi otthonlét erejéig senki sem (bár magamról tudom, hogy sokszor az az 1-2 nap kevés kipihenni a hét fáradalmait), jó kis szabadprogram egy családnak is hadd ne soroljam amit Rastalos cartárs már emlegetett.

Esetleg akit érdekel is a dolog nézzen be a debreceni klub fórumára is mert december idejére is szervezkedünk takarosan.

Szóval hajrá... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Itt a kfgb biztosító váltás lehetősége, jó volna ha tapasztalatokat tudnánk cserélni a biztosítókról, melyiket NE válasszuk.

Akkor kezdem is. Én az allianznál voltam ebben az évben és több indok is szól ELLENE:

- volt egy koccanásom, az Árpád hídról, Szentendrei útra szerettem volna áttérni, amihez sávot kell váltani. A lényeg az volt, hogy előttem haladt egy autó, mivel a másik autós nem jelezte hogy sávot szeretne váltani, én indexeltem majd sávot váltottam, akkor a nő, már mellettem haladt, mikor úgy gondolta kiteszi az indexét és belém jött.

Az allianz 70%-30%(én)-ot állapított meg de 2 hónap után sem tudom hogy miért, jah de tudom, mert "ők így modellezték le". Nem volt rendőrségi helyszínelés, mert a nő a helyszínen elismerte, hogy ő volt a hibás, én meg jóhiszemű voltam. Mint utóbb kiderült, ha a papírra ráírattam volna akkor is később még papíron visszavonhatta volna és rendőrségi helyszínelés is csak személyi sérülés esetén lehetséges. Mivel én is benyújtottam a kárigényem meg a nő is KÉT ÜGYINTÉZŐHÖZ került az ügy akik nem is beszéltek egymással, két külön káraktaként szerepeltünk, ez is felháborító, Most akkor én 2X70%-ot kapok vagy mi a picsa? Ja és azt tanácsolták, hogy a féléves autót ne márka szervízbe vigyem el javíttatni, hanem máshova, akkor nem lesz olyan drága :lol:

- A biztosítás díj megfizetése csoportos átutalási megbízással volt megkötve, én nyugodt voltam hogy vonják és küldik a bizonylatot egyik sem történt meg, majd küldtek egy fenyegetőlevelet, hogy ha azonnal nem fizetem be .....

Szóval én az allianztól távol maradok, soha többet...

És még egy kérdés a 10 év átrozsdásodási garancia mit jelent, főleg ilyenkor, hogy sérült az autó?

Link to comment
Megosztás:

Ha márkaszervízben készítteted el a kocsidat mert eddig garanciális volt, akkor semmi gond és a gar. megy tovább. Amennyiben már nem garanciális lenne az autód akkor van az hogy már elúszott a garancia is, ergo nincs semmi védelmed az átrozsdásodás ellen. Nekem az allianz még mindíg jóbarátom, de ebben az is benne van hogy nekem sikerült megkötnöm úgy a kötelezőt+cascót hogy nincs havi 4000 a kettő eggyütt. Tavasszal volt töréskárom nekem is de egyedül voltam és azt a cascón keresztül intéztem.

Link to comment
Megosztás:

Rastalos @ Telo

Terljesen jogos a felvetés. :lol: Sajnos én is elhanyagoltam a klub életét. :lol: Nem szeretném, ha Telo lemondana a posztról, jobb alternatívát nem tudnék javasolni helyette.

Remélem rendeződik a helyzet és nem bomlik fel a klub. Részemről szomorú lennék!

Link to comment
Megosztás:

Ha márkaszervízben készítteted el a kocsidat mert eddig garanciális volt, akkor semmi gond és a gar. megy tovább. Amennyiben már nem garanciális lenne az autód akkor van az hogy már elúszott a garancia is, ergo nincs semmi védelmed az átrozsdásodás ellen. Nekem az allianz még mindíg jóbarátom, de ebben az is benne van hogy nekem sikerült megkötnöm úgy a kötelezőt+cascót hogy nincs havi 4000 a kettő eggyütt. Tavasszal volt töréskárom nekem is de egyedül voltam és azt a cascón keresztül intéztem.

Féléves az autó. Nekem is kötelező+casco, 250.000-s a kár, mert ajtó, kerékív és hátsó lökhárító karcolódott végig. Sajna 10%, min 90.000-rel kötöttem meg a casco-t 250.000x30%=75.000, amihez a casco-m hozzá se szagol.

Link to comment
Megosztás:

Rastalos @ Telo

Terljesen jogos a felvetés. :lol: Sajnos én is elhanyagoltam a klub életét. :lol: Nem szeretném, ha Telo lemondana a posztról, jobb alternatívát nem tudnék javasolni helyette.

Remélem rendeződik a helyzet és nem bomlik fel a klub. Részemről szomorú lennék!

Én is egyetértek Endykával! Ellenben teljes mértékben megértem Telót is, beszéltünk is már erről korábban....

Viszont tényleg azon kell lassan elgondolkodni hogy 3-5 aktív tagért érdemes-e fenntartani a klubot.... Ennyien még baráti társaságként is ugyanúgy összejöhetnénk...

Jó felvetés hogy ne csak szekciók/régiók menjenek el a talikra , de ahhoz minden taliról tudni kell. Sajna én általában csak a g-astra részét olvasom a fórumnak.... Tehát a többi nem astrás taliról semmit nem tudok. Javasolnám hogy minden taliról kapjanak a regisztrált fórumozók Privát Üzenetet.....

ÉÉÉÉS:

TELÓ NE MONDJ LE!!!!!!LÉCCI.......

Link to comment
Megosztás:

@ julien:

Semmi jelentősége annak hogy a helyszínen az okozóval (akár aláíratva is) elismerteted a felelősségét, mert a biztosító ezt bármikor felülbírálhatja (mint ahogy asszem valami hasonló rajta is van az európai baleseti bejelentőn apró betűkkel), sőt még a rendőrségi helyszínelő által megállapított felelősséget is joguk van felülbírálni ha akarják! Tehát extrém esetben hiába van rendőrségi határozatod arról hogy 100%-ban a másik fél a hibás, attól még a biztosító mondhatja hogy az egész a te hibád... És előfordul hogy élnek is ezzel a jogukkal, mivel a biztosító sem szereti ha pénzt vesznek ki a zsebéből, vitatható esetben azt szokták kihozni ártatlannak, akinek kevesebb kár keletkezett az autójában, mert ha már fizetnni kell, akkor mégiscsak jobb, ha keveset. Már ha van lehetőségük megtenni. Én már sajnos tapasztaltam ilyet. Mindezt csak azért írtam le, hogy tudd mi a magyarázat a 70-30% arányú felelősségmegosztásra.

Link to comment
Megosztás:

Féléves az autó. Nekem is kötelező+casco, 250.000-s a kár, mert ajtó, kerékív és hátsó lökhárító karcolódott végig. Sajna 10%, min 90.000-rel kötöttem meg a casco-t 250.000x30%=75.000, amihez a casco-m hozzá se szagol.

de ebben az esetben nem is casco-kell neked....a kötlezőre kellene rendezni...annál pedig nincs alsó limit....

Link to comment
Megosztás:

Há én eddig nem voltam allianznál eddig máv köbe játszott mert ugye nekem az a legolcsóbb de most allianzé a legolcsóbb nekem. A máv köbével soha nem volt bajom igaz nem okoztam soha kárt a máv mondjuk megszünt, de nekem nem voltak vele rosz tapasztalatok, sőt még a be nem fizetett negyedévre is kiküldte a zöldkártyát ami pozitiv mivel nem kell utána menni. sztem számít hogy ki veszi fel a kárt meg milyen a kapcsolat a bitozsdító és a szakszervíz között. tavaly belémjöttek nem nagy dolog de 300e volt a vége a számlának( csak lökös csere). Szakszerviz de nem opel volt sztem ezzel igen csak sjól járt a szervíz akinek a biztiére ment meg nem annyira.

Link to comment
Megosztás:

@ tgabika76:

akkor nem ér szinte semmit a kötlelező, egy nagy lófütykös. az se megoldás ha megyek és a kárszakértőre tolom a szekrényt :lol: :lol:

@ Qpack:

bocs, ha nem írtam pontosan, a kötelező kifizeti a 70%-ot, én meg a maradékot akartam a casco-ból

Link to comment
Megosztás:

Köszi a bizalmat srácok, de ahogy Hic-nak is kifejetettem nemrég pü-ben, én úgy érzem, hogy nem vagyok már a megfelelő ember a posztra. Az én felelősségem is, hogy kialalkult egy ilyen helyzet. Nem akarom itt hosszan fejtegetni, de ez az igazság.

Másrészt jó lenne, ha sokan lennénk, de ahogy Boldi is írta, valóban érdemes elgondolkozni, hogy azon néhányunkat a G Astra klubból, akik időnként összefutottunk nevezhetjük-e klubnak. Baráti társaságként működhetünk így, de el kell ismerni, ez nem igazi klubélet. Ahhoz sokkal aktívabbnak kellene lennünk mindnyájunknak, gyakrabban talizni, nészerűsíteni, hirdetni az igét, toborozni embereket a klubba stb. Az tök jó, hogy pörög ez a fórum, de ez csak a technikáról szól. Ami sztem nagyon jó is, mert az emberek nagy része először vmilyen tecnikai dolog miatt fordul egy ilyen fórumhoz, és itt kéne megfogni az embereket, de egy további szintre mi nem jutottunk el. Ahhoz hogy újra legyen értelme a klubnak, sokan kellene újra aktivizálódnunk, aminek most egyelőre nem látom esélyét. Ez az én véleményem, és ezért írtam körbe a tagoknak, amit írtam.

A weblapot én érdemesnek tartom fenntartani (ha ez lehetséges, kicsit talán más formában), és ha más nem technikai infókkal, cikkekkel, illetve MOTE-s hírekkel, eseményekkel lehetne frissítgetni. Ahogy írtam is a pü-kben, ennek adminisztrációjában tudok segíteni. Hic ígért nekem pl segítséget technikai oldalról cikkek formájában, de bárki aki úgy érzi, küldhet nekem cikkeket.

Link to comment
Megosztás:

Nosza, én is írok biztosítós tapasztalatot. Volt egy "szerencsés" afférom egy K&H bitosítós mókussal. Ott helyszínen elismerte, rendőrség nem jött ki. Másnap, lánya, fia, szomszédje mindenki felhívott, hogy felsbe fog menni a dolog, mert az Ő apja nem lát jól (érted!), és mit képzelek, hogy aláíratom vele, hogy a felelősséget elismeri. Szerencsére független tanu is volt, így csak egy-két órát idegeskedtem rajta. Másnap irány K&H biztosító, ők is mondták, hogy full az ipse hibája, igaz ehhez nem ártott pár fotót csatolni (azóta fényképezővel járok mindenhova), amin látszódott, hogy vasúti átjáró után két elsőbbségadás tábla ellenére hajtott ki elém...

De ne térjük el a tárgytól. A K&H alapvetően gyorsan lerendezte az ügyet, három hét után küldték, hogy megállapították a felelősséget, fizetnek, az ár sem volt rossz szerintem, mert piacon árulhattam volna ennyiért 1-2 hónapot, és az alufelni is meg a rádió is megmaradt. A roncsérték kicsit magas volt, de végülis 30 napig kötelező volt elvinnie az ajánlattevőnek.

Ami egyedül nem tetszett, hogy erre az időre nem fizettek bérkocsi díjat, pedig volt szerződés meg minden. Az indok, hogy családon belül béreltem, konkrétan tesómtól. Pedig ők egy másik család ugye, de ha a férje nevén lenne az autó, vagy ha szomszéddal írok egy sajtpapírt, akkor kifizették volna.

Ami fura, hogy az "új" autó átírását totálkárnál sem fizetik, pedig attól, hogy megveszem, még nem az eredeti állapot állt helyra, majd csak akkor, ha már a nevemen lesz, és akkor az ügyintézés bonyodalmairól nem is beszéltem. Utóbbi ok, de az átírást szerintem ki kellene fizetniük. Na mindegy.

Összegezve szerintem jól jártam. Még annyi, hogy az ügyintézők rendkívül kedvesek voltak a K&H-nál, pedig soha semmi közöm nem volt hozzájuk, de lehet ezután lesz.

Engem generteles cascós tapasztalat érdekelne, lécci-lécci.

Link to comment
Megosztás:

Másik biztosító: Posta.

Voltam náluk valamikor egy évig, állandóan stresszben élt az ember, mert sohasem küldték időben a csekket. Negyedéves volt a fizetési ütem, de sohasem ért oda negyedév eleje előtt. A szept 1-ig befizetendő megjött szept 20-a körül (a többi is hasonló időben). Amikor hónap elején érdeklődtem mindig azt mondták, ne izguljak, mert +1 hónapig él a biztosítás.

Link to comment
Megosztás:

@ tgabika76:

akkor nem ér szinte semmit a kötlelező, egy nagy lófütykös. az se megoldás ha megyek és a kárszakértőre tolom a szekrényt :lol: :)

@ Qpack:

bocs, ha nem írtam pontosan, a kötelező kifizeti a 70%-ot, én meg a maradékot akartam a casco-ból

így már értem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nosza, én is írok biztosítós tapasztalatot. Volt egy "szerencsés" afférom egy K&H bitosítós mókussal. Ott helyszínen elismerte, rendőrség nem jött ki. Másnap, lánya, fia, szomszédje mindenki felhívott, hogy felsbe fog menni a dolog, mert az Ő apja nem lát jól (érted!), és mit képzelek, hogy aláíratom vele, hogy a felelősséget elismeri. Szerencsére független tanu is volt, így csak egy-két órát idegeskedtem rajta. Másnap irány K&H biztosító, ők is mondták, hogy full az ipse hibája, igaz ehhez nem ártott pár fotót csatolni (azóta fényképezővel járok mindenhova), amin látszódott, hogy vasúti átjáró után két elsőbbségadás tábla ellenére hajtott ki elém...

De ne térjük el a tárgytól. A K&H alapvetően gyorsan lerendezte az ügyet, három hét után küldték, hogy megállapították a felelősséget, fizetnek, az ár sem volt rossz szerintem, mert piacon árulhattam volna ennyiért 1-2 hónapot, és az alufelni is meg a rádió is megmaradt. A roncsérték kicsit magas volt, de végülis 30 napig kötelező volt elvinnie az ajánlattevőnek.

Ami egyedül nem tetszett, hogy erre az időre nem fizettek bérkocsi díjat, pedig volt szerződés meg minden. Az indok, hogy családon belül béreltem, konkrétan tesómtól. Pedig ők egy másik család ugye, de ha a férje nevén lenne az autó, vagy ha szomszéddal írok egy sajtpapírt, akkor kifizették volna.

Ami fura, hogy az "új" autó átírását totálkárnál sem fizetik, pedig attól, hogy megveszem, még nem az eredeti állapot állt helyra, majd csak akkor, ha már a nevemen lesz, és akkor az ügyintézés bonyodalmairól nem is beszéltem. Utóbbi ok, de az átírást szerintem ki kellene fizetniük. Na mindegy.

Összegezve szerintem jól jártam. Még annyi, hogy az ügyintézők rendkívül kedvesek voltak a K&H-nál, pedig soha semmi közöm nem volt hozzájuk, de lehet ezután lesz.

Engem generteles cascós tapasztalat érdekelne, lécci-lécci.

Én generteles vagyok...de nem kellett még használnom :lol:..mindíg pontosan jönnek a csekkek, az elején mé kaptam egy oldaltáskát is ajándékba..feleslegesen nem zaklatnak...olyan mintha nem is lennének...a csekk jön időben, ennyi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát én is neki láttam biztosító váltásnak de azt hittem egyszerübb lesz.

Rohadt csekken nincs rajta a bonusz fokozatom,igy hát kell egy kártörténeti kapásbol.

Gyerek kedvezmény miatt kell anyakönyvikivonat stb,ennyit az egyszerü internetes váltásrol.

Ja ráadásul az összes nyomtatványt amit kitöltöttem a "neten Ugye"

ki kellett nyomtatnom aláiratnom a cégemmel a flotta kedvezmény miatt és majd alá kell irnom és csatolni minden fénymásolatot jogsi forgalmi stb.

Na ennyit az internetes f...szságrol.

De megéri mert majdnem fele lesz a kötelezöm.

Link to comment
Megosztás:

hát én már 4 éve váltogatok és mindeig neten

egyik legnagyobb ...risk végú alkusznál kb 5 perc volt megcsinálni a többit intézik sztem jól működik a dolog

Szerintem nekem is csak ezért bonyorult mert cégen keresztül csinálom a flotta kedvezmény miatt.

Lehet hogy más oldalakon sokkal könnyebb lett volna de ez van sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.